SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Finns det någonstans kvar där man kan boka?

Mediamarkt verkar fortfarande fungera?

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_nintendo-mini-snes-super...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej.

Vi vet att situationen suger och vill förtydliga vad för slags åtgärder vi tagit efter att vi fått reda på att vår tillgång skulle bli långt under beräknat.

- Vi har utgått rakt upp och ner efter klockslaget som förbokningen genomfördes och inget annat. Vi mottog en enorm mängd förbokningar och nu i efterhand har det visat sig att vår tilldelning var fullbokad redan inom första timman.
Så snart vi fick reda på vår tilldelning, dagen efter var detta, tog vi ner möjligheten att förboka och började förbereda information och kompensation. Artikeln lades upp 18.31 och Facebook-posten 18:33, som referens.

- Vi skickade igår kväll och i morse ut mail till alla som vi inte kommer kunna leverera en konsol till. Detta mail innehåller förklaring samt en värdekod som ger 10% rabatt på valfritt köp till och med 31/7. Vi påbörjade efter det arbetet med att maila ut bekräftelser på avbokningar innan vi började avboka de förbokningar vi inte kommer kunna leverera. Detta i sig resulterar också i ett automatiskt mailutskick. Tanken var att de två tidigare mailen skulle nå samtliga rörda innan det automatiserade bekräftelsemailet gick ut - från vårt håll ser det ut som att samtliga mail levererats, men dessa mail kan hamnar i spamfilter eller i skräppost. Dubbelkolla gärna din inkorg om så är fallet. Har du mottagit en bekräftelse för avbokningen men inte mailet innehållande värdekoden, varken i filter eller skräppost, ser vi gärna att du PM:ar oss den e-postadress du använde vid förbokning, så att vi kan dubbelkolla och skicka åter om mailet inte gått iväg. Vi ber verkligen om ursäkt om du fick bekräftelse av avbokning innan någon annan information nått dig - det var inte vår avsikt.

- Priset är högre än väntat, vi vet. Inköpspriset för oss är också långt högre än väntat. Det finns ingen konspiration eller kartellbildning - vi har helt enkelt fått ett inköpspris vi måste förhålla oss till. Liknande priser ser vi också i hela norden, och vi delar samma distributör - som i sin tur alltså bestämmer våra inköpspriser.

Vi är likt er bedrövade över situationen och vi har försökt vara så transparenta som möjligt - att informationen inte nått er i rätt ordning ber vi verkligen om ursäkt för.

Tycker inte att Inet eller andra butiker behöver ge kompensation för att Nintendo är en dålig tillverkare. Däremot kanske det inte ska heta förbeställning utan något med att ställa sig i kö. Sen när butiken har mer information kan de öppna förbeställning för de som står i kö. Viktigast av allt är tydlig information. Sätt inte något pris innan man vet vad slutpriset blir. Låt inte kunder tro att de fått en förbeställning när det inte är 100% säkert. Jag la en förbeställning och avvaktade därmed att skriva upp mig i alla andra butiker. Idag blev min order borttagen utan någon information. Så nu sitter jag här och har gått miste om konsolen.

Permalänk
Inaktiv

Mycket fint hanterat av Inet!

Mycket ruttet hanterat av Bergsala.

Det är alltså Bergsala som höjt priset. Var de tvungna att ta i så fruktansvärt?

Nu blir det att undvika Bergsala, de giriga profitörernas högnäste. Ska de ta ut överpriser så får de erbjuda tjänster som ger mervärde men det gör de icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej.

Vi vet att situationen suger och vill förtydliga vad för slags åtgärder vi tagit efter att vi fått reda på att vår tillgång skulle bli långt under beräknat.

- Vi har utgått rakt upp och ner efter klockslaget som förbokningen genomfördes och inget annat. Vi mottog en enorm mängd förbokningar och nu i efterhand har det visat sig att vår tilldelning var fullbokad redan inom första timman.
Så snart vi fick reda på vår tilldelning, dagen efter var detta, tog vi ner möjligheten att förboka och började förbereda information och kompensation. Artikeln lades upp 18.31 och Facebook-posten 18:33, som referens.

- Vi skickade igår kväll och i morse ut mail till alla som vi inte kommer kunna leverera en konsol till. Detta mail innehåller förklaring samt en värdekod som ger 10% rabatt på valfritt köp till och med 31/7. Vi påbörjade efter det arbetet med att maila ut bekräftelser på avbokningar innan vi började avboka de förbokningar vi inte kommer kunna leverera. Detta i sig resulterar också i ett automatiskt mailutskick. Tanken var att de två tidigare mailen skulle nå samtliga rörda innan det automatiserade bekräftelsemailet gick ut - från vårt håll ser det ut som att samtliga mail levererats, men dessa mail kan hamnar i spamfilter eller i skräppost. Dubbelkolla gärna din inkorg om så är fallet. Har du mottagit en bekräftelse för avbokningen men inte mailet innehållande värdekoden, varken i filter eller skräppost, ser vi gärna att du PM:ar oss den e-postadress du använde vid förbokning, så att vi kan dubbelkolla och skicka åter om mailet inte gått iväg. Vi ber verkligen om ursäkt om du fick bekräftelse av avbokning innan någon annan information nått dig - det var inte vår avsikt.

- Priset är högre än väntat, vi vet. Inköpspriset för oss är också långt högre än väntat. Det finns ingen konspiration eller kartellbildning - vi har helt enkelt fått ett inköpspris vi måste förhålla oss till. Liknande priser ser vi också i hela norden, och vi delar samma distributör - som i sin tur alltså bestämmer våra inköpspriser.

Vi är likt er bedrövade över situationen och vi har försökt vara så transparenta som möjligt - att informationen inte nått er i rätt ordning ber vi verkligen om ursäkt för.

Tack för informationen. Ang vad ni skrivit på er sida (https://www.inet.se/nyheter/1141/mini-snes-snart-har)
"Oavsett om du får en eller inte kommer du få ett mail av oss. "

Vilken tidsram kan man förvänta sig innan man får en bekräftelse på att man fick en tilldelat till sig?

Tack på hörhand.

Edit:
Fick just ett sådan mail. Bokade 18:44 enligt order mail.

Permalänk
Inet

@varget:

Hej, samtliga mail ska ha gått ut innan dagens slut, och vi uppdaterar här om vi stöter på patrull med utskicket.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Fick mail av Inet nu att jag har en konsol på releasen bokade 18.41

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@Aene: Yes den gick igenom där.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Fick mail av Inet nu att jag har en konsol på releasen bokade 18.41

Citat:

Hej!

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

Det tidigare uppskattade priset 1499kr kvarstår, vilket beror på att vårat inköpspris från Nintendo Sverige blev mycket högre än väntat. Vi hoppas ni har förståelse för detta och att ni är sugna på retrokärlek ändå.

Vi kan inte garantera ett exakt leveransdatum just nu - men enligt Nintendo skall alla leveranser ske innan nyår.
Vi vet hur många enheter vi kommer få men vi har ännu inget exakt leveransschema – och vi kommer höra av oss till dig med förväntad leveranstid först när vi själva fått det.

Mycket nöje!
Inet

Bokade 18.54

Permalänk
Medlem

Fick precis mail ifrån Inet och.....
Jag kommer att få en SNES mini som det ser ut just nu!
Fy fan va nervöst det har varit idag på jobbet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

fick mejl att jag skulle få vid release, bokade 19:03

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Jag fick besked om att jag kommer att få min från Inet.
Bokade 26 juni 2017 19:07

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

fick mejl att jag skulle få vid release, bokade 19:03

Inte säkert än att det blir vid release som jag tolkar det.

Permalänk
Medlem

Någon som minns det här på tal om Kartellbildning & Nintendo/Bergsala:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10316927.ab

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Inte säkert än att det blir vid release som jag tolkar det.

Precis, tyckte det stod ganska tydligt att det inte lova nått om release.
"Vi kan inte garantera ett exakt leveransdatum just nu - men enligt Nintendo skall alla leveranser ske innan nyår.
Vi vet hur många enheter vi kommer få men vi har ännu inget exakt leveransschema – och vi kommer höra av oss till dig med förväntad leveranstid först när vi själva fått det. "

Permalänk
Medlem

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bokad 19:27 och fått tilldelning

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Min är säkrad från inet också

Permalänk
Medlem

19:43 och blev denied. Crazy vad tight det måste varit där alltså. Men allt är sambons fel, "HJÄLP MIG SÄTTA UPP LAMPAN NU, SLÄPP MOBILEN" sagt och gjort, fick boka 30 min senare. Doh!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Inaktiv

Positvt besked här:

"Hej!

Vi kan med glädje berätta att du är en av dem som vi ser ut att kunna leverera en Mini SNES till!
Med andra ord kan du se fram emot härligt Zelda-, Mario- och Secret Mana-häng längre fram.

Det tidigare uppskattade priset 1499kr kvarstår, vilket beror på att vårat inköpspris från Nintendo Sverige blev mycket högre än väntat. Vi hoppas ni har förståelse för detta och att ni är sugna på retrokärlek ändå.

Vi kan inte garantera ett exakt leveransdatum just nu - men enligt Nintendo skall alla leveranser ske innan nyår.
Vi vet hur många enheter vi kommer få men vi har ännu inget exakt leveransschema – och vi kommer höra av oss till dig med förväntad leveranstid först när vi själva fått det.

Mycket nöje!
Inet"

Blir att behålla beställningen för mig. Bra hanterat av Inet med vad gäller rabattkod. Hoppas bara det dyker upp fler för de som vlev utan med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Priset på nintendo uk's hemsida är £69.99 är 774kr, hur fan sätter bergsala priserna 😡
Nintendo UK

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Inte säkert än att det blir vid release som jag tolkar det.

hann bara läsa första raden innan jag blev helt till mig, lol. men ja det stämmer som du säger

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Priset på nintendo uk's hemsida är £69.99 är 774kr, hur fan sätter bergsala priserna 😡
Nintendo UK
http://i.imgur.com/5MHY1Zd.png

Sverige*

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

19:43 och blev denied. Crazy vad tight det måste varit där alltså. Men allt är sambons fel, "HJÄLP MIG SÄTTA UPP LAMPAN NU, SLÄPP MOBILEN" sagt och gjort, fick boka 30 min senare. Doh!

Riktigt tajt jag bokade 19:32 och fått besked att jag får min snes

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Någon som minns det här på tal om Kartellbildning & Nintendo/Bergsala:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10316927.ab

Det här var intressant angående prissättningen, ser ju ut att vara samma sak på gång igen, med Bergsala i farten.
Det behövs verkligen fler distributörer än bara Bergsala när dom sätter såna här priser. Det skadar ju verkligen Nintendos namn.
Kanske ett fall för konkurrensverket?
Undrar hur Nintendo skulle reagera om dom såg Bergsalas prissättning jämfört med alla andra länder?

Permalänk

Att priserna justerats upp markant är helt klart.
Vem som höjt priserna är oklart.

Jag mejlade och frågade Bergsala och fick svar för några minuter sedan.
Mina frågor var i stil med:
Om Bergsala är de som satt 1500,- som rek utpris och i sådant fall av vilken anledning det är 50% högre än i Europa?
Om det inte är dom så sätter det så högt så undrade jag vad deras rekommenderade utpris till kund är.

Svaret jag fick från deras marknadsavdelning var:

Tack för att du kontaktar oss på Bergsala.
Vad gäller prissättning så sätter vi ifrån Bergsala aldrig något rekommenderat pris utan det är upp till var och en av återförsäljarna att sätta vilket pris de vill. Därför kan det också skilja i pris mellan olika återförsäljare.

Om vi då utgår från att Bergsala säger "sanningen" i svaret till mig så finns det flera olika anledningar till varför priserna ser ut som de gör.

- Bergsala är de som faktiskt skrivet upp priserna så pass att återförsäljarna inte kan sätta lägre än vad de gör om de ändå ska kunna göra någon vinst. Att priserna initialt sett lägre ut hos några handlare kanske beror på att återförsäljarna publicerade en siffra baserat på Dollar- och Europriserna men som senare fått justerats uppåt till "vilket pris de vill".

- Bergsala håller faktiskt precis samma priser som övriga agenturer i Europa men samtliga återförsäljarna har som en slump valt att justera upp priserna till "vilket pris de vill" samtidigt och till samma prisbild oberoende varandra. Detta av någon outgrundlig anledning. Kanske när man insåg en högst begränsad tilldelning. Kanske för att man passar på med lite ohederlig ocker och kartellbildning.

- Bergsala står maktlösa i detta då det är Nintendo som justerat upp priserna centralt och Sverige och vår e-handel ligger bara i framkant varpå vi kommer att se övriga Europa följa efter inom kort.

Just nu orkar jag inte tänka längre men det kanske finns fler möjligheter än dessa. Mitt huvud är trött och jag behöver lite lunch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

- Bergsala är de som faktiskt skrivet upp priserna så pass att återförsäljarna inte kan sätta lägre än vad de gör om de ändå ska kunna göra någon vinst. Att priserna initialt sett lägre ut hos några handlare kanske beror på att återförsäljarna publicerade en siffra baserat på Dollar- och Europriserna men som senare fått justerats uppåt till "vilket pris de vill".

Mina pengar ligger på att det är Bergsala som är scumbags och passar på att ta ockerpris.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

Mina pengar ligger på att det är Bergsala som är scumbags och passar på att ta ockerpris.

börjar tro det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Aene: Yes den gick igenom där.

Räkna inte med att du får en konsol för det. Bokade nån timme innan dig å det gick igenom, dock ringde ja efter å även om ja inte fick avslag så va telefonisten väldigt tveksam till att ja skulle få nån...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av myusername:

Att priserna justerats upp markant är helt klart.
Vem som höjt priserna är oklart.

Jag mejlade och frågade Bergsala och fick svar för några minuter sedan.
Mina frågor var i stil med:
Om Bergsala är de som satt 1500,- som rek utpris och i sådant fall av vilken anledning det är 50% högre än i Europa?
Om det inte är dom så sätter det så högt så undrade jag vad deras rekommenderade utpris till kund är.

Svaret jag fick från deras marknadsavdelning var:

Tack för att du kontaktar oss på Bergsala.
Vad gäller prissättning så sätter vi ifrån Bergsala aldrig något rekommenderat pris utan det är upp till var och en av återförsäljarna att sätta vilket pris de vill. Därför kan det också skilja i pris mellan olika återförsäljare.

Om vi då utgår från att Bergsala säger "sanningen" i svaret till mig så finns det flera olika anledningar till varför priserna ser ut som de gör.

- Bergsala är de som faktiskt skrivet upp priserna så pass att återförsäljarna inte kan sätta lägre än vad de gör om de ändå ska kunna göra någon vinst. Att priserna initialt sett lägre ut hos några handlare kanske beror på att återförsäljarna publicerade en siffra baserat på Dollar- och Europriserna men som senare fått justerats uppåt till "vilket pris de vill".

- Bergsala håller faktiskt precis samma priser som övriga agenturer i Europa men samtliga återförsäljarna har som en slump valt att justera upp priserna till "vilket pris de vill" samtidigt och till samma prisbild oberoende varandra. Detta av någon outgrundlig anledning. Kanske när man insåg en högst begränsad tilldelning. Kanske för att man passar på med lite ohederlig ocker och kartellbildning.

- Bergsala står maktlösa i detta då det är Nintendo som justerat upp priserna centralt och Sverige och vår e-handel ligger bara i framkant varpå vi kommer att se övriga Europa följa efter inom kort.

Just nu orkar jag inte tänka längre men det kanske finns fler möjligheter än dessa. Mitt huvud är trött och jag behöver lite lunch.

Detta är en sanning med modifikation från Bergsala skulle jag säga, eller snarare att det är sant men säger ingenting. Som mellanhand bestämmer de självklart inte vilket pris kedjorna dom säljer till ska sätta, varför skulle de bemöda sig att göra det? De sätter däremot det pris som de säljer varan vidare till kedjorna för och är det priset högt, har inte kedjorna mycket annat val än att sätta ett ännu lite högre pris för att alls få någon marginal i affären.

Så för mig finns det två alternativ. Antingen saltar Bergsala notan rejält ut mot kedjorna eller så saltar Nintendo notan mot Bergsala och de i sin tur tvingas sälja dyrt vidare i ledet.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se var priset landar tillslut.
Det kan mycket väl visa sig att återförsäljarna valt att ta i ordentligt med facit i hand (andrahandsvärdet på NES Mini)

Just nu är skillnaden mellan Skandinavien och övriga
Europa/världen extremt hög.