Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@anon5930: jo men visst bara det att deras populära releaser tar slut på en minut. Sen säljs de på eBay för dyra pengar.

Skrivet av Doggie:

Douglas Bogart‏ @LimitedRunDoug 4 timför 4 timmar sedan
Glad everyone is as excited as we are to do custom Limited Run light switches!

Douglas finns på min vän lista på Switch

Permalänk

Vad är limited run? Hänger inte med?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Damponmyboard: Limited run games skapar fysiska spel på indie titlar till PS4 och PS vista. De har fått hög status eftersom de riktar sig till samlare. T e x kan du köpa två spel av samma titel med motiveringen att på det ena kan du spela på och det andra kan du spara oöppnat.
De har även collector's edition som har samlarvärde beroende på hur populära de är.

Wonder boy Monster's trap och Night trap tog slut väldigt snabbt därav har de fått kritik med eftersom scalpers/bottar köper upp spelen väldigt snabbt. Det är väldigt frustrerande att beställa från dem särskilt de populära titlarna.

De som kör med speciella samlarutgåvor är även nisamerica/europe som är ett annat företag som har spel till Nintendo Switch:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

@anders190: jo men visst bara det att deras populära releaser tar slut på en minut. Sen säljs de på eBay för dyra pengar.

https://pbs.twimg.com/media/DK0iFx1XkAErVeY.jpg

Douglas finns på min vän lista på Switch

Skrivet av Tiamat:

@Damponmyboard: Limited run games skapar fysiska spel på indie titlar till PS4 och PS vista. De har fått hög status eftersom de riktar sig till samlare. T e x kan du köpa två spel av samma titel med motiveringen att på det ena kan du spela på och det andra kan du spara oöppnat.
De har även collector's edition som har samlarvärde beroende på hur populära de är.

Wonder boy Monster's trap och Night trap tog slut väldigt snabbt därav har de fått kritik med eftersom scalpers/bottar köper upp spelen väldigt snabbt. Det är väldigt frustrerande att beställa från dem särskilt de populära titlarna.

De som kör med speciella samlarutgåvor är även nisamerica/europe som är ett annat företag som har spel till Nintendo Switch:

https://store.nisamerica.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/5/d5c_3d-esrb-teen.jpg

Synd att det varit så svårt att få tag i dessa spel, jag har mest läst om detta på Neogaf innan. Vore kul om det kom samt att det faktiskt vore möjligt att få tag i något om det släpps något intressant spel.

Permalänk
Inaktiv

Om någon missade Elgigantens erbjudande på Switch tidigare i veckan så går den köpa från Clas Ohlson för 2712kr: http://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/Pr388... #17034317

Skrivet av Nadyth:

Nintendo Switch just nu 20% rabatt på Clas Ohlson, fram till 1 oktober, med kod "GAMECLAS" i kassan. Priset blir då 2712:-, 487 kr billigare än nästa på Prisjakt.
http://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/Pr388...

Lika bra att länka in det här med, blir ju något billigare än de 2890kr Elgiganten tog.

Edit: Fungerar även på de två spel de säljer men även Switch Pro-kontrollen. Strax under 600kr är inte illa.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@anon5930: tja riktigt najs deal betalade 1000:- mer per st. för mina två Switch
Undrar verkligen om Black Friday kan toppa detta pris...

Köpte en splatoon 2 kontroll för 700:- men 600:- är ju ett givet pris.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

@anders190: tja riktigt najs deal betalade 1000:- mer per st. för mina två Switch
Undrar verkligen om Black Friday kan toppa detta pris...

Haha jo, 3490kr förbokade jag min för. Borde nog inte vara omöjligt med 2500kr från någon butik under black friday. Och då ännu mer stora titlar lanserats eller är på väg.

Jag funderar på en tredje kontroller, då har jag en relativt komplett uppsättning för fyra spelare. Blir att fundera efter jobbet tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930
Synd att dom bara verkar ha versionen med röd/blåa joycons
Missade tyvärr dealen på Elgiganten. Aja man får helt enkelt vänta lite till! Får se vad black friday kan göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Haha jo, 3490kr förbokade jag min för. Borde nog inte vara omöjligt med 2500kr från någon butik under black friday. Och då ännu mer stora titlar lanserats eller är på väg.

