Permalänk
Medlem

Destiny 2 FPS Problem

Tjena, jag har FPS Problem på Destiny 2, jag kör med en 144hz benq skärm, här är lite specs.

Intel i7 4790k @ 4.00 Ghz
Nvidia geforce GTX 1080
16gigs ddr3 minne
ssd hårddisk

( inte jätte kunnig kring detta)

Jag har runt över 150-200 fps i "Solo Campaign missions"
och så fort jag kommer ut i EDZ eller något annat multiplayer zone så droppar jag till 80-100.

Jag tror att alla drivers ska vara up to date, har satt allt på max prestanda i nvidia.

Polarna med sämre delar har inga som helst problem...

Permalänk
Medlem

@Prankz: Spelet har lite problem. Har för mig att de håller på att fixa detta. (?)

Jag har bättre FPS än en som jag spelar med som har 7700k och ett 1080ti när jag har en Ryzen 1800x med 1080ti.
Medans en annan sitter med 7700k och har ett 1080 och har bättre fps än oss bägge två.
Så det är något som är fel

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Ja bara lite rädd för att de är någon drivrutin eller något annat som kan kan spöka för delarna i min dator ska klara det galant, och alla drivers ska vara up to date, blåste precis datorn o installerade w10 också

Permalänk
Medlem

@Prankz:
Vad kör du med för inställningar & upplösning?

Edit:
Om du/ni kör med allt på högsta så ändra "Anti-Aliasing till FXAA & "Screen space Ambient Occlusion till det som är lägre än 3D"
- Dem 2 inställningarna gjorde ca 30FPS skillnad för mig med GTX 980 Ti.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prankz:

@ExcZist: Ja bara lite rädd för att de är någon drivrutin eller något annat som kan kan spöka för delarna i min dator ska klara det galant, och alla drivers ska vara up to date, blåste precis datorn o installerade w10 också

Det ska de ja. Men är många som har problem . Även med 7700k osv som jag skrev ovan.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/DestinyPC/comments/7adob7/random_stu...

Har själv samma problem med 3930k, 1080ti! sjukt jävla irriterande

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det är flera som rapporterar kraftiga FPS-drops i vissa zoner. Senast häromdagen i denna tråd med liknande problematik:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1496040-ryzen-1700-des...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Det ska de ja. Men är många som har problem . Även med 7700k osv som jag skrev ovan.

Det kvittar i princip vad jag kör, kan köra custom inställningar eller highest o de gör ingen skillnad alls på fpsen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Prankz: har precis samma problem allt på low eller allt på highest ger i stort sett noll skillnad i vissa ute miljöer. Fattar inte vad de kan va.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@Vash Samma här faktiskt, dock så är det betydligt bättre när man kör story-missions...
Är garanterat någon bugg som Bungie säkert kommer att fixa med tiden.

Dock väldigt tråkigt då man sett fram emot release...

Visa signatur

Vart kommer allt navelludd från...?

Permalänk
Medlem

@JobHo: Har precis som du, börjar bli fett less på de

Permalänk
Medlem
Skrivet av JobHo:

@Vash Samma här faktiskt, dock så är det betydligt bättre när man kör story-missions...
Är garanterat någon bugg som Bungie säkert kommer att fixa med tiden.

Dock väldigt tråkigt då man sett fram emot release...

Skrivet av Prankz:

@JobHo: Har precis som du, börjar bli fett less på de

För mig löstes problemet med en ominstallation av Windows. Alla fps problem försvann 😁 gick från 55 i EDC vid kyrkan till aldrig under 85.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Testade att installera om Windows. Gjorde ingen större skillnad. Fortfarande runt 45 FPS i stora öppna områden som EDZ och Traveler. Ligger runt 50-60% CPU och GPU-användning. Är spelet bara dåligt optimerat för multithreading eller kan det vara minnesbandbredden hos RAM:et på 1600MHz som flaskhalsar? Jag har märkt att i Witcher 3 så flaskhalsar minnet för mig. Kan det vara något liknande i Destiny 2?

Här är en video som benchmarkar olika spel med olika hastigheter på minnen. Vet ni om någon gjort någon liknande benchmark för Destiny 2?

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport