Sista check innan köp, samt går det använda föregående windows key?

Permalänk

Sista check innan köp, samt går det använda föregående windows key?

Hejsan allihopa, min polare satte ihop denna datorn för han är mer kunnig än mig gällande datorer. De spelen jag spelar är csgo, h1z1 kotk & rift atm. Vill kunna spela detta i hög grafik utan problem liksom, sen även om det kommer något spel om några månader/år så kan jag tänka mig köra dom liksom. Men iallafall, här under är datorn, funkar det här?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10576559/hehetja1har

Samt en sista fråga, behöver jag verkligen den windows keyen? Kan jag inte ta den nuvarande jag har på min dator nu som jag köpte för 2-4 år sedan där jag fick windows8 men som är uppgraderat till w10 nu?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Varför inte Ryzen? Annars ser den bra ut.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

Hejsan allihopa, min polare satte ihop denna datorn för han är mer kunnig än mig gällande datorer. De spelen jag spelar är csgo, h1z1 kotk & rift atm. Vill kunna spela detta i hög grafik utan problem liksom, sen även om det kommer något spel om några månader/år så kan jag tänka mig köra dom liksom. Men iallafall, här under är datorn, funkar det här?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10576559/hehetja1har

Samt en sista fråga, behöver jag verkligen den windows keyen? Kan jag inte ta den nuvarande jag har på min dator nu som jag köpte för 2-4 år sedan där jag fick windows8 men som är uppgraderat till w10 nu?

Tack på förhand!

Du behöver DD4 minnen! Sen är ryzen ett bättre val i den prisklassen.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Som föregående talare, varför inte ryzen? 7600 är inget att rekommendera i dagens läge. Skulle hellre satsa på Ryzen 1600 elelr om du vill lägga till en tusenlapp, 7700k.
Har även för mig att din windows key försvinner när man byter moderkort, någon får gärna rätta mig om jag har fel. Alternativt kan du köpa en windows key på kinguin eller någon dylik sida, där sparar du runt 800kr.
Har du en HDD sen förut skulle jag nog satsat på en Samsung 960 istället.

Permalänk

ah ok tack alla! kan inte nån snäll ändra det som " inte stämmer" samt lägga till vad som behövs? vore schysst, helst så att det ligger under 15k

Permalänk

DD3 var missclick, sen så ryzen har ingen av oss koll på alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nuggetzyo:

ah ok tack alla! kan inte nån snäll ändra det som " inte stämmer" samt lägga till vad som behövs? vore schysst, helst så att det ligger under 15k

Här har du en variant med Ryzen. https://www.inet.se/kundvagn/visa/10576691/

Om din kompis är "kunnig" som du säger så kan du ta bort Win10 och montering så är du nere på 14k.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk

@Wh1spY: ah okej tack så mycket! ska allt ta o prata med honom om detta imorgon