Jag funderar på en tredje kontroller, då har jag en relativt komplett uppsättning för fyra spelare. Blir att fundera efter jobbet tror jag.

Såg nu att de är 20% på all gaming inte bara Switch.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flutters:

@anders190
Synd att dom bara verkar ha versionen med röd/blåa joycons
Missade tyvärr dealen på Elgiganten. Aja man får helt enkelt vänta lite till! Får se vad black friday kan göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, kollade inte ens färgen hehe. Men borde kunna bli liknande priser som Clas och Elgiganten kört på Black Friday, kanske lägre. Finns säkert någon som vill köra lockpriser vid den tidpunkten.

Skrivet av Tiamat:

Såg nu att de är 20% på all gaming inte bara Switch.

Sant, dock har de ett väldigt dåligt utbud överlag. :/

Permalänk
Konsolgrävare

Rekommenderar starkt spelet Golf Story! Jag som inte ens gillar golf tycker detta spel är riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Såg nu att de är 20% på all gaming inte bara Switch.

Synda att det bara verkar vara online. Frakten äter ju upp en del av vinsten.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av napahlm:

Synda att det bara verkar vara online. Frakten äter ju upp en del av vinsten.

Fri frakt efter 800:-

Skrivet av CL:

Du vet väl att du får fri frakt vid leverans per brev eller till utlämningsställe om du handlar för mer än 799 kr? Handla för ytterligare SEK60.00 så bjuder vi på frakten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om någon missade Elgigantens erbjudande på Switch tidigare i veckan så går den köpa från Clas Ohlson för 2712kr: http://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/Pr388... #17034317

Lika bra att länka in det här med, blir ju något billigare än de 2890kr Elgiganten tog.

Edit: Fungerar även på de två spel de säljer men även Switch Pro-kontrollen. Strax under 600kr är inte illa.

Fick i morse information från Elgiganten om att mitt Switch är försenat och beräknas skickas den 16 oktober. Tog och avbeställde och beställde en från Clas Ohlsson istället. Gött att spara 178 kr till framtida spel

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Fri frakt efter 800:-

Jo jag såg den också. Men då måste jag avyttra ytterligare pengar. Att bara slänga med något jag inte behöver för 60 kr känns dumt. Har gått igenom det mesta i den priskategorin men inte mycket av intresse.
Hade kunnat skaffa Zelda en Pro controller också samtidigt för 1070 som är ett ganska bra pris.
Men jag har handlat så det står härliga till denna månaden med Switch plus tre spel, nya golfskor, 2 nya bowlingklot, köpt ny mobiletelefon, haft bilen på lagning, ska skicka in den andra också nästa vecka, bilskatten kommer snart, skaffat katt med omkostnader. Jag som normalt sätt håller hårt i mina pengar har verkligen gått bananas denna månad. Känns som om man är 1070kr ifrån lyfällan ;P.
Jag får avvakta till Black Friday helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Rekommenderar starkt spelet Golf Story! Jag som inte ens gillar golf tycker detta spel är riktigt roligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Det lilla jag hunnit spela gillas skarpt. Galet att iallafall jag missat detta spel men riktigt kul och oväntad överraskning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lord_tito:

Fick i morse information från Elgiganten om att mitt Switch är försenat och beräknas skickas den 16 oktober. Tog och avbeställde och beställde en från Clas Ohlsson istället. Gött att spara 178 kr till framtida spel

Nice! Tur i oturen kanske.

20% gäller även med Mario Kart och Zelda, osäker på hur priserna står sig mot andra butiker men värt en titt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Köpte min på release ena på spelbutiken den andra på inet. Den på inet har fungerat felfritt men efter drygt 4 månader mupparna den sig. Jag får samma problem som de andra har. Har kalibrerat om den och då fungerar det. Även pro-kontrollen har ballat ur får stänga av och kalibrera om den. Kan bero på att ibland spelar jag väldigt mycket på den t e x 8-10 timmar per dag. Har aldrig haft något problem när jag kör handhållet. Men då har brorsan haft problem med sin i handhållet.

Tack för tipset! Det funkar mycket bättre efter omkalibrering/resynk. Lite puckat att dom gömt det långt inne i systeminställningarna och inte under snabbmenyn "Controllers". Man måste välja "remove controllers", hålla inne X i några sekunder med joycon-kontrollerna avtagna från Switchen. Sedan sätta fast kontrollerna igen.

Permalänk
Medlem

Tips på köp för att slippa frakt från Clas om man bara är intresserad av PRO Controller (certifierad USB-kabel):
https://www.clasohlson.com/se/Synkkabel-USB-C-Exibel,-USB-2.0...
https://www.clasohlson.com/se/USB-kabel-USB-C-till-USB-C-Exib...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Tips på köp för att slippa frakt från Clas om man bara är intresserad av PRO Controller (certifierad USB-kabel):
https://www.clasohlson.com/se/Synkkabel-USB-C-Exibel,-USB-2.0...
https://www.clasohlson.com/se/USB-kabel-USB-C-till-USB-C-Exib...

Nu får folk givetvis köpa vad de vill, men glöm inte bort att man får med en kabel till pro kontrollern. Men jag förstår om man gör detta för att slippa frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Nu får folk givetvis köpa vad de vill, men glöm inte bort att man får med en kabel till pro kontrollern. Men jag förstår om man gör detta för att slippa frakt.

Ah, det visste jag inte. Tack för att du uppmärksammade det!

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om någon missade Elgigantens erbjudande på Switch tidigare i veckan så går den köpa från Clas Ohlson för 2712kr: http://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/Pr388... #17034317

Lika bra att länka in det här med, blir ju något billigare än de 2890kr Elgiganten tog.

Edit: Fungerar även på de två spel de säljer men även Switch Pro-kontrollen. Strax under 600kr är inte illa.

Oj tack för tips! Blev både Zelda och Mario kart för 459:- per styck med rabatt och gratis frakt. Riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av perperub:

Hur stor betydelse har färgen på Joy cons:en för er? Jag står och väljer mellan att lämna åter min grå och hämta ut en bokad röd/blå. Den röd/blå är 500kr billigare (gårdagens deal). Jag har lite svårt att motivera att behålla den grå. Hur hade ni gjort?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen roll alls egentligen, men eftersom jag blandar ihop mina med mina vänners när vi har spelparty så kommer jag inom kort att köpa dbrand skins till båda dom och konsolen/dockan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Oj tack för tips! Blev både Zelda och Mario kart för 459:- per styck med rabatt och gratis frakt. Riktigt bra!

Collectors edition av Zelda BOTW finns på ICA för 699 kr. Blir nästan liten sugen trots att jag har det till Wii U

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om någon missade Elgigantens erbjudande på Switch tidigare i veckan så går den köpa från Clas Ohlson för 2712kr: http://www.clasohlson.com/se/Spelkonsol-Nintendo-Switch/Pr388... #17034317

Lika bra att länka in det här med, blir ju något billigare än de 2890kr Elgiganten tog.

Edit: Fungerar även på de två spel de säljer men även Switch Pro-kontrollen. Strax under 600kr är inte illa.

Dags att åka till Elgiganten och hävda prisgarantin då

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla fingrarna borta från köpknappen.. Blev en switch och zelda nu när Clas hade den så billigt. Tips på bra skärmskydd och skyddsfodral?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Mirialia:

Ingen roll alls egentligen, men eftersom jag blandar ihop mina med mina vänners när vi har spelparty så kommer jag inom kort att köpa dbrand skins till båda dom och konsolen/dockan.

När det gällde dbrand så stoppade de dessa skins då de sabbade konsol/docka och joy con.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ok så jag beställde detta en månad i förväg på Elgiganten: One Piece: Unlimited World Red: Deluxe Edition - Switch
De har inte ens skickat iväg den. Den var billigast där så jag tyckte det var bra. Är sugen på Fifa 18 men ja vet inte.

Permalänk

@frizzy10: Härligt när vi blir fler Switch-ägare, jag har ett skärmskydd från Fonem8 som jag köpte på Amazon. Kan varmt rekommendera detta skydd men det går bara att beställa från USA vad jag vet!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Damponmyboard: absolut glöm inte att lägga in friend code i er signatur så kan vi spela online.