Tappar anslutning till skärmarna MSI GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Tappar anslutning till skärmarna MSI GTX 1080 Ti

Har efter byte från 2st MSI Radeon R9 290X gått över till ett MSI GTX 1080 Ti Sea hawk X.
Sitter med 3st skärmar, 2st med displayport och 1st med hdmi.

Direkt efter jag installerade kortet och senaste drivrutinerna så började jag få problem när jag låste windows(ctrl+L) och datorn satte skärmarna i sleep-mode.

Problemet visar sig på så vis att alla fönster har flyttats runt, alla ikoner på skrivbordet har flyttats runt/bytt skärm.
När jag loggar in i windows efter att skärmarna har varit i sleep-mode så hinner jag logga in sen blinkar alla skärmar svart som att man drog ur kablarna och satte i dom.

Har kollat i Event Viewer och kan inte se några fel/varningar, utan bara samma meddelande produceras konstant medans datorn ligger igång med avstängda skärmar, detta kommer inte när man är inloggad och använder datorn.

A caller specified the SDC_FORCE_MODE_ENUMERATION flag in a call to the SetDisplayConfig() API

Jag har prövat detta:

  • Bytt hdmi-kablar

  • Testat via DVI-porten, ingen skillnad

  • Nedgraderat drivrutin från 382.33 till 382.05

  • kört DDU för att rensa AMD-drivisar

Hittar inte detta i loggen innan jag bytte grafikkort.

Vad kan detta bero på? Vad menas med det i loggen?

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av xallrons:

Vad kan detta bero på?

Kanske de råd som ges här hjälper.
Fails to wake, or all apps piled on 1 screen after wake

Skrivet av xallrons:

Vad menas med det i loggen?

Inte för jag tror det gör dig mkt klokare (jag blev inte mkt klokare själva ), men vad SetDisplayConfig function är för något.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Tackar! Ska kika på bland annat fast boot där även om det känns lite konstigt att det skulle vara det

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus