Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Sorry. Jag irriterade mig på din gissning av anledning, inte att priset höjts - det skrev jag själv i en post tidigare.
Kan gissa mig till att det är därför de höjt. Men det likväl vara någon anledning. Så

Jag har aldrig gissat eller spekulerat i VARFÖR dom höjde priset, jag har endast konstaterat ATT dom har höjt priset under tiden Swec:are har lagt beställningar på grafikkort (1080 Ti menar jag nu, de övriga har jag ej koll på):

Skrivet av Anton89:

Dom har höjt priset på 1080 Ti allt eftersom beställningarna trillat in. När jag beställde kostade det 3400:- inkl moms.

Du blir alltså irriterad i onödan..
-----------------------------------------
On Topic:
Har någon som haft sin order under "Behandlar/Processing" fått den makulerad?
Kommer inte gråta om jag inte får något grafikkort eftersom det är sånt overkligt pris så man inte kan förvänta sig ett men det vore ju onekligen roligt om det gick vägen

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

när jag lägger en 1080ti i kundvagnen så är priset 7876 sen skriver jag in en kod som ger 50% + 5 för att inte lämna och får ner slutsumma till 3594,38. då blir det 5383kr att betala slutsteget. MEN när jag skriver in en annan 50%kod så går priset upp till 11000 i kundvagen.

någon som råkar ut för samma sak?

Permalänk
Medlem

Beställde ett 1080Ti igår kl 11:00. Ordern låg som pending under hela gårdagen men i morse har den tagits bort från min lista av ordrar. Hittade direktlänken till ordern i min historik och där står den nu med status "Unfulfilled Order (We have not received payment for this order)". Detta trots att jag betalat med Klarna direktbetalning..

Permalänk
Medlem

Inte relevant direkt men för lyckades få tag på ett 1080ti från Danmark för 6.6k, beställde igår vid 14,finns på posten nu.. (post nord wtf..). Rätt nöjd med det ändå =p bra jobbat ni som fick ett för 4-5k!

Permalänk
Medlem

Vet någon hur lång tid det tar för statusen att gå från "Behandlar" till "Leverans"?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag la min order den 16.10. Har fått en orderbekräftelse på mail och via wish och den står på "behandlar" när jag tittar i historiken. Valde 14 dagars faktura via Klarna men har inte fått upp något hos Klarna än.
Så jag ställde en fråga om detta och om kortet kommer att skickas innan jag betalat via Klarna till Wish och fick svaret:

"Först av allt vill jag tacka dig för att du kontaktar oss på Wish.

Jag kikade på din beställning och ditt paket är fortfarande på väg till dig. Beräknad leverans är senast den 30 december.

Jag beklagar förvirringen angående faktureringen.

Klarna fungerar på det viset att de betalar åt dig direkt när du godkänner köpet. Det är som att de "lånar" ut pengar till dig och när du betalar fakturan så betalar du tillbaka pengarna du "lånat".

När du väljer Klarna som betalningsmetod går alltså köpet igenom och varorna skickas direkt och du behöver inte betala förrän sista datumet på fakturan.

Om du vill betala först efter att varan kommit hem till dig kan du redan nu kontakta Klarna och be dem förlänga datumet till fem dagar efter ditt beräknade leveransdatum på ordern.

Om du väljer att betala fakturan innan varan kommer kan du känna dig trygg även ifall det skulle uppstå ett problem med din beställning. För Wish kommer alltid betala tillbaka för varan, men Wish betalar inte Klarnas påminnelser.

Ibland är inte spårnings-ID korrekt uppdaterat och detta kan såklart orsaka lite förvirring!

Om du stöter på några problem med att ta emot din beställning så är du mer än välkommen att kontakta oss igen så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt!

Tack för ditt tålamod och för att du handlar hos oss på Wish. Jag önskar dig allt gott!

Varma hälsningar
Emmy
Wish Teamet"

Kanske kan hjälpa andra med liknande funderingar i liknande sits som mig.

Permalänk
Medlem

skickas paketet med spårning så man kan följa det hela vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Nej, det blev ca 6000 kr med 50% rabattkod men det svider i hjärtat när andra fick ner det till 4000 kr.

Nej, jag skulle inte köpa det för 6000. Du har du inget utrymme för avgifter eller fel, det är relativt nära priset i Sverige (särskilt om det nu tar till 31 dec) och det kommer troligen finnas kort till det priset på marknaden om beställningarna nu går igenom. Det gör dels att du troligen kan hitta ett kort för det priset eller billigare i Sverige om du inte beställer, samt att andrahandsvärdet för ditt eget kort kommer bli dåligt om du beställer eftersom du gör det till högre pris än många andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

skickas paketet med spårning så man kan följa det hela vägen?

Har för mig att dyrare grejer skickas med DHL Schenker, så det borde det

Permalänk
Medlem

Sugen på en 3d skrivare men är helt ny inom det ämnet men har kollat lite på youtube videos och liknande. den här verkar intressant: https://www.wish.com/search/Creality%20CR-10#cid=59881be3043d...

Finns kanske dom med bättre erfarenheter här inne som kan ge tips.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Beställde 17 oktober 02:14. Väntar på leverans.

https://imgur.com/XUWuGt7

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

skickas paketet med spårning så man kan följa det hela vägen?

Du kommer kunna följa paketet hela vägen inne i appen. Alla grejer jag hittills köpt via Wish har haft lång uppskattad leveranstid men i själva verket så har paketet kommit fram efter 1-2v (Då har jag beställt mest smågrejer). Allting pekar mot att dessa kort skickas med DHL Express så så fort dessa lämnar leverantören (Kommer stå i appen om man går in och kollar) så lär den vara hemma på 1v

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Beställde 17 oktober 02:14. Väntar på leverans.

https://imgur.com/XUWuGt7

8000kr+ är inte det vad ett kort i sverige kostar? eller har jag missat något

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

8000kr+ är inte det vad ett kort i sverige kostar? eller har jag missat något

Titta lite längre ner

Permalänk
Medlem

@BjK: Det där är priset utan rabatter. Kolla längre ned vid slutpriset. 3723kr blev det totalt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

8000kr+ är inte det vad ett kort i sverige kostar? eller har jag missat något

Testa kolla lite längre ner på bilden där det står "Orderns slutsumma"

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Nej det verkar som att superpriserna inte existerar längre, verkar justeras med rabatterna.

Så länge som jag hade 40% rabattkoden så kostade kortet ca 8k, sedan när jag "hittade" en 50% kod då gick priset upp till 10k. Så det bästa jag kan få är ca 6k kr. Och det är jag inte så sugen på,
Om någon har beställt extra kort så kan jag köpa det för ett par hundringar extra. Var vänlig PM:a
tack

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Medlem

där ser man, scrollade inte ner =D my bad

edit: jag hade den i varukorgen för 7800 och la till 50% + 5% men fick ändå slutsumma 5300kr. går det att få till det utan att momsen läggs till?

Permalänk
Medlem

Fick ett mail om att FaceLink hade ställt en fråga, när jag väl följer länken så står det inget utan "frågan" har bara rubriken "Shipment confirmation". Är det bara skriva typ approve shipment/accept?

Permalänk
Medlem

Viktigt om orderbekräftelse.

Först får man en orderbekräftelse från wish där betalningsmetoden syns. Sedan kommer ett mail till när ordern passerat status behandlad. OBS att det här gäller en annan vara som jag beställt.
Jag har ej fått det här för grafikkortet, väntar fortfarande på att passera behandlas och att den ska dyka upp på klarna.

Status efter behandlas och mail nummer två där den gått till förbereds för leverans ser ut så här. Det dröjer förmodligen till december innan något mer sker då beräknad leverans är 31 december.

"VI FICK DIN BESTÄLLNING!
Tack för att du handlar hos oss!
Butiken förbereder din vara att skickas.
Din vara förväntas skickas inom 3 dagar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elmer7:

Fick ett mail om att FaceLink hade ställt en fråga, när jag väl följer länken så står det inget utan "frågan" har bara rubriken "Shipment confirmation". Är det bara skriva typ approve shipment/accept?

Hade lagt till något i stil med att du även är medveten om eventuell moms eller tullavgift

Permalänk
Medlem

Men om ni betalar 25% moms borde varan vara tulldeklarerad.
Annars är det någon som snor åt sig pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Men om ni betalar 25% moms borde varan vara tulldeklarerad.
Annars är det någon som snor åt sig pengarna.

det verkar som att vissa får slutpris att betala utan moms och vissa får Med moms.

Permalänk

Kan man se nånstans om man köpt exkl. Eller inkl. Moms? Antar att man måste vänta på Klarnas bekräftelse för att se det nu i efterhand.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

när jag valde klarna faktura 14 dagar och gick vidare stod det 4200 ish INKL MOMS.

Du har helt rätt, det står inklusive moms när man kör klarna, så det är bara vart åberopa det om man får problem, det lustiga är bara att procenten inte stämmer på någonting

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

det verkar som att vissa får slutpris att betala utan moms och vissa får Med moms.

Fast vid checkout så får alla ett slutpris med moms.

Det tycks finnas två sorters koder, en som visar kundvagnen inkl. moms och en som visar exkl. moms
Jag har en kundvagn just nu med en rabattkod som är exkl. moms o när jag går till kassan så ändras priset till ~2500kr -- men skriver jag in en annan rabattkod (jklswwl) så får jag direkt i kundvagnen pris inkl. moms ~2500kr.

/M

Permalänk
Medlem

Även jag fick frågan gällande tullkostnad från säljaren. Blir spännande att se vad som gäller. Kan Wish sälja varor i Sverige med Klarna som faktura utan att betala moms? Låter jättekonstigt.
Nåväl jag fick ett GTX 1070 för 2300 kr. Om moms nu tillkommer blir det ändå billigare än i Sverige.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Kan man räkna en bekräftelse som att ordern gått igenom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

De tog bort min order, finns inte ens med att jag beställt något pinsamt företag, har mailat deras support.

STATUS: Betalning Avbruten
Vi har inte fått betalning för den här ordern.

Hej Mariusz,

Precis som min kollega förklarade så kan det ta upp till 48h innan din order behandlas.

Förstår att det känns jiobbigt att vänta - men håll ut

Jag hoppas att du fortsätter handla hos oss på Wish och jag önskar dig en riktigt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Thea
Wish Teamet
Tyckte du att du fick hjälp av det här: Ja - Nej

ORDERN BORTPLOCKAD FRÅN MITT WISH KONTO MEN MED HJÄLP AV MIN MEJL ÅTERKOMMER JAG TILL KONVERSATIONEN MED SUPPORTEN:

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Varför har ni tagit bort ordern från mitt Wish konto utan att informera mig? Varför bearbetas inte ordern vidare?

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Ni skriver att ni inte fått någon betalning men jag har påpekat att jag kan gå med på att ändra betalningsalternativ jag vill betala för denna vara varför skall det vara så svårt?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Fast vid checkout så får alla ett slutpris med moms.

Det tycks finnas två sorters koder, en som visar kundvagnen inkl. moms och en som visar exkl. moms
Jag har en kundvagn just nu med en rabattkod som är exkl. moms o när jag går till kassan så ändras priset till ~2500kr -- men skriver jag in en annan rabattkod (jklswwl) så får jag direkt i kundvagnen pris inkl. moms ~2500kr.

/M

trådskaparen hade inte fått betala moms. jag har också en kundvagn exkl moms men när jag går vidare så läggs det på moms.

jag testade den rabattkoden du använder då får jag 15%, verkar vara lite lotto..