Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

@Mansonite:
431k personer har använt topp koden (standard 5-50% off kod)

Tidigare idag så kunde man få upp till max 164kr rabatt men nu så kan inte koderna ens ge upp till 164kr rabatt, utan de verkar helt dött. Ändå lite kul att swec lyckas döda den. funkade när jag bytte konto nu vet inte varför det inte funkade på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Tackar, blev en sån istället! Jag var ute efter EVGA från början ändå så man får plats med skiten i lådan.

Dem hade idag på koplett EVGA GTX 1080 Ti SC black edition för 7199kr 10% rabatt.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag beställde inget grafikkort, men en netbook med ett gäng tillbehör.
Mitt konto blev bannat, utan att informera mig, och netbooken skickades inte iväg.

Tillbehören har däremot rört på sig med statusuppdateringar.
Men de går inte att avbeställa, då all kontakt med kundtjänst kräver "bank statement".

Det är givetvis omöjligt att frambringa ett bank statement innan de skickat iväg den första ordern.
Och det är så klart omöjligt att avbeställa efter ordern skickats iväg och ett bank statement skickats ut.

Visa signatur

Arch | 2x1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 6950XT | 64GB@6GHz | 2x4TB SN850x

Permalänk
Medlem

Skrev ett nytt mail till support@wish.com. Vill poängtera att jag inte förväntar mig att jag ska få grafikkortet, men alltid kul att se deras bortförklaringar till varför de inte kan lösa problemet Vem som helst förstår att det är rent skitsnack att det är en teknisk bugg.

Skrivet av mig:

Hej!

Jag la en order (ordernr x) den 16 september och fick information om att ordern skulle skickas senast 3 dagar senare (idag), men nu kan jag inte längre se statusen på beställningen. Förut kunde man se "processing by 19 oct" men nu är det helt grått? Första gången jag handlar på Wish så vet inte varför. Vilken status har min order, när kommer den skickas?

Fick även se att ni ville ha en skärmdump på ett kontoutdrag. Laddade upp skärmdumpen enligt era instruktioner och fick tillbaka något automatiserat mail där det står att jag är blockerad på grund av er policy?

Jag undrar alltså om statusen på min order, när kommer den skickas? Pengarna är redan dragna från mitt konto.
Och varför är mitt konto blockerat trots att jag skickade in skärmdumpen på mitt kontoutdrag precis som ni bad om?

Skrivet av Wish:

Hej!

Tack för att du kontaktar oss på Wish kundtjänst.

Dessvärre har du råkat fått en teknisk bugg vid beställningen av dessa varor. Eftersom dessa varor inte ligger i din orderhistorik så har denna order inte gått igenom.
Du behöver inte vara orolig för dina pengar då dem redan är på väg tillbaka till ditt konto. Återköpet som sker automatiskt har redan skett så vi måste vänligen be dig vänta 7-14 arbetsdagar för att återköpet ska gå igenom via Klarnas system.

Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för omständigheterna och eventuella problem detta kan ha orsakat för dig, vi har full försåelse för din oro.

Tveka inte att höra av dig igen om du har fler frågor eller funderingar.

Tack för att du handlar hos oss på Wish!

Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar

Hans

Wish Teamet

Skrivet av mig (mitt svar):

Hej!

Har förståelse för att tekniska buggar uppstår ibland, men varför ska det drabba mig som kund till den grad att ni blockerar mig från att göra fler köp? Hoppas du förstår att det är en väldigt dålig kundupplevelse.

Vad kan ni göra för att lösa detta? Jag föreslår att ni häver blockeringen och skickar mig en ny rabattkod. Det känns som det enda rimliga med tanke på att det är ett tekniskt fel från er sida och inget jag som kund kan rå för.

Med vänlig hälsning,
Kalle Anka

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

@Mansonite:
431k personer har använt topp koden (standard 5-50% off kod)
https://puu.sh/y25aC/5c4ff84fb4.png

Tidigare idag så kunde man få upp till max 164kr rabatt men nu så kan inte koderna ens ge upp till 164kr rabatt, utan de verkar helt dött. Ändå lite kul att swec lyckas döda den
https://puu.sh/y256m/44260a0d2e.png

Jodå, man kan få 163 kr rabatt nu också, det är bara att den där koden av nån anledning inte funkar för just dig. Lite oklart hur det där funkar... Men lite rabatt kan man fortfarande få!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Fick detta nu, undra vad deras specialteam kan göra, verkar som att kontot blir upplåst iallafall.
Wish är iallafall experter på att copy-pastea svar deras språkbruk ger mig vibbar mot google translate dock, finns några ord och meningsuppbyggnader som vorde varit annorlunda.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Fick detta nu, undra vad deras specialteam kan göra, verkar som att kontot blir upplåst iallafall.
Wish är iallafall experter på att copy-pastea svar deras språkbruk ger mig vibbar mot google translate dock, finns några ord och meningsuppbyggnader som vorde varit annorlunda.

https://i.imgur.com/NvLFMcW.png

Av vilken anledning kontaktade du support?

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Skickade du in ett konto utdrag, i.e. betalade du direkt?

Permalänk
Medlem

Fick detta xD

Citat:

Wish (Wish)

Oct 20, 00:49 IST

Hej [namn]

Tack för att du kontaktar Wish.

Vi har kontrollerat dina kontouppgifter och vidarebefordrat det till vårt specialteam som har hand om åtkomsten till ditt konto.

Vänligen låt oss behandla din begäran. Inom 48 timmar kommer du ha tillgång till kontot igen.

Om något hinder inträffar efteråt, vänligen kontakta oss igen så att vi kan hjälpa dig.

Tack på förhand och tack för att du handlar på Wish,

Karl-Johan

Wish kundtjänst
www.wish.com/help

För övrigt laddade jag upp en bild på en katt när dom ville ha bild på kontoutdrag, samt avslutade kontot. Men testade att logga in nu, och mitt konto finns fortfarande kvar xD .. får la se vad som händer.

Edit: skrev detta till supporten:

Citat:

Hej!

Jag lade min första order hos er igår, och idag försökte jag använda appen. Fick upp ett meddelande som säger: "Vi ber om ursäkt för eventuella besvär, men vi behöver lite mer information så att vi kan verifiera ditt konto. Vänligen ange din e-postadress och en skärmbild av ditt kontoutdrag som visar ett inköp nyligen med oss."

Men problemet är att detta är min första order hos er, och jag valde att betala med Klarna. Hur ska jag då kunna skicka en bild på ett inköp hos er? Kan jag verifiera mitt konto på annat sätt, exempelvis om jag skickar en bild på mitt ID-kort eller liknande?

Mvh

Visa signatur

MSI MAG B650 Tomahawk WIFI • AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB • Noctua NH-D15 • Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast AMD EXPO/XMP 3.0 • ASUS GeForce RTX 5080 16GB Prime OC • MSI MPG A1000G PCIE5 1000W • Kingston Fury Renegade 2TB • LG 27'' UltraGear 27GP850P Nano IPS QHD 180 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisrolex:

Av vilken anledning kontaktade du support?

Frågade hur man ändrar språk i appen och lite annat angående detta då översättningar ofta blir fel
Detta var efter att mitt konto blev blockerat och förklarade det.

Skrivet av Fey:

Beställde via faktura med klarna.

Vill inte säga exakt vad jag skrev eller vad jag skickade in, blir kontot upplåst gör jag det, hade sett skumt ut ifall det kommer in 300st mail med samma upplägg.

Min order på ett gtx 1060 från en butik i Sverige jag la idag kommer ändå ligga kvar då jag inte räknar med att få ett gtx 1070

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonblase:

"Specialteam" 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

"Specialteam" 😂

Wish special forces 😅

Det är ändå ganska roligt att följa detta och man kan bara undra hur mycket kaos det blivit hos wish.

Visa signatur

Permalänk

Efter en lång kontakt med wish angående mitt blockade account.

"Tack för att du kontaktar Wish.

Vi har kontrollerat dina kontouppgifter och vidarebefordrat det till vårt specialteam som har hand om åtkomsten till ditt konto.

Vänligen låt oss behandla din begäran. Inom 48 timmar kommer du ha tillgång till kontot igen.

Om något hinder inträffar efteråt, vänligen kontakta oss igen så att vi kan hjälpa dig.

Tack på förhand och tack för att du handlar på Wish,

Karl-Johan
Wish kundtjänst
www.wish.com/help"

Permalänk
Skrivet av Fey:

Ahaha exakt samma svar och av exakt samma person.

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort 2 dagar sen och då var det en blå ifylld prick i "Behandlar" vid orderhistoriken. Nu finns det inget blått längre dessutom så kom det aldrig någon faktura till mig via klarna, ingen aning vad som pågår ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av zpirato:

Beställde ett grafikkort 2 dagar sen och då var det en blå ifylld prick i "Behandlar" vid orderhistoriken. Nu finns det inget blått längre dessutom så kom det aldrig någon faktura till mig via klarna, ingen aning vad som pågår ¯\_(ツ)_/¯

Du är rökt, mannen!

Permalänk
Medlem

@molsson: De har inte dragit några pengar än heller, osäker om jag behöver kontakta klarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av trollhattan:

"Specialteam" 😂

Skrivet av moonblase:

Wish special forces 😅

Det är ändå ganska roligt att följa detta och man kan bara undra hur mycket kaos det blivit hos wish.

"Specialteam"... hoho jaja. Rakt ner i papperskorgen med andra ord

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Även min order blev gråmarkerad sent i går kväll. (gtx 1070) Då hade jag avancerat en blå punkt till. Jag har inte fått några meddelanden och pengarna drogs från mitt konto den 17:e. Köpte med kort. Jag har lagt en smartwatch i kundvagnen som julklapp men vågar inte köpa den i fall mitt konto är spärrat Wish spammar telefonen hela tiden om fynd etc. och min order ska behandlas senast idag den 19:e. Gäller att ha is i magen och vänta nån dag till. Går det så går det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Även min order blev gråmarkerad sent i går kväll. (gtx 1070) Då hade jag avancerat en blå punkt till. Jag har inte fått några meddelanden och pengarna drogs från mitt konto den 17:e. Köpte med kort. Jag har lagt en smartwatch i kundvagnen som julklapp men vågar inte köpa den i fall mitt konto är spärrat Wish spammar telefonen hela tiden om fynd etc. och min order ska behandlas senast idag den 19:e. Gäller att ha is i magen och vänta nån dag till. Går det så går det.

Ledsen att göra dig besviken men du kommer inte få ett skit så länge ordern inte hunnit passera "shipping". Är ordern gråmarkerad betyder det att ditt konto har blivit blockerat bara att du inte vet om det till dess att du försöker köpa något eller kontakta Wish.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

@Bakgrund: Hur ska man visa något kontoutdrag ifall man använt fakturering 14 dagar med klarna? det finns ju
ingen faktura i klarna appen än

Permalänk
Medlem
Skrivet av zpirato:

@Bakgrund: Hur ska man visa något kontoutdrag ifall man använt fakturering 14 dagar med klarna? det finns ju
ingen faktura i klarna appen än

Precis, wish i ett nötskal när det går fel.

Permalänk
Avstängd

Alltså jag kunde inte hålla mig längre. Loggade in på klarna men där finns inget från wish. Gjorde en ny beställning men som sagt, fick meddelande om att jag var blockerad och dom ville ha verifikation på min mail och kontoutdrag. Har nu skickat detta och väntar på svar. Frågade även vad som är problemet med min order och att dom fått pengarna den 17:e. (på engelska) Is i magen..

Permalänk
Medlem

Priset har gått upp l.i.t.e
Köp nu för bara 16 058 kr SEK
exklusive moms

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddanQ:

Har inte fått något mail om att mitt konto är blockerat, men på kontot där jag har beställt 1080ti:t är ordern grå samt att de vill ha ett kontoutdrag. Ska man skicka in eller är det helt meningslöst?

Mitt andra konto där jag beställde Xiaomi Mi Mix 2 behandlas fortfarande.

EDIT: Använde 55% rabatt på grafikkortet och 60% på mobilen och körde direktbetalning med kort.

En uppföljning på det här..

Min telefon är nu skickad utan några som helst problem

Dock är kontot med beställningen på grafikkortet fortfarande blockerat och ingenting händer där som det verkar. Kanske borde skicka in ett kontoutdrag ändå.. Det verkar ju som att det går att få sina grejer skickade.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag har nog mailat 7ggr nu bara för att jag är nyfiken på anledningen till att kontot bannats och inte bara fått ordern annullerad och har fått samma standard svar varje gång. Vad är det här för företag? Trodde dom var seriösa så många som verkar handla där.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Administrativ avgift

An item from your order has shipped! You can now track it using the "Track Package" button below. Älskar min lilla insider person just nu ^^

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

"I apologize for any inconvenience. At this time, your order is currently under review. Kindly get back to us after 24 hours for the updated status of your order."

... jag kanske får mitt gtx trotsallt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andra94:

An item from your order has shipped! You can now track it using the "Track Package" button below. Älskar min lilla insider person just nu ^^

På vad? Är det inte på något grafikkort är det inte intressant.

Permalänk

@Vetulus: Mailade du till support@wish ?
Jag får dem här standardsvaren
"Ditt konto är låst och vi kan inte låsa upp det "
har skrivit flera mail men får samma copy pasta svar ..
Några tips eller har du bara haft tur ?