Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är airpods värda sitt pris?

Permalänk
Medlem

@Icte: Kan för det mesta referera till min tidigare kommentar men vad det gäller formfaktor är Bose QC25 gigantiska i jämförelse med Airpods. Har svårt att se hur du lyckas stuva undan dem i byxfickan/jackan när du är ute på stan.

Vad det gäller batteritid håller jag inte riktigt med dig, QC25 har vad 20h? Airpods har 24h med skalet och med 15min laddning 3h speltid igen och helt ärligt, vem lyssnar på musik 16h i sträck på en dag?

Hade det enbart handlat om ljudkvalitet hade jag köpt Bose QC25 alla dagar i veckan, men det finns så mycket mer att överväga.

Har inte planer på att försöka övertala någon annan angående denna produkt. Har tidigare varit skeptisk mot Apple men i detta fall har de faktiskt lyckats riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Huruvida AirPods är värda sitt pris eller ej verkar vara avklarat så det tänker jag inte diskutera. Men jag skulle nog ha väntat med att köpa denna generationen och väntat på AirPods med Apple W2-chippet som nu lanserats till Apple Watch Series 3, vilket borde antyda att det är på gång till fler produkter.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Jag äger ett par airpods. Dom är grymma faktiskt, älskar hur smidigt det är utan allt krångel som vanliga bluetoothlurar har.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till mina trådade Xiaomi-lurar jag. Kostar väl runt 130kr på diverse kinabutiker.

https://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_261864.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Lite kul att det är så många som uttalar sig om lurarna trots att de förmodligen varken äger dem eller någonsin testat dem. Har haft mina i drygt 6 månader nu och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd. Mitt första trådlösa headset/hörlurar och friheten av trådlöshet är minsann underskattat.

Det är först och främst smidigheten man betalar för, M1 chippet gör att det fungerar väldigt bra tillsammans med en Iphone. Har tidigare upplevt att bluetooth prylar fungerar lite halvbra gällande anslutningen och detta är definitivt ett steg i rätt riktning. Väldigt litet fodral som är diskret och enkelt att ta med sig.

Kan som @lambdan uppleva att hörlurarna ibland går in i någon form av "deep sleep" när de inte används på några dagar, som gör att de inte ansluter sig direkt. Även att de förstås inte isolerar helt och hållet när man sitter på bussar eller dylikt.

Vad det gäller ljudet är det förstås inte det bästa på marknaden. Men det är inte vad man betalar för utan det är allt annat, har under senare tid märkt att jag använder Siri mer och mer pga. just mina Airpods. Har för övrigt ett par AKG Q701 hemma och O2 + Odac när det kommer till att "fin lyssna". Detta är inget jag oroar mig när jag är ute på språng.

Till er som påpekar att det finns modeller med bättre batteritid, nej, felaktigt. Det finns tyvärr ingen in-ear modell utan sladd på marknaden just nu som har bättre batteritid än just Airpods, tyvärr. 5h med lurarna, 24 totalt med fodralet, väldigt sällan jag nyttjar hörlurarna mer än 5h i sträck på en dag däremot.

Har aldrig tappat dem, cyklat dagligen till jobb etc. Om du är orolig över detta så testa med vanliga Earpods och skaka på huvudet samtidigt som du håller upp sladden. Simulerar ungefär samma effekt.

Skulle jag rekommendera dem? Absolut, även om de är i det dyraste laget men samtidigt finns det knappt några in-ear hörlurar på marknaden utan sladd som är bättre.

Första jag gjorde när jag kom hem var att klippa av sladdarna på ett trasigt par. De sitter mycket bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Helt klart en smaksak om man vill betala priset för dessa lurar men jag köpte de här om veckan när Webhallen hade erbjudande för 1590kr (Nån facebook kampanj) och kan säga att jag är förvånad över hur pass snabbt jag blivit bekväm med dem. Otroligt smidiga lurar som funkar alldeles klockrent med iPhone och för de som har Apple Watch. Personligen hade jag sett snäppet bättre ljud med tanke på priset så det är ett minus från min sida, så prioriterar man ljud är det inget att ha.
Men i stort sett är jag väldigt nöjd, använder dem dagligen. Tycker dem sitter väldigt bra i mina öron och isolerar ljud bättre än förväntat (skiljer sig såklart från öra till öra).

Rekommenderar dem starkt om man ska köra ihop med iPhone/Apple Watch. Både tränat och cyklat med mina och det är inga konstigheter, dem sitter.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Okej allihopa, tack för era råd!

Slog till på ett par idag, och hittills kan jag inte säga något negativt direkt. Jag tycker ljudet i dem är rätt så bra, men så är jag långt ifrån en audiofil också

Det enda skulle väl vara prislappen, men dessa lär jag ha ett bra tag så det blir nog bra ändå. Man ser kanske inte så snygg ut i dem, men vafan, i vilka hörlurar gör man det egentligen? De är ändå riktigt smidiga, och efter ett tag glömmer man att de sitter i ens öron lixom!

Dem får väl en 8/10 pga priset och utseendet, men annars är de riktigt bra, rekommenderar starkt!

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Tjejen har dem.

Ljudet är jävligt kasst för priset. Lite lite bättre än de vanliga.
De har inte ljud isolering.

Men för casual / vanligt lyssnande / prata i telefon? Älskar hon dem.

För min tjej, är de bra.

För mig, suger de. Eftersom de inte sitter kvar i örat och jag kan inte tänka mig lyssna på musik utan ljud isolering.

Annars har de ljud som ett par 300kr~ hörlurar, men man betalar för tekniken, inte ljudet.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Positivt:
Bra mikrofon
Rent ljud, riktigt bra för samtal och okej för musik
Bra batteritid
W1-chippet gör det sjukt smidigt att börja använda dom
Aningen bättre ljud än vanliga apple hörlurar
Rimligt pris (1600kr betalade jag för ett halvår sen)
Lightningkabel för laddning

Negativt:
En del har problem med att ha dom i örat, ramlar ur osv.
Ljudet är ganska begränsat, diskant och bas är inte direkt hörlurarnas starka sida. Antar att det är en kompromiss av bra samtalskvalitet och musik, som härstammar från vanliga apple lurar.

Summa: Perfekta vardagslurar. Jag använder inte mina kablade lurar längre pga att det är såpass osmidigt med kablar/startknappar/osv.