Permalänk
Medlem

Qpad-1339 Tunt ljud

Tjenare, med min förra burk så kunde jag känna mina lurar vibrera med fingrarna då basen var så djup och kraftig. Detta är dock absolut inte fallet just nu, ljudet är tunt och tomt och inte alls som det ska vara.

Jag misstänker att det kan vara det integrerade ljudkortet som är boven, jag avvaktade med att införskaffa ljudkort då det integrerade på mitt förra moderkort fungerade mycket bra.

Någon som vet om det kan vara något annat som är fel? Om inte så välkomnar jag rekommendation av bra ljudkort, att spela med dåligt ljud känns helt oacceptabelt.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

Jag har samma headset men jag fick med ett ljudkort när jag vann det. Det är definitivt boven i dramat då jag testat det utan och det är olika ljud.

Jag kan inte så mycket om externa ljudkort så tänker inte länka ett för att det sedan ska visa sig att det suger

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cubeR:

Jag har samma headset men jag fick med ett ljudkort när jag vann det. Det är definitivt boven i dramat då jag testat det utan och det är olika ljud.

Jag kan inte så mycket om externa ljudkort så tänker inte länka ett för att det sedan ska visa sig att det suger

Hej, detta är det andra 1339 jag haft. Det första fick man med ett usb-ljudkort som iaf var bättre än integrerat, detta verkar inte skickas med längre. Hade kunnat testat med det annars.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |