Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Även jag fick frågan gällande tullkostnad från säljaren. Blir spännande att se vad som gäller. Kan Wish sälja varor i Sverige med Klarna som faktura utan att betala moms? Låter jättekonstigt.
Nåväl jag fick ett GTX 1070 för 2300 kr. Om moms nu tillkommer blir det ändå billigare än i Sverige.

Tror 2300 kr definitivt bör vara med moms i så fall, om de inte ökat priset väldigt mycket/du inte maxat rabatterna. Jag köpte GTX 1070 igår med 55% rabatt, stod 1500 i kundvagnen men hoppade upp till 2076 kr med Klarna där det tydligt stod inkl moms. Kan ju tillkomma tullavgift men någon sa typ att datorprylar från Kina är tullfritt, inte säker källa dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

8000kr+ är inte det vad ett kort i sverige kostar? eller har jag missat något

Kolla slutsumman

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Tror 2300 kr definitivt bör vara med moms i så fall, om de inte ökat priset väldigt mycket/du inte maxat rabatterna. Jag köpte GTX 1070 igår med 55% rabatt, stod 1500 i kundvagnen men hoppade upp till 2076 kr med Klarna där det tydligt stod inkl moms. Kan ju tillkomma tullavgift men någon sa typ att datorprylar från Kina är tullfritt, inte säker källa dock.

Jag maxade inte rabatterna utan nöjde mig med endast 50%
Köpte för övrigt också igår runt 10:00

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Kolla slutsumman

jag såg efter att andra användare påpekade det för mig =D..

är momsen inräknad i det priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Hade lagt till något i stil med att du även är medveten om eventuell moms eller tullavgift

Fick detta när jag jag fråga vad deras fråga var:

Skrivet av FaceLink:

Hello friend , we found that your order is in large amount . So I want to know if you really want this order and whether you are willing to take the responsibility for customs duty .Because incorrect operation can cause the use of products, these other customers also have feedback to us, we will solve the problem in time.Please contact us if you have other problems about products instead of refunding ,and we will solve the problem as soon .Can you accept these ? Please respond soon ,and if we don't get your reply in 2 days , we will confirm the shipment .Nice day .

Skrev att jag godkänner eventuell tullavgift och att de kan skicka kortet så fort som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

https://www.techpowerup.com/212870/colorful-to-become-worlds-...

Detta var 2015. Hittar ingen källa på att de är störst nu men har hört det själv, tror det även nämns i en LTT video. Fun fact, Kina är även världens största tillverkare av vin men det vet man heller inte av precis samma anledning: deras marknad är Kina!

Nej du, Colorful var ett välkänt märke förr i tiden här i Europa/Sverige och resten av världen, tills dom bestämde sig av någon anledning att satsa på andra marknader än just Europa.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

trådskaparen hade inte fått betala moms. jag har också en kundvagn exkl moms men när jag går vidare så läggs det på moms.

jag testade den rabattkoden du använder då får jag 15%, verkar vara lite lotto..

Någon får rätta mig om jag har fel, men sedan tråden skapats så har priset på grafikkortet gått upp från ~8000:- till ~12000:-
Jag köpte min när grafikkortet låg på ~10300:- och då landade jag på 4700kr inkl. moms.

Sen kan det mycket väl vara så att de fått priserna exkl. moms till 3700kr, men tror det nämnts i tråden att Klarna tar ut moms. Så har de tur så är det 3700kr inkl momsen.

/M

Permalänk
Medlem

Här har ni en 50%: kbvtnhq

Edit: la en beställning på ett 1070 för 2400 bara för att se

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

De tog bort min order, finns inte ens med att jag beställt något pinsamt företag, har mailat deras support.

STATUS: Betalning Avbruten
Vi har inte fått betalning för den här ordern.

Hej Mariusz,

Precis som min kollega förklarade så kan det ta upp till 48h innan din order behandlas.

Förstår att det känns jiobbigt att vänta - men håll ut

Jag hoppas att du fortsätter handla hos oss på Wish och jag önskar dig en riktigt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Thea
Wish Teamet
Tyckte du att du fick hjälp av det här: Ja - Nej

ORDERN BORTPLOCKAD FRÅN MITT WISH KONTO MEN MED HJÄLP AV MIN MEJL ÅTERKOMMER JAG TILL KONVERSATIONEN MED SUPPORTEN:

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Varför har ni tagit bort ordern från mitt Wish konto utan att informera mig? Varför bearbetas inte ordern vidare?

18 okt. 2017
Mariusz kommenterade:
Ni skriver att ni inte fått någon betalning men jag har påpekat att jag kan gå med på att ändra betalningsalternativ jag vill betala för denna vara varför skall det vara så svårt?

Tog du med faktura via Klarna? För då borde du kanske kolla där. Låter som Klarna inte godkände din betalning.

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Datorprylar ifrån kina är tullfritt? Kan man få någon källa på det?

Permalänk

Efter 23h så har klarna gjort en kreditupplysning på mig(enligt sms), någon som hade fått detta och ändå blivit nekad köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Tog du med faktura via Klarna? För då borde du kanske kolla där. Låter som Klarna inte godkände din betalning.

Har pratat med Klarna via telefon det var Wish som drog tillbaka reservationen så att Klarna inte kunde betala.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

jag såg efter att andra användare påpekade det för mig =D..

är momsen inräknad i det priset?

Det är inkl moms.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan se sin faktura/betalning på Klarna.se?

Har fått kreditupplysning via Kivra och förfrågan om ordern av säljaren.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Inte ännu, det står ingenting om ordern på min Klarna sida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rimes3000:

Efter 23h så har klarna gjort en kreditupplysning på mig(enligt sms), någon som hade fått detta och ändå blivit nekad köpet?

Ja, precis samma hände för mig. Enligt wish så hade jag avbrutit ordern och pengarna returnerats..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazurk:

Det är inkl moms.

Är du säker på det? Jag liknande siffror i min kundvagn, där står det exkl moms sen när jag går vidare för att slutföra få blir slutsumman 5480 inkl moms står det. 55% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Datorprylar ifrån kina är tullfritt? Kan man få någon källa på det?

http://www.tullverket.se/sv/privat/tjansterforprivatpersoner/...

Välj dator och kina, tull 0% moms 25% står det då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjK:

Är du säker på det? Jag liknande siffror i min kundvagn, där står det exkl moms sen när jag går vidare för att slutföra få blir slutsumman 5480 inkl moms står det. 55% rabatt.

I sista betalningssteget (klarna faktura) stod det inkl moms.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min order är som bortblåst fastän jag har fått order bekräftelse igår. Någon som vet vad man kan göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Skrivet av Kazurk:

Inte ännu, det står ingenting om ordern på min Klarna sida.

Det tar ca 1-2 dagar från att ordern har markerats som skickad i Wish innan man ser köpet i Klarna-appen/Klarna.se
Min erfarenhet efter 90+ ordrar från Wish

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

kbpqmxl 50% kod!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Entusiast

Nu har de gjort en kreditupplysning på mig med, via "Kivra". Kom via SMS.
Antar att det är bra, det går ju i alla fall framåt?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Även jag har fått detta, vet dock inte vad det innebär?

Permalänk

Tjoflöjt,
beställde GTX1070 via Wish igår och fick efter nån timma "Your order is now confirmed." och ordern ändrades i appen till "Processing". Jag insåg efter det att man hade 100poängs koden som gav ytterligare 5% men det gick inte att applicera i efterhand, jaja 45% rabatt är helt ok i mina öron.

Valde Klarna 14dagars fakturering och hörde idag av mig till Klarna via chatt och de bekräftade att beloppet var draget igår gentemot mitt person nr. Kortet landade på 2000SEK för GTX1070 och sen vid nästa steg ökade det till runt 2500SEK vilket ganska exakt landade på +25% moms

Vill passa på att på förhand tacka för tipset oavsett hur det blir med leveransen! Lycka till alla lyckosökare!

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Samma här, får hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem

@seraj5: Det beror ju lite på din ekonomi. Det är väl dock Klarna som gör kreditupplysningen skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@seraj5: Det beror ju lite på din ekonomi. Det är väl dock Klarna som gör kreditupplysningen skulle jag tro.

Ekonomin ska det inte vara några problem med. Det är bara skriva under då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Jag har aldrig gissat eller spekulerat i VARFÖR dom höjde priset, jag har endast konstaterat ATT dom har höjt priset under tiden Swec:are har lagt beställningar på grafikkort (1080 Ti menar jag nu, de övriga har jag ej koll på):
Du blir alltså irriterad i onödan..
-----------------------------------------
On Topic:
Har någon som haft sin order under "Behandlar/Processing" fått den makulerad?
Kommer inte gråta om jag inte får något grafikkort eftersom det är sånt overkligt pris så man inte kan förvänta sig ett men det vore ju onekligen roligt om det gick vägen

Off topic: Dude.

"Dom har höjt priset på 1080 Ti allt eftersom beställningarna trillat in. När jag beställde kostade det 3400:- inkl moms."

Det är ett ställningstagande. Du säger att "x är så eftersom beställningarna trillat in".
Eller har jag fel?