Corsair XMS3 DDR3 Minne trasigt [2015] RMA?

Permalänk
Avstängd

Corsair XMS3 DDR3 Minne trasigt [2015] RMA?

Hejsan, har 2st Corsair XMS3 ram minnen som har pajat som jag handlat från Inet och Webhallen 2015 och 2016 funderar om livstidsgaranti gäller så jag kan få dom utbytta fast jag använt dom endel la upp ticket #6925862 på Corsairs sida också

1 minne på 4gb och 1 på 8gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bittin:

Hejsan, har 2st Corsair XMS3 ram minnen som har pajat som jag handlat från Inet och Webhallen 2015 och 2016 funderar om livstidsgaranti gäller så jag kan få dom utbytta fast jag använt dom endel la upp ticket #6925862 på Corsairs sida också

1 minne på 4gb och 1 på 8gb

När mina stickor pajade så skickade jag dessa till corsair och bekostade frakten själv. Gick till Nederländerna tror jag och frakten kostade 84kr (kunde inte skicka med schenker eller DHL av någon anledning).

I butik/återförsäljare betyder generellt sett 1års garanti / begränsad livstid. Det innebär att om butiken/återförsäljaren har produkten (exakt samma produkt med samma artikelnummer från tillverkaren) så kan man få det utbytt i butik/ av återförsäljaren.

Garantin täcker ju fabrikationsfel så hur lång tid du har använt stickorna är mindre intressant såvida det är inom garantitiden och du inte har vållat skadorna själv. (Genom överklockning eller felmontering eller liknande).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av bittin:

Hejsan, har 2st Corsair XMS3 ram minnen som har pajat som jag handlat från Inet och Webhallen 2015 och 2016 funderar om livstidsgaranti gäller så jag kan få dom utbytta fast jag använt dom endel la upp ticket #6925862 på Corsairs sida också

1 minne på 4gb och 1 på 8gb

Livstidsgarantin gäller ja, du kommer att få svar på din ticket med mera information om hur du skickar in minnena.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Avstängd

@Corsair Johan: Fått nya stickor och hjälp med detta nu igår och idag så nu rullar datorn på med gula XMS3 stickor på 20GB istället för gamla blå utslitna, tack så hemskt mycket för all hjälp från dig och dina kollegor

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av bittin:

@Corsair Johan: Fått nya stickor och hjälp med detta nu igår och idag så nu rullar datorn på med gula XMS3 stickor på 20GB istället för gamla blå utslitna, tack så hemskt mycket för all hjälp från dig och dina kollegor

Härligt!