SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Role_Model:

Samma här, det känns som att det innebär att de har klantat sig, sjukt irriterande. Elektronisk förhandsinformation är att de har skrivit ut adresslappar men inte fått iväg försändelserna ännu, så vitt jag förstår.

Riktigt irriterande då det är helg också. Men dock står det att den kan vara på väg till terminalen? Förvirrad 😕

"PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rent principiellt borde man ju lämna tillbaka det man köpte på komplett och köpa ett på Amazon till "rätt pris". Men, betalade 1349 och vet inte om jag orkar skicka tillbaka och krångla.

Lite extra sur också för såg idag att BotW Amiibo's finns i lager igen på många ställen. Jag fick ju betala Scalper pris för mina veckan efter releasen på t.ex. Retrospelbutiken (398 kr / st) och på Amazon.co.uk, nu finns de att köpa för mellan 245 och 299 kr. Gillar verkligen inte Nintendos stil att påverka priset genom att vrida åt kranarna. Jävligt surt att många har fått betala överpriser till Scalpers för Amiibos, NES Mini Classic och nu gör Nintendo en helomvändning och börjar producera bristvaror igen trots tidigare besked. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Pluggat in min nu, fan va gullig den är allt funkar perfekt.

Blir som sagt att beställa längre kablar, antar NES mini-kablar även fungerar?

Har även fått bekräftelse och tracking-nr från ShopTo, pris; (betalat direkt med kreditkort)
GASNES Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System (SNES) 1 £66.54 £13.31 £0.00 £79.85
DPD01 DPD International 1 £16.66 £0.00 £0.00 £16.66

Tror jag tidigare skrev i tråden dom drog 1081kr-isch

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ticalo:

Riktigt irriterande då det är helg också. Men dock står det att den kan vara på väg till terminalen? Förvirrad 😕

"PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal."

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatering: Nu ändrade den status till en dag. Tydligen skickades den nu och inte igår. Logiskt då releasen är imorgon.

Permalänk
Medlem

har hunnit testa lite nu, verkar fungera bra. Mitt ex. kom från komplett. Skön nostalgitripp i alla fall.

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

@CrazyBlueberry: fick du igenom en order där de tog slut rätt snabbt?

Arriving 30 Oct - 3 Nov
Not yet dispatched
Står det på min order.

Webbis skickade inte ens med kolli och mail igår. Föredrar engelska Amazon då de har oftast billigare priser än tyska fast de har frakt när det gäller Nintendo Switch spel.

Kan vara värt att kolla på ändå, tack.

Permalänk

Kl 19.45 fick jag bekräftelse från Game.co.uk om att min snes hade skickats.
"International Delivery (5-11 working days)"

Kl 20.10 kom bekräftelsen om leveransen gått från ShopTo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Nå, hur känns konsolen och spelen? Som förväntat, som förr?

Väcker det några gamla minnen? Vore roligt med lite feel-good-historier från er som fastnat i 1992 igen!

Permalänk
Medlem

Köpte två av dessa, hoppas dom funkar med SNES....

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad enl § 1.*

Tjafs klarar vi oss bra utan, håll er till ämnet, tack.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

jäklar vad det rullar ut snes på blocket nu

men vissa är inte så vassa
https://www.blocket.se/stockholm/Super_Nintendo_Classic_MINI_... xD

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av AplAy:

Jag tror det är smartast att vi gör en kollektiv anmälan till Konsumentverket så att detta ärende prioriteras av dem så att Bergsala får sig en tillrättavisning, samt att det skickar en tydlig signal till andra importörer som har monopol.

Du kommer sällan undan tull och moms som privatperson ändå så. Det är att vi fixar problemet på hemmaorten istället för att som fega "skatteslavar" söker hjälp utifrån genom att försöka beställa det billigare från andra länder.

Btw, stämmer det att det INTE ingår någon USB-kabel för strömförsörjning??

Bra synpunkt! Jag har redan haft kontakt med en person på Bergsala om varför Nintendo misshandlar oss svenskar, och han hävdar "De har nog inte haft riktigt grepp om hur intesserade svenskar är av deras retrospel/konsoler i förhållande till befolkningsmängd, så därför har det nog blivit snett". Men inget klart besked alls
Denna fråga ställde jag ang NES och nu SNES, så man tycker de kunde lärt sig lite då...

Jag kommer göra en anmälan personligen, ju fler som gör det desto bättre. Jag kommer också kontakta PLUS i TV och rekommenderar andra att göra detsamma. Jag har haft kontakt med folk i Kanada som avbeställer pga "det skamliga priset på motsvarande 980kr"...nåt är ju fel.

Om ström; det måste väl vara som med Mini NES antar jag..?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 5820K, Ballistix Sport 16GB DDR4 2400mhz, ASUS STRIX GTX 980ti Gaming CUIII, ASUS X99, Samsung Evo 512GB SSD, Seagate 3TB HD, Antec Kühler 950 (vätskekyld CPU), beQuiet Straight Power 10 800w Gold Modular, Chassi:Fractal Design R5,
Q-Pad MK-80 tangentbord, Q-Pad QH-90 headset, Q-Pad MK8 Lasermus, Razer Orbweaver Chroma, Zowie Camade sladdbungie.
Konsoler & annat: Nintendo NES Mini Classic, PS 1,2 & 3, Xbox, Xbox 360, SEGA Dreamcast, Nintendo 64, Gamecube, PSP + en mängd Game & Watch och obskyra 80-talsderivat av dessa, Samt en Amiga 500 och en Colour Genie hemdator fr 1982.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Köpte två av dessa, hoppas dom funkar med SNES....

Det blir säkert utmärkt, ser ut att vara samma kabel som Netonnet har i sortimentet: Förlängningskabel till NES Classic Mini

Skrivet av hellmix:

Haha, förvirrad annons. Kostar den 2000 kronor eller 2490 kronor? Gäller det en NES mini eller SNES mini? Ska man hämta i Stockholm (Ekerö) eller Göteborg?!

Permalänk
Medlem

Om trenden håller i sig att Tradera/Blocket skalpers vill ha runt 2500 kr för SNES mini så har ju Bergsala redan fått sitt rekommenderade pris för N64 mini. Verkar vara så de resonerar.

Permalänk
Medlem

Super Nintendo Classic Edition

Någon som vet om man kommer kunna spela andra spel eller om den enbart är de förinstallerade spelen som går? Har ett antal gamla Super nintendo spel liggandes hemma nämligen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nordis90:

Någon som vet om man kommer kunna spela andra spel eller om den enbart är de förinstallerade spelen som går? Har ett antal gamla Super nintendo spel liggandes hemma nämligen.

Du kan inte spela några gamla fysiska upplagor av spel.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis90:

Någon som vet om man kommer kunna spela andra spel

http://www.nintendolife.com/news/2017/09/looks_like_the_snes_...

Om det stämmer så kan man lägga in andra rom'ar

Permalänk

Det gick fort, Star Fox 2 Romen är redan rippad från snes mini å är redan på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A80:

Om trenden håller i sig att Tradera/Blocket skalpers vill ha runt 2500 kr för SNES mini så har ju Bergsala redan fått sitt rekommenderade pris för N64 mini. Verkar vara så de resonerar.

Hoppas verkligen n64 stödjer 4 spelare för mario kart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Det gick fort, Star Fox 2 Romen är redan rippad från snes mini å är redan på nätet.

Då "borde" det även bekräfta att det gamla hacket fungerar, möjligen med mindre modifikationer. Nice, för de som vill experimentera.

Skrivet av EquinoXXX:

Om ström; det måste väl vara som med Mini NES antar jag..?

Identiskt, med tanke på att det är samma grejer innanför skalet.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Då "borde" det även bekräfta att det gamla hacket fungerar, möjligen med mindre modifikationer. Nice, för de som vill experimentera.

Identiskt, med tanke på att det är samma grejer innanför skalet.

Hakchi2 fungerar så att man kan dump the kernel men som sagt Hakchi2 är inte optimerat för snes mini å dom har ej släppt nån custom kernel...än

Permalänk
Medlem

Fick min idag, 1499 på Media Markt

Permalänk
Skrivet av fredl:

Rent principiellt borde man ju lämna tillbaka det man köpte på komplett och köpa ett på Amazon till "rätt pris". Men, betalade 1349 och vet inte om jag orkar skicka tillbaka och krångla.

Lite extra sur också för såg idag att BotW Amiibo's finns i lager igen på många ställen. Jag fick ju betala Scalper pris för mina veckan efter releasen på t.ex. Retrospelbutiken (398 kr / st) och på Amazon.co.uk, nu finns de att köpa för mellan 245 och 299 kr. Gillar verkligen inte Nintendos stil att påverka priset genom att vrida åt kranarna. Jävligt surt att många har fått betala överpriser till Scalpers för Amiibos, NES Mini Classic och nu gör Nintendo en helomvändning och börjar producera bristvaror igen trots tidigare besked. Skärpning!

Oj, webhallen har rea på alla amiibo figurer i just BotW serien... I'm sorry dude, var det länge sen du köpte den från Retrospelbutiken?

Permalänk
Medlem

Kollade lite på blocket, att de orkar. Köpa en SNES mini för 1600:- för att sälja den för 1800:-
Minus kostnaden för annonsen då, herregud.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Orisons:

Kollade lite på blocket, att de orkar. Köpa en SNES mini för 1600:- för att sälja den för 1800:-
Minus kostnaden för annonsen då, herregud.

De kan ju mycket väl ha importerat dem, köpt för ~800 :- och säljer för betydligt mer.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Får min på Tisdag de hade skickat den idag från Tyska Amazon (skickas från Danmark). Den får bli en julklapp till brorsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tiamat:

Får min på Tisdag de hade skickat den idag från Tyska Amazon (skickas från Danmark). Den får bli en julklapp till brorsan.

Skickas via Danmark

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av trollhattan:

Skickas via Danmark

Ja det står såhär:

Avsändare
Amazon EU Sarl
62-080 Sady
Danmark

Permalänk
Medlem
Skrivet av svaj:

Betalar du ingen moms/tull ?

Nope, det jag skrev är slutgiltliga priset från amazom och tullavgift betalar du inte på ett paket som skickas inom eu och den brukar bara tillkomma på varor med värde över 1300kr om du gör det.
Det folk ofta åker på att betala i efterhand som svider i plånboken när du hamdlar utanför eu är svenska momsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Oj, webhallen har rea på alla amiibo figurer i just BotW serien... I'm sorry dude, var det länge sen du köpte den från Retrospelbutiken?

13/3 köpte jag. Då var de de enda i Sverige som hade kvar. Nu har se flesta ÅF BotW Amiibo igen till ”normalt” Sverige pris. Med tanke på spridningen av vilka ÅF som har fått in dem i lager igen så måste rimligtvis Bergsala ha släppt fler på marknaden nu efter sommaren.

Skickades från m.sweclockers.com