Hjälp!! Hur får jag tag i mitt paket igen?

Permalänk
Avstängd

Hjälp!! Hur får jag tag i mitt paket igen?

Nu får jag lite panik här....

Jag beställde en telefon på avbetalning och abonnemang.

Och jag beställde i sista sekunden eftersom jag fick en betalningsanmärkning.

Nu till saken...

Jag var på semester och kom idag.

Och på brevet från Postnord jag fått så var sista upphämtningsdag 2017-07-14 , alltså igår.

Jag ringde till utlämningsstället och de sa att paketet har skickats iväg.

Då undrar jag om man kan ringa postnord och be de stoppa paketet och skicka tillbaka det till mig igen? För igår var det ju fredag så jag tror inte de har hunnit komma så långt.

Eller om det nu inte går? Kan jag be företaget (hallon) som skickade paketet att bara skicka om det igen? Eller är det kört för mig?

För nu när jag försöker göra en ny beställning så får jag avslag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Nu får jag lite panik här....

Jag beställde en telefon på avbetalning och abonnemang.

Och jag beställde i sista sekunden eftersom jag fick en betalningsanmärkning.

Nu till saken...

Jag var på semester och kom idag.

Och på brevet från Postnord jag fått så var sista upphämtningsdag 2017-07-14 , alltså igår.

Jag ringde till utlämningsstället och de sa att paketet har skickats iväg.

Då undrar jag om man kan ringa postnord och be de stoppa paketet och skicka tillbaka det till mig igen? För igår var det ju fredag så jag tror inte de har hunnit komma så långt.

Eller om det nu inte går? Kan jag be företaget (hallon) som skickade paketet att bara skicka om det igen? Eller är det kört för mig?

För nu när jag försöker göra en ny beställning så får jag avslag...

Postnord kommer inte skicka tillbaka ditt paket,du får ringa hallon support o förklara saken så kanske dom skickar nytt eller skickar om paketet när det kommer tillbaka till hallon. Risken är stor att du får betala extra frakt dock.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Telefonoperatörer har nog inget emot betalningsanmärkningar. Jag tror faktiskt att de vill ha alla abonnenter de kan få!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mogwaii:

Postnord kommer inte skicka tillbaka ditt paket,du får ringa hallon support o förklara saken så kanske dom skickar nytt eller skickar om paketet när det kommer tillbaka till hallon. Risken är stor att du får betala extra frakt dock.

Mvh

Men jag kan inte göra fler beställningar på hallon.se på grund av att jag har betalningsanmärkning nu vilket jag inte hade när jag beställde telefonen.

Varför kan inte postnord hjälpa mig? Paketet har ej kommit långt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av onezerotwo:

Men jag kan inte göra fler beställningar på hallon.se på grund av att jag har betalningsanmärkning nu vilket jag inte hade när jag beställde telefonen.

Varför kan inte postnord hjälpa mig? Paketet har ej kommit långt?

För att de inte gör så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Men jag kan inte göra fler beställningar på hallon.se på grund av att jag har betalningsanmärkning nu vilket jag inte hade när jag beställde telefonen.

Varför kan inte postnord hjälpa mig? Paketet har ej kommit långt?

Det är avsändaren som avgör liggtid m m.
Min erfarenhet är dock att de flesta brukar skicka paketet igen utan extra kostnad (om man kontaktar dem och berättar läget) - vilket jag också hade förväntat mig i detta fallet.
Annars är det inget konstigt med att få betala extra fraktkostnad.
Telekombolag brukar ta ut en avgift för ej uthämtade paket för att avskräcka kunder att ångra abonnemanget den vägen. Om Hallon tar ut avgift så hade jag personligen använt ångerrätten.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

Varför kan inte postnord hjälpa mig? Paketet har ej kommit långt?

Alltså, du beställde något och sedan åkte på semester?
Paketet hade redan då legat på ditt utlämningsställe i 14 dagar.
Trodde du det skulle ligga i 30 dagar eller hur tänkte du?

Beställningen blir ju annullerad eftersom paketet återgick till Hallon.
Dom kommer inte kunna göra en beställning åt dig efter detta och kan du inte det själv är det tyvärr kört.

Skrivet av Igelkott:

Telekombolag brukar ta ut en avgift för ej uthämtade paket för att avskräcka kunder att ångra abonnemanget den vägen. Om Hallon tar ut avgift så hade jag personligen använt ångerrätten.

Alla tar ut avgift för ej uthämtade paket. Hur kan han använda ångerrätt på en beställning som han inte hämtat ut?
Jag menar, vad är det att ångra? Att han gjorde en beställning från första början?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Igelkott:

Det är avsändaren som avgör liggtid m m.
Min erfarenhet är dock att de flesta brukar skicka paketet igen utan extra kostnad (om man kontaktar dem och berättar läget) - vilket jag också hade förväntat mig i detta fallet.
Annars är det inget konstigt med att få betala extra fraktkostnad.
Telekombolag brukar ta ut en avgift för ej uthämtade paket för att avskräcka kunder att ångra abonnemanget den vägen. Om Hallon tar ut avgift så hade jag personligen använt ångerrätten.

Hallon har ingen telefonsupport så jag får chatta med dom på måndag.
Men frågan är om de skickar till mig paketet igen? Bara jag slipper göra ny beställning för då kommer det inte gå för jag får avslag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Alla tar ut avgift för ej uthämtade paket. Hur kan han använda ångerrätt på en beställning som han inte hämtat ut?
Jag menar, vad är det att ångra? Att han gjorde en beställning från första början?

1. Skilj på ej uthämtade paket som i "tänker aldrig hämta ut" och som i "skicka gärna igen".
2. Ångerrätt på abonnemanget där telefonen ingår.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av onezerotwo:

Hallon har ingen telefonsupport så jag får chatta med dom på måndag.
Men frågan är om de skickar till mig paketet igen? Bara jag slipper göra ny beställning för då kommer det inte gå för jag får avslag...

Det kan bara Hallon svara dig på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon226320:

Det kan bara Hallon svara dig på.

Åh så nervös jag är!!!!! Håller tummar o tår !!!!

Permalänk
Medlem

Kanske det bästa som hände dig, så slipper du en pryl på avbetalning eftersom du inte kunde hantera det och fick en betalningsanmärkning...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

Åh så nervös jag är!!!!! Håller tummar o tår !!!!

Hur kommer det sig att tiden gick ut?
Du måste beställt, åkt på semester men inte hunnit hem i tid?
Varför hämtade du inte ut innan beställning?
Eller var det så att du beställde på semestern och trodde du skulle hinna hem innan?

Så många frågor :).

Skrivet av Mindfighter:

Kanske det bästa som hände dig, så slipper du en pryl på avbetalning eftersom du inte kunde hantera det och fick en betalningsanmärkning...

Skickades från m.sweclockers.com

Hans plan kanske är att inte betala för mobilen då han skrev att han fick panik och beställde innan anmärkningen kom.
Finns nog många som tänker att är man redan i skiten så är det över. Tar väl 3 år innan man är prickfri igen.
Dock finns det ju många företag som faktiskt är okej med skuldfria människor oavsett prickar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Kanske det bästa som hände dig, så slipper du en pryl på avbetalning eftersom du inte kunde hantera det och fick en betalningsanmärkning...

Skickades från m.sweclockers.com

Troligtvis tar han mobiltelefoner på abonemang och avbetalning och säljer sedan telefonen när han fått den för att få pengar direkt. TS hade nämligen en annons uppe med nya oöppnade mobiltelefoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Hur kommer det sig att tiden gick ut?
Du måste beställt, åkt på semester men inte hunnit hem i tid?
Varför hämtade du inte ut innan beställning?
Eller var det så att du beställde på semestern och trodde du skulle hinna hem innan?

Så många frågor :).
Hans plan kanske är att inte betala för mobilen då han skrev att han fick panik och beställde innan anmärkningen kom.
Finns nog många som tänker att är man redan i skiten så är det över. Tar väl 3 år innan man är prickfri igen.
Dock finns det ju många företag som faktiskt är okej med skuldfria människor oavsett prickar!

Jag beställde och åkte på semester dagen efter. Jag trodde att paketet skulle ligga där i 16 dagar, men nu var det 14 dagar? För jag fick även påminnelse

Men skit i detta nu. Jag gjorde något dumt och vill bara ha mitt paket. Men som någon sa så kan inte postnord hjälpa mig, men jag ringer ändå och frågar imorgon ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kcce:

Troligtvis tar han mobiltelefoner på abonemang och avbetalning och säljer sedan telefonen när han fått den för att få pengar direkt. TS hade nämligen en annons uppe med nya oöppnade mobiltelefoner.

Satans i gatan va rätt jag hade!

Skrivet av onezerotwo:

Men skit i detta nu. Jag gjorde något dumt och vill bara ha mitt paket. Men som någon sa så kan inte postnord hjälpa mig, men jag ringer ändå och frågar imorgon ....

Varför har du valt att förstöra ditt liv på detta sätt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Satans i gatan va rätt jag hade!
Varför har du valt att förstöra ditt liv på detta sätt?

För att jag inte kunde betala. Jag har även tagit sms lån på 20.000 :-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

För att jag inte kunde betala. Jag har även tagit sms lån på 20.000 :-

Givetvis beklagligt att du hamnat i en sådan situation.
Det går alltid att fixa sina skulder då inkasso inte är djävulen själv.
Dom vill givetvis ha sina pengar och är tillmötesgående för återbetalningsplaner.
Det är dock endast om man är villig att vilja det själv.
Men det är nog inget du vill höra så jag kommenterar inte mer om det.

Hallon sköter inte avbetalning på mobiler utan endast abonnemang.
Man kan beställa abonnemang hos dom oavsett då dom har en "litar du på oss, litar vi på dig" policy.
Detta betyder att folk kan beställa deras abonnemang, ringa betalsamtal, betala via sms.

Var försiktig dock, när du beställer via Hallon så lagras ditt betalkort och Hallon reserverar sig för att dra pengar från ditt kort om du inte betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

För att jag inte kunde betala. Jag har även tagit sms lån på 20.000 :-

Ett råd lika gott som de andra, ta tag i ditt liv.
Gå till en psykolog och prata om detta beteende och framförallt, sluta betala skulder med lån.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Givetvis beklagligt att du hamnat i en sådan situation.
Det går alltid att fixa sina skulder då inkasso inte är djävulen själv.
Dom vill givetvis ha sina pengar och är tillmötesgående för återbetalningsplaner.

Men det är nog inget du vill höra så jag kommenterar inte mer om det.
Du får helt enkelt se vad Hallon säger, kanske kan dom skicka om.
Du bör ju kunna få kontakt med dom innan paketet har kvitterats ut av dom.

Jag kan säga att jag aldrig fick se pengarna. Jag blev rånad av två män.

Skit i detta nu.... men du tror att de skickar paketet om om jag hinner kontakta dom i förväg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

Jag kan säga att jag aldrig fick se pengarna. Jag blev rånad av två män.

Skit i detta nu.... men du tror att de skickar paketet om om jag hinner kontakta dom i förväg?

Jag redigerade mitt inlägg, du är ute på farligt vatten.

"Hallon sköter inte avbetalning på mobiler utan endast abonnemang.
Man kan beställa abonnemang hos dom oavsett då dom har en "litar du på oss, litar vi på dig" policy.
Detta betyder att folk kan beställa deras abonnemang, ringa betalsamtal, betala via sms.

Var försiktig dock, när du beställer via Hallon så lagras ditt betalkort och Hallon reserverar sig för att dra pengar från ditt kort om du inte betalar."

Alltså, har du skrivit in dina kortuppgifter på Hallons webbsida? I så fall rekommenderar jag dig starkt att spärra ditt kort.
Du personligen kan inte radera ditt kort från ditt konto och Hallon kommer inte vara tillmötesgående.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Jag redigerade mitt inlägg, du är ute på farligt vatten.

"Hallon sköter inte avbetalning på mobiler utan endast abonnemang.
Man kan beställa abonnemang hos dom oavsett då dom har en "litar du på oss, litar vi på dig" policy.
Detta betyder att folk kan beställa deras abonnemang, ringa betalsamtal, betala via sms.

Var försiktig dock, när du beställer via Hallon så lagras ditt betalkort och Hallon reserverar sig för att dra pengar från ditt kort om du inte betalar."

Alltså, har du skrivit in dina kortuppgifter på Hallons webbsida? I så fall rekommenderar jag dig starkt att spärra ditt kort.
Du personligen kan inte radera ditt kort från ditt konto och Hallon kommer inte vara tillmötesgående.

Jag knappade aldrig in mitt kort?

Jag kunde välja faktura som alternativ så jag valde det.

Men jag vill bara ha mobilen och inte abonnemag !

Ni kanske tror att jag ska hämta telefon och skita i betala, men det har jag inte tänkt. Jag har bestämt mig för att sköta mig och betala för mobilen i månaden, men nu är frågan hur det blir med tanke på att paketet skickats tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av onezerotwo:

Jag knappade aldrig in mitt kort?

Jag kunde välja faktura som alternativ så jag valde det.

Men jag vill bara ha mobilen och inte abonnemag !

Ni kanske tror att jag ska hämta telefon och skita i betala, men det har jag inte tänkt. Jag har bestämt mig för att sköta mig och betala för mobilen i månaden, men nu är frågan hur det blir med tanke på att paketet skickats tillbaka.

Okej, vilken tur! Vore tråkigt ifall dom tog pengar från ditt bankkonto.

Du får uppdatera vad Hallon säger på Måndag morgon då!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Okej, vilken tur! Vore tråkigt ifall dom tog pengar från ditt bankkonto.

Du får uppdatera vad Hallon säger på Måndag morgon då!

Japp! Men kan de ändå spåra med hjälp av mitt personnummer eller nåt o se mina kortuppgifter och då dra pengar?

Men tror du hallon kommer skicka paketet om på nytt? Eller kommer det annulleras och jag kommer få behöva göra en ny beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Japp! Men kan de ändå spåra med hjälp av mitt personnummer eller nåt o se mina kortuppgifter och då dra pengar?

Men tror du hallon kommer skicka paketet om på nytt? Eller kommer det annulleras och jag kommer få behöva göra en ny beställning?

Spelar det verkligen roll vad folk tror?
Hallon kommer ge dig svaret.

#lyxfällan

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §10.1 (missbruk av flera konton)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...