Acers Predator X27 med 4K i 144 Hz, G-Sync och HDR försenas till 2018

Permalänk
Bildexpert 📺

Två snabba:

(1) Blanda inte ihop latenstid med responstid. 4 ms i en spec är en specifikation för responstid, inte för latenstid, ”input lag”. En skärm kan stoltsera med en specad responstid på 1 ms men också en latenstid på 50 ms. Då är skärmen olämplig för spel där det ställs krav på koordination- och reaktionsförmåga. Det är också därför det är dumt att tro att alla skärmar där det står "1 ms" på kartongen på något magiskt sätt skulle vara bäst för spel.

(2) Specad responstid är just det, en specifikation. En påhittad siffra och den behöver inte stämma med verkliga förhållanden. En skärm har heller inte en enda responstid utan ett hela spann av responstider baserat på vilka transienter som ska till, vilken nivå av overdrive som appliceras över kristallerna etc. En skärm som har 1 ms specificerad responstid kan därför ge betydligt mer eftersläpseffekter jämfört en annan skärm som specificeras till 4 ms.

Mer läsning och bildexempel i bildskärmsguiden länkad i signaturen endan. Särskilt avsnitt 18 och 19.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sapiens:

Meh, köper man en skärm för 20k+ så ska man väl inte behöva byta skärm så fort man vill lira Quake =/.

Tacka vet jag CRT tiden, släpp man allt det här tramset.

Jag hoppas OLED eller något annat fixar det här om några år, kommer oavsett ta ett tag att kunna lira 4k i 144fps, även med dubbla kort.

Kör CRT Fw900
Till quake och UT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Digital fyndjägare

Den e gjord för +10 år gamla spel i 4k, precis vad alla spelar... blir att köpa, släng upp pengarna bara.

Ingår ett grafikkort som kan utnyttja skärmen till max? Alternativt att de bygger in grafikkort i skärmarna...

Priserna är inte för normalt folk längre. Tyckte ROG Swift var svindyr när jag köpte den men nu undrar man vart det är på väg... priserna stiger bara mer o mer även om konkurrens finns, lönen stiger inte precis i den takten. Medföljer problem i priset så är det verkligen idiotiskt att de ens får sälja dessa skärmar. Testerna bör jue verkligen vara 110% utan fel innan de säljs. Vem orkar skicka fram o tillbaka en skärm som kostar 10K+ ett antal gånger, helt sjukt asså.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: öh, sen när är skärmar med 1440p + och hög refresh för normalt folk? Sannolikheten är väl också att skärmen kommer användas på trippel A spel för den delen, folk kör knappast 1080ti sli utan att ha åtminstone ett prestandakrävande spel dom spelar.

Permalänk
Medlem

Kommer det en likadan skärm fast med freesync också?
Så man kan få den till halva priset.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jioop:

Kommer det en likadan skärm fast med freesync också?
Så man kan få den till halva priset.

Nä, AMD har för klena grafikkort för den här skärmen

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Det känns i nuläget nästan mer värt att köpa en 55" från Samsung med 4K och HDR om man kan leva med runt 20 ms input lag för ca 11.000.
Alltså enbart som gaming skärm då.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av BerraJobb:

Det känns i nuläget nästan mer värt att köpa en 55" från Samsung med 4K och HDR om man kan leva med runt 20 ms input lag för ca 11.000.
Alltså enbart som gaming skärm då.

Ja och mega eftersläpp jo tjena.
Och inga G-SYNC eller 144Hz där inte.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jioop:

Kommer det en likadan skärm fast med freesync också?
Så man kan få den till halva priset.

Du menar runt 1500-1800kr billigare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Två snabba:

(1) Blanda inte ihop latenstid med responstid. 4 ms i en spec är en specifikation för responstid, inte för latenstid, ”input lag”. En skärm kan stoltsera med en specad responstid på 1 ms men också en latenstid på 50 ms. Då är skärmen olämplig för spel där det ställs krav på koordination- och reaktionsförmåga. Det är också därför det är dumt att tro att alla skärmar där det står "1 ms" på kartongen på något magiskt sätt skulle vara bäst för spel.

(2) Specad responstid är just det, en specifikation. En påhittad siffra och den behöver inte stämma med verkliga förhållanden. En skärm har heller inte en enda responstid utan ett hela spann av responstider baserat på vilka transienter som ska till, vilken nivå av overdrive som appliceras över kristallerna etc. En skärm som har 1 ms specificerad responstid kan därför ge betydligt mer eftersläpseffekter jämfört en annan skärm som specificeras till 4 ms.

Mer läsning och bildexempel i bildskärmsguiden länkad i signaturen endan. Särskilt avsnitt 18 och 19.

Jo, tänkte inte ens på det, uttrycker mig ofta ganska klumpigt och kanske missuppfattat lite här och där.
Men åh andra sidan sitter man och diskuterar responstid på 20k gaming skärmar så hoppas jag det är underförstått att man jämnför med liknande ROG Swift 7-12k 144hz skärmar, och inte någon billig mediamark skärm.

Skrivet av tvelander:

Kör CRT Fw900
Till quake och UT

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, tja det kanske vore något. Har dock inte plats på skrivbordet och skulle nog då behöva en extra dator, men har inte plats för det i lägenheten och prioreterar nog VR före extra dator =).
Jag är också mycket för att slippa flera enheter, vill att man ska kunna köra allt på en enhet utan att behöva kompremissa, speciellt om man betalar därefter. Allt annat känns så bakåtsträvande.

Skrivet av Bl4ckIce:

Den e gjord för +10 år gamla spel i 4k, precis vad alla spelar... blir att köpa, släng upp pengarna bara.

Ingår ett grafikkort som kan utnyttja skärmen till max? Alternativt att de bygger in grafikkort i skärmarna...

Priserna är inte för normalt folk längre. Tyckte ROG Swift var svindyr när jag köpte den men nu undrar man vart det är på väg... priserna stiger bara mer o mer även om konkurrens finns, lönen stiger inte precis i den takten. Medföljer problem i priset så är det verkligen idiotiskt att de ens får sälja dessa skärmar. Testerna bör jue verkligen vara 110% utan fel innan de säljs. Vem orkar skicka fram o tillbaka en skärm som kostar 10K+ ett antal gånger, helt sjukt asså.

Jo håller med till viss del. Fast tänker man efter är det inte förrän på senare tid skärmar har kommit upp i samma pris som på 90-talet. Då var det rätt vanligt att halva kostnaden var just skärmen, som kunde gå på för runt 10k. Åh andra sidan fick man då också bättre bildkvalite än de flesta plattskärmar har erbjudigt de senaste 15åren.

Så tja priserna kanske är lite overkill, fast det blir ju så tyvärr när det är sådan nishad marknad. Tror faktiskt inte de har speciellt bra marginal på ROG Swift skärmarna. Den jag köpte för några år sedan kostar ungefär samma idag och verkar vara samma för liknande modeller. Kanske finns lite mer utrymmer för prissänkning på de riktigt dyra modellerna, där det är vanligare med ocker priser. Men även där har man nog inte allt för mycket utrymme över hur mycket man kan sänka priserna innan man gör en förlust.

9K Asus ROG Swift GSync IPS 1440p
2.25x skillnad mellan 1440p och 4K
2.25 x 9000kr = 20 000kr

Så det kanske inte är helt galen prissättning, åtminstone sett till skillnad i upplösning. Dock skulle jag inte vilja lägga 20tusen för 4k oavsett när man snackar om en 27tum skärm. Den skillnaden märker man inte av så att det är värt det, speciellt inte nu när man ganska enkelt kan köra med ubersampling/extra resolution scaling.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sapiens:

Jo, tänkte inte ens på det, uttrycker mig ofta ganska klumpigt och kanske missuppfattat lite här och där.
Men åh andra sidan sitter man och diskuterar responstid på 20k gaming skärmar så hoppas jag det är underförstått att man jämnför med liknande ROG Swift 7-12k 144hz skärmar, och inte någon billig mediamark skärm.

Haha, tja det kanske vore något. Har dock inte plats på skrivbordet och skulle nog då behöva en extra dator, men har inte plats för det i lägenheten och prioreterar nog VR före extra dator =).
Jag är också mycket för att slippa flera enheter, vill att man ska kunna köra allt på en enhet utan att behöva kompremissa, speciellt om man betalar därefter. Allt annat känns så bakåtsträvande.

Jo håller med till viss del. Fast tänker man efter så är det inte förrän på senare tid som skärmar har kommit upp i samma pris som på 90-talet. Då var det rätt vanligt att halva kostnaden var just skärmen, som kunde gå på för runt 10k. Åh andra sidan fick man ju också då ganska mycket bättre bildkvalite än typ de flesta plattskärmar har erbjudigt de senaste 15åren.

Så tja priserna kanske är lite overkill, fast det blir ju så tyvärr när det är sådan nishad marknad. Tror faktiskt inte de har speciellt bra marginal på ROG Swift skärmarna. Den jag köpte för några år sedan kostar ungefär samma idag och verkar vara samma för liknande modeller. Kanske finns lite mer utrymmer för prissänkning på de riktigt dyra modellerna där det är vanligare med ocker priser, men även där är man nog inte allt för mycket utrymme över hur mycket man kan sänka priserna innan man gör en förlust.

9K Asus ROG Swift GSync IPS 1440p
2.25x skillnad mellan 1440p och 4K
2.25 x 9000kr = 20 000kr

Så det kanske inte är helt galen prissättning, åtminstone sett till skillnad i upplösning. Dock skulle jag inte vilja lägga 20tusen för 4k oavsett när man snackar om en 27tum skärm. Den skillnaden märker man inte av så att det är värt det, speciellt inte nu när man ganska enkelt kan köra med ubersampling/extra resolution scaling.

Sen ska du driva 4K 144Hz så tror inte skärmen är det dyra faktiskt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Seriöst, du kan inte känna skillnad på en skärm med 1ms och 4ms.

Jo det går och speciellt 8 ms är helt ospelbart.

När man spelar snabba fps

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av blue eyed devil:

Jo det går och speciellt 8 ms är helt ospelbart.

När man spelar snabba fps

Läste du ens Thomas svar där uppe?
4MS gtg SÄGER ingenting om inputlagg.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom även släpper en större variant.
27" känns lite 2011 måste jag säga.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av tvelander:

Sen ska du driva 4K 144Hz så tror inte skärmen är det dyra faktiskt

Exakt så. Mängden pixlar utgör nog den minsta kostnaden här.

Jag gissar att en stor bit av kakan handlar om att applicera exakt rätt spänning över 24 883 200 subpixlar så att de kan uppdateras 144 ggr i sekunden med 10-bitars precision. Med minimala latenstider dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sen ska du driva 4K 144Hz så tror inte skärmen är det dyra faktiskt

Kommer nog dröja några år innen man klarar av det. Jag gissar att för krävande AAA-titlar kommer man nog behöva 35-45tflops för stabila 144fps i native 4K. Kanske något man får av en 1280ti eller 1380ti om utvecklingen fortsätter som den gjort senaste åren. Två st 1180ti kanske funkar hyfsat men jag tycker sli är allt för ofta mer bekymmer än det är värt det.

Edit: Ops citerade fel först.

Permalänk
Medlem

Noooo... innebär det att Asus ROG SWIFT PG27UQ också kommer att försenas.. jaha då skulle jag inte köpt asus 1080 Ti utan väntat på Asus 2080 Ti
"#%¤"%&" censur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Går ju inte att spela på skärmar som har 4 ms fördröjning, ge mig en oled skärm alrdy.

Är hdr bra för spelskärmar?

Även om din skärm marknadsförs som 1ms så är den förmodligen inte det, bästa skärmen just nu har 9ms responstid. Bara att kolla displaylag.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Var och varannat kort klarar ju av detta idag. Allt handlar väl om användningsområde. Folk som sitter och lirar dota, cs etc etc kan ju typ driva den med sin mobil.

Skrivet av anon159643:

Jag håller med flera, 4k ser jag framemot. Men efter det så börjar behovet på upplösning av minska drastiskt.
Och driva en 4k skärm klarar vilket nytt grafikkort som helst idag, tom gpu delen i många mobiltelefoner klarar av detta.

Skrivet av oouhdawg:

Inte för att vara den men alla moderna titlar drar ju ett 1080TI runt i 4k med average fps på cirka 50-70.

Detta med Ultra och 2X msaa.

Sätter du High och utesluter kantutjämninga så ska du se att nästan alla spel dras runt 100 FPS. Spelar du Lite äldre (2-3 år) så hittar du dig nog runt 144 FPS också

Lul det är ju knappt nått kort som kan driva spelen i 144hz i 1440p och i 2160p är det ännu färre, kanske Bubble bubble och msröj om det är sånna spel ni lirar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lunilu:

Även om din skärm marknadsförs som 1ms så är den förmodligen inte det, bästa skärmen just nu har 9ms responstid. Bara att kolla displaylag.com

Nu är vi där igen och blandar ihop responstid med latenstid.

Permalänk
Medlem

Skärmen jag använder nu är en Benq 2420t och köptes 2011. Är inne på att köpa ny skärm och vill man ha en skärm som känns lika "fräsch" som min nuvarande om 6 år så är det nog inte den här speciellt dum även om den kostar en del. Har problem att se skillnad på ultra/high/medium så att ställa ner inställningar vid behov kommer inte göra mig något heller.

edit: Lägre grafikinställningar kanske utmärker sig mer på 4k?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Varför skulle sli snart vara historia? det funkar bättre än någonsin.
Dom har ju fan lagt mer krut på att få 2 WAY SLI funka bättre.

Jag har huvudsakligen läst det motsatta inklusive citatet nedan men det finns även lite info som säger att det fungerar bättre detta året än förra. Sist jag testade det var det en mardröm och då gick jag från 980Ti till 980Ti SLI och testade en mängd spel med mestadels dåliga resultat.

Det som talar emot SLI är just att 3D motorerna är så komplicerade nuförtiden att det krävs mycket merjobb för att få till ett bra SLI stöd och eftersom SLI inte direkt är populärt så känner nog utvecklarna att det inte är värt det ur "ROI" perspektiv.

Det som talar för är att om allt är korrekt implementerat och man får sin 90% skalning så är känslan rätt så fantastisk.

Har man tonvis med pengar att bränna så är flaggskepp-SLI ingen dålig investering. Stödjer spelet inte SLI har man ju ändå ett skitbra kort som fungerar. Stödjer spelet SLI delvis så är det ju inte fel det heller men för många andra som verkligen vill ha ut rätt prestanda för den dubbla kostnaden så det ingen bra affär.

Skrivet av Buio:

Tyvärr så är stödet för multi-GPU via DX12 eller Vulkan obefintligt. Till och med stödet för DX12 är väldigt lågt trots att det släpptes 2015.

Får väl se om multi-GPU kommer inbyggt i hårdvaran på grafikkortet istället. Det har redan snackats om det. Lär bli fint med värmen på de korten bara. Man behöver ingen LED-belysning, korten glöder rött själva.

Exakt vad jag läst på flera ställen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Nu är vi där igen och blandar ihop responstid med latenstid.

Utveckla gärna eftersom att responstid är enligt mig rätt i det här fallet, dock är jag ingen skärmfantast, responstid är väl allt från att bilden lämnat grafikkortet till att pixlarna på skärmen bytat färg.

Edit: Nu förstår jag, display lag visar input lag, men input lag är fortfarande inte latenstid utan responstid på pixlarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Jag har huvudsakligen läst det motsatta inklusive citatet nedan men det finns även lite info som säger att det fungerar bättre detta året än förra. Sist jag testade det var det en mardröm och då gick jag från 980Ti till 980Ti SLI och testade en mängd spel med mestadels dåliga resultat.

Det som talar emot SLI är just att 3D motorerna är så komplicerade nuförtiden att det krävs mycket merjobb för att få till ett bra SLI stöd och eftersom SLI inte direkt är populärt så känner nog utvecklarna att det inte är värt det ur "ROI" perspektiv.

Det som talar för är att om allt är korrekt implementerat och man får sin 90% skalning så är känslan rätt så fantastisk.

Har man tonvis med pengar att bränna så är flaggskepp-SLI ingen dålig investering. Stödjer spelet inte SLI har man ju ändå ett skitbra kort som fungerar. Stödjer spelet SLI delvis så är det ju inte fel det heller men för många andra som verkligen vill ha ut rätt prestanda för den dubbla kostnaden så det ingen bra affär.

Exakt vad jag läst på flera ställen.

Då jag kört 4WAY SLI / CF sedan 2006 så kan jag personligen säga SLI är bättre än någonsin.

Med latens tider och spel stöd

Finns fan över 100 spel som stödjer full 4 WAY SLI Stöd.

Dom spelen du behöver SLI där funkar dom typ alltid och dom du inte behöver SLI kör du 1 kort.
Om du inte måste ha none cap FPS 4K 100 + FPS.

"lite från OCN,

Fallout 4. custom sli profile, excellent
No man's sky. Tried nvidia and custom, poor results so far, very poor implementation for pc so far
Shadwen. custom sli profile, excellent
We happy few. custom sli profile, excellent
Hard reset redux. custom sli profile, excellent
Doom 4 So so, still trying to figure it out
Crystals. custom sli profile, excellent
Crisis 2 and 3. custom sli profile, excellent
Dying light. custom sli profile, awesome
Ethan carter redux. custom sli profile, awesome
Ashes of the singularity. Poor
Soma. custom sli profile, So so
Quake 4, doom 3, prey, So so, never ran sli well
Soma. custom sli profile, excellent
UT3. 32xAf, custom sli profile, Awesome
Unreal gold. custom sli profile, excellent
Ziggurat. custom sli profile, excellent
Singularity. custom sli profile, excellent
Sir, you're being hunted. custom sli profile, excellent
Quake HD. custom sli profile, excellent
Quake 2 custom sli profile, excellent
Assassins creed. custom sli profile, excellent
Batman Arkham. custom sli profile, with physics mod, good
Batman ark city. custom sli profile, good
Bloodrayne 2. HD \mod, threaded mod, custom sli profile, excellent
Necropolis. Custom profile, work in progress, good
Pollen. custom sli profile, excellent
SuperHot. custom sli profile, excellent
Solus project. Poor
Far cry 1,2, 3 custom sli profile, good/ok
Layers of fear. custom sli profile, excellent
The witches 3. ok 2 way sli, poor 3 or 4 way
The witcher 1 and 2. custom sli profile, excellent
Metro and metro 2033. custom sli profile, mediocre/ok
Outlast. custom sli profile, excellent
Valve engines- portal, hL2, custom sli profile, excellent
Portal 2- Very poor

Etc etc about 30 more titles
BF4 - awesome scaling and performance
Battlefront - awesome scaling and performance
Shadow of Mordor - awesome scaling and performance
GTAV - awesome scaling and performance
Total War: Warhammer - decent performance bump
WoW - even this game's average fps went up over 20 during my tests at 7680x1440p lol.
Tomb Raider - awesome scaling and performance
BF1 - I expect it to be just like BF4 and Battlefront with 3 GPUs.

Det är 4WAY SLI då kan du tänka dig 2WAY

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Lunilu:

Edit: Nu förstår jag, display lag visar input lag, men input lag är fortfarande inte latenstid utan responstid på pixlarna.

Nästan.

Latenstid: Den elektroniska fördröjningen från att signalen når skärmen tills det resulterar i förändringar i synligt ljus. Detta är samma sak som är input lag. Input lag varierar över skärmens yta, vanligtvis att undre delen ligger motsvarande uppdateringfrekvensen efter den övre delen. Dvs att understa delen ligger 16,7 ms efter översta vid 60 Hz. Man brukar därför mäta mot skärmens mitt som då är hälften.

Det är extremt sällsynt att tillverkare specificerar latenstider.

Responstid: Tiden det tar för kristallerna att vrida sig till rätt position från att signalen omvandlats till spänning som appliceras över TFT-filmen. Ju långsammare responstid, desto större risk för tydliga eftersläp. Fast det är inte en pålitlig spec eftersom en skärm har helt spann av responstider beroende på vilka transienter som ska genomföras. Tillverkarna listar vanligtvis den mest gynnsamma tiden. VA-paneler som specas till 4 ms kan i praktiken ha 4 till 40+ ms i responstid.

Display lag: Vanligtvis när man väger samman Latenstid och Responstid som en total fördröjning.

Se avsnitt 18 och 19 i länken till bildskärmsguiden i min signatur. Där finns exempel på hur en skärm med 1 ms specad responstid ger avsevärt mycket tydligare eftersläp än den som specas till 4 ms.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du menar runt 1500-1800kr billigare.

Självklart överdriver jag, men kommer köpa graffe av AMD till nästa bygge till sen höst eller så fort AMD får ut sina nya grafikkort.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av jioop:

Självklart överdriver jag, men kommer köpa graffe av AMD till nästa bygge till sen höst eller så fort AMD får ut sina nya grafikkort.

Sålde precis 4x fury x ^^
Och blev ingen Freesync skärm för finns inga jag vill ha :S

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur uslig UI scaling är i ett flertal spel som jag spelar så skulle jag faktiskt inte vilja ha en 27" med 4K upplösning, det blir för smått och pillrigt.

Permalänk

Kommer det ingen liknande med lite human prislapp med 1440p istället?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64