Hur mycket borde jag betala för att få en sådan här hemsida?
Hej jag har en ide som kräver en hemsida. Sidan ska vara för en Stiftelse och kommer ge ut stipendier till folk som ansöker till dom. Så hemsidan behöver
1. Ett fungerande medlemssystem med flera olika typer av konton. Medlem, Stödmedlem, Jury, Styrelse, Sponsor och Admin.
2. Ett system som kan ta emot video, ljud och bilder för en ansökan om stipendier som bara jury och styrelse och sponsor kan se. Sakerna dom laddar upp i ansökan ska kunna laddas ner som en pdf.
3. Ett Galleri där man kan spela videos som är cirka 2 timmar långa (om man har blivit medlem)
4. Ett betalnings system för donationer och medlemsavgifter som kan lämna kvitto. Helst ska så många möjliga sätt att betala finnas.
6. Systemet måste vara säkert nog att kunna ta hand om folks personuppgifter.
7. Medlemmarna ska alla ha en egen sida där dom själva kan lägga upp filer (bild, ljud, video etc) i en portfolio som dom i sin stipendium ansökan kan hämta utan att vara tvungen att ladda upp dom igen.
8. Ett väldigt primitivt forum för medlemmar och stödmedlemmar.
9. Designen är stilren och enkel så inget som skulle behöva en designer för att göra massa knappar och sådant.
10. Möjligheten för att en annan programmerare i framtiden ska kunna fortsätta bygga på hemsidan och information som är lätt överförbara till en "ny" hemsida om den tiden kommer.
11. Ja juste. Och några tomma sidor som skulle innehålla tex "om oss" "kontaktinfomation" osv.
Hade verkligen uppskattat om någon som kunde göra hemsidor eller har professionell erfarenhet av webbutveckling kunde hjälpa mig uppskatta några grejer tex:
Hur många timmar skulle något sådant här ta?
Hur mycket tar en programmerare som man är säker kan göra jobbet bra, ta betalt i timmen?
Hur mycket för ett fast pris?
Finns det något jag borde tänka på när jag lämnar ut ett sådant här arbete för att det ska gå så bra som möjligt?
Vill också säga att jag vid tillfället inte letar efter en programmerare som kan göra detta utan letar bara efter information. Vill också säga att jag skulle ha allt förberedande arbete klart innan programmeraren började. Alla hemsidans sidor skulle finnas redo så information bara var att klistra in. Ett Webbhotell skulle också finnas tillgängligt från start.
Tack
//Aabjerg