SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Avstängd

Bliv av med min på Inet så hoppas att Webhallen blir bättre.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon som beställt innan 19:00 den 26e juni som fått sin order avbokad? Jag ligger själv på 18:58 och har ännu inte sett något mail.

Edit: Kollade ordersidan på Inet, ligger fortfarande kvar. Likaså min CDON-beställning som jag var väldigt sen på.

Frågan är hur priserna ser ut i övriga nordiska länder där Bergsala är distributör. Känns som i många andra fall som ett problem med Svensk handel och möjlig kartellbildning. Hur ser det ut i andra länder utanför norden, ser man samma problem med avbokningar?

Någon måste förklara hur de får priset i Sverige blir 1500kr. Personligen har jag inget problem med priset men vill ändå se varför priset blir som det blir.
Sedan borde Bergsala förlora ensamrätten, hade gärna sett någon annan distributör ta över och iallafall försöka göra ett bra jobb. De är definitivt inte skuldfria.

Allt det sagt, Amazon och liknande stora butiker behöver etablera sig i skandinavien och på allvar börja pressa handeln. Personligen hade jag nog gått över nästan helt till just Amazon om de kom hit.

Norge: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4298886 (cirka 1409 SEK)
Danmark: http://www.pricerunner.dk/pl/52-4076195/Spillekonsoller/Ninte... (cirka 1696 SEK)
Finland: https://hintaopas.fi/product.php?p=4298886 (cirka 1407 SEK)

Dock rätt få butiker osm är listade så det finns säkert fler butiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

När bokade folk som bokat på Webhallen? Är nervös!!

Sen tycker jag det inte är schysst kasta skit på Inet eller någon annan återförsäljare. Det är Nintendo som ska ha skit isf. Inet har varit snabbast på meddela sina kunder om avbokningar men det kommer alla andra oxå få göra. Sen 1500kr borde nån verkligen ifrågasätta.

27 juni 08:25 på Webhallen Borde vara lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

När bokade folk som bokat på Webhallen? Är nervös!!

Sen tycker jag det inte är schysst kasta skit på Inet eller någon annan återförsäljare. Det är Nintendo som ska ha skit isf. Inet har varit snabbast på meddela sina kunder om avbokningar men det kommer alla andra oxå få göra. Sen 1500kr borde nån verkligen ifrågasätta.

Fick beställmailet från Webhallen 2017-06-27 kl. 08.38. Min order ligger fortfarande kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cezium:

Danmark: http://www.pricerunner.dk/pl/52-4076195/Spillekonsoller/Ninte... (cirka 1696 SEK)

Tack! Känns mer troligt att det är Bergsala då de är distributör för samtliga länder. Men då större delen av butikerna är samma vi har här kan det förstås vara kartellverksamhet.

Trist oavsett. :/

Permalänk
Medlem

Hos NetOnNet lade jag ordern 2017-06-27 kl. 09.50. Ligger också kvar

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Gamestop.se lade först ut den för 990:- sen höjdes den till standard 1490:- :/ kartellbildning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MALmen:

Gamestop.se lade först ut den för 990:- sen höjdes den till standard 1490:- :/ kartellbildning?

Bra att du noterade, började fundera lite efter jag skrev mitt inlägg ovan vilken butik som låg under 1500kr. Helt klart suspekt.

Jag hoppas verkligen att inlägget en bit ovanför om att konkurrensverket granskar handeln stämmer, har funnits en del incidenter som sett rätt skumma ut. Radeon RX 480 exempelvis.

Permalänk
Medlem

Fick också min order borttagen av Inet, konstigt tycker jag då jag förbokade precis när nyheten kom ut som vissa andra här har sagt.

Permalänk
Inaktiv

Fick avbokat från Inet. Amatörmässigt att låta folk förboka innan de fått veta hur många ex de ska få.
Jag tänker nog till en extra gång nästa jag tar min plånbok till den affären

Permalänk
Skrivet av cezium:

Om Bergsala inte har med ockerpriset att göra är det enkelt för den att bara gå ut med och publicera ett rekommenderat pris.
Men så länge de håller tyst och priserna på deras marknader - trots att de tidiga prisindikeringarna i dessa länder var markant längre här om dagen - fortsätter att vara 50-60% högre än vad som rapporteras för övriga europa och världen så är det lätt att dra slutsatser.

Kanske slutsatserna är felaktiga men man gör det verkligen inte lätt för oss och veta om det Bergsala med sin agentur och ensamrätt som saltar priserna eller om det är alla återförsäljarna som magiskt samtidigt lägger sig på samma pris ±3%. Då börjar det lukta något annat unket.

Nintendo UK som ägs av Nintendo Europe i Tyskland säljer Mini SNES i deras egen onlinebutik för £69,99
Out of Stock förstås...

https://store.nintendo.co.uk/nintendo-classic-mini-hardware/n...

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken tid som Webhallen la upp förbokningarna på sin hemsida?

Bokade mitt ex 2017-06-27 08:41.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Fick avbokat från Inet. Amatörmässigt att låta folk förboka innan de fått veta hur många ex de ska få.
Jag tänker nog till en extra gång nästa jag tar min plånbok till den affären

Det där blir jag lite irriterad över faktiskt. Dom meddelar sina kunder dagen/2 dagar efter om man kommer få eller inte. Det är väldigt bra kundvård, plus att du får 10% rabatt på nästa köp.

Permalänk
Medlem

Mina beställningar ligger kvar hos både Inet och Webhallen, men har ännu inte fått något mail från Inet.. får se hur det blir. Snark.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Jag fick med min order borttagen bara sådär från Inet utan någon info.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite orolig för min Webhalle-bokning så det fick bli en boka i butik hos Mediamarkt också. Hundra kronor mer än Webhallen dock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av K-D][Aramis:

Det där blir jag lite irriterad över faktiskt. Dom meddelar sina kunder dagen/2 dagar efter om man kommer få eller inte. Det är väldigt bra kundvård, plus att du får 10% rabatt på nästa köp.

Nej det är dålig kundvård om de erbjuder produkter de inte kan garantera. Sen fick jag inte någon rabatt så det var nog bara några som fick det.

Permalänk
Skrivet av Aene:

Börjar bli lite orolig för min Webhalle-bokning så det fick bli en boka i butik hos Mediamarkt också. Hundra kronor mer än Webhallen dock.

Du behöver inte oroa dig, eftersom Media Markt har prisgaranti och kommer gärna matcha priserna i andra butiker om du frågar bara. Dock kanske det blir svårt om butikerna inte har produkterna i lager... Men värt att prova

Dessutom är priset säkert preliminärt och kommer säkert hamna på 1490 precis som alla andra, vilket fortfarande är sjukt att ingen har sagt någonting. Vi i Sverige betalar nästan 50% mer än vad andra länder kommer betala för en SNES mini!

Permalänk
Medlem

Denna gången så tar jag inga risker med enskilda butiker.

Såhär ser datum och tid ut för mina förbokningar:
Inet - 26 juni 2017 19:07
Webhallen - 27 juni 2017 08:36
Netonnet - 27 juni 2017 09:53
Cdon - 27 juni 2017 18:58
Mediamarkt - 27 juni 2017 21:36
Dustin - 28 juni 2017 11:51
Komplett - 28 juni 2017 16:30

Än så länge har jag inte fått något negativt besked från någon.

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans kvar där man kan boka?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inet
Skrivet av Svanfors:

fick precis ett mejl från inet att jag blir utan konsol, och då bokade jag ändå drygt en timma efter den lades upp för bokning. Detta är ju helt sjukt

Skrivet av PeroxideWE:

Fick precis min förhandsbokning på Inet borttagen då de inte kommer att kunna leverera och som plåster på såret fick jag en kod på 10%.
Vet inte exakt när jag la min order men fick min orderbekräftelse den 26 juni 19:40

Skrivet av Dinoman:

Fick ett mail nyligen om att min order har tagits bort. Inte ett ljud om varför eller något erbjudande om 10% på andra varor. Sedan säger mailet att jag får kontakta dom om jag undrar varför.

Intressant kundhantering. @Inet

Skrivet av charmless:

Samma här, bokning första dagen blev idag makulerad. 😕

Skrivet av ericsundell2:

Hade bokat VÄLDIGT tidigt när nyheten kom upp, inom minuter på INET men idag så tog de bort min order.

Alltid varit kund hos INET men sånt här blir jag sur över. Hade jag vetat att de trots en tidigt bokning inte kan leverera så bör de inte gå ut med någon nyhet eller möjlighet till förhandsbokning.

Då kunde jag bokat den hos någon annan.

Förstår att de är högt tryck men innan man lägger upp en förhandsbokning måste man ha iallfall lite koll på hur många man får.

Ca 1 Min efter nyheten kom ut på från Inet så bokade jag den. Fan va surt.

Skrivet av ericsundell2:

Ja la bokning ca 1 min efter nyheten och förhandsbokningen kom ut på Facebook och de har makulerat min också. Så nått är jäkligt fel.

Skrivet av Nidala:

Samma här, bara ett mail vid 11:14 om att ordern är borttagen av Inet.

Skrivet av Krass:

Jag fick mitt informationsmail om att jag tyvärr inte kommer få någon konsol ca 10 minuter efter mailet om att ordern var borttagen. Lite förvirrande ordning...

Hej.

Vi vet att situationen suger och vill förtydliga vad för slags åtgärder vi tagit efter att vi fått reda på att vår tillgång skulle bli långt under beräknat.

- Vi har utgått rakt upp och ner efter klockslaget som förbokningen genomfördes och inget annat. Vi mottog en enorm mängd förbokningar och nu i efterhand har det visat sig att vår tilldelning var fullbokad redan inom första timman.
Så snart vi fick reda på vår tilldelning, dagen efter var detta, tog vi ner möjligheten att förboka och började förbereda information och kompensation. Artikeln lades upp 18.31 och Facebook-posten 18:33, som referens.

- Vi skickade igår kväll och i morse ut mail till alla som vi inte kommer kunna leverera en konsol till. Detta mail innehåller förklaring samt en värdekod som ger 10% rabatt på valfritt köp till och med 31/7. Vi påbörjade efter det arbetet med att maila ut bekräftelser på avbokningar innan vi började avboka de förbokningar vi inte kommer kunna leverera. Detta i sig resulterar också i ett automatiskt mailutskick. Tanken var att de två tidigare mailen skulle nå samtliga rörda innan det automatiserade bekräftelsemailet gick ut - från vårt håll ser det ut som att samtliga mail levererats, men dessa mail kan hamnar i spamfilter eller i skräppost. Dubbelkolla gärna din inkorg om så är fallet. Har du mottagit en bekräftelse för avbokningen men inte mailet innehållande värdekoden, varken i filter eller skräppost, ser vi gärna att du PM:ar oss den e-postadress du använde vid förbokning, så att vi kan dubbelkolla och skicka åter om mailet inte gått iväg. Vi ber verkligen om ursäkt om du fick bekräftelse av avbokning innan någon annan information nått dig - det var inte vår avsikt.

- Priset är högre än väntat, vi vet. Inköpspriset för oss är också långt högre än väntat. Det finns ingen konspiration eller kartellbildning - vi har helt enkelt fått ett inköpspris vi måste förhålla oss till. Liknande priser ser vi också i hela norden, och vi delar samma distributör - som i sin tur alltså bestämmer våra inköpspriser.

Vi är likt er bedrövade över situationen och vi har försökt vara så transparenta som möjligt - att informationen inte nått er i rätt ordning ber vi verkligen om ursäkt för.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag fick min bekräftelse från Webhallen klockan 08:35 och tror de lade upp produkten kort innan dess. Förhoppningsvis får jag en...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej.

Vi vet att situationen suger och vill förtydliga vad för slags åtgärder vi tagit efter att vi fått reda på att vår tillgång skulle bli långt under beräknat.

- Vi har utgått rakt upp och ner efter klockslaget som förbokningen genomfördes och inget annat. Vi mottog en enorm mängd förbokningar och nu i efterhand har det visat sig att vår tilldelning var fullbokad redan inom första timman.
Så snart vi fick reda på vår tilldelning, dagen efter var detta, tog vi ner möjligheten att förboka och började förbereda information och kompensation. Artikeln lades upp 18.31 och Facebook-posten 18:33, som referens.

- Vi skickade igår kväll och i morse ut mail till alla som vi inte kommer kunna leverera en konsol till. Detta mail innehåller förklaring samt en värdekod som ger 10% rabatt på valfritt köp till och med 31/7. Vi påbörjade efter det arbetet med att maila ut bekräftelser på avbokningar innan vi började avboka de förbokningar vi inte kommer kunna leverera. Detta i sig resulterar också i ett automatiskt mailutskick. Tanken var att de två tidigare mailen skulle nå samtliga rörda innan det automatiserade bekräftelsemailet gick ut - från vårt håll ser det ut som att samtliga mail levererats, men dessa mail kan hamnar i spamfilter eller i skräppost. Dubbelkolla gärna din inkorg om så är fallet. Har du mottagit en bekräftelse för avbokningen men inte mailet innehållande värdekoden, varken i filter eller skräppost, ser vi gärna att du PM:ar oss den e-postadress du använde vid förbokning, så att vi kan dubbelkolla och skicka åter om mailet inte gått iväg. Vi ber verkligen om ursäkt om du fick bekräftelse av avbokning innan någon annan information nått dig - det var inte vår avsikt.

- Priset är högre än väntat, vi vet. Inköpspriset för oss är också långt högre än väntat. Det finns ingen konspiration eller kartellbildning - vi har helt enkelt fått ett inköpspris vi måste förhålla oss till. Liknande priser ser vi också i hela norden, och vi delar samma distributör - som i sin tur alltså bestämmer våra inköpspriser.

Vi är likt er bedrövade över situationen och vi har försökt vara så transparenta som möjligt - att informationen inte nått er i rätt ordning ber vi verkligen om ursäkt för.

Heja Inet! Jag tycker att 10% rabatt på valfritt köp duger som plåster på såren för de som inte kommer få någon från er. Inte ert fel att Nintendo/Bergsala kan förse er med fler enheter.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag fick min bekräftelse från Webhallen klockan 08:35 och tror de lade upp produkten kort innan dess. Förhoppningsvis får jag en...

08:33 har jag beställt på webhallen. Blev av med min bokning på inet men jag har ju webhallen och netonnet kvar så förhoppningsvis kniper man en av dom iaf.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Avbeställde själv från webhallen nyss. 800 spänn kan jag köpa men dubbla priset? Nope!

Permalänk
Medlem

Det vore oerhört intressant o få höra hur priset är motiverat ifrån Er distributör @Inet, varför det skall vara så mycket högre för oss i Norden än resten av världen?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Svårt och ser hur man kan vara irriterad på INET i detta fall, de har verkligen gjort allt för att vara så på bollen de kan med detta. Flertalet andra försäljare har inte sagt mycket än och tror det är optimistiskt att påstå att de kommer kunna leverera alla sina enheter som är bokade.. Tummen upp för INET som snabbt går ut till kund,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej.

Jättebra! Jag tycker ni skött er exemplariskt. Man kan inte begära mer egentligen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Inet:

Hej.

Då kan man ju undra vad Nintendo bergsala sätter för priser då priset på snes mini på nintendo uk är £69.99...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Du behöver inte oroa dig, eftersom Media Markt har prisgaranti och kommer gärna matcha priserna i andra butiker om du frågar bara. Dock kanske det blir svårt om butikerna inte har produkterna i lager... Men värt att prova

Dessutom är priset säkert preliminärt och kommer säkert hamna på 1490 precis som alla andra, vilket fortfarande är sjukt att ingen har sagt någonting. Vi i Sverige betalar nästan 50% mer än vad andra länder kommer betala för en SNES mini!

Tack för tipset. Webhallen har aldrig svikit mig tidigare med förhandsbokningar så förhoppningsvis går det även denna gång, Men det är bra med alternativ.

Visserligen är väl runt 300kr moms, men jag håller med.