AMD kör fult spel med prissättningen av Radeon RX Vega 64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teicaus:

Jasså

Så GTX 1080ti som fick ett MSRP på ca 700 dollar såldes för 7000 kr här? Vad jag ser då de lanserade det så kostade det 8000+ kr. Inte ens i närheten av det även om 700 USD blir ca 600 Euro. Så kom inte hit och säg att det är bara Nvidia som gör detta utan detta är något som är känt att vi i Europa får sådana priser.

En dollar kostade över 9 kronor i mars, så 700 dollar + moms hamnar faktiskt kring 8000 kr.

Permalänk
Medlem

Hm folk som är intresserade av OpenSource ser det ut som att i vissa fall (Bioshock) 64an är snabbare än 1080TI
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=rx-vega-li...

Skall bli intressant när de öppna drivrutinerna blir ännu mer optimerade. Man blir verkligen sugen istället för Nvidia. Att läget har förändrat sig så mycket på ett år kunde jag aldrig tro. Från att vara dundersäker på 1080TI till att tveka och istället vänta...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Är ju inte bra att dom bollar med priserna på det här viset men finns värre fadäser som att sälja 4gb video minne men som egentligen bara är 3.5gb "host nvidia" men på en produkt som vega 64 som har väldigt hög tdp med hyfsad prestanda och försäljnings argumentet handlar om pris är det extra korkat

Och även jag som gillar amds produkter skulle inte köpa vega 64an pga dess tdp så krävs rätt bra övertalning för att det ska bli en hitt men 56an tycker jag är helt klart intressant för även om den har hög tdp är det inte i en problematisk region där bättre kylnigar kan hålla dom tyst och sval och kan man få dom för priset av 1070 är dom ett intressantare val utan tvivel

Är i vilket fall korkat drag som bara gör ev köpare irriterade och sånt som inte bör förekomma

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Jasså

Så GTX 1080ti som fick ett MSRP på ca 700 dollar såldes för 7000 kr här? Vad jag ser då de lanserade det så kostade det 8000+ kr. Inte ens i närheten av det även om 700 USD blir ca 600 Euro. Så kom inte hit och säg att det är bara Nvidia som gör detta utan detta är något som är känt att vi i Europa får sådana priser.

1080Ti kostar ungefär som i USA. Ett Gigabytekort som går på 7549:- på dustin går för 719$ i USA. Tar man hänsyn till moms så skiljer priset 1,5%. Hade det varit prissatt till 719€ så hade det kostat 8600:- i Sverige.
Du ska veta att många 1080Ti går på 800$ eller mer i USA också.

Och innan du tar upp det. Med 500-serien och Vega verkar de inte köra med denna metoden son de dock använt historiskt. Poängen är att det inte är nytt att deras grafikkort kostar mer i praktiken än officiella siffror ger sken av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Är ju inte bra att dom bollar med priserna på det här viset men finns värre fadäser som att sälja 4gb video minne men som egentligen bara är 3.5gb "host nvidia" men på en produkt som vega 64 som har väldigt hög tdp med hyfsad prestanda och försäljnings argumentet handlar om pris är det extra korkat

Och även jag som gillar amds produkter skulle inte köpa vega 64an pga dess tdp så krävs rätt bra övertalning för att det ska bli en hitt men 56an tycker jag är helt klart intressant för även om den har hög tdp är det inte i en problematisk region där bättre kylnigar kan hålla dom tyst och sval och kan man få dom för priset av 1070 är dom ett intressantare val utan tvivel

Är i vilket fall korkat drag som bara gör ev köpare irriterade och sånt som inte bör förekomma

Kanske dags att sluta tjata om dessa 3,5GB minne som faktiskt är 4GB det är minnesbussen för 0,5GB minne som är stympad!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ryzen låg faktiskt på vad de skulle.
Skall man hårdra, ligger också Vega där, det är bara det att det ingår ett skitdyrt spelpaket, som man inte vill ha.

Har letat och aldrig sett de minsta konstigheter på AMDs processorsida. Det verkar som att CPU-AMD och GPU-AMD fortfarande är två olika bolag på många sätt.

Permalänk
Inaktiv

Det är väldigt vanligt att tillverkare vill bloata ner sina spelpaket med något spel, samma skit åkte jag ut för när jag köpte mitt Nvida kort.
Men förklaringen är enkel, genom att skicka med spel så kan de höja priset och säga att någon dritt värt typ 500kr medföljer.

Permalänk
Medlem

Hoppas folk blir så irriterade att dom inte köper korten.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Digital fyndjägare

Om ingen köper så bör jue priserna sänkas.
Problemet är... folk köper ändå och då finns ingen anledning att sänka för dem.
Pascal sålde som smör till sjuka priser så om VEGA kan göra det samma återstår o se.
Makten ligger hos oss konsumenter... köp inte så sjunker priset, vad det kostar dem att göra deras kort ska vi konsumenter skita i. Vad har vi med det o göra liksom... ? Dom vill jue åt våra pengar inget annat.
Nu när vi väntat så länge på VEGA o så gör de detta nu, då fan kan vi vänta längre så priserna blir återställda till det normala (5090sek). Annars får de gärna ruttna i butikshyllorna.

Ska bli kul o se vad Vega Nano korten hamnar på för pris... hmmm

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det är väldigt vanligt att tillverkare vill bloata ner sina spelpaket med något spel, samma skit åkte jag ut för när jag köpte mitt Nvida kort.
Men förklaringen är enkel, genom att skicka med spel så kan de höja priset och säga att någon dritt värt typ 500kr medföljer.

Skillnaden emot när spel är bundlade annars är väl att priset brukar ligga kvar och inte gå upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Jag har hamnat i diskussioner här på forumet att bundle-spel ger ett högre pris och vill man inte ha spelen så är det onödiga pengar. Inte för att jag tror att spelen är enbart en förklaring till de högre priserna men en del är det uppenbarligen.

Permalänk
Medlem

Hade inte Nvida haft så förbannat höga priser på sina grafikkort så hade jag kanske köpt ett. Nu vet jag inte ens vilket grafikkort jag vill ha längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Skillnaden emot när spel är bundlade annars är väl att priset brukar ligga kvar och inte gå upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag självklart är AMD värre än Nvida på detta, Nvida brukar bloata ner paketen när de blir äldre.

Skrivet av Hoggaforfan:

Jag har hamnat i diskussioner här på forumet att bundle-spel ger ett högre pris och vill man inte ha spelen så är det onödiga pengar. Inte för att jag tror att spelen är enbart en förklaring till de högre priserna men en del är det uppenbarligen.

När de blotar ner paketen med småspel så är kostnaden inte hög, men när de tar med toppspel så kostar de en slant.
Så länge som det inte går till vansinne så bryr jag mig inte så mycket. Det känns dock lite konstigt om man köper ett nytt grafikkort till t.ex. produktionslinan på en dator hos Volvo. Och så frågar man att det där spelet som medföljdes ska det installeras på datorn eller ska vi bara låsa in skivan?

Permalänk
Medlem

Mycket text med liten om ens någon substans. Från Jakob förstås. Det mynnade ju inte ut i något klargörande, var ju bara "misstankar". Det sagt så är det ju trist om det stämmer. Men jag förstår ändå inte uppståndelsen. Är priset för högt köper man inte helt neklt. Med tanke på den låga tillgången hade det i praktiken nog inte varit någon skillnad då de första sålt slut och återförsäljarna höjt priset därefter. Ska man dra tillbaka utmärkelser för att det då inte finns återförsäljare som säljer till "rätt" pris?

Snack om bojkott en masse och skit... det är inte som att de hemlighåller specifikationer och artificiellt gimpar produkten på olika vis. Priset är vad det är i stunden du köper. Om de inte kan göra det hyggligt får de återkomma med något bättre helt enkelt, svårare än så är det inte. Är ju inget lurendrejeri med det.

Vega är ett magplask utan tvekan. Men folk är ju geniunt skadeglada över det.

Jag börjar önska att AMD lägger ner så att alla blir nöjda och glada och kan få monopolet det dröms om. En annan skiter i detta, PCMR är så efterblivet ändå. Hela den här fankulturen är bedrövlig och helt CP.

Skrivet av scienta:

Tagga ner killar, världen går inte under. Förhandsinfo och reklam stämmer aldrig. Tandkrämen ger dig inte vitare tänder, pillren gör dig inte smalare och tekniken är aldrig så bra som företagen hävdar.

Är kortet för dyrt? Köp nåt annat.

Tack, trodde jag var ensam.

Skrivet av anon131444:

Bra läsning.

Detta är dock inte anledningen till varför jag aldrig köper AMD eller ATI/Radeon kort som dem en gång hette. Men det fanns ett uns av övervägande så är det ju borta.

Är man "underdog" i branschen så bör man nog köra ett relativt ödmjukt kort. Dels hur du exponerar produkten samt hur man hanterar information och generella nedgångar/kriser.

Det blir minus upphöjt till 10 för AMD från min sida.

Kul att åtminstone en medger att företagen bedöms olika.

Skrivet av Ownage:

Otroligt tråkigt. Hur företag beter sig påverkar folks bild av dom. Hade varit bättre att kassera skiten och ritat om på nytt. Nvidia kan slappna av nu och fokusera i lugn och ro på nästa krets.

Påverkar ju uppenbarligen bara AMD.

Skrivet av tellus82:

Konstigt att så många missar poängen totalt, MSRP kvarstår för ensamma/rena kort, problemet är att AMD vill hellre sälja bundle packen vilket följer en helt annan MSRP för varje bundle typ, dels för att få in mer pengar och dels för att avskräcka miners och faktiskt sälja kort till gamers.

Sen kan man diskutera huruvida MSRP för rena kort är ens värt att ta upp om AMD inte levererar några kort alls till detta pris, vilket är själva poängen, AMD har redan sålt kort till detta pris men försäljare är nu rädda för att AMD inte ger dom fler rena kort att sälja utan enbart bundles.

Huruvida leveranser av rena kort kommer minskas till den punkt att dom praktiskt taget inte finns eller om dom kommer säljas som vanligt är det egentligen ingen som vet, många som gissar hejvilt men inte mycket till konkret info och nej att det är dålig tillgång vid lansering är knappast något nytt för något släpp genom tiderna. Innan man fått validerad och konkret info kanske man inte ska ta fram högafflarna & facklorna...

Wow, tänk att ingen annan kunde komma på detta.

Skrivet av Tirzah:

Bra SweC att ta upp detta!

Känns nästan som om AMD borde omplacera och enbart fokusera på CPU utveckling, där dem faktiskt kan leverera.
Sådant här fuffens skadar enbart varumärket och värsta är när de inte ens kan stå till svars.

Tänk om, Tänk rätt!

Det var tvärtom för 10 år sedan. Verkar som att AMD inte kan hålla igång mer än en verksamhet.

förtydliganden
Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Om ingen köper så bör jue priserna sänkas.
Problemet är... folk köper ändå och då finns ingen anledning att sänka för dem.
Pascal sålde som smör till sjuka priser så om VEGA kan göra det samma återstår o se.
Makten ligger hos oss konsumenter... köp inte så sjunker priset, vad det kostar dem att göra deras kort ska vi konsumenter skita i. Vad har vi med det o göra liksom... ? Dom vill jue åt våra pengar inget annat.
Nu när vi väntat så länge på VEGA o så gör de detta nu, då fan kan vi vänta längre så priserna blir återställda till det normala (5090sek). Annars får de gärna ruttna i butikshyllorna.

Ska bli kul o se vad Vega Nano korten hamnar på för pris... hmmm

Bättre och köpa ett begagnade GTX1080 då, eller ett nytt hellre än att slänga såpass mycket pengar på den kombinerade grafik/värmepumplösningen.. Sådana svinerifasoner skall inte belönas, iallafall inte av mig.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Finns det några uppgifter om hur mycket korten kostar totalt i tillverkning?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Olyckligt och tråkigt.

AMD behöver verkligen inte detta ovanpå allt annat som gått snett med Vega-releasen, men samtidigt så har dom bara sig själva att skylla.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Kanske dags att sluta tjata om dessa 3,5GB minne som faktiskt är 4GB det är minnesbussen för 0,5GB minne som är stympad!

men kan man inte använda dom p.g.a bussen är stympad går det fortfarande inte att använda 4gb utan 3.5gb för 512mb är fucktarded och hade fyllt lika mycket syfte om det legat i en låda brevid datorn och är en betydligt större fuck up trots det är historia idag utom för dom som kör 970 än

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Trist, hade tänkt bygga en AMD dator i vinter. Å andra sidan dyker intel upp med bättre CPU:er snart, samt nvidia grafikkort är fortfarande bättre så det får väl bli intel/nvidia igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Finns det några uppgifter om hur mycket korten kostar totalt i tillverkning?

Nä, men AMD tjänar iallfall inte mycket på dom, kan hända att dom t.o.m går back men det hoppas jag verkligen inte. Hur som helst så är det ju AMD's problem. Allt handlar ju om att de tillverkat en för dyr produkt som inte presterar. Ja har sagt det förut och säger det igen. AMD's grafikavdelningen verkar konstant ta felaktiga beslut. Fury var ett perfekt exempel och nu även Vega. Hade Vega släppts för ett år sedan hade det fortfarande varit en tveksamt dyr och strömhungrig produkt. Nu är den både på tok för sen och känns inte modern på grund av sin energimässigt ineffektiva arkitektur.

AMD får gärna visa oss var någonstans "i spel" fördelen med HBM2 syns/finns.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Det va ju extrapris på 1070 kortet. Jag kan inte bara slänga ut så mycket pengar så där med min inkomst. Priset var ju ok i alla fall. Får väl hålla koll på såna tillfällen eller att dom kanske sänker priserna när nya grafikkort kommer ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Om ingen köper så bör jue priserna sänkas.
Problemet är... folk köper ändå och då finns ingen anledning att sänka för dem.
Pascal sålde som smör till sjuka priser så om VEGA kan göra det samma återstår o se.
Makten ligger hos oss konsumenter... köp inte så sjunker priset, vad det kostar dem att göra deras kort ska vi konsumenter skita i. Vad har vi med det o göra liksom... ? Dom vill jue åt våra pengar inget annat.
Nu när vi väntat så länge på VEGA o så gör de detta nu, då fan kan vi vänta längre så priserna blir återställda till det normala (5090sek). Annars får de gärna ruttna i butikshyllorna.

Ska bli kul o se vad Vega Nano korten hamnar på för pris... hmmm

Korten kan ju inte säljas med förlust så köper ingen korten får de dra ner på produktionen istället. AMD har ju tillverkningen hos underleverantörer så AMD själva blir ju inte drabbad i tillverkningen, de blir de ju däremot om de ångar på med lika stor produktion fast korten inte säljer. Kontentan behöver inte bli sänkta priser utan kan bli tomma hyllor i butikerna istället.

Tråkigt detta, Nvidia lär ju gnugga händerna ordentligt nu de kan ju slappna av och låta strålarna rulla in utan att sänka sina priser eller lägga flera miljarder extra på utveckling.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Alltså: Kör en hemlig prisreduceringskampanj för att få alla recensenter att ge sina betyg baserade på i praktiken osanna priser,.
Höj sedan priserna.
Sälj sedan korten med de högre priserna till gamers som tror de får en bra deal eftersom recensionerna (som baserats bo osanna fakta) säger att Vega 56 är ett bra kort för priset.

Det här är varför vi aldrig borde vara fans av företag. Det har ingen betydelse om AMD är underdog; de är lika ickemoraliska som Intel och Nvidia, för att de är ett stort företag som gör det här för att tjäna pengar, inte för att vara snälla mot sina kunder. Usch. Fy fan. Det är så vilseledande att man blir chockad.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Mycket text med liten om ens någon substans. Från Jakob förstås. Det mynnade ju inte ut i något klargörande, var ju bara "misstankar". Det sagt så är det ju trist om det stämmer. Men jag förstår ändå inte uppståndelsen. Är priset för högt köper man inte helt neklt. Med tanke på den låga tillgången hade det i praktiken nog inte varit någon skillnad då de första sålt slut och återförsäljarna höjt priset därefter. Ska man dra tillbaka utmärkelser för att det då inte finns återförsäljare som säljer till "rätt" pris?

Snack om bojkott en masse och skit... det är inte som att de hemlighåller specifikationer och artificiellt gimpar produkten på olika vis. Priset är vad det är i stunden du köper. Om de inte kan göra det hyggligt får de återkomma med något bättre helt enkelt, svårare än så är det inte. Är ju inget lurendrejeri med det.

Vega är ett magplask utan tvekan. Men folk är ju geniunt skadeglada över det.

Jag börjar önska att AMD lägger ner så att alla blir nöjda och glada och kan få monopolet det dröms om. En annan skiter i detta, PCMR är så efterblivet ändå. Hela den här fankulturen är bedrövlig och helt CP.

Tack, trodde jag var ensam.

Kul att åtminstone en medger att företagen ska bedömas olika.

Påverkar ju bara AMD.

Wow, tänk att ingen annan kunde komma på detta.

Det var tvärtom för 10 år sedan. Verkar som att AMD inte kan hålla igång mer än en verksamhet.

Måste tyvärr hålla med. men även då kommer det väl var AMD's fel att nVidia dra upp priserna.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av GilbertG:

Mycket text med liten om ens någon substans. Från Jakob förstås. Det mynnade ju inte ut i något klargörande, var ju bara "misstankar". Det sagt så är det ju trist om det stämmer. Men jag förstår ändå inte uppståndelsen. Är priset för högt köper man inte helt neklt. Med tanke på den låga tillgången hade det i praktiken nog inte varit någon skillnad då de första sålt slut och återförsäljarna höjt priset därefter. Ska man dra tillbaka utmärkelser för att det då inte finns återförsäljare som säljer till "rätt" pris?

Att AMD inte varit ärliga i sin kommunikation och höjt priset är inga "misstankar". Flera butiker har gått ut med att det handlade om en begränsad kampanj och det står klart att AMD subventionerade de första leveranserna av RX Vega 64. Det är klart att vi är beredda att dra tillbaka utmärkelsen om AMD ljugit om priset även för RX Vega 56, prislappen väger tungt varje gång vi sätter betyg på en produkt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inte helt oväntat. Finns ingen som helst anledning till att köpa ett Vega 64 kort över ett GTX1080, iallafall inte om användningsområdet är spel.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av GilbertG:

Ska man dra tillbaka utmärkelser för att det då inte finns återförsäljare som säljer till "rätt" pris?

Problemet är väl att utmärkelser och betyg ofta grundas på priset, om kortet är prisvärt eller ej.

Ska man enbart gå efter prestanda och helt bortse från pris när man betygsätter något så är ju allt nedanför toppkortet värdelöst.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Inte helt oväntat. Finns ingen som helst anledning till att köpa ett Vega 64 kort över ett GTX1080, iallafall inte om användningsområdet är spel.

Förutom dx12 och vulkan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt