Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk

@CrazyBlueberry: Vad heter sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det finns en japansk hemsida som leverar till Sverige för ett billigt pris, de säljer champion figurerna separata och kostar runt 90kr styck eller nåt. Det enda man kan vara förberedd på är väl tullavgifter, men chansen är liten för amiibo figurer tack vare billiga priset och storleken.

Skrivet av Damponmyboard:

Det kan nog vara cdjapan.co.jp där jag just hittade Mipha för 1500 yen (utan moms). Tyvärr(?) blev det 192 kr med det fraktalternativ jag valt, dvs lika mycket som våra priser.

Edit: la precis en order på Mipha med billigaste flygfrakten, totalt 195 kr. Inte billigare än här, men jag behövde inte lägga ut 800 kr på alla fyra champions iaf.

Tilägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Så jag beställde ett par "clear case purple" eller vad man ska kalla dom från amazon för ett tag sedan. Idag satt jag och pillade på vänstra kontrollen.

https://i.imgur.com/UjD4DsW.jpg

https://i.imgur.com/QH6pya7.jpg

Var lite pilligt då jag saknar "tweezers" hehe. Funkar bra men tror inte att jag tryckte i rumblen tillräckligt långt ner för den känns något svagare än den högra, får fixa det lite senare när jag fixat mig ett par tweezers.

Hot damn, hur bra sitter detta? Vart supersugen på ett clear orange set för Joy Cons och konsolen. 301:- på ebay kändes inte så farligt om det sitter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Hot damn, hur bra sitter detta? Vart supersugen på ett clear orange set för Joy Cons och konsolen. 301:- på ebay kändes inte så farligt om det sitter bra.

Sitter bra, dock blir vänstra rail saken något lösare mot botten, inget som stör mig personlogen. Sett andra rapporterna om det också, ska tydligen vara fixat i en nyare version av skalen. Finns numera med en D-pad på vänster joycon.

Jag köpte för 20 euro på tyska Amazon. ☺

Mest för att prova, hoppas Nintendo släpper egna versioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

@Mirialia: Trevligt avvaktar nog lite så man inte får en gammal variant då. 300:- var med skal till själva konsolen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

@Mirialia: Trevligt avvaktar nog lite så man inte får en gammal variant då. 300:- var med skal till själva konsolen också.

Aha! Tänkte själv ta med konsolen först men eftersom jag aldrig gjort något sådant här tidigare så tänkte jag att det är bäst med att börja med joyconen 😁.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Precis "klar" med Breath of the wild (main quest då) och OJ! vilket spel!
Längesen jag var såhär fast i ett spel. Nästan läskigt bra. Att bara gå runt och leta efter grejer är en fröjd.
Klar 10/10 för min del. Senast jag blev så här förälskad i ett spel var när Ocarina of time släpptes.

Nu kan man börjar med Super Mario odyssey utan att skämmas! Ska bli grymt roligt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Precis "klar" med Breath of the wild (main quest då) och OJ! vilket spel!
Längesen jag var såhär fast i ett spel. Nästan läskigt bra. Att bara gå runt och leta efter grejer är en fröjd.
Klar 10/10 för min del. Senast jag blev så här förälskad i ett spel var när Ocarina of time släpptes.

Nu kan man börjar med Super Mario odyssey utan att skämmas! Ska bli grymt roligt

Grattis, du är inte ensam om att bli imponerad av botw. Jag var också skeptisk till en början, men efter 130h zelda tycker jag att bara det spelet motiverade köp av konsolen. Att det sen kommit fler bra spel är bara en bonus

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Grattis, du är inte ensam om att bli imponerad av botw. Jag var också skeptisk till en början, men efter 130h zelda tycker jag att bara det spelet motiverade köp av konsolen. Att det sen kommit fler bra spel är bara en bonus

Köpte BotW vid släpp. Till wii U.

Köpte switch häromdan. Och BotW 😂😂😂

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk

Hallå! Vad kör ni för skärmskydd till era enheter ?
Skärmen lär väl bli repig i dockan utan ?
Måste skaffa en Switch snart nu , har ju Zelda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Hallå! Vad kör ni för skärmskydd till era enheter ?
Skärmen lär väl bli repig i dockan utan ?
Måste skaffa en Switch snart nu , har ju Zelda

Vill du handla på ebay eller liknande kör många amFilm, billigt glasskydd som ingen klagat på. Har sett några som använder nintendos officiella, dvs. det som följer med ett fodralkitt och säljs på webhallen etc.
Själv har jag copter exoglass, köpt på inet, funkar prima.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

Hallå på er! Köpte precis en Switch idag, med Zelda och Mario Kart. Kommer köpa Mario efter jag spelat Zelda. Tänkte höra med er vilka de bästa och mest prisvärda tillbehören är? Jag nog kommer bära med mig den relativt ofta så att ett case är ett måste. Behövs skärmskydd? Vilka andra roliga accessoarer rekommenderar ni?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johannaje:

Hallå på er! Köpte precis en Switch idag, med Zelda och Mario Kart. Kommer köpa Mario efter jag spelat Zelda. Tänkte höra med er vilka de bästa och mest prisvärda tillbehören är? Jag nog kommer bära med mig den relativt ofta så att ett case är ett måste. Behövs skärmskydd? Vilka andra roliga accessoarer rekommenderar ni?

Jag har denna: https://www.komplett.se/product/912451/gaming/konsoler-tillbe...
Finns fler modeller i ungefär samma prisklass att välja på också. Fungerar fint för min del men finns större fodral som får plats med fler prylar.

Jag använder inget repskydd till min så har inget tips där.

Permalänk
Inaktiv

Det händer grejer! Amerikanerna får Hulu: http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-09-us-video-streami...

L.A. Noire får trailer:

DOOM till Switch ser rätt bra ut, speciellt sett till att spelet körs på en handhållen spelkonsoll. Snittet ligger på 79 i skrivande stund men rätt få recensioner som indexerats ännu: http://www.metacritic.com/game/switch/doom
Kyle brukar vara rätt kritisk så kan vara värt en titt med: https://arstechnica.com/gaming/2017/11/dooms-switch-port-play...
Kommentarstråden är läsvärd med: https://arstechnica.com/gaming/2017/11/dooms-switch-port-play...

Permalänk
Medlem

@Johannaje: Köpte precis samma fodral som anders länkade ovan, fast av dustin som säljer det för 175:-. De kostade 299:- överallt när jag skaffade switchen, tyckte det var för dyrt så jag väntade. I övrigt kan jag rekommendera pro controller ifall du tänkt spela hemma i soffan. Att slippa hålla på med joycons och ha en rejäl kontroll är värt de 7-800 den kostar trots att det är i dyraste laget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också en sån väska. Funkar utmärkt och är tillräckligt hård för att kunna slängas och sittas på. Har provat. 😁 greppvänligt grepp också. Kommer med två blå boxar med plats för 4 spel var.

Skärmskydd är lite som på mobiler. Första veckan/månaden är man jätterädd för att den nya produkten ska repas men snart släppet rädslan och snart bryr mig sig inte om en repa har eller där. Jag har inte fått en repa än, använder inget skydd och är väldigt oförsiktig med den. Min kusin på 6 vårar lekte med den i en månad tidigare, hon brukar inte vara så försiktig. Den klarade sig 😁

Men det är upp till var och en. Väljer du det röda eller blå pillrett 😹

Visa signatur

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Det händer grejer! Amerikanerna får Hulu: http://www.eurogamer.net/articles/2017-11-09-us-video-streami...

L.A. Noire får trailer:
https://youtu.be/p58lBgFcvK4

DOOM till Switch ser rätt bra ut, speciellt sett till att spelet körs på en handhållen spelkonsoll. Snittet ligger på 79 i skrivande stund men rätt få recensioner som indexerats ännu: http://www.metacritic.com/game/switch/doom
Kyle brukar vara rätt kritisk så kan vara värt en titt med: https://arstechnica.com/gaming/2017/11/dooms-switch-port-play...
Kommentarstråden är läsvärd med: https://arstechnica.com/gaming/2017/11/dooms-switch-port-play...

Laddade ned Hulu innan men det fungerar inte i SWE (går med VPN men ja pallar inte). Doom var jag sugen på men man behövde ladda ned 7 GB även om man har köpt spelet fysiskt.

Laddade ned den nya pacthen till BOTW ska försöka ta questen i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Doom var jag sugen på men man behövde ladda ned 7 GB även om man har köpt spelet fysiskt.

Nej det ska inte behövas.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Squallie:

Nej det ska inte behövas.

Ursäkta att jag inte uttryckte mig specifikt multiplayer delen får du ladda ned:

Skrivet av Q:

Måste säga att Doom på Switch so far ändå fungerar helt OK. Dock ganska ordentlig grafisk nedgradering, och undrar lite varför de har lagt på ett filter som gör bilden suddigare? För att dölja jaggies?

Jag hoppas innerligt att den 7.7gb nödvändiga nedladdningen var nödvändig pga spelet var anslutet till internet."

Han fick sitt spel idag och fick ladda ned 7,7 gb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Laddade ned Hulu innan men det fungerar inte i SWE (går med VPN men ja pallar inte). Doom var jag sugen på men man behövde ladda ned 7 GB även om man har köpt spelet fysiskt.

Laddade ned den nya pacthen till BOTW ska försöka ta questen i helgen.

Bra det, Youtube och Netflix borde vara rätt givna, med tanke på användarsiffrorna. En tidsfråga förhoppningsvis.

Personligen ser jag gärna Plex-stöd också. Egentligen vill jag inte använda min Switch för annat än spel men i dockat läge vore det inte helt dumt även för min del.

Skrivet av Tiamat:

Ursäkta att jag inte uttryckte mig specifikt multiplayer delen får du ladda ned:

Han fick sitt spel idag och fick ladda ned 7,7 gb.

Hm, något aggressivt Depth of Field-filter skulle jag kunna tänka mig annars men sånt äter prestanda. Intressant att se Digital Foundrys genomgång av titeln.

Permalänk
Skrivet av doomas:

Det kan nog vara cdjapan.co.jp där jag just hittade Mipha för 1500 yen (utan moms). Tyvärr(?) blev det 192 kr med det fraktalternativ jag valt, dvs lika mycket som våra priser.

Edit: la precis en order på Mipha med billigaste flygfrakten, totalt 195 kr. Inte billigare än här, men jag behövde inte lägga ut 800 kr på alla fyra champions iaf.

Ja precis, det var därifrån jag tänkte på.

Jag hade tänkt beställa 4 pack utgåvan från ShopTo som jag blev så glad över att de sänkte priset till 49.85 pund vilket är samma pris från den brittiska Nintendo store men som vanligt ska det alltid finnas en hake med ShopTo...

I början när jag frågade vad fraktkostnaden skulle bli svarade dem "6.60 pund" på grund av "storleken" på produkten och att 20 pund alternativet är helt uteslutet för den. Jag tyckte det fortfarande var dyrt med 6.60 pund eftersom alla andra brittiska butiker tar enbart 3 pund.

Då till min "förvåning", fick jag ett mail från ShopTo igår att de har bestämt sig för 20 pund i fraktkostnad och de tog sig friheten att avboka min beställning utan min tillåtelse.

Jag är så förbannad som man kan bli, för jag menar 250kr frakt en amiibo figurer från Storbritannien...

Någonting säger mig att de lurar sina kunder genom att sänka priset på produkten men begära stor summa frakt istället.

Detta är väl olagligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenerezza:

Gått ifrån? Kan vara värt att nämna att Japanerna var de först som skapade action rpg grenen, och den grenen av spel har alltid funnits där från första början, tur baserade spel finns det dock fortfarande mycket kvar, men de flesta av dom släppts till Vita/3DS.

När det gäller Xenoblade serien så har de alltid haft samma typ av stridssystem, halvt turbaserat halt realtid.

Sorry. Jag som var otydlig.
Syftade på att man mer och mer gått över till realitd/halvt realtid i de RPG-spel som når Sverige. Minns hur paff jag var med Final Fantasy XII, som för övrigt var skräp, i min mening, jämfört med andra. Helt plötsligt hade det blivit mer World of Warcraft :/

Permalänk
Inaktiv

Hm, var inte lanseringen av Legendary-Amiibosarna idag? Såg nu att CDON inte skickat något, får se om de gör en Webhallen eller levererar till veckan istället.

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry
Segt att de ska vara så otydliga med priserna. Då blir det ju samma pris som här ändå.

Skrivet av anon5930:

Hm, var inte lanseringen av Legendary-Amiibosarna idag? Såg nu att CDON inte skickat något, får se om de gör en Webhallen eller levererar till veckan istället.

Jo, idag släpps de. Men expansionen (dlc har så negativ klang numera..) verkar inte komma förrän i december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannaje:

Kör aldrig med skärmskydd på mobiler men på min kommande Switch åker det nog på ett, dels för att det är dottern som ska ha den men också för att en del verkar få repor på glaset precis utanför skärmen av själva dockan. Denna verkar bra och omtyckt men jag har inte testat den själv.

amFilm Tempered Glass Screen Protector for Nintendo Switch 2017 (2-Pack)
https://www.amazon.com/gp/product/B01N3ASPNV

Instruktionsfilm för montering
https://www.youtube.com/watch?v=mUwxr998kLg

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Ödets ironi Webbis har sina för 799:- och i lager CDON har inte ett jota. Vet att jag fick vänta på Binidng Isaac i ett par månader via CDON men det var det värt. De kostade 279:- st med klistermärken och all annan bonus som ingår.

Jag skulle behållit beställningen på Webbis

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ödets ironi Webbis har sina för 799:- och i lager CDON har inte ett jota. Vet att jag fick vänta på Binidng Isaac i ett par månader via CDON men det var det värt. De kostade 279:- st med klistermärken och all annan bonus som