PCIe-minne i gammal dator, hjälp!

Permalänk
Medlem

PCIe-minne i gammal dator, hjälp!

Hej!
Jag har en macbook pro 2013 som tvärdog i vintras. I den gamla sitter vad jag förstår 256 gb av supersnabbt PCIe-minne, som jag potentiellt kan använda i min gamla spelburk, som en temporär/permanent lösning tills jag bygger ny dator. Det jag undrar är om någon har erfarenhet av att göra såhär? vilka adapter kan man köpa? eller blir det bara knepigare än att köpa en mindre SATA-ssd?
Jag behöver inte få ut samma hastighet på minnet som i macbooken, då allt utöver min 54000rpm hårddisk som jag använder nu kommer kännas som ett rejält lyft.

tack på förhand

EDIT: är det något sånt här jag bör satsa på? länk

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror inte det är PCI-E baserad lagring i en gammal 2013 mbp. Det är nog en sata-enhet utan skalet, så du kan ansluta ström och sata precis som till en vanlig 2,5" SSD. Det är bara att den ligger "naken" i chassit sen. Sälj din 256GB-pinne som ligger limmad i macbooken spara dina pengar. Saknar du lagringsprestanda i dagsläget?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com