Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Administrativ avgift

@anon259415: vad annars förutom grafikkortet

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

@TheNewsV2: asså inga tips direkt men om du får samma svar, kräv - alltså "DEMAND" ett förtydligande ang varför den här aktionen har tagit plats och inte ett svar ang med VAD som har hänt... för att förtydliga

KRÄV ett svar med ett förtydligande om VARFÖR detta har hänt och inte VAD som har hänt - ingenstans i deras EULA står det att de inte behöver tala om det för dig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andra94:

@chokladtomte: vad annars förutom grafikkortet

Lägg upp en screenshot då?

Permalänk

"Butiken kunde inte uppfylla ordern" fick jag nu och det går inte göra någon ny order p.g.a. den nya spärren. Ja detta hanterade dom kvickt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

Sudhanwa Garud på support sitter bara och trycker "citera" och slänger tillbaka mailet medans han sitter och smuttar på sitt Chai te, lmao.

Permalänk
Administrativ avgift

@anon259415: Du kan få en bild när det anländer Min kompis har sagt att allt är chill men jag ropar inte hej än ^^

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

@andra94: Min kompis sa att din kompis och du är full av skit.

Permalänk
Administrativ avgift

@headphoneninja: O_o , jag kan bara säga såhär att han sa att han skulle fixa det och den infon jag fått av han. Om den stämmer eller inte är bara att ta det med en nypa salt Får jag ett kort postar jag en bild Får man ett kort utan att känna någon som jobbar på Wish har man tur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@andra94: Har han kunnat ge dig en lite bättre förklaring till exakt vad som hänt bakom kulisserna här med allas konton osv? Vem som sätter stopp, vad motivationen är bakom att blocka alla och dryga sig istället för att säga som det är?

Någon rolig info alls?

Permalänk
Administrativ avgift

@Trebsor: Ja misstakes where made , konton med allt för höga ordersummor blockeras , i princip allt de gör de senaste dagarna är damagecontroll x10. Så skriver man till supporten så får du en extra flaggning typ

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av andra94:

@Trebsor: Ja misstakes where made , konton med allt för höga ordersummor blockeras , i princip allt de gör de senaste dagarna är damagecontroll x10. Så skriver man till supporten så får du en extra flaggning typ

Ojoj, så man kan bli MER blockad än bara blockad! Shiiiet.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av loveisliving:

Ojoj, så man kan bli MER blockad än bara blockad! Shiiiet.

Den första blockeringen folk får är i princip normalcheck , nyskapat konto du handlar för större summor? , det som dom lägger på efter är ta bort ordern. Somsagt över 500k ordrar , några är dömda att gå igenom

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

"Specialteam"... hoho jaja. Rakt ner i papperskorgen med andra ord

https://www.youtube.com/watch?v=yoy4_h7Pb3M

Skrivet av andra94:

Den första blockeringen folk får är i princip normalcheck , nyskapat konto du handlar för större summor? , det som dom lägger på efter är ta bort ordern. Somsagt över 500k ordrar , några är dömda att gå igenom

Det är väl rätt uppenbart att i princip ingen grå order kommer gå igenom vare sig man kontaktar support eller inte

Permalänk
Medlem

Det tickar in bekräftelser och klarnafakturor som aldrig förr från Wish nu

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

An item from your order has shipped! You can now track it using the "Track Package" button below. Älskar min lilla insider person just nu ^^

Help me out då, ersätter dig i natura )

Permalänk
Medlem

Min ``orderbar´´ är också grå med blå text levereras 31dec. Är dock inte blockerad, men antar att min order också är avbruten.
Men borde jag inte få någon form av skrivelse från wish att den är det ?

Permalänk
Medlem

@x3me00: Tror inte att man får det om man inte kontaktar wish själv.

Permalänk
Medlem

ha bly i magen gör inte ett skit vänta
jag bryr mig inte så varför lägga tid på skiten.. kommer de ett sms att man har ett paket o hämta om 1-2-3 veckor tja då vet du

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Jag beställde en b&o högtalare med 55% rabatt så det blev 960kr. Fick mail inatt att wish drog tillbaka ordern därför butiken inte kunde leverera ordern.

Så inte blockad iaf. Men men haha

Permalänk
Medlem

Är blockerad, kan inte beställa något. Har aldrig beställt innan och använde 45% rabatt + faktura. Ordern är grå nu men jag beställd inget grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Är blockerad, kan inte beställa något. Har aldrig beställt innan och använde 45% rabatt + faktura. Ordern är grå nu men jag beställd inget grafikkort.

använde du en kod du hittade på nätet eller fick du en riktig av någon annan? vad var summan på beställningen?
jag beställde krimskrams igår kväll för 324 - 182 - 22.75 = 250.25 och 3 av 5 objekt står som leveras, jag använde en riktig kod från som jag fick av frugan som handlat där tidigare.

Permalänk
Medlem

Hur länge dröjer det innan man får en faktura från klarna?

Beställde precis något därifrån, har fått bekräftat ordern från wish men ingen faktura.
Finns inget i klarna appen ännu iaf.

Hur länge kan det dröja?

//Sebbe

Permalänk
Medlem

Dom har troligen livliga diskussioner internt om hur dom skall lösa detta. Företaget som skall leverera varan är knappast intresserad av att betala för wish misstag. Och det blir svårt för wish att förklara detta för kunderna. Hur någon fått tag på en rabatkod är enligt min mening helt ointressant, kunden kan knappast sättas ansvarig för wish sätt att sköta rabbatsystemet i sin egna butik. Och det inser nog wish också. Och det är inte ens säkert dom kan reda ut vilka koder som är funna på konventionell väg och vissa som inte är det.

Det dom rimligen kan göra är att häva alla köp, eller skicka ordern. Gör dom inte något av detta kommer Klarna lösa det åt oss, för klarna skiter garanterat i om wish rabbatsystem fungerat korrekt eller ej.

Vad gäller diskussionerna om betalning och att wish skulle vänta för att det är större belopp förstår jag inte. Detta eftersom betalningen sker genom Klarna och då är det klarna's problem och inte wish. Det är det som är halva affärside'n med ett företag som klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thademan:

Beställde precis något därifrån, har fått bekräftat ordern från wish men ingen faktura.
Finns inget i klarna appen ännu iaf.

Hur länge kan det dröja?

//Sebbe

om allt går som det ska så tar det ca 12h (gjorde det för mig).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Magnus112233: Har man genomfört sitt köp med utlovad rabatt är företaget skyldiga att leverera. Även om så skulle innebära konkurs. Det finns liknande incidenter med utlovade rabatter där förhållandevis framgångsrika företag gått under.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

@Magnus112233: Har man genomfört sitt köp med utlovad rabatt är företaget skyldiga att leverera. Även om så skulle innebära konkurs. Det finns liknande incidenter med utlovade rabatter där förhållandevis framgångsrika företag gått under.

Hur exakt skulle det gå till väga? Wish är baserat i USA, och korten kommer från TomTop i Kina. Regelverket blir ytterst svårt att tillämpa då både kinesisk och amerikansk lagstiftning saknar lämpligt konsumentskydd.

Permalänk
Medlem

Det finns liknande incidenter med utlovade rabatter där förhållandevis framgångsrika företag gått under.

Intressant, vilka då?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag har under 2 månaders tid köpt över 60000kr via wish använt 55-60% rabbat via olika konton och därav sålt och gjort en "rimlig" summa pengar. Nu verkar den resan vara över, eftersom man nu blir bannad.

-"Är något för bra varar det inte för evigt"

Permalänk
Medlem

Kanske, jag har inte den kunskapen. Jag skriver bara om vad jag anser är rimlig baserat på svenska förhållanden och var klarna har för åtaganden. Det är nog mer det vi i praktiken har att förhålla oss till.