Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Witcher firar 10 år med nytt videoklipp

Permalänk
Melding Plague

The Witcher firar 10 år med nytt videoklipp

För att fira The Witcher-seriens tioårsjubileum släpper nu utvecklaren CD Projekt Red ett nytt videoklipp, vilket berättar vad som hänt efter avslutet i Blood and Wine.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel det där. Kan också varmt rekommendera alla att läsa böckerna.

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin utan tvekan

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Fantastiskt spel det där. Kan också varmt rekommendera alla att läsa böckerna.

Orka köpa böcker, dom finns på en upplagda som ljudböcker på Youtube på en massa ställen som jag kan rekommendera! Risken är bara att man har svårt att slita sig så länge man inte lyssnat igenom alla.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt. Jag blev tårögd. Av ett videoklipp på 2min om ett spel.
CD Projekt Red vet verkligen vad de håller på med...
... eller så är det jag som är överkänslig.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

@adzer: Blev lite sugen på att köpa böckerna

Permalänk
Medlem

@dannesthlm: Ja föredrar man att lyssna så kan man såklart göra det.

@Surxx: Ja det tycker jag du skall göra. Gillar man fantasty så tycker jag witcher serien är bland det bättre jag läst.

Permalänk
Medlem

@adzer: Jo jag får ta en kik på det , föredrar helt klart böcker än ljud bok då det känns mer avkopplande än att lyssna.
Men jag gillar väl mer att läsa än lyssna på böcker

Permalänk
Medlem

Bästa spelet någonsin!

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Helt sjukt. Jag blev tårögd. Av ett videoklipp på 2min om ett spel.
CD Projekt Red vet verkligen vad de håller på med...
... eller så är det jag som är överkänslig.

I så fall är vi två som är överkänsliga! Det känslomässiga band man knutit till dessa karaktärer är helt otroligt, verkligen ett tecken på CD Projekt Reds enorma talang och förmåga.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Bästa spelet någonsin!

Spelet är överskattat. Skyrim är det bästa spelet någonsin. Skyrim har allt och enorm frihetskänsla. Witcher 3 har väldigt repetiva uppdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Spelet är överskattat. Skyrim är det bästa spelet någonsin. Skyrim har allt och enorm frihetskänsla. Witcher 3 har väldigt repetiva uppdrag.

Kan inte påstå att jag håller med, Skyrim är bra...men den kännslomässiga koppling man får till många utav karaktärerna i The Witcher är något Skyrim aldrig har lyckats skapa för mig.

Bethesda är dock ett stort skämt, Fallout 4, Creation Club, behöver man säga mer....CD Project Red är resor mer kapabla än Bethesda visat sig vara senate tiden (åren!!!)..

Men, smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Spelet är överskattat. Skyrim är det bästa spelet någonsin. Skyrim har allt och enorm frihetskänsla. Witcher 3 har väldigt repetiva uppdrag.

Förstår inte riktigt vad folk ser i Skyrim eller i Elder Scrolls-serien.. Bethesda är ett skämt jämfört med CD Projekt Red, och spelen är inte ens i närheten av Witcher-serien när de kommer till storyn, grafiken eller gameplay..

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Det är skrattretande att jag ännu inte kört klart Witcher 3 Får bli ett höstprojekt.

Skrivet av landahl:

Spelet är överskattat. Skyrim är det bästa spelet någonsin. Skyrim har allt och enorm frihetskänsla. Witcher 3 har väldigt repetiva uppdrag.

Om man bara tittar på story och karaktärer så förstår jag inte vad du menar. De flesta karaktärer i Skyrim har ingen själ och känns endimensionella till skillnad från Witcher 3. Sidouppdragen känns heller inte bättre än Witcher, bara att de är något annorlunda berättade.

Tittar man på de tekniska aspekterna (grafik, ljud, UI, kontroll över karaktären osv) så är Skyrim ett skämt i jämförelse med Witcher 3 på alla punkter, men det håller du säkert med om själv. Slutligen så patchar aldrig Bethesda sina spel, något som CDPR inte har några problem att göra.

Summa summarum känns världen i Witcher 3 så extremt levande och verklig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att Witcher och Elders scrolls inte går att jämföra, två helt olika spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är skrattretande att jag ännu inte kört klart Witcher 3 Får bli ett höstprojekt.

Om man bara tittar på story och karaktärer så förstår jag inte vad du menar. De flesta karaktärer i Skyrim har ingen själ och känns endimensionella till skillnad från Witcher 3. Sidouppdragen känns heller inte bättre än Witcher, bara att de är något annorlunda berättade.

Tittar man på de tekniska aspekterna (grafik, ljud, UI, kontroll över karaktären osv) så är Skyrim ett skämt i jämförelse med Witcher 3 på alla punkter, men det håller du säkert med om själv. Slutligen så patchar aldrig Bethesda sina spel, något som CDPR inte har några problem att göra.

Summa summarum känns världen i Witcher 3 så extremt levande och verklig.

Låter som att du kommer ha en trevlig höst framför dig.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Blir spännande att se hur Cyperpunk 2077 blir. Det var ju mycket hype kring Bethesdas "Radiant AI" men jag tycker själv spelvärlden i Witcher 3 känns mycket mer levande och verklig än t.ex. Fallout 4 och Skyrims.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Blir spännande att se hur Cyperpunk 2077 blir.

Amen broder! Men när kommer det egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Amen broder! Men när kommer det egentligen?

Skulle gissa på att det släpps 2020. Kanske som en liten hyllning till originalspelet Cyberpunk 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

Skulle gissa på att det släpps 2020. Kanske som en liten hyllning till originalspelet Cyberpunk 2020.

Men hallå det är ju för länge!

Permalänk
Medlem

@hypermode: CDPR började med Cyberpunk 2077 redan innan Witcher 3. Strax efter Witcher 3 var färdigt så har de börjat om hela utvecklingen på Cyberpunk 2077 och det är nu under full utveckling med enbart en teaser/trailer släppt. Det här är vad jag har hört , sett och läst. Och jag tar det hela med en nypa salt då det inte är officiellt. Men det pekar åt det hållet då CDPR har lagt ut massor med jobbannonser på sociala medier under det här året.

Att skapa en sci-fi värld från grunden är en stor utmaning även för de bästa. Det är nog anledningen till att vi aldrig har skådat ett riktigt "Blade Runner" inom tv-spelvärlden. Som både har en öppen värld, samma typ av atmosfär, skapa egna karaktärer och mycket mer. Allt detta som jag nämnde också toppat med musik och en djup story. Jag tycker också att de ska få den tiden det tar. Kan gärna vänta till 2025 om det nu är den tiden de behöver, bara jag får uppleva ett mästerverk igen.

Permalänk
Medlem

Spelade själv igenom spelet när det släpptes till PC, den buggigaste skiten jag varit med om... Men 80 timmar senare var det klart.

Då tyckte jag det var rent skräp, har spelat om det och expansionerna på PS4 nu och kan hålla med till viss del att det är ett av de bästa RPGs till PC, men i stora hela ett mediokert RPG på flera sätt.

Hatar inte spelet, men om folk tycker detta är bästa RPG så har de missat mycket från de senaste 20 åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Hatar inte spelet, men om folk tycker detta är bästa RPG så har de missat mycket från de senaste 20 åren.

Baldurs Gate 1 & 2
Neverwinter Nights 1 & 2
Planescape: Torment
Morrowind
Skyrim
Torment: Tides of Numenera
Fallout 2, 3 & 4
Fable
Dragon Age: Inquisition
Diablo 2 (om det nu kan räknas)
Pillars of Eternity

Det är vad jag kommer på såhär på rak arm.

Witcher 3 är det bästa RPG som någonsin gjorts.

Permalänk
Medlem

Det jag tyckte var oerhört repetitivt i Witcher 3 var sidouppdragen där man skulle använda instincts hela tiden för att följa efter spår som ledde till ett monster man skulle döda. Samma sak i alla sidouppdrag dvs använd instincts , följ spåret döda. Sedan tyckte jag inte om att man kunde röra sig fritt i världen som tex Skyrim. Att man spelade i tredje person gjorde heller inte inlevelsen bättre. Det var mycket filmklipp så witcher 3 var lite mer som att titta på en väldigt lång film. Skyrim hade mycket roligare saker som man kunde hitta i kistor mm om man jämför med Witcher 3. Nej jag personligen tycker Skyrim slår Witcher 3 med hästlängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Baldurs Gate 1 & 2
Neverwinter Nights 1 & 2
Planescape: Torment
Morrowind
Skyrim
Torment: Tides of Numenera
Fallout 2, 3 & 4
Fable
Dragon Age: Inquisition
Diablo 2 (om det nu kan räknas)
Pillars of Eternity

Det är vad jag kommer på såhär på rak arm.

Witcher 3 är det bästa RPG som någonsin gjorts.

Hur hamnar Fable och Dragon age på dina listor, och Inquisition av alla :/

Du har nog också missat en hel del klassiker då, säger inte att Witcher 3 är dåligt men ganska överskattad med tanke på hur repetitivt sista 30-40% av spelet är, ännu mer om du är en completionist...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det jag tyckte var oerhört repetitivt i Witcher 3 var sidouppdragen där man skulle använda instincts hela tiden för att följa efter spår som ledde till ett monster man skulle döda. Samma sak i alla sidouppdrag dvs använd instincts , följ spåret döda. Sedan tyckte jag inte om att man kunde röra sig fritt i världen som tex Skyrim. Att man spelade i tredje person gjorde heller inte inlevelsen bättre. Det var mycket filmklipp så witcher 3 var lite mer som att titta på en väldigt lång film. Skyrim hade mycket roligare saker som man kunde hitta i kistor mm om man jämför med Witcher 3. Nej jag personligen tycker Skyrim slår Witcher 3 med hästlängder.

Om Witcher 3 var repetitivt, vad är inte Skyrim då? Hela Skyrim bygger på att springa ner i någon jäkla grotta och kötta sig fram.
Den stora och öppna världen är trevlig men tillför egentligen inget. Den saknar liv annat än till ytan.

Skrivet av GuuFi:

Hur hamnar Fable och Dragon age på dina listor, och Inquisition av alla :/

Du har nog också missat en hel del klassiker då, säger inte att Witcher 3 är dåligt men ganska överskattad med tanke på hur repetitivt sista 30-40% av spelet är, ännu mer om du är en completionist...

Paja, det är RPG;n jag spelat de senaste 20 åren. Vilka klassiker skulle jag ha missat?
Om det blir repetitivt kan man ju alltid njuta av att spela igenom storyn. Jag hade inte heller tyckt det var så kul om jag gått in för att klara alla uppdrag. Kanske om det finns bra moddar som balanserar om det lite men annars blir det för lätt.
Nu tänker jag istället spela igenom det en tredje gång när jag får nytt grafikkort till datorn, så ska jag köra lite moddar för att höja upplevelsen ytterligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Om Witcher 3 var repetitivt, vad är inte Skyrim då? Hela Skyrim bygger på att springa ner i någon jäkla grotta och kötta sig fram.
Den stora och öppna världen är trevlig men tillför egentligen inget. Den saknar liv annat än till ytan.

Paja, det är RPG;n jag spelat de senaste 20 åren. Vilka klassiker skulle jag ha missat?
Om det blir repetitivt kan man ju alltid njuta av att spela igenom storyn. Jag hade inte heller tyckt det var så kul om jag gått in för att klara alla uppdrag. Kanske om det finns bra moddar som balanserar om det lite men annars blir det för lätt.
Nu tänker jag istället spela igenom det en tredje gång när jag får nytt grafikkort till datorn, så ska jag köra lite moddar för att höja upplevelsen ytterligare.

Det måste ju finnas någon anledning varför jag fortfarande spelar Skyrim och inte witcher 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@eurodance: Att skapa en sci-fi värld från grunden är en stor utmaning även för de bästa. Det är nog anledningen till att vi aldrig har skådat ett riktigt "Blade Runner" inom tv-spelvärlden. Som både har en öppen värld, samma typ av atmosfär, skapa egna karaktärer och mycket mer. Allt detta som jag nämnde också toppat med musik och en djup story. Jag tycker också att de ska få den tiden det tar. Kan gärna vänta till 2025 om det nu är den tiden de behöver, bara jag får uppleva ett mästerverk igen.

Jo nog kräver ett mörk sci-fi / cyberpunk i The Witcher-stil en arme av producenter. Det är så klart mycket mer krävande att göra kartor osv då dessa måste ha mer prylar i sig jämfört med fantasy för att vara en trovärdig värld. De gör säkert detta redan men de borde använda samma verktyg som Ubisoft körde med för Assassin's Creed Unity etc, där de kunde rita gator och husen genererades automatiskt, det var coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det måste ju finnas någon anledning varför jag fortfarande spelar Skyrim och inte witcher 3.

Perpetuell mjödfylla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det måste ju finnas någon anledning varför jag fortfarande spelar Skyrim och inte witcher 3.

Jag spelar fortfarande tw3 men inte Skyrim. #AnecdotalDataFTW

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz