Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Fick tidigare i veckan reda på att jag lider av LQTS typ 1 men har symptom av alla dess olika typer och kommer mest troligt behöva medicin eller någon annan medicinsk åtgärd resten av livet. Har varit tvungen att ta medicin och har varit in och ut ur sjukhus mer gånger än någon annan jag känner i min ålder.

Det är ju skönt att jag vet om diagnosen nu men det jobbiga är den dagen medicinen tar slut och tiden som gick innan jag visste om det.

Att innan jag fick min medicin så hade mitt hjärta kunnat stanna vilken natt som helst. Nu är jag ju dessvärre inte helt ute ur farozonen men en lika stor vikt ligger inte längre lika vingligt på mina axlar.

Så här i efterhand så känner man bara "fan vad ovetandes man är". Till synes fullt frisk, dör i sömnen då man är 24 år gammal.
Ska fara på sjukhus för att göra en ordentlig undersökning då detta inte hunnit göras. Bad min läkare om medicin då jag känt i ett flertal månader att jag blivit yr utan belastning av hjärtat och rentutav känt hur kroppen nästan på gränsen till stänger ner, blivit andfådd och fått ont i bröstkorgen och fått enormt hög puls av att ställa mig upp eller gå omkring en liten stund.

Ibland blir man less på hur kroppen fungerar. *suck*

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

@Allexz: Filosofi kan hjälpa dig att bearbeta detta, jag rekommenderar ex. Marcus Aurelius Meditations, det är relativt lättläst och bra. Om du vill pröva något tyngre så är Seneca toppen. Stoiker hade en god sund grundsyn på verkligheten och de liv vi lever.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Första världen problem.

Beställde en iPhone 8 idag. Tänkte sälja min nuvarande iPhone SE för en 3000kr som hjälp på vägen. La upp den på tradera.

Boom.

Tappade den i backen på väg hem från gymmet. Trots silikonskal och allt så landar den givetvis platt med displayen på asfalten och hela skiten spricker. Kewk.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Första världen problem.

Beställde en iPhone 8 idag. Tänkte sälja min nuvarande iPhone SE för en 3000kr som hjälp på vägen. La upp den på tradera.

Boom.

Tappade den i backen på väg hem från gymmet. Trots silikonskal och allt så landar den givetvis platt med displayen på asfalten och hela skiten spricker. Kewk.

köp en skärm + skruvmejslar på ebay går väl på 200-250kr ink allt & sen har du lärt dig nånting nytt, youtube har instruktioner för hur man gör..

rota fram nån gammal Hårddisk skruva isär ta ut dom neodymmagneter som finns i, sätt på undersidan av en bakplåt & lägg ett papper, flytta nu över alla delar. tappa inte dom små skruvarna på golvet.. magneten kan du också använda till att göra skruvmejseln magnetisk med några drag.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Petitess i förhållande till andra, men förlorade en budgivning på en Kalle Anka-bok som jag vill ha av nostalgiska skäl. Den slutade på 2500 kronor.

Guldbok? Carl barks samlade verk eller vilken bok pratar vi om?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: Farbror Joakims liv! Guldböckerna har jag redan. Men som tidigare nämnt så ska den återlanseras inom några dagar (den släpptes på bokmässan nu i helgen) och jag känner inte att det är värt en faktor 10 att ha utgåvan från 1997.

Permalänk
Mattecoach

@COith90:

Hej,

Det låter ju väldigt jobbigt, men tror du verkligen att det bara beror på att ni bor 25 min därifrån?
Skulle själv inte utesluta någon pga avstånd, utan i så fall låta dem bestämma själva i vilken mån de vill vara med, däremot finns det andra saker som skulle kunna få mig att inte bjuda med någon (personkemi etc.).

Det lättaste är ju att fråga gruppen rakt ut och be om att bli inbjuden (på ett finare sätt).

Permalänk
Medlem

Såatte jag fick för mig att bitcoin mining vore nåt det ändå, en polare körde det och tänkte "amen vafan det kan ju jag också göra, gratis pengar ka-ching"

snabbspolning till cirka 22:00
Märker att något luktar bränt och går för att kolla, datorn har startat om sig, innan jag hinner göra mycket startar den om sig igen och rök börjar komma upp till bordet och hör något som det börjar brinna i datorn, slänger mig på strömbrytaren och nu luktar hela lägenheten bränt.

Antagligen har något på grafikkortet gått alldeles åt helvete och får väl köpa mig ett nytt.
Vilken skitidé det här var. Skäll på mig hur mycket ni vill, vet att jag fucked up men vill bara skriva av mig.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Flickvännen berättade att hon var otrogen. Efter ett och ett halvt år så tog det slut. Kom som en blixt från klar himmel. Trött på allt just nu.

Permalänk
Medlem

@FribBe: Var åtminstone bra att hon berättade, tänk om du levt ett helt liv med den kvinnan.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fick här om dagen reda på att en gammal kollega gått bort, vi jobbade inte mer än ca 2 månader ihop men han lämnade ett avtryck ändå.. Läskiga är att man tänkte på han för bara någon dag sedan att man skulle kontakta han för en fika R.I.P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000

Permalänk
Medlem

Jag har fruktansvärt tålamod märker jag. Var såhär nära >---< att mosa min pissiga Intel atom surfplatta när Spotify k*kade ur för andra gången under kvällen. Vad exakt felet beror på skiter jag i, jag blir lika irriterad oavsett när funktionaliteten vid musikuppspelning som man vant sig vid, inte är till fyllest.

Permalänk
Medlem

Baksmällan blir värre med åren. Det bara är så...

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Baksmällan blir värre med åren. Det bara är så...

Det känner jag redan, och jag är bara 22. Man var betydligt mer motståndskraftig när man var 17-18 :/

Själv så är jag så jävla less just nu. Har haft axelproblem ett par år så jag har fått anpassa min träning efter det. I måndags förra veckan stukade jag foten rätt rejält så fick ta träningsuppehåll för det. Den börjar bli bättre men så överanstränger jag armbågen på jobbet i tisdags den här veckan så kan inte sträcka ut armen riktigt, så nu blir det ingen träning alls ett tag framöver. Och så har man tävling om typ 6-7 veckor...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Blir så jävla trött på trafikanter som beter sig som riktiga nötter efter att de själva gjort fel.

Igår eftermiddag. Var ute på vägarna och vi har en lite knepig korsning som är mitt på en påfart till en motortrafikled. Från höger i denna korsning kommer en bil, en vit Skoda, som antagligen tror att hans bil är pytteliten då han av någon anledning väljer att köra ut framför mig. Jag håller ca 40 km/h och får bromsa hårt ner till ca 10 pga nötens korkade beslut.

Blinkar med helljuset på honom 5-6 väldigt snabba gånger efter att rikspuckot börjat så sakteliga accelerera.
Då väljer idioten att tvärnita till stillastående, jag likaså naturligtvis och är dessutom bara centimetrar från att köra in i skitgubbens skinande vita bil!

Jag blir förbannad och börjar tuta. En enda lång ihållande tutning blev det tills fartranden började köra igen.
Gubbfan i sin nya Skoda (såg ut att vara hämtad samma dag nästan) hittade tydligen sin gaspedal efter en sisådär 8-10 sekunder och försvann illa kvickt bland de andra trafikanterna.

Alltså, jag förstår inte. Om han nu hade så jävla bråttom att köra ut framför mig (jag hade ingen bilist bakom mig) och uppenbarligen gjort ett fel, varför i hela h-vete ska han stanna helt? Bara för att jävlas? Det hann ju bli kö bakom oss när vi stod stilla naturligtvis. Hade han bara väntat någon sekund så jag kunnat köra förbi så hade han all tid i världen att köra ut i korsningen utan att riskera att skapa en olycka.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Trafikant rant

Samma sak här i Oslo, jag har tappat tron på mänskligheten efter att ha spenderat en timme i bilen varje dag till och från jobbet.
Men det fina i kråksången är att jag har listat ut vad jag ska göra när jag blir pensionär.
Ska köpa en gammal Volvo 240, byggd som en pansarvagn, och sonika hålla mig till lagar och regler i trafiken.
Kommer ju sluta med några olyckor om dagen, i låg hastighet såklart, vilket kommer resultera i många skadade fina bilar.
Jag kommer självklart inte bry mig och alltid ha rätten på min sida, så kan de felande jävla asen till egoistiska trafikanter fint betala självrisk och få en liten reminder att det finns andra trafikanter att ta hänsyn till.

Det är detta jag drömmer om iallafall..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Föräldrar jävla oförmåga att hålla koll på sina ungdomar. För jag vill absolut inte se din minderåriga tonårstjej naken, enbart för att hon verkar ha tappat vettet om att förstå hur både en rullgardin och släcka lampan fungerar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Satte i ett ljudkort och bytte kylpasta på datorn igår. Nu har jag random blue screens..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Ytterligare en helg förstörd tack vare projektledarens oförmåga att planera tider....
Nu får man sitta här och jobba igen trots att lördag ska vara ledigt
Men verkstaden som skall tillverka har redan planerat in tid i arborrverket och hos svetsrobotarna så vad gör man... De måste ju ha ritningar att tillverka efter..

Man är för snäll ibland
Vore skönt med ett "hjärndött" jobb ibland som man kan släppa för dagen när man går hem. Ligger på tok för mycket på nätterna och klurar vilket påverkar sömnen givetvis.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Får skriva av mig lite igen...

cancer är fan ett helvete, hade två hundar med personligheter jag aldrig varit med om hundar haft förut. båda dom dog i cancer nu, dom blev bara 5 år gamla

MIn kusin fick också cancer för tt tagsen i skelettet. dom lyckades efter långt om länge skufa undan det men har kommit tillbaka igen ännu värre. han har en vecka kvar typ kanske mer om han har tur. ett par organ har redan givit upp för honom

kan säga att detär tufft nu även för mig som brottats med depression tidigare och råka ut för detta

cancer är fan cancer alltså :/

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Inaktiv

Hata datorer, måste jobba och måste ha internet igång. Men på internet finns det hur mycket som helst som är mer roligare än att jobba på sin fritid. Dessa datorer borde förbjudas!

Skrivet av SwedenVirre:

Får skriva av mig lite igen...

cancer är fan ett helvete, hade två hundar med personligheter jag aldrig varit med om hundar haft förut. båda dom dog i cancer nu, dom blev bara 5 år gamla

MIn kusin fick också cancer för tt tagsen i skelettet. dom lyckades efter långt om länge skufa undan det men har kommit tillbaka igen ännu värre. han har en vecka kvar typ kanske mer om han har tur. ett par organ har redan givit upp för honom

kan säga att detär tufft nu även för mig som brottats med depression tidigare och råka ut för detta

cancer är fan cancer alltså :/

Mycket tragiskt, jag själv som nog de flesta har släktingar som har råkat ut för samma sak.
Just detta med unga personer tycker jag är så extremt tragisk.
Det positiva är att forskningen går framåt, men canser är bara ett samlingsnamn och sjukdomen kan skilja sig rejält: https://www.metro.se/artikel/cancer-i-siffror-xr
Vilket leder till att det krävs mycket mer forskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Föräldrar jävla oförmåga att hålla koll på sina ungdomar. För jag vill absolut inte se din minderåriga tonårstjej naken, enbart för att hon verkar ha tappat vettet om att förstå hur både en rullgardin och släcka lampan fungerar.

Äh. Är väl inge fel och råka se naket? Du behöver ju inte stå och glo

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Galet kanske, men vågar man investera i bitcoin just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Det känner jag redan, och jag är bara 22. Man var betydligt mer motståndskraftig när man var 17-18 :/

Tror det var i åldern 28-29 det började bli riktigt jävla ovärdigt. Vaknar gråtandes och får dra tre snabba öl det första man gör hahaha fy fan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorlena:

Äh. Är väl inge fel och råka se naket? Du behöver ju inte stå och glo

Man måste väl kunna få använda sitt kök utan risken att se en naken tonårstjej? Och jag är knappast den enda personen i området som har ett fönster som vätter mot hennes rum.

Visa signatur

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Man måste väl kunna få använda sitt kök utan risken att se en naken tonårstjej? Och jag är knappast den enda personen i området som har ett fönster som vätter mot hennes rum.

Såklart du ska skall kunna vara i ditt kök utan att behöva se en naken tonårstjej. Jag förstår dock inte varför det stör dig så mycket?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Flickvännen berättade att hon var otrogen. Efter ett och ett halvt år så tog det slut. Kom som en blixt från klar himmel. Trött på allt just nu.

Drygt, jag hade med en flickvän som var otrogen mot mig... dock längesen nu, numera har jag en sambo som jag har bott ihop med i ~8år jag är glad att mitt ex var otrogen för annars hade jag aldrig träffat den andre som gjorde att jag träffade hon jag har nu.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorlena:

Såklart du ska skall kunna vara i ditt kök utan att behöva se en naken tonårstjej. Jag förstår dock inte varför det stör dig så mycket?

För att hon är minderårig och hennes sunda förnuft måste vara som bortblåst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så att ehh...

Det tog slut mellan mig och mitt ex för något år sedan, men vi har fortfarande träffats sen dess, oftast 2-4 gånger per vecka för sällskap/sex/film eller så.

En kollega blev utslängd ifrån sin fru för c:a 2 månader sedan och han har ingenstans att ta vägen!
Jag gillar honom sedan innan och tänker... då jag separerade så hade jag en vän att stanna med samma dag som mitt förhållande gick sönder.

Han frågar mig om det fanns möjlighet att bo här tills han kommit på fötter och utan tvekan säger jag ja och undrar när jag ska hämta honom.

Väl värt att betänka är att mitt ex är inneboende hos någon annan och kollegan kommer att bli inneboende här, vilket innebär att mitt sexliv med exet kommer att bli mycket mer komplicerat och starkt reducerat. Men jag känner att göra något gott för en annan kommer att ge mig mer glädje i slutändan.

Förklarar att han inte är i vägen och att det är helt OK om tiden drar ut. Jag föreslår även att vi skriver inneboendekontrakt för bådas skull så att han inte kan bli utslängd och att jag inte kan få problem med besittningsrätt etc.

Som tur är så kom han aldrig så långt så att han signerade det...

Vi har bott tillsammans nu i ungefär två månader och under denna tid har även mitt ex varit på besök då och då precis som vanligt fast till största delen utan sex och vi har varit ganska så konstant eggade.

Tills igår iaf... Då jag får reda på att de ligger med varandra, bakom min rygg, i mitt hem, som jag delat med mig av. Vi har fan t.o.m skämtat och sagt saker i stil med "dont be naughty when im gone" MEN TRO FAN DE JÄVLA SVINEN ******* I MITT JÄVLA HEM BAKOM MIN RYGG????!!!!

Rev det osignerade kontraktet och 12timmar senare hade han hämtat sitt skit och försvunnit ur mitt liv.

Jag stirrar blankt.. Har varit ute och motionerat idag, igår städade jag...
Vet inte riktigt vad jag ska göra.

Musiken är torr, serierna oinspirerande, spelen gör mig bara arg.

Har aldrig känt mig så tom i hela mitt liv, fan största delen av mitt umgänge är helt fucking borta och jag sitter här som ett miffo och undrar vad i helvete jag nu ska göra. Hur fan blir människor såhär vidriga?

Om det är till någon tröst så fick aset iaf sparken från jobbet så det är inte sannolikt att jag kommer stöta på honom igen, men fy fan vad jag känner mig förräden och äcklad! Av båda två på helt olika jävla vis.

Jag vet, vill ni höra lite mer IRONI?`

Jag och exet diskuterade trekant med kollegan.
Jag och kollegan diskuterade trekant med exet.
Jag blev ******!

Hoppas att all er mat förevigt ruttnar era vidriga ***** svin.

Ser inte problemet, du säger ju att hon är "ditt ex"...

Permalänk
Medlem

Frustrerad över att jag inte kan spara pengar. Jag tjänar helt okej men jag är fast i en liten lägenhet med sambo och två barn. Jag vill verkligen ha ett hus... men det känns så långt borta.

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC