PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Det som utvecklats är främst att spelet inte får så mycket fps-drops längre utan prestandan är lite jämnare. Spelmässigt så är det inte nån större skillnad, exempelvis så märks den förändringen man gjorde av vart skotten hamnar inte av alls. Nåt som däremot gjorde skillnad var när man gjorde ljuden av andra personer tydligare. Nu är det nästan FÖR lätt att höra exakt vart personer är. Inte särskilt verkligt och nåt de borde trimma lite. Man kan inte fuska genom att ändra grafiknivån. Man kunde det tidigare men det enda man kan göra nu är att ändra lite med diverse shaders för att lättare se folk på håll.
Man blir inte bannad bara för att man dödar en streamer. De som blir bannade är streamsnipers, som följer någons stream och spelar i samma game som dom. Detta är naturligtvis inte schysst då de kan se vad streamern gör hela tiden. Det är lite som "ghosting" som var populärt i vissa spel förr i tiden.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Man kan inte fuska genom att ändra grafiknivån. Man kunde det tidigare men det enda man kan göra nu är att ändra lite med diverse shaders för att lättare se folk på håll.

Jag läste lite kommentarer om att man kunde sänka grafiknivån för att ta bort foilage osv. och jag tycker att det är fusk när man utnyttjar brister på det sättet, bra dock att de åtminstone gjort det svårare att 'fuska'.

Skrivet av killawife:

Man blir inte bannad bara för att man dödar en streamer. De som blir bannade är streamsnipers, som följer någons stream och spelar i samma game som dom. Detta är naturligtvis inte schysst då de kan se vad streamern gör hela tiden. Det är lite som "ghosting" som var populärt i vissa spel förr i tiden.

Jag var inne och läste lite recensioner på Steam och väldigt många tar upp att man blir bannad (tillfälligt?) om man t.ex. kör förbi en streamer och tutar eller om man dödar en streamer men det kanske bara gäller om man gör det upprepade gånger? (hur man nu skulle lyckas med det, för vad jag förstår matchas man slumpmässigt mot andra spelare).

Det är ju helt omöjligt för vanliga spelare att veta vilka som streamar eller ej om det inte finns någon typ av symbol för det och då känns det ganska ruttet om man skulle bli bannlyst bara för en sån sak som att ha kört förbi någon som eventuellt streamar matchen.

Nåja, jag köpte i alla fall spelet och tänkte prova en runda eller två innan sängen. Wish me luck!

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jag läste lite kommentarer om att man kunde sänka grafiknivån för att ta bort foilage osv. och jag tycker att det är fusk när man utnyttjar brister på det sättet, bra dock att de åtminstone gjort det svårare att 'fuska'.
Jag var inne och läste lite recensioner på Steam och väldigt många tar upp att man blir bannad (tillfälligt?) om man t.ex. kör förbi en streamer och tutar eller om man dödar en streamer men det kanske bara gäller om man gör det upprepade gånger? (hur man nu skulle lyckas med det, för vad jag förstår matchas man slumpmässigt mot andra spelare).

Det är ju helt omöjligt för vanliga spelare att veta vilka som streamar eller ej om det inte finns någon typ av symbol för det och då känns det ganska ruttet om man skulle bli bannlyst bara för en sån sak som att ha kört förbi någon som eventuellt streamar matchen.

Nåja, jag köpte i alla fall spelet och tänkte prova en runda eller två innan sängen. Wish me luck!

Det lilla jag hunnit se hitills om rapporter över hur spelet modereras imponerar inte direkt. Risken att bli bannad vid självförsvar om någon i din squad får för sig att döda dig är ett ganska stort problem också. PU är en idiot om han anser att det är acceptabelt att bara låta lagkamraten döda en.

Att åka runt och tuta har väl med traingulering att göra så kan vara att de går på det. Sista eller om det var näst sista rundan igår (solo fpv) så noterade jag att någon åkte runt och tutade. Finns väldigt liten anledning att tuta i solo, vill man höras så hörs motorljudet väldigt bra redan, iallafall på bilarna. Motorcyklarna låter nästan mindre än när folk går kan jag något överdrivet tycka.

Väldigt viktigt att utvecklaren hanterar spelet seriöst, vem som helst kan göra ett mer eller mindre identiskt spel. Fungerar denna bättre kommer de tappa spelare. Och sköts inte fuskare och trakaserare väl så kan de också ta skada.

Hoppas du gillar spelet, antar att det blev mer än "en runda eller två" hehe. Det finns ju alltid en risk att man blir kvar längre än tänkt.

Permalänk
Medlem

Det här med moderering och bans är ju alltid ett känsligt ämne. Läser man "internet warriorz" rapporter är det alltid orättvist och fel, läser man vad moderatorerna säger så är de alltid försiktiga och det blir lite svårtolkat.

Det finns som alltid ett regelverk att följa och är detta dåligt/vagt skrivet finns det kanske lite rum för tolkning. Moderatorerna gör sin bedömning utefter detta regelverk och de verktyg de har tillgängliga för att verifiera vad som hänt. Gillar man inte slutresultatet får man överklaga.

Det alltid finns två sidor på ett mynt och allt som står på nätet inte nödvändigtvis är sant. Med en droppe sunt förnuft och övervägande kan man ibland komma fram till att allt är kanske inte som det låter.

Det som jag upplever positivt är att de är öppna med vad de gör och konstant försöker förbättra sig, de lyssnar på communityn vilket är viktigt. Sedan kanske allt inte går som tänkt eller är möjligt att genomföra, svårt att se för oss som inte har helhetsbilden framför oss.

Bottomline här är väl egentligen ganska enkel: Gör man något som bryter mot regelverket och blir anmäld så kan man bli bannad, precis som i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Väldigt viktigt att utvecklaren hanterar spelet seriöst, vem som helst kan göra ett mer eller mindre identiskt spel. Fungerar denna bättre kommer de tappa spelare. Och sköts inte fuskare och trakaserare väl så kan de också ta skada.

Hoppas du gillar spelet, antar att det blev mer än "en runda eller två" hehe. Det finns ju alltid en risk att man blir kvar längre än tänkt.

Ja, det finns ju väldigt många liknande spel och jag känner att jag inte orkar sätta mig in i flera av dem så jag tänkte att jag skulle testa PUBG först. Första rundan dog jag omedelbart, det var en annan spelare som landade bredvid mig och det blev slagsmål ända in i döden.

Rundan efter gick bättre, jag slutade på 50:e plats men det var mest p.g.a. att jag inte hittade några andra spelare förrän dess och jag dog vid första konfrontationen. Prestandan är dock under all kritik. Jag är medveten om att spelet fortfarande är i EA men det känns snarare som en alpha och då är jag dessutom 'bortskämd' med att vara van vid 30fps, gammal konsolspelare som man är.

Jag ska nog prova att ändra lite inställningar och dra igenom ett par rundor till men fortsätter det så här så är det inte ens spelbart med datorn i signaturen och då blir det att begära återbetalning och prova H1Z1, EFT eller något av alla de andra KOTH-spelen som finns på marknaden idag.

Skrivet av Sp0de:

Det här med moderering och bans är ju alltid ett känsligt ämne. Läser man "internet warriorz" rapporter är det alltid orättvist och fel, läser man vad moderatorerna säger så är de alltid försiktiga och det blir lite svårtolkat.

Det finns som alltid ett regelverk att följa och är detta dåligt/vagt skrivet finns det kanske lite rum för tolkning. Moderatorerna gör sin bedömning utefter detta regelverk och de verktyg de har tillgängliga för att verifiera vad som hänt. Gillar man inte slutresultatet får man överklaga.

Det alltid finns två sidor på ett mynt och allt som står på nätet inte nödvändigtvis är sant. Med en droppe sunt förnuft och övervägande kan man ibland komma fram till att allt är kanske inte som det låter.

Det som jag upplever positivt är att de är öppna med vad de gör och konstant försöker förbättra sig, de lyssnar på communityn vilket är viktigt. Sedan kanske allt inte går som tänkt eller är möjligt att genomföra, svårt att se för oss som inte har helhetsbilden framför oss.

Bottomline här är väl egentligen ganska enkel: Gör man något som bryter mot regelverket och blir anmäld så kan man bli bannad, precis som i alla spel.

Det är svårt att göra en bedömning när man inte har insyn i hur rutinerna ser ut men väldigt många verkar ha liknande (negativa) upplevelser av modereringen. Betyget på Steam är dessutom på nedgång vilket ev. kan bero på en tillströmning av nya spelare men även att spelet utvecklas i fel riktning. Det är svårt att säga vad det beror på men baserat på vad jag har läst verkar de överlag vara lite väl hårda.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Väldigt viktigt att utvecklaren hanterar spelet seriöst.

Har följt en hel del runt det här spelet och det finns väl saker som kunde ha hanterats bättre rent PR mässigt sett. Vad har du reagerat främst på? Alltså som de uttryckligen har gjort, inte som de påståtts ha gjort som inte sedan är riktigt hela sanningen.
Tycker det är så fascinerande att något växt sig så stort på så kort tid medan spelet är i utvecklingsfasen, i det hänseendet tycker jag att de skötts sig väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag ska nog prova att ändra lite inställningar och dra igenom ett par rundor till men fortsätter det så här så är det inte ens spelbart med datorn i signaturen och då blir det att begära återbetalning och prova H1Z1, EFT eller något av alla de andra KOTH-spelen som finns på marknaden idag

Hade inte spelat på ett par dagar, men igår tyckte jag det flöt jävligt bra. Och jag kör med I5-6600K och Asus GTX 1060 OC DUAL i ett Fractal Node 304.

Så om det inte är spelbart på din burk så är det iaf inte spelet det beror på

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Ja, det finns ju väldigt många liknande spel och jag känner att jag inte orkar sätta mig in i flera av dem så jag tänkte att jag skulle testa PUBG först. Första rundan dog jag omedelbart, det var en annan spelare som landade bredvid mig och det blev slagsmål ända in i döden.

Rundan efter gick bättre, jag slutade på 50:e plats men det var mest p.g.a. att jag inte hittade några andra spelare förrän dess och jag dog vid första konfrontationen. Prestandan är dock under all kritik. Jag är medveten om att spelet fortfarande är i EA men det känns snarare som en alpha och då är jag dessutom 'bortskämd' med att vara van vid 30fps, gammal konsolspelare som man är.

Jag ska nog prova att ändra lite inställningar och dra igenom ett par rundor till men fortsätter det så här så är det inte ens spelbart med datorn i signaturen och då blir det att begära återbetalning och prova H1Z1, EFT eller något av alla de andra KOTH-spelen som finns på marknaden idag.
Det är svårt att göra en bedömning när man inte har insyn i hur rutinerna ser ut men väldigt många verkar ha liknande (negativa) upplevelser av modereringen. Betyget på Steam är dessutom på nedgång vilket ev. kan bero på en tillströmning av nya spelare men även att spelet utvecklas i fel riktning. Det är svårt att säga vad det beror på men baserat på vad jag har läst verkar de överlag vara lite väl hårda.

Hehe, de där slagsmålen brukar kunna vara lite småkul men jag brukar försöka landa där ingen annan landar. Stänga ytterdörrar brukar jag försöka göra med så det inte ser ut som någon är där. Och med lite tur kanske någon fiende tror huset inte länsats om dörren är stängd vilket rent teoretiskt kan bättra mina chanser.

Var noga med att lyssna också, spelare hörs rätt väl och då förstås även en själv.

För tillfället ligger jag för det mesta på 100+ FPS men ständiga framedrops är mindre behagligt även om jag iallafall upplever att de minskat något. Dock vill jag inte ha en sån när jag attackerar eller blir attackerad.

Och jag kan även hålla med om kvaliteten på spelet. Känns lite som en buggfri DayZ-mod. Mycket finns på plats men väldigt lite tycks ändå hända.
Sedan är det farligt at fokusera på loot crates och steam market i denna fasen. Men än så länge upplever jag det inte ha blivit ett problem. Men går 1-3 månader utan att något nämnvärt händer med själva spelet så kommer jag bli tveksam på omdömmet hos utvecklarna.

Nu har du förvisso två timmar på dig att testa, då jag antar du köpte spelet direkt på Steam, men annars är det värt att fortsätta. Tar ett par rundor innan man kommit in i spelet. Kan också vara klokt att kräva tillbaks pengarna och köpa om det när spelet utvecklats mer/nått release eller för den delen spendera tid och pengar på något annat spel. Är ju inte direkt ont om spel att spela i dagsläget.

Skrivet av Sp0de:

Har följt en hel del runt det här spelet och det finns väl saker som kunde ha hanterats bättre rent PR mässigt sett. Vad har du reagerat främst på? Alltså som de uttryckligen har gjort, inte som de påståtts ha gjort som inte sedan är riktigt hela sanningen.
Tycker det är så fascinerande att något växt sig så stort på så kort tid medan spelet är i utvecklingsfasen, i det hänseendet tycker jag att de skötts sig väldigt bra.

Jag nämnde det i samma inlägg, teamkilling och specifikt att de som försöker försvara sig också bestraffas. Skjuter en lagmedlem ihjäl en medspelare bör det vara fritt fram att bara skjuta ihjäl denna då den förstör för hela laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, de där slagsmålen brukar kunna vara lite småkul men jag brukar försöka landa där ingen annan landar. Stänga ytterdörrar brukar jag försöka göra med så det inte ser ut som någon är där. Och med lite tur kanske någon fiende tror huset inte länsats om dörren är stängd vilket rent teoretiskt kan bättra mina chanser.

Var noga med att lyssna också, spelare hörs rätt väl och då förstås även en själv.

För tillfället ligger jag för det mesta på 100+ FPS men ständiga framedrops är mindre behagligt även om jag iallafall upplever att de minskat något. Dock vill jag inte ha en sån när jag attackerar eller blir attackerad.

Och jag kan även hålla med om kvaliteten på spelet. Känns lite som en buggfri DayZ-mod. Mycket finns på plats men väldigt lite tycks ändå hända.
Sedan är det farligt at fokusera på loot crates och steam market i denna fasen. Men än så länge upplever jag det inte ha blivit ett problem. Men går 1-3 månader utan att något nämnvärt händer med själva spelet så kommer jag bli tveksam på omdömmet hos utvecklarna.

Nu har du förvisso två timmar på dig att testa, då jag antar du köpte spelet direkt på Steam, men annars är det värt att fortsätta. Tar ett par rundor innan man kommit in i spelet. Kan också vara klokt att kräva tillbaks pengarna och köpa om det när spelet utvecklats mer/nått release eller för den delen spendera tid och pengar på något annat spel. Är ju inte direkt ont om spel att spela i dagsläget.

Jag nämnde det i samma inlägg, teamkilling och specifikt att de som försöker försvara sig också bestraffas. Skjuter en lagmedlem ihjäl en medspelare bör det vara fritt fram att bara skjuta ihjäl denna då den förstör för hela laget.

Står det så i reglerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sp0de:

Står det så i reglerna?

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.pcgamer.com/playerunknowns-battlegrounds-player-ba...

Paragraf 11 i regelerna för övrigt: http://playbattlegrounds.com/rulesOfConduct.pu

Permalänk
Medlem

Do not team kill: there is no excuse for non-accidental team kills. If your teammate is breaking these rules, report them to us instead.

Har jag förstått rätt´: Istället för att rapportera så skjuter man tillbaka och bryter reglerna själv? och sedan blir man mindre nöjd av att bli bannad för att man bröt reglerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det är svårt att göra en bedömning när man inte har insyn i hur rutinerna ser ut men väldigt många verkar ha liknande (negativa) upplevelser av modereringen. Betyget på Steam är dessutom på nedgång vilket ev. kan bero på en tillströmning av nya spelare men även att spelet utvecklas i fel riktning. Det är svårt att säga vad det beror på men baserat på vad jag har läst verkar de överlag vara lite väl hårda.

Näst mest spelade spelet på Steam (mao större än bl.a. CS) just nu och med det kraftigt ökande antalet spelare lär ju också fler klagomål dyka upp. Inget konstigt med det.

Personligen (alltså inte vad andra tycker) så har det skett massor i rätt riktning, men visst finns det grejer jag inte tycker är helt ok. Men som helhet känns det verkligen bra och blir hela tiden bättre. Vi är ju ändå i early access så jag låter inte alla connections issues samt lite ostabilitet påverka min bedömning, men om det fortsätter in i release då är det en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag ska nog prova att ändra lite inställningar och dra igenom ett par rundor till men fortsätter det så här så är det inte ens spelbart med datorn i signaturen och då blir det att begära återbetalning och prova H1Z1, EFT eller något av alla de andra KOTH-spelen som finns på marknaden idag.

Verkar lustigt att du har stora problem med den datorn, jag sitter på en G4560 med ett gtx 1080 och 8gb ram och har inga sådana problem, spelar stadigt runt 60fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Do not team kill: there is no excuse for non-accidental team kills. If your teammate is breaking these rules, report them to us instead.

Har jag förstått rätt´: Istället för att rapportera så skjuter man tillbaka och bryter reglerna själv? och sedan blir man mindre nöjd av att bli bannad för att man bröt reglerna?

Vissa tycker det är dumt att man inte får skjuta tillbaka på teamkillers. Tycker dock det är rätt vettigt. Reporta dem o starta ett nytt game. Går fort och man får en ny lagkamrat som troligtvis inte är ett pucko.

Permalänk
Medlem

Ibland träffar man fan ingenting alls och nästa runda nitar man 5-7 pers.

Stundtals retar jag mig kopiöst på att man blir HS´ad när man kör bil, för att själv aldrig träffa en motståndare som kör. Men så får man själv in det där HS som man inte skulle tro på för en sekund.

Spelar jag upp klippet i slowmo så tycker jag det ser ut som att jag får in två HS på snubben som kliver genom dörren, men kanske ser fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag läste lite kommentarer om att man kunde sänka grafiknivån för att ta bort foilage osv. och jag tycker att det är fusk när man utnyttjar brister på det sättet, bra dock att de åtminstone gjort det svårare att 'fuska'.
Jag var inne och läste lite recensioner på Steam och väldigt många tar upp att man blir bannad (tillfälligt?) om man t.ex. kör förbi en streamer och tutar eller om man dödar en streamer men det kanske bara gäller om man gör det upprepade gånger? (hur man nu skulle lyckas med det, för vad jag förstår matchas man slumpmässigt mot andra spelare).

Det är ju helt omöjligt för vanliga spelare att veta vilka som streamar eller ej om det inte finns någon typ av symbol för det och då känns det ganska ruttet om man skulle bli bannlyst bara för en sån sak som att ha kört förbi någon som eventuellt streamar matchen.

Nåja, jag köpte i alla fall spelet och tänkte prova en runda eller två innan sängen. Wish me luck!

Det ändrade det med foliage för ett bra tag sen så man kan inte göra så längre. Men när det var så tidigare att man kunde ta bort gräset så var det nästan löjligt vilken enorm fördel man fick av det. Det vara bra att de fixade det.

Rent generellt blir man inte bannad för att man åker förbi en streamer och tutar eller dödar denne. Men folk tycker ju att det är roligt att förstöra för andra och det är dessa personer man vill bli av med. Det är ett bra initiativ då streamsniping är ett riktigt problem. Tyvärr blir en del streamers lite nitiska med detta och ser streamsnipers överallt varje gång de blir dödade och då kan ju någon bli felaktigt bannad. Risken för detta är dock extremt liten, kanske mest för att matchmakingen matchar en mot spelare med samma rating(elelr så ska det väl vara iallafall, om det nu är implementerat).

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lite tråkig droprate på skinsen i lådorna, la 230k BP och 160:-, bara fått dubbletter av gamla skins förutom militärkepsen!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Första squad-vinsten

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Som sagt, loot-systemet är inte helt stabilt. Detta är efter att ha kilat igenom två av husen i Gatka, resten var tomma så när som ett par handskar och en flash.

Satt och campade en bra stund i förhoppning att någon skulle kolla igenom husen, men cirkeln började sedan närma sig. Blev HS´ad av någon på avstånd med dämpad bössa när jag kommit en bit utanför Gatka...

Hmm, lyckades länka in lilla bilden istället för stora. Hittade iaf Lvl.3 väst och dämpare till Pistol, SMG och AR, 8x och 4x sikte samt en hel del ammo i första två husen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Som sagt, loot-systemet är inte helt stabilt. Detta är efter att ha kilat igenom två av husen i Gatka, resten var tomma så när som ett par handskar och en flash.

http://forumbilder.se/G992D/pubg.jpg

Satt och campade en bra stund i förhoppning att någon skulle kolla igenom husen, men cirkeln började sedan närma sig. Blev HS´ad av någon på avstånd med dämpad bössa när jag kommit en bit utanför Gatka...

Hmm, lyckades länka in lilla bilden istället för stora. Hittade iaf Lvl.3 väst och dämpare till Pistol, SMG och AR, 8x och 4x sikte samt en hel del ammo i första två husen.

Sen är ju Gatka en ganska låg spawnrate på vapen.
Tyckte ändå att du fick ganska bra loot.

Jag och 3 till drag till pochinki (eller hur det stavas) och lootade igenom helt själva (cirkeln och planet var helt off). EN av 4 personer fick en AR. Resten av oss fick nöja oss med lvl 1 västar, hjälmar och kanske lvl 2 rygga + shotgun eller ump.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

FPP har ju verkligen gjort det här till ett nytt och jäkligt mycket roligare spel. Lite trögt i början, men under helgen fick jag och en polare två st Duo-vinster i rad på både lördag och söndag. Och igår fick vi första Squad-vinsten. Så jäkla skönt att alla campande feghögar inte har samma fördel längre. Två i gänget som tidigare avskydde spelet är tillbaka och frågor om ingen vill spela ikväll. The way it's meant to be played!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@Choffe: Jag är kluven på FPP. Främst då det är så oslipat att jag får huvudvärd om jag spelar det för länge. Tror framförallt hackigheten när man lootar som är stora problemet. Då man vill vara snabb så slänger man kameran fram och tillbaka i loot letandet.

Missförstår mig inte. det är fortfarande riktigt kul! Men måste jag välja så tar jag nog tredje person just nu.

EDIT: Andra sak är hopp funktionen. När man exempel ska över ett litet wire staket eller genom en glugg i muren och det tar tvärnit fast man tycker man borde tagit sig igenom. BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@Choffe: Jag är kluven på FPP. Främst då det är så oslipat att jag får huvudvärd om jag spelar det för länge. Tror framförallt hackigheten när man lootar som är stora problemet. Då man vill vara snabb så slänger man kameran fram och tillbaka i loot letandet.

Missförstår mig inte. det är fortfarande riktigt kul! Men måste jag välja så tar jag nog tredje person just nu.

EDIT: Andra sak är hopp funktionen. När man exempel ska över ett litet wire staket eller genom en glugg i muren och det tar tvärnit fast man tycker man borde tagit sig igenom. BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD

Du vänjer dig!

Sen updaten med FPP har jag endast kört det och kommer nog aldrig gå tillbaka till thirdperson. Jag har alltid lootat via inventory (tab) så tänker inte riktigt på animeringen för loot. Men kan hålla med dig om att från början var det lite halväckligt med kameran, men det är jag van med nu!

Kör med FOV inställd på max, 103 tror jag det är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

happ logga in på Steam Webben å köpte spelet på lunchen, PGA den här tråden å lite klipp man sätt online. Tips på vilka servers man skall hålla sig till osv?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

happ logga in på Steam Webben å köpte spelet på lunchen, PGA den här tråden å lite klipp man sätt online. Tips på vilka servers man skall hålla sig till osv?

NA/EU!

AS om du vill spela mot noobs

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@Implor: känner igen de där med huvudvärken efter att jag spelade Dayz länge när det var en mod till ARMA2 innan de blev "stand alone" då spelade jag inte så mycket.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

@joppekniven: jag är ju n00b själv så

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Choffe:

FPP Så jäkla skönt att alla campande feghögar inte har samma fördel längre.

Fan fler som campar FPP. Imho

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Fan fler som campar FPP. Imho

Skickades från m.sweclockers.com

Möjligt, men man slipper folk som kollar runt hörn/kullar etc innan man själv kan se dem. Så otroligt tråkigt att spela så.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Inledningsvis var det rätt lite campande i FPP av vad jag sett. Men det gör spelet till ett bättre spel, nu när även Squad finns i FPP så kör jag inget annat, även om 99% spelat blir Solo FPP.