Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Skrivet av wixia:

@Agustavsson: Japp, tänker att jag börjar med snål-pads från Ebay! Är de riktigt ruttna ska jag absolut överväga Brainwavz!

När jag ändå är igång och shoppar på Ebay är jag också sugen på ett trevligt ställ till lurarna! Jag tittar på detta:

http://www.ebay.com/itm/Wooden-U-Shape-Solid-Headset-Earphone...-

Jag har dock för mig att jag har läst någon diskussion tidigare i tråden att det inte är bra att stället trycker på hörlurarna eftersom padsen då aldrig får "vila". Stämmer det eller är det bara till att vara orolig i onödan?

Kjell har ett bra "hängställ". Ser okej ut faktiskt. Fördel är att själva hängaren är av mjukt gummi som formar sig efter bågen. Någon slags häftkudde på undersidan så det står riktigt stadigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har precis införskaffat ett par sennheiser momentum wireless för att slippa buller när jag pendlar. Snygga och bra!
Men det här med aptX var inte så kul. Eller jo från mobilen funkar det fint och så. Men från jobblaptopen var det minsann ingen självklarhet hur man ska få aptX att fungera.
Har någon form av intelchip för bluetooth på en delldator (latitude e7470).
Som jag förstått det så vill inte Intel bygga generella drivrutiner för aptx då det innebär extra licenskostnder utan det får tillverkarna själva fixa. Smma sak verkar Dell säga tyvärr. De tycker hörlurstillverkarna ska fixa drivrutiner ungefär dom det funkar kring speldatormöss och liknande. Det lär knappast hända tyvärr...

Så det jag undrar över är om det finns lite fullösningar med mjukvara som kanske kan rätta till det här. Och om någon vet hur framtiden ser ut för aptX... Fortsätter det såhär så känns det inte som någon större succé på datorer...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Jag har precis införskaffat ett par sennheiser momentum wireless för att slippa buller när jag pendlar. Snygga och bra!
Men det här med aptX var inte så kul. Eller jo från mobilen funkar det fint och så. Men från jobblaptopen var det minsann ingen självklarhet hur man ska få aptX att fungera.
Har någon form av intelchip för bluetooth på en delldator (latitude e7470).
Som jag förstått det så vill inte Intel bygga generella drivrutiner för aptx då det innebär extra licenskostnder utan det får tillverkarna själva fixa. Smma sak verkar Dell säga tyvärr. De tycker hörlurstillverkarna ska fixa drivrutiner ungefär dom det funkar kring speldatormöss och liknande. Det lär knappast hända tyvärr...

Så det jag undrar över är om det finns lite fullösningar med mjukvara som kanske kan rätta till det här. Och om någon vet hur framtiden ser ut för aptX... Fortsätter det såhär så känns det inte som någon större succé på datorer...

Skickades från m.sweclockers.com

Gör det så stor skillnad då? Jag tyckte inte jag märkte någon skillnad när jag gick från AptX till en mobil utan. Men för att svara på din fråga så finns det ju usbkort som klarar aptX om du kan tänka dig en sådan? Lika stora som en logitech unifyingmottagare så det borde inte vara så störigt att ha den permanent i burken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Agustavsson:

Gör det så stor skillnad då? Jag tyckte inte jag märkte någon skillnad när jag gick från AptX till en mobil utan. Men för att svara på din fråga så finns det ju usbkort som klarar aptX om du kan tänka dig en sådan? Lika stora som en logitech unifyingmottagare så det borde inte vara så störigt att ha den permanent i burken.

I wish. Har en ljudlimpa som jag kör en del bluetoothuppspelning med i lägenheten som saknar aptx. Låter kanoners upplever jag det som så det borde ju kunna bli bra och ribban är inte orimligt hög för min del. Tror jag.

Men det ljudet jag får från laptopen till momentumlurarna i nuläget är ordentligt kass. Verkligen! Tror inte jag är särskilt kräsen ändå. Använder exempelvis no name clas ohlson-in ears för under 200:- och det duger emellanåt.
Men det gör inte bluetoothljudet från laptopen i nuläget utan det det blir bedrövligt tyvärr.
Så jag hade ju gärna tvingat på ett bra överföringsprotokoll som aptx. Ja eller något annat som kanske kan förbättra. Uppdatera drivers för bluetooth har jag gjort utan att det blev bättre.
Nu var väl inte huvudsyftet med lurarna att de skulle användas med jobblaptopen, men det känns ju aningen surt att behöva lägga undan sennheiserlurarna och ta fram no name in-ears för att lyssna på musik från datorn.

Ja det får bli en USBlösning med bt + aptx om jag inte lyckas på annat sätt. Hade hoppats kunna använda inbygda lösningar för dubbla bluetooth bäddar vanligen för en del följdproblem ;).

Edit:
Nu medan jag skriver inser jag att det låter som att det är någon form av "telefonläge" eller liknande jag kört på från laptopen. Hmmm... Hade problem att välja annat men det där kanske man ska rota lite mer i...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

@Söderbäck: Nu minns jag att jag har upplevt samma grej..Tror dock då det gällde en chromebook men i alla fall. Det lät fullständigt bedrövligt och det va med ett par lurar som saknade aptX. Måste ju ha att göra med hur dom implementerat bluetooth. Jag är inte direkt påläst där men bara för det är bluetooth behöver funktionen inte ha stöd för högra dataöverföring som krävs för musik vad jag vet. hur som helst så är det något man bör förvänta sig på en någorlunda modern dator.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Söderbäck:

I wish. Har en ljudlimpa som jag kör en del bluetoothuppspelning med i lägenheten som saknar aptx. Låter kanoners upplever jag det som så det borde ju kunna bli bra och ribban är inte orimligt hög för min del. Tror jag.

Men det ljudet jag får från laptopen till momentumlurarna i nuläget är ordentligt kass. Verkligen! Tror inte jag är särskilt kräsen ändå. Använder exempelvis no name clas ohlson-in ears för under 200:- och det duger emellanåt.
Men det gör inte bluetoothljudet från laptopen i nuläget utan det det blir bedrövligt tyvärr.
Så jag hade ju gärna tvingat på ett bra överföringsprotokoll som aptx. Ja eller något annat som kanske kan förbättra. Uppdatera drivers för bluetooth har jag gjort utan att det blev bättre.
Nu var väl inte huvudsyftet med lurarna att de skulle användas med jobblaptopen, men det känns ju aningen surt att behöva lägga undan sennheiserlurarna och ta fram no name in-ears för att lyssna på musik från datorn.

Ja det får bli en USBlösning med bt + aptx om jag inte lyckas på annat sätt. Hade hoppats kunna använda inbygda lösningar för dubbla bluetooth bäddar vanligen för en del följdproblem ;).

Edit:
Nu medan jag skriver inser jag att det låter som att det är någon form av "telefonläge" eller liknande jag kört på från laptopen. Hmmm... Hade problem att välja annat men det där kanske man ska rota lite mer i...

Headsetläget för telefoner är inget för musik men det finns A2DP också som du kan prova med om du inte hittar en aptxdriver.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

De har jag inte provat. Ser tjockare ut än de andra kina padsen. Men följer inte originalformen. Kan ju bli bra ändå. Rapportera gärna sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, de ska vara extra tjocka, vilket är bra eftersom mina öron tar emot lite grann med original-padsen. Märker redan att det blir obekvämt efter ett tag, vill helst att öronen är helt fria, som i mina Fidelio X2. Jag återkommer med resultat!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Headsetläget för telefoner är inget för musik men det finns A2DP också som du kan prova med om du inte hittar en aptxdriver.

Ugh. Tell me about it!
Ja nu efter en omstart så fick jag välja en annan uppspelningsenhet än vad som innan var möjligt. Ljudet är ungerfär... femtioelva gånger bättre nu. aptX behövs ej i nuläget, näe. Så ja, det var väl som vi misstänkte, headsetläget ;).

Det här slutade ju väl!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@wixia: Japp, stämmer. Kontinuerligt tryck på kuddarna gör att de slits ut mycket snabbare. Kör ett bra hängställ istället. Vill man lägga mer pengar så tycker jag Woo Audios ställ är riktigt bra. Kommer upp på begagnatmarknaden i Sverige ibland till bra priser, köpte mitt för 300 kronor.

Hängställ riskerar väl då istället pajja ev "huvudkudde".
Så det kan väl kvitta ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Ett par bättre trådlösa in ear till iPhone 7. Vilka?

Permalänk
Medlem

@Joakim1024: Huvudkuddarna trycker mot stativet (på samma sätt som att de trycker mot huvudet), huvudbandet vilar mot stativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@Joakim1024: Huvudkuddarna trycker mot stativet (på samma sätt som att de trycker mot huvudet), huvudbandet vilar mot stativet.

Hehe nja. Fast trycket på öronkuddarna håller ju till viss del uppe lurarna = trycket på huvudkudden blir mindre.
Vi kan väl komma överens om att det bästa är att lägga lurarna på bordet istället då

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag har precis byggt ihop den första av mina 2 o2+odac combo och håller på och testa men jäklar vad ljust det låter. Diskanten skär i min öron vilket gör att jag inte kan lyssna mer än 20-30min däremot får ju musiken ett helt annat liv men diskanten är på tok för hög.
Det är som att någon har höjt hi haten 6-7dB
Bild porr

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Jag har precis byggt ihop den första av mina 2 o2+odac combo och håller på och testa men jäklar vad ljust det låter. Diskanten skär i min öron vilket gör att jag inte kan lyssna mer än 20-30min däremot får ju musiken ett helt annat liv men diskanten är på tok för hög.
Det är som att någon har höjt hi haten 6-7dB

Skär diskanten även med dina HD600? (om jag ser rätt på lurarna nu)
De brukar ju vara rätt snälla/förlåtande. säker på att du kör med rak EQ?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Det är ett par HD 650 men visst är diskanten hög även med dessa.
Jag tror att problemet automatiskt försvinner när man blir äldre och tappar hörseln för de högsta frekvenserna men just nu måste jag göra en papper mod eller något.
Kör jag däremot mobilen som källa till min o2 blir det mera njutbart även om det känns som att en del av dynamiken i musiken försvinner.
Jag har även en Asus xonar u5 där jag kan lyssna på musiken i timmar med både hd650 och k7xx men ljudet låter jäkligt platt och skalat på något sätt.

Sjukt svårt att beskriva ljud men jag kanske ska ta med mig min o2 till en affär och prova med en annan dac för att se om det hjälper.
Jag börjar sakta men säker komma ihåg varför jag bytte högtalare 5 gånger förra året samt förstärkare 3 gånger innan jag hittade en bra kombo i mina öron hehe

Edit: ska prova med en CC audio som dac för att se hur det låter

Visa signatur

Blank

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lasseTM:

@Roger W: Det är ett par HD 650 men visst är diskanten hög även med dessa.
Jag tror att problemet automatiskt försvinner när man blir äldre och tappar hörseln för de högsta frekvenserna men just nu måste jag göra en papper mod eller något.
Kör jag däremot mobilen som källa till min o2 blir det mera njutbart även om det känns som att en del av dynamiken i musiken försvinner.
Jag har även en Asus xonar u5 där jag kan lyssna på musiken i timmar med både hd650 och k7xx men ljudet låter jäkligt platt och skalat på något sätt.

Sjukt svårt att beskriva ljud men jag kanske ska ta med mig min o2 till en affär och prova med en annan dac för att se om det hjälper.
Jag börjar sakta men säker komma ihåg varför jag bytte högtalare 5 gånger förra året samt förstärkare 3 gånger innan jag hittade en bra kombo i mina öron hehe

Edit: ska prova med en CC audio som dac för att se hur det låter

Vad har du för signalkällor ? Som du beskriver det så låter det ju som om det är insignalen som är vass elelr distad, har du aldrig mätt på prylarna vad som händer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: kör ju o2 dac med USB och sedan Plex server där jag sparat alla mina skivor i flac format. Det enda som funkar att lyssna på är infeceted mushroom just nu, det är bara att glömma dire Straits och Toto.
Ska testa med en CC audio bara för att se att det inte är min odac som är kass men ljudet är jäkligt vasst som jag upplever det men sedan vet jag också att jag är känslig för höga frekvenser.
Jag minns en kompis som hade Jamo THX One i mina yngre dagar och alla lovordade hans anläggning men när jag väl tar mig tid att resa 45mil till västkusten för att lyssna så var mitt intryck att det bara skar i öronen på mig.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Du måste ju vara orimligt känslig i så fall, eftersom HD650 nästan är så långt från vass som man kan komma. Tror faktiskt att du får svårt att köra med några "hifi"-lurar i så fall. Testa typ Bose AE2? Alternativt EQa ner alla höga frekvenser.

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Du kanske kan fråga någon här i tråden som bor hyfsat nära ifall ni kan köra ett litet kafferep för att testa lite olika enheter och kombinationer?
Det borde ju finnas en del 08or här i tråden som kan hjälpa till.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Hur ligger det till med DAC egentligen? Jag har ett par HD800 och en gammal Audiostreamer dac från 2010 men har till och från funderat på att uppgradera denna. Vet dock inte om det är lönt då det kanske inte är så stor skillnad.
Läser man på head-fi verkar det ju vara enorm skillnad men de är ju också väldigt fanatiska vad det gäller utrustning.
Någon här som har bytt till en bättre DAC och märkt en märkbar skillnad?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Vad för DAC rekommenderar ni till hörlurar som Hifiman HE-400S? De enda krav jag har är ett rimligt pris och att den med lätthet ska gå att beställa i eller till Sverige.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wifi:

Vad för DAC rekommenderar ni till hörlurar som Hifiman HE-400S? De enda krav jag har är ett rimligt pris och att den med lätthet ska gå att beställa i eller till Sverige.

Prisklass? Vilka digitalingångar behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Hur ligger det till med DAC egentligen? Jag har ett par HD800 och en gammal Audiostreamer dac från 2010 men har till och från funderat på att uppgradera denna. Vet dock inte om det är lönt då det kanske inte är så stor skillnad.
Läser man på head-fi verkar det ju vara enorm skillnad men de är ju också väldigt fanatiska vad det gäller utrustning.
Någon här som har bytt till en bättre DAC och märkt en märkbar skillnad?

Det är nog större skillnad att byta hörlursförstärkare men skillnaderna är för det mesta inte jättelika utan mer nyansskillnader när man kommit upp på bra delar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Prisklass? Vilka digitalingångar behövs?

Skickades från m.sweclockers.com

Högst 3000 kr, om det är möjligt, och den enda ingång som behövs är något som går att koppla till datorn, alltså USB, optisk eller 3,5 mm.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Wifi:

Högst 3000 kr, om det är möjligt, och den enda ingång som behövs är något som går att koppla till datorn, alltså USB, optisk eller 3,5 mm.

Ett exempel på hur du kan göra. Blir väl 3345kr.
DAC med enkel hörlursförstärkare Hifime 9018 för 790kr
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4098533

Sen en Lake People G103s hörlursförstärkare för 2554kr inkl 30 dagars öppet köp från Thomann.
https://m.thomann.de/se/lake_people_g103s_phoneamp.htm

Du behöver även en 3.5mm-2xRCA kabel.

Om du tycker Hifime 9018 sen räcker för att driva dina Hifiman eller tom låter bättre. Så skicka tillbaka hörlursförstärkaren.

Som regel: Satsa på en kraftfull hörlursförstärkare till Hifiman och sen leta prisvärd DAC, gärna beg på Blocket, hifimagasinet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva att jag igår fick tag på ett par HD650 begagnat till fint pris.

Detta ljud har jag väntat på. Köpte för några månader sedan Fidelio X2 men tyckte att det var alldeles för överdriven bas och svagt mellanregister.

Nu är jag oerhört härligt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ett exempel på hur du kan göra. Blir väl 3345kr.
DAC med enkel hörlursförstärkare Hifime 9018 för 790kr
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=4098533

Sen en Lake People G103s hörlursförstärkare för 2554kr inkl 30 dagars öppet köp från Thomann.
https://m.thomann.de/se/lake_people_g103s_phoneamp.htm

Du behöver även en 3.5mm-2xRCA kabel.

Om du tycker Hifime 9018 sen räcker för att driva dina Hifiman eller tom låter bättre. Så skicka tillbaka hörlursförstärkaren.

Som regel: Satsa på en kraftfull hörlursförstärkare till Hifiman och sen leta prisvärd DAC, gärna beg på Blocket, hifimagasinet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska flytta utomlands i ett år nu och letade efter någon smidig förstärkare som är lätt att ta med. Tack för tipset om G103 slängde precis iväg en beställning. Har tidigare haft en Violectric V200 som jag gillade mycket. Känns som Lake People/Violectric gör riktiga kvalitetsprodukter.

Om någon letar efter en förstärkare till HD600/650 kan jag starkt rekommendera Musical Fidelity X-CAN V2, V3 eller V8. Den sistnämnda har en inbyggd DAC, som förvisso inte är EXTREMT bra, men duger. Jag köpte min V8 begagnad för 1500 och köpte nya rör för runt 500kr. Extremt nöjd med kombon till HD650.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Maiooo:

Ska flytta utomlands i ett år nu och letade efter någon smidig förstärkare som är lätt att ta med. Tack för tipset om G103 slängde precis iväg en beställning. Har tidigare haft en Violectric V200 som jag gillade mycket. Känns som Lake People/Violectric gör riktiga kvalitetsprodukter.

Varsågod. Jo de är fina stabila byggen. Hoppas du gillar ljudet. Jag har fått för mig att G103 låter mindre varm och gosig än V200. Ska bli intressant att höra vad du tycker.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Mumu55:

Riktigt intressant drop på Massdrop på måndag. Kan bli en för mig. Rörhybrid som ger 1W i 50ohm och har låg utgångsimpedans.

250$
Massdrop x Alex Cavalli Tube Hybrid Amp (CTH)
https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-alex-cavalli-cth-tube...

"Built from the ground up by Alex Cavalli, a legend in the wo­rld of headphone amp­s, this hybrid amp combines a solid state section, a tube amp section, and an en­tirely new circuit design. With the supp­lied 6922 vacuum tub­e, the result is smo­oth, natural, and re­solving sound with precise detail and ju­st a touch of tube character. It has the voltage drive for dynamic headphones, the current for planar magnetics, the pow­er for higher-impeda­nce headphones, and the quiet performance for your most sens­itive cans."

Skickades från m.sweclockers.com

Innerfidelity snabbtest av Cavallin, tyvärr inte skrivet av Tyll. Hursomhelst finns en intressant jämförelse med Arcam rHead som går att få tag till bra pris (2890kr) numera.
23h kvar på droppen hos Massdrop. 792st av 1000 sålda.

Innerfidelity testet:
https://www.innerfidelity.com/content/massdrop-x-alex-cavalli...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Hazelberg:

Vill bara skriva att jag igår fick tag på ett par HD650 begagnat till fint pris.

Detta ljud har jag väntat på. Köpte för några månader sedan Fidelio X2 men tyckte att det var alldeles för överdriven bas och svagt mellanregister.

Nu är jag oerhört härligt nöjd.

Jepp X2 har ju mer bas men svagare mellanregister än HD650. Med hörlurar är det alltid en smaksak vad man gillar och beroende på vilken musik man lyssnar på. Vad drev du dina X2 och HD650 med? Det kan ju ha viss påverkan också. Tycker tex mina X2 låter rätt tight med rätt förstärkning.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.