Teknikdemo visar Project Scorpios potential i 4K UHD och 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

De som spelar på PC borde lätt förstå konceptet med de nya konsolerna.

Exakt. Så det är lustigt att just flera Swec-medlemmar har så svårt att förstå. Borde ju tvärtom vara självklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja. När de ska fixa grafiken för PC-versionerna sen så har de ju redan det jobbet gjort.

Det görs ju redan. Högre/bättre render-settings och assetts än OG PS4/One var ju vardagsmat på PC redan innan Pro/Scorpio. Så de uppgraderade konsolerna kommer ha måttlig påverkan på PC världen, men ja, det skadar ju inte.

Permalänk
Medlem

Jag måste köpa en ps4´a för några spel, men vet ej om det är värt att köpa en ps4 pro eller inte.
Nästan dubbla priset... :/
Blir första gången på MÅNGA år jag har en konsol xD

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Skrivet av Maho:

Jag måste köpa en ps4´a för några spel, men vet ej om det är värt att köpa en ps4 pro eller inte.

Kostar ju bara 4 tusen, är ju knappast någon stor summa

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Kostar ju bara 4 tusen, är ju knappast någon stor summa

För att spela 3 spel?
Ganska dyrt vill jag påstå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

För att spela 3 spel?
Ganska dyrt vill jag påstå

Är det? Har sett folk här vilja ha hjälp med att bygga maskiner där bara grafikkortet kostar mer för att spela cs:go..

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är väl ganska givet att de nya konsollerna kommer kunna driva bättre grafik, eller vad är det du inte förstod?

Skrivet av ipac:

Har du svårt att se meningen med alla grafikkort över säg 1000 kr oxå?

Skrivet av martinot:

De som spelar på PC borde lätt förstå konceptet med de nya konsolerna.

Skrivet av martinot:

Då borde det inte heller vara lönt med en kraftfullare PC (om du skall vara rimligt konsekvent).

Måste säga att jag tror jag förstår vad Swedish Berserk säger här. Ni verkar se detta som en total uppgradering av all hårdvara. Det är det inte.

Låt mig förklara en PC liknande skillnad så ni förstår.
Du har en PC, gammal och begränsad. Du sitter på säg ett äldre 680/770 eller 7970, 8GB RAM, och en låst 2400 Ivy CPU på ett OEM moderkort. Ingen chans att få mycket mer ur det systemet. Så du ska nu köpa ett nytt...

Så du går ut och köper en G4560, med 12GB RAM och ett 1060/480. Har du verkligen gjort en uppgradering som är vettig? De flesta PC spelare skulle säga... nej. De hade på något sätt få in det 1060 kortet direkt i gamla maskinen, eller liknande, men nu har vi inte det valet med konsol.

Och på samma sätt så finns det ingen poäng att sätta in ett 1080 i detta gamla i5 2400 system heller om du kan byta, då CPUn kommer begränsa likväl... Detta är dock exakt vad scorpio gör!

CPUn är typ lika begränsade i både fallen.
Du får mer grafikkraft helt klart, men är fortfarande låst till samma 30 fps, samma spel och samma grund.

Så när du nu tittar på priset och ser att du fick punga ut kanske 4kkr för denna "uppgradering" så se man det som en jävligt dum utgift. Då känns det inte direkt värt det. Så valen är nytt eller det gamla, och både kommer kunna spela spelen... (enligt MS krav.) Då handlar det inte om en uppgradering för att kunna spela... utan 4000kr för detaljer för hår, kläder och liknande. Du köper mao ett dyrt 1070 kort för detta, utan att få mycket mer.

Hela poängen med nya konsoler har alltid varit spelen. Du har fått nya spel som du "tvingats" köpa en ny konsol för att kunna ha, och väldigt få spel har portats tillbaka till den gamla. Att du sen kan spela de äldre spelen på nyare konsolen är dock rätt vanligt, men att den äldre "hålls vid liv" sker inte så ofta, och inte utan att faktiskt försämra utvecklingen.

Med det sagt...
Jag förstår de som vill ha ögongodis uppgraderingen också. Det lär vara mer ekonomiskt att köpa din begagnade XBOX för vrakpris som nu faktiskt kommer få alla nya spelen...

De hade tjänat mer på att faktiskt få upp FPSen också, när du nu ändå gjorde en sådan "stor" uppgradering som alla verkar tycka. Behöver inte vara 120FPS... men 50-60 som mål istället för 25-30 iaf, det hade gjort enormt mycket mer nytta än mer detaljer av hår och kläder... för ärligt, vem fan stirrar på detta när man försöker ha kul o spela???

Permalänk

Hmmm. Det är tio år kvar av XBox Ones livscykel. Går det dåligt för den, eftersom Microsoft redan håller på att ta fram en ersättare?

Permalänk
Skrivet av ipac:

Nej Scorpio emulerar inte och nej, Pro är inte bara en högre klockad OG PS4.

Marknadsgrej? Ehm ja, om bättre grafik är en "marknadsgrej", oavsett om vi pratar om PC eller konsol, så är den det ja.

Jo, fast poängen är att Ps4 och Ps4 pro är en marginell skillnad, vilket inte xbone till scorpio är

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja. När de ska fixa grafiken för PC-versionerna sen så har de ju redan det jobbet gjort.

Skrivet av ipac:

Nu var det ju inte den exakta prislappen det relevanta i frågan...men ok då, säg 1500-2000 kr?

Ja precis som de gör för pc-spel. Vilket är väldigt lätt eftersom grafik är väldigt skalbart.

Skrivet av martinot:

Tycker tvärtom att det är ett riktigt smart och bra upplägg av både Sony och Microsoft.

Skrivet av martinot:

Då borde det inte heller vara lönt med en kraftfullare PC (om du skall vara rimligt konsekvent).

Hade detta varit en ny konsolgeneration där man utgått från den nya hårdvaran och inte behövt hålla kompabilitet med de vanliga modellerna hade spelen också kunnat bli ännu mer tekniskt avancerade eller hur? Så har det varit vid varje konsolgeneration så varför ska man då ändra på det? Det som PS4 Pro och Scorpio kan göra är att bättra på spelen med högre upplösning och detaljer men det är i grunden ändå ett spel utvecklat för vanliga PS4 och Xbox One så med andra ord hade spelen kunnat bli ännu mer avancerade om man istället utvecklat spelen enbart till den kraftfullare hårdvaran. Det säger sig själv anser jag..

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Spydig? jag frågade bara vad du inte förstod. Det är din tolkning om du tror att jag försökte vara spydig. (OP tog bort att jag var spydig)

Du är spydig.

Jag förstår precis frågeställningen. Om spelutvecklare måste sitta med båda användarbaserna i framtagning av spel är det inte orimligt att anta att det är den sämre maskinen som får sätta standarden. Att sedan trycka ut samma spel i 4K gör ju inte särskilt mycket på fem meters avstånd...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Du är spydig.

Jag förstår precis frågeställningen. Om spelutvecklare måste sitta med båda användarbaserna i framtagning av spel är det inte orimligt att anta att det är den sämre maskinen som får sätta standarden. Att sedan trycka ut samma spel i 4K gör ju inte särskilt mycket på fem meters avstånd...

Tack för ditt inlägg. Det jag försöker förklara. Det återstår att se hur stora skillnaderna kan bli men det lär väl bli som du säger spel i 4K upplösning och kanske lite andra förbättringar här och där.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Hmmm. Det är tio år kvar av XBox Ones livscykel. Går det dåligt för den, eftersom Microsoft redan håller på att ta fram en ersättare?

En snabbgoogling antyder att ja, det går dåligt för XBox One. Microsoft har slutat publicera försäljningssiffror, och vill istället prata om "user engagement", dvs hur entusiastiska användarna är.
Nå, det är ju bra för oss PC gamers eftersom alla spel görs för konsoll, så bättre konsoller innebär spel som utnyttjar vår hårdvara bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Ännu en som inte förstår konceptet... Scorpio kommer inte ersätta OG One.

Permalänk
Medlem

Scorpio verkar bli en riktig best. Kanske också riktigt prisvärd.

Men - jag hoppas på en flopp!

Microsoft vill - om Scorpio går bra - fortsätta på denna nya linje med uppgraderade konsoler (som måste vara bakåtkompatibla) istället för nya generationer.

Kommer givetvis fungera för grafiskt lullull som är hyfsat skalbart mellan plattformar, men jag ser problem för state-of-the-art animering, AI och nytt game-play. Spelutveklingen blir lidande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Är det? Har sett folk här vilja ha hjälp med att bygga maskiner där bara grafikkortet kostar mer för att spela cs:go..

Jag skiter väl i vad andra gör?
jag tänker ju inte betala 4k för att spela 3 spel.
Sen om du vill , varsågod, gl hf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Jag skiter väl i vad andra gör?
jag tänker ju inte betala 4k för att spela 3 spel.
Sen om du vill , varsågod, gl hf.

Du betalade massor för att köra två 1070 i sli, fastän det stöds av 2 spel, hahaha!!!

Nej men skämt åsido. Jag fattar ju att det inte är så vettigt om man redan har en xbox one. Men ska man köpa en konsoll för att spela, och inte har någon annan nyare är väl inte 4000 så mycket?

Och den stödjer väl alla gamla spel? plus att det troligen kommer fler än dessa 3 som vi snackar om?

Men ja alla gör ju som de vill, jag ville mest belysa att 4000 är småpotatis jämfört med vad folk här lägger ut på att spela. Sen har folk massor av spel men jag tror inte alla spelar igenom och återkommer till mer än 3-4 stycken.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Jo, fast poängen är att Ps4 och Ps4 pro är en marginell skillnad, vilket inte xbone till scorpio är

Okej, så nu räknas 2.3 ggr mer beräkningskapacitet i GPU:n, arkitekturförbättringar i GPU:n, 24% högre minnesbandbredd, 30% högre CPU-klockning och 768 MB mer interminne som marginell skillnad? Är jag fortfarande kvar på Sweclockers [där fåtal fps eller Hz etc diskuteras högt och lågt]?

Men ja, skillnaden OG PS4>Pro är såklart mindre än skillnaden OG One>Scorpio men det gör ju inte ditt tidigare påstående mindre fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hade detta varit en ny konsolgeneration där man utgått från den nya hårdvaran och inte behövt hålla kompabilitet med de vanliga modellerna hade spelen också kunnat bli ännu mer tekniskt avancerade eller hur? Så har det varit vid varje konsolgeneration så varför ska man då ändra på det?

Den där frågan är ett duktigt logiskt feltramp... Pro/Scorpio är, precis som du antyder, ingen ny konsolgeneration; således har man heller inte ändrat på något.

Själva poängen med Pro/Scorpio är att de INTE ska kicka igång en ny generation spelutveckling [men ändå erbjuda tekniska förbättringar]. Det är det alldeles för tidigt för. Är det den här poängen så många på SweC inte inser? Verkar som det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Själva poängen med Pro/Scorpio är att de INTE ska kicka igång en ny generation spelutveckling [men ändå erbjuda tekniska förbättringar].

Precis. Microsofts mening med Scorpio är att påbörja en utveckling med uppdaterade - bakåtkompatibla - konsoler istället för nya generationer, vilket såklart kan påverka spelutvecklingen negativt.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Den där frågan är ett duktigt logiskt feltramp... Pro/Scorpio är, precis som du antyder, ingen ny konsolgeneration; således har man heller inte ändrat på något.

Själva poängen med Pro/Scorpio är att de INTE ska kicka igång en ny generation spelutveckling [men ändå erbjuda tekniska förbättringar]. Det är det alldeles för tidigt för. Är det den här poängen så många på SweC inte inser? Verkar som det.

Men det är det jag säger..

Det jag och andra här försöker påpeka är att denna typen av uppgraderingar av hårdvara kan hålla tillbaka spelutvecklingen eftersom att alla spel ändå ska utvecklas för de vanliga konsolerna.

Det som PS4 Pro och Scorpio kan erbjuda är egentligen bara högre upplösningar och upputsning av nuvarande grafik för skulle de bygga ett spel från grunden upp anpassad för att dra nytta av all kraft i de uppgraderade konsolerna kan inte de vanliga konsolerna köra spelen eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Du betalade massor för att köra två 1070 i sli, fastän det stöds av 2 spel, hahaha!!!

Nej men skämt åsido. Jag fattar ju att det inte är så vettigt om man redan har en xbox one. Men ska man köpa en konsoll för att spela, och inte har någon annan nyare är väl inte 4000 så mycket?

Och den stödjer väl alla gamla spel? plus att det troligen kommer fler än dessa 3 som vi snackar om?

Men ja alla gör ju som de vill, jag ville mest belysa att 4000 är småpotatis jämfört med vad folk här lägger ut på att spela. Sen har folk massor av spel men jag tror inte alla spelar igenom och återkommer till mer än 3-4 stycken.

"Du betalade massor för att köra två 1070 i sli, fastän det stöds av 2 spel, hahaha!!!"
Väldigt välformulerat, bra jobbat *klapp klapp*

Det är VÄLDIGT få spel som är intresserad av på PS4.
Så enkelt är det, förstår inte ens varför du argumenterar emot?
Sen skillnaden mellan ps4 och ps4 pro.... meh
Knappast värt 1500 extra.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

"Meh, Crysis från 2006 ser fortfarande bättre ut."

Skrivet av Lothbrok:

Jop.
.

Crysis 2007:

VS

Uncharted4 2016:

OBS! Bilderna ovan är tagna i photomode där detaljrikedomen är uppskruvad högre än vid normal gameplay.

Skiljer närmare 10 år mellan de, ändå ser Crysis på många områden snyggare ut, speciellt ljus, texturer och shaders.

Med det sagt kan jag även tillägga att Uncharted 4 utan tvekan är ett väldigt vackert spel, speciellt ur artistisk och designmässig synvinkel, Naughtydog är riktigt skillade utvecklare och deras artister är mycket duktiga, de briljerar på bl.a miljöomväxlingar, karaktärer, animationer, modellering och story.

Tyvärr är mycket av woweffekten av Uncharteds grafik lite av rökridåer:

-Små, trånga, linjära kartor, punk A till punkt B tänk.
-Körsbärsplockade Cutscenes och välutvalda kameravinklar med ökad detaljrikedom under dessa cutscenes.
-Väldigt välgjorda karaktärer och animationer
-Överrösat med post-processing effekter
-Smal FOV
-Aggresiv LOD

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaves:

"Meh, Crysis från 2006 ser fortfarande bättre ut."
Jop.
.

Skiljer närmare 10 år mellan de, ändå ser Crysis på många områden snyggare ut, speciellt ljus, texturer och shaders.

Med det sagt kan jag även tillägga att Uncharted 4 utan tvekan är ett väldigt vackert spel, speciellt ur artistisk och designmässig synvinkel, Naughtydog är riktigt skillade utvecklare och deras artister är mycket duktiga, de briljerar på bl.a miljöomväxlingar, karaktärer, animationer, modellering och story.

Tyvärr är mycket av woweffekten av Uncharteds grafik lite av rökridåer:

-Små, trånga, linjära kartor, punk A till punkt B tänk.
-Körsbärsplockade Cutscenes och välutvalda kameravinklar med ökad detaljrikedom under dessa cutscenes.
-Väldigt välgjorda karaktärer och animationer
-Överrösat med post-processing effekter
-Smal FOV
-Aggresiv LOD

Vilken del av "ej moddat" förstår inte du? Dina Crysis bilder är inte från vanilla.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Från Xbox One's sida är det nog snarare en marknadsgrej, misstänker att den kanske bara kör spelen emulerade, medans mellan PS4 och PS4 pro är de ju exakt samma pissiga hårdvara fast lite högre klockad.

Har du ens en aning om hur mycket kraft det skulle gå åt för så avancerad emulation?

Ponera att det var så på riktigt, då kanske vi redan hade haft en väletablerad ps3 och Xbox 360 emulator redan för pc.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Har du ens en aning om hur mycket kraft det skulle gå åt för så avancerad emulation?

Ponera att det var så på riktigt, då kanske vi redan hade haft en väletablerad ps3 och Xbox 360 emulator redan för pc.

Skrev det sent, menade bara att Xbone spel på scorpio kommer troligtvis spelas precis lika dåligt som på Xbone. Ingen förbättrad prestanda eller visuell uppgradering. Medans PS4 vs ps4pro kanske lägger lite mer push för högre FPS. Men jag hoppas på att de skiter i PS4 och Xbox one och bara gör spel för scorpio och PS4P och väljer att bara kapa FPS med 30 för de jättesvaga modellerna.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 5600X @4.3 Motherboard: B550-P PLUS GPU: EVGA 3080
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av ipac:

Ännu en som inte förstår konceptet... Scorpio kommer inte ersätta OG One.

Jag tror inte Microsoft tänker konkurrera med sig själv plus tvinga sina redan få utvecklare att sprida ut sig på två plattformar.

Och tanken som folk här verkar ha, att Scorpio ska kontinuerligt uppdateras till starkare hårdvara... Ni vet vad hela poängen med konsoller är? Anledningen till att folk älskar dem? Prestanda är inte vad som säljer konsoller, utan de säljer för att de inte behöver uppgraderas vartannat år för att klara av nya spel, har uniform hårdvara så spelen kan testas ordentligt och "bara fungerar", samt är billiga. PC-likt evolverande hårdvara strider mot hela konceptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Fanns nyss PS4S på CDON för 2222. Riktigt bra pris!

Köpte själv en extra XB1S som mediaspelare till landet för 1777, inklusive Forza Horizon 3. Helt otroligt bra deal!

Inte mycket mer än vad ATV kostar (som inte fixar 4K om man vill köra det nästa gång man byter TV).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Måste säga att jag tror jag förstår vad Swedish Berserk säger här. Ni verkar se detta som en total uppgradering av all hårdvara. Det är det inte.

Var tyvärr inte alls med på din förklaring, men lite trött efter intensiv arbetsvecka och trevlig AW-kväll igår).

Skrivet av Paddanx:

Hela poängen med nya konsoler har alltid varit spelen. Du har fått nya spel som du "tvingats" köpa en ny konsol för att kunna ha, och väldigt få spel har portats tillbaka till den gamla.

Vilket är något jag själv, som hard core PC-spelare, tyckt är riktigt kass med konsoler.

Hatar sådant.

Som PC-spelare så är jag van vid att kunna köpa en hel del spel som faktiskt rullar OK även på vissa av mina datorer med lite begränsad (bärbara) eller äldre hårdvara.

Vill inte alltid direkt tvingas direkt till sådana uppgraderingar.

Tycker Sony äntligen gjort helrätt tänk med PS4 Pro här, och bra att Microsoft hänger på med samma mer kundvänliga filosofi.

Skrivet av Paddanx:

Att du sen kan spela de äldre spelen på nyare konsolen är dock rätt vanligt, men att den äldre "hålls vid liv" sker inte så ofta, och inte utan att faktiskt försämra utvecklingen.

Då antar jag att du tycker "utvecklingen" är kass och försämrad på PC också (om du skall vara det minsta konsekvent).

Skrivet av Paddanx:

Det lär vara mer ekonomiskt att köpa din begagnade XBOX för vrakpris som nu faktiskt kommer få alla nya spelen...

Är själv inte säker på att jag skaffar en Scorpio, eller gör det direkt (om jag en gör det). Det hindrar dock inte att jag är riktigt imponerad av det som framkommit än så länge (även om det krävs mer tester innan man kan bedöma dess kapacitet helt).

Är mycket nöjd med mina fem XB1S som mediaenheter i hela huset och alla fastigheter. Använder de främst för det, och sedan bara kul att man kan lira några spel med familj eller kompisar i soffan, etc (oavsett om hemma, eller när det regnar på semester i sommarstuga eller fjällstuga).

Är främst PC-spelare. Kommer satsa på att bygga några nya grymma kompakta PC-burkar i år (har ett Dan AF SFX att fylla ut med prylar, och även backat Ghost S1 på KS). Så det får går först.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

???

Vad menar du?

Sony kanske har större marknadsandel (säg ca 2/3) och Microsoft lite mindre (säg 1/3), men även Sony har ju nyss gjort precis samma resa och släppt PS4 Pro (du verkar helt ha missat detta faktum).

Personligen så tycker jag att Sony (och nu även Microsoft) gör helt rätt att erbjuda nyare och modernare alternativ!

Innan så har de ju varit så enormt sega och tråkiga med det. Samma konsol/grundhårdvara i evigheter (räknar inte in Slim-modeller med mindre förpackning och nya skal som "nya").

Ingen som tvingar dig att köpa en bättre konsol. Du kan köra på din gamla, eller om du vill köpa nytt så har bägge PS4S och XB1S kvar som alternativ. Valfrihet är endast bra här tycker jag.

Vill du att det bara skall finnas en enda PC och en enda Mac att köpa också?

En enda bilmodell med ett enda motoralternativ från varje biltillverkare?

Kan inte se något bra i det.

Visa signatur