Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

+moms hos klarna blir strax under 2500 ca 1880 exl moms

Jag fick det till 1753kr hos klarna Men, man ska inte alltid lita på siffror och appar, så du kan ha mer rätt än mig där

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara folket har i åtanke på att det kan vara något "skräp" man få (Ett 970ti kanske?). För Wish har mycket t ex USB-minne säljare som säljer 1TB+ storlekar.

Men till den i tråden som hade fått hem kortet. Kan du inte köra benchmarktester och posta resultat?

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om några av era 1080ti ni beställt egentligen är ett 1080 eller något helt annat hehe. Nästan alla kort jag kunnat hitta som verkar ha hyfsat rätt beskrivning ligger bara några hundralappar under svenska butiker efter att man lyckas få till "50%" rabatt. Sen dessa ursprungspriser är ju bara sjukt roliga

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle inte bli förvånad om några av era 1080ti ni beställt egentligen är ett 1080 hehe. Nästan alla kort jag kunnat hitta som verkar ha hyfsat rätt beskrivning ligger bara några hundralappar under svenska butiker efter att man lyckas få till "50%" rabatt. Sen dessa ursprungspriser är ju bara sjukt roliga

Om korten visar sig att vara något de inte är, borde Klarnas köpskydd täcka upp!

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om några av era 1080ti ni beställt egentligen är ett 1080 eller något helt annat hehe. Nästan alla kort jag kunnat hitta som verkar ha hyfsat rätt beskrivning ligger bara några hundralappar under svenska butiker efter att man lyckas få till "50%" rabatt. Sen dessa ursprungspriser är ju bara sjukt roliga

TS fick ju hem sitt kort och benchmarka det, han fick samma resultat som ett https://www.inet.se/produkt/5403252/msi-geforce-gtx-1080-ti-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Jag googlade på "iGame gtx 1070" och fick då recensioner om just det kortet, men hittade andra länkar kring iGame generellt som sa att de var mer högljudda, du kunde inte ställa in ett "0db-mode", jobbiga fläktkurvor (läste inte så mycket om detta så jag kan ha tolkat denna biten fel), sämre byggkvalitet men prestandan var likvärdig ett "riktigt" kort.

Jag länkade tidigare i tråden ett Youtube klipp. Där var den väldigt varm och fläktarna lät som helikopter. Jag avbeställde mitt kort...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

Om korten visar sig att vara något de inte är, borde Klarnas köpskydd täcka upp!

Jag hoppas verkligen det är rätt kort ni får, skulle vara sjukt roligt. Ser fram emot rapporter.

Jag kikade på 1050ti och skyllle landa på ca 1150kr med frakt efter alla kosntiga rabatter. Känns inte riktigt värt det typ 350-400kr billigare än hemma, och då ett noname märke som man inte har någon aning om. Men lite roligt är det

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

GTX 1080 Ti
Dock hittade jag ingen +5% till eller en 50% kod, så hade nog fått ner priset ännu mer. Så om du letar kan du också hitta ett Ti till bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av falconr:

De hävdar ju i vart fall att de ska det. Bra att ha fakturan i November så man kan ta den diskussionen när det beger sig.

Permalänk
Medlem

"your order is confirmed, thanks for your purchase"

tog 3 timmar med klarna faktura

Permalänk
Medlem

Återstår att se vad och om man får något men det finns två reviews från kunder på tomtops vanliga hemsida som visar bilder på att det är 1080ti i windows

https://www.tomtop.com/p-c3976.html#flow_review

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=0Vh3R4vPLr4&feature=youtu.be&...

om jag inte är helt ute och cyklar så det är det kortet som går att beställa(1080ti)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

TS fick ju hem sitt kort och benchmarka det, han fick samma resultat som ett https://www.inet.se/produkt/5403252/msi-geforce-gtx-1080-ti-1...

Han skriver "Kortet är testat i spel samt stresstestat i ca 30min, ingen form av coilwhine eller andra problem. Även benchmarkat; presterar som motsvarande 1080Ti från MSI."

Men jag skulle nog vilja se lite bilder på testerna/benchmarkingen"

Permalänk
Medlem

Jag beställde också 1 nu, känns ju sjukt sketchy och jag behöver inte nytt kort, men va fan Undrar vad som kommer hem om det kommer hem något.

Permalänk
Medlem

Lyckades lägga en beställning vid 10-10:30 på ett Colorful 1080Ti för 3736kr.
Fick precis ett "Your order is now confirmed" mail

Wish har en tendens att leverera produkter snabbare än beräknat så ta datumet med en nypa salt

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Någon som har tänkt på att det är kanske kort som kommer från en mining park?

Permalänk
Medlem

Börjar nog ångra mig också, gillar inte om kylaren är högljudd oavsett pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaph:

Det folk verkar tro är ju att Colorful iGame GTX 1080Ti är samma sak som ett "vanligt" (europeiskt/amerikanskt) Ti, men det är det ju inte. Titta reviews osv, så ser man att det är sämre kvalitet på grejerna och voila; lägre pris på korten. Ja spec-mässigt är de lika, men någonstans lär de skilja sig och där har ni ju svaret.

Normalpriset på ett Colorful 1080Ti verkar ju vara runt 8000kr om man kollar andra sidor som säljer det, så billigare än övriga märken verkar de inte just vara.

Permalänk
Skrivet av PapaBizz:

Ni som blivit kontaktade av Wish själva där dem vill försäkra sig på er order, vilken tid beställde ni?
Kan vara nyttigt för oss andra att veta

23:30-ish

Permalänk
Medlem

Colorful iGame GTX1080Ti Vulcan AD

Permalänk
Medlem

Några tips på andra saker man kan köpa för att sälja dyrare på Blocket? Hittat lite SSDer osv. Mavic kändes lite dyr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Några tips på andra saker man kan köpa för att sälja dyrare på Blocket? Hittat lite SSDer osv. Mavic kändes lite dyr...

Var inte ett arsle.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Ska du sälja det vidare för profit kan du ju i alla fall göra lite legwork själv istället för att hoppas få allt serverat.

Permalänk
Medlem

Risky as fck... Inga garantier, mysko säljare och risk för dyrt import-smäll.
Jag hade nog inte köpt det på wish, lite som ebay fast utan vettigt ryktes system.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DozeN:

Sparken istället för Mavic då.

Permalänk
Medlem

Nu börjar olyckskorparna försöka överträffa varandra här ..

"Det är sämre kvalitet! Ingen källa på det, men det är ju asiatiskt!"

"Ni köper nya kort i kartong från en mining farm!"

"Det ligger säkert ett sunkigt 960 i lådan!"

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hittade en annons, månaden gammal, om kortet, den ger något mer kött på benen iallafall
https://www.sweclockers.com/marknad/145279-colorful-gtx-1080t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

plockade ett till kort nyss, 1050ti 4GB för 250:-

Vilket kort är det? Länk?

Permalänk
Medlem

@Zapa:

Det var ett 750ti, dom hade mixtrat med namngivningen.
Jag avbeställde det.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Aldric T:

Nu börjar olyckskorparna försöka överträffa varandra här ..

"Det är sämre kvalitet! Ingen källa på det, men det är ju asiatiskt!"

"Ni köper nya kort i kartong från en mining farm!"

"Det ligger säkert ett sunkigt 960 i lådan!"

Antingen får man fyra kort man kan köra i loopen, drar in några tusenlappar eller får ordern nekad. Ser inte problemet folk skriver om.

Visa signatur