Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluish:

Tur att det finns en sån här tråd.. är på så jävla dåligt humör.
Grannen ovanför mig kollade på någon serie från klockan 20:30 tills klockan 02:30 inatt med baslåda på rätt högt vilket gjorde det omöjligt för mig att sova. Nu är jag påväg till jobbet och är skittrött och jätteförbannad.
Jag har också en granne, vet ej om det är samma, som borrar mitt i natten också? Vem fan gör det? Vad är det för fel på folk.
Behövde verkligen inte detta, kommer bara sprida ilska idag.

Edit: Inte nog med det, nu höjde busschauffören volymen när det kom på någon jävla låt så nu kan jag inte sova här heller. Snart är jag så arg att jag börjar gråta.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också haft problem med en granne som turligt nog inte bor kvar. gammal förvirad gubbe som svämmade över sin lägenhet (ja,jag bodde under honom och min lägenhet blev vattenskadad) jag gick upp och sa till honom och ringde efter det störningsjouren. Kolla efter nummer till sådan. Är det hyresrätt ska det finnas i den pärm man får när man skriver avtal. Är det bostdadsrätt vet jag inte riktigt. men det borde finnas något liknande

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@wille61: Klocket Spelar tydligen ingen roll att jag bor i en del som är i princip befriad från kriminalitet samt har min bil inlåst i garage.

Permalänk
Inaktiv

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-kommer-handa-med-is-sv...

Seriöst, du kan alltså vart IS krigare, komma tillbaks till Sverige, sedan, undgå påföljder? Samt, du får säkert hjälp för att du lider pga psykiska problem?

Vad i hela svea rikes namn håller vi på med?

När kan vi få stopp på detta? Är ju helt jefla sjukt.

Sorry, beslutade du dig för att vara en IS soldat, då ha du för i helvete förverkat ditt medborgarskap.

Permalänk
Medlem

Mitt huvud är verkligen som en trasig dator. Så irriterande. Det lixom laggar. Grymt svårt att lira MP spel. Känns som FPS:en i spelet är jättelågt men sen kollar man på FPS mätaren och inget fel.
Ändå har man sovit 8timmar plus 36mg concerta. Tog aldrig körkort pga. detta. Bra att köra bil när verkligheten laggar för en ;D

Sen imorn kanske det är bra lixom. Irriterande. (nej inte bakfylla. Inte druckigt en droppe på 1 månad. Bara ADD och annat skit)

Permalänk
Medlem

Har en granne över mig (bor på bottenvåningen) som natten till fredag satte på och stängde av kranen, köks eller toa jag vet inte, över 50 gånger... Mellan kl 00:00-00:50
Fan vilka jäkla idioter till grannar man bor med, även om man huserar 3 barn så är det nåt som inte stämmer.
Kranen sätts på i 10sek typ, stängs av och sätts på hela tiden.

Får fan flytta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Utbrände än någonsin, sovit hela dagen inte gjort ett skit, nu kissnödig men orkar ej gå till toaletten. Nå vi får snart se min utbrändhet viker sig och jag ändå går dit.

Samtidigt så otroligt fascinerad på andra som orkar göra så mycket jag tänker t.ex på dina grannar Bruce Wayne, även om de saknar empati, så hur tusan orkar de? Det känns som om det folk gör bara är jävelskap, då får de ett adrenalinkick annars är de sengångare som mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Utbrände än någonsin, sovit hela dagen inte gjort ett skit, nu kissnödig men orkar ej gå till toaletten. Nå vi får snart se min utbrändhet viker sig och jag ändå går dit.

Samtidigt så otroligt fascinerad på andra som orkar göra så mycket jag tänker t.ex på dina grannar Bruce Wayne, även om de saknar empati, så hur tusan orkar de? Det känns som om det folk gör bara är jävelskap, då får de ett adrenalinkick annars är de sengångare som mig.

Ja jag vet inte vad det är för rikspuckon, diskar dom eller vad *

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Seriöst, du kan alltså vart IS krigare, komma tillbaks till Sverige, sedan, undgå påföljder? Samt, du får säkert hjälp för att du lider pga psykiska problem?

Sorry, beslutade du dig för att vara en IS soldat, då ha du för i helvete förverkat ditt medborgarskap.

Samma med att dom nu vill höja pensionsåldern för att få in mer skatt. Pengarna räcker inte till att betala alla bidrag på grund av den den väldigt kraftiga populationsökningen. Skulle inte invandring skapa jobb? Få fler i arbete för att kunna betala ut pensionen man hade lånat av? För i helvete, och nu får det som är nära pensionsåldern betala för dom istället. Well fucking done Löfven!

Permalänk
Avstängd

Skulle starta om min ESXI server men råka starta om min FreeNAS. :/

Som tur så har jag nästan inget på den när jag håller på att bygga upp det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Skulle starta om min ESXI server men råka starta om min FreeNAS. :/

Som tur så har jag nästan inget på den när jag håller på att bygga upp det.

Klassisk fel. Jag har gjort liknande och stängt av skarpa servrar istället för utvecklingsmaskiner och så ligger den skarpa servern bara 50 mil bort och man får ringa ett dumt samtal. För ett litet tag sedan totalt utbränd som jag är råkade jag aktivera ett program för över 50 000kr på fel dator och det blev igen och ringa till tillverkaren och förklara vilken sbs user man är och snällt be dem att få en ny licens, vilket jag som tur fick helt gratis, men gissa vilket gött skratt de fick om mig där.

I ämnet på klanteri så för 25år sedan lånade jag en bok på biblioteket hur man får sin hund att lyda, gissa vad min hund gjorde med denna bok.. Det blev för mig att gå med svansen mellan bena igen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Klassisk fel. Jag har gjort liknande och stängt av skarpa servrar istället för utvecklingsmaskiner och så ligger den skarpa servern bara 50 mil bort och man får ringa ett dumt samtal. För ett litet tag sedan totalt utbränd som jag är råkade jag aktivera ett program för över 50 000kr på fel dator och det blev igen och ringa till tillverkaren och förklara vilken sbs user man är och snällt be dem att få en ny licens, vilket jag som tur fick helt gratis, men gissa vilket gött skratt de fick om mig där.

Tur att man har IPMI så att man kan starta upp dom igen. Jag håller på att bygga upp mitt SAN och då får den inte stängas av för då förlora man allt.

Tur att man inte är ensam om samma tabbe.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av anon173292:

Jag håller med dig, men hur gör man med de som är födda i Sverige? Själv tycker jag att de borde dömas för landsförräderi.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Lider du av sådan hög grad av utbrändhet? Låter ju oerhört jobbigt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Guybrush82:

Lider du av sådan hög grad av utbrändhet? Låter ju oerhört jobbigt.

Jobbat som en galning i 10 år nu slut fast det inte är något märkvärdigt jag gör, bara det att jag är slut.
Minskar på allt men det räcker ej. Det är dock svårt att förklara för kunder att man ej presterar.
Nå det ordnar sig snart och jag har en plan som innebär ledighet.

*edit*
Det stora problemet är inte att jag är utbränd utan en stor del av befolkningen ligger i riskzonen, undra hur vi ska jobba så till 75år eller vad pensionsåldern är när vi blir gammal? Visst gammal och klok men är ett toalettbesök när ansträngde så är ungt frisk blod bättre arbetare.

Permalänk

@anon159643: Jag håller med dig. Alldeles för många ligger i riskzonen för utbrändhet, och de flesta inser det tyvärr inte fören det är försent, vilket kan innebära en lång väg tillbaka. Samtidigt så räcker det knappt att "bara" jobba 40 timmar i veckan längre, och pensionsåldern höjs. Detta kommer inte hålla i längden.

Hoppas din plan fungerar bra och att du snart är tillbaka på banan igen.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Idag är jag sur för att jag haft inbrott i förrådet. Men jag är glad att de stal en trasig tv i min nya tvs kartong och missade fiskesaker för 8,000KR

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Idag är jag sur för att jag haft inbrott i förrådet. Men jag är glad att de stal en trasig tv i min nya tvs kartong och missade fiskesaker för 8,000KR

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/23000420_1496469003801136_8164846224003038605_o.jpg?oh=4f3661918e8130b1bed6b67263e2a54d&oe=5AA7E2DD

Sådana förråd är så fruktansvärd meningslösa.
Bodde på ett ställe med sådana lol förråd, inbrott 3 gånger. Hade bara skräp där sen.
Nya lägenheten har förråd helt i plåt och hänglåset har klippskydd osv, första gången man känner att man får ha sina saker ifred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Bodde på ett ställe med sådana lol förråd, inbrott 3 gånger. Hade bara skräp där sen.
Nya lägenheten har förråd helt i plåt och hänglåset har klippskydd osv, första gången man känner att man får ha sina saker ifred

Man får ställa alla grovsopor man har där så får man gratis bortforsling.. bara skriva dator på kartongerna eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Bor i ett gammalt hus på landet så inbrott i förråd är inte så vanligt här Men nu ska jag förstärka upp förråden!

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Sådana förråd skall man inte ha värdesaker i. Knappt ens värt med lås om man vill ha konstruktionen intakt.
Några sekunder med kofot, eller nån halvminut med avbitare så är man inne.

Permalänk
Inaktiv

Håller med kring förråden, jag själv hade ett riktigt bra förråd men vad hjälper det när 2,3 personer tar med olika redskap och bryter allt vad de kan? Så mitt råd om man inte har förråd som är väldigt bra skyddad att komma utifrån så ska man ha man ej ha något i förrådet och visa det.
Så har jag själv gjort nu, jag har enbart saker som för mig själv har ett värde i förrådet och detta syns tydligt..

Annars mitt dilemma denna vecka är att folk anställer och blandar in känslor när de anställer.. Som en chef som anställde en medarbetare som kom från samma stad som honom, visst roligt, problemet är att chefen trodde detta kunde kompensera för kunskapsbrist.

Ett annat problem är att ett annat ställe som jag har mycket samröre med, har behöv att anställa en riktig senior (+10 år erfarenhet) då de själva saknar kompetens som de borde ha och detta kostar dem mycket pengar att hela tiden be andra om hjälp med enkla saker.
En nyexaminerad person som inte är sjukligt överdriven begåvad hade alltså varit fel att anställa och helt otänkbart, det var ej heller det de sökte, men så gjorde en helt nyexaminerad tjej en ansökan.

Nå det blir säkert bra och jag ska tiga det blir att jag har något emot tjejer annars, men det stör mig så mycket att andra faktorer än kunskap vägs in vid anställning och det leder till att de anställda får det extremt tufft. -Det enda vid anställning som ska räknas är vad de kan, sedan såklart att de har en social kompetens som fungerar med resten. Allt annat säger jag varken bu eller bä om.

Permalänk
Medlem

Lyckades ramla på fyllan i lördags(dock inte på grund av för mycket alkohol), så slog i svanskotan och kan i skrivande stund knappt sitta på något bra sätt, eller röra ländryggen. Sov också på en för tunn madrass så kan inte röra nacken ordentligt. Jag har haft bättre måndagar.

Permalänk
Lego Master

Jag snittade tummen med brödkniv häromdagen. Det sved. Sen måste jag klippa gräsmattan innan det börjar snöa.

Fan också.

EDIT: Jag har mancold med. Det är synd om mig. På riktigt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tror jag är allergisk mot nånting i kaffe. Slutade helt i 2mån då jag tänkte testa hur det var utan. Börja igen och yrseln kom tillbaka. Tråkigt då det är så gott. Tror inte det är placebo.
Hinkade kaffe i mängder tidigare i livet så kanske blev för mycket ?
Ska testa koffeinfritt i veckan.

Permalänk
Medlem

När jag kom på jobbet i morse så fick jag veta att en av mina kollegor på ett annat skift hamnade på sjukhus med andra gradens brännskador i lördags. Han gjorde något som vi alla gör ganska ofta, typ dagligen, men den här gången hade han en jävla otur. Han skulle dra papper ur en av lufttorkarna efter ett banbrott på pappersmaskinen och när han hade fått ut typ allt papper och rullat ihop det till en boll så hade det helt plötsligt flammat upp och börjat tokbrinna. Och där stod han på en väldigt smal greting tio meter upp i maskinen typ omringad av papper.

Måste verkligen börja tänka på sånt där när jag städar rent lufttorkarna, att bara lägga papper på ena sidan av mig så att jag kan hoppa undan om det skulle flamma upp. Man tänker inte på hur jäkla varmt det är inne i kåpan, är ofta uppåt 300 grader där inne. Som tur var på klarade han ansikte och armar men tydligen så blev ena benet rätt så bränt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Varit mycket nu på sistone.
Tungt i skolan.
En barnddomskompis som man umgicks på våra spelkvällar ställde sig framför ett tåg, och mirakulöst överlevde, men fick sms från hans lillebror och frågade om man ville komma förbi och säga ett sista farväl, så jag antar dom räknar ner dagarna nu. så på lördag blir det en tur ner till borås och säg hej iaf.

sen igår hittades min kusin död i Borås, men om det är mord eller nåt annat vet man inte.
Så jag ska passa på träffa hans bror på lördag och säga hej.

Fy fan va livet suger ibland.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

När jag kom på jobbet i morse så fick jag veta att en av mina kollegor på ett annat skift hamnade på sjukhus med andra gradens brännskador i lördags. Han gjorde något som vi alla gör ganska ofta, typ dagligen, men den här gången hade han en jävla otur. Han skulle dra papper ur en av lufttorkarna efter ett banbrott på pappersmaskinen och när han hade fått ut typ allt papper och rullat ihop det till en boll så hade det helt plötsligt flammat upp och börjat tokbrinna. Och där stod han på en väldigt smal greting tio meter upp i maskinen typ omringad av papper.

Måste verkligen börja tänka på sånt där när jag städar rent lufttorkarna, att bara lägga papper på ena sidan av mig så att jag kan hoppa undan om det skulle flamma upp. Man tänker inte på hur jäkla varmt det är inne i kåpan, är ofta uppåt 300 grader där inne. Som tur var på klarade han ansikte och armar men tydligen så blev ena benet rätt så bränt.

Torkmaskinerna verkar vara farliga..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B7XL9/man-dod-efter-arbe...

Tragiskt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Usch, hemskt. Vi hade underhållsstopp idag på våran avdelning och det var ju en hel del tunga saker som lyftes och farliga jobb som utfördes. Men som tur är så är säkerhetsrutinerna otroligt utstuderade för att såna där saker inte borde kunna hända. Men ändå så fick jag och en kollega springa iväg med brandsläckare en sväng förut idag. Det låg tjock rök över torkkåpan på pappersmaskinen. Vi såg ingen brand uppe på taket men såg att det rök inifrån fläktrummet. Det var en motor som inte hade blivit bruten men fläkten som motorn driver var det, så kilrepet hade börjat brinna av friktionen. Ingen skadad men ändå ett tillbud. Än så länge i år är vi uppe i 10 arbetsolyckor med sjukfrånvaro, varav en var med en sommarjobbarkollega i somras som skalade av hud på några fingrar och bröt ett finger på hennes näst sista arbetsdag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har aldrig spräckt skärmen på en telefon tidigare men igår kväll smashade jag den rakt i golvet och den är nu så krackelerad den kan bli. Nu till den bästa biten, det hände bara för att jag är i ett skov av min sjukdom (ankyloserande spondylit) och det högg till i ryggen något så förbannat och självklart hade jag mobilen i handen.

Permalänk

Tänkte sälja min gamla dator så måste jag skriva 10 inlägg, då blev jag lite sur. sen hittade jag hit o nu är jag glad igen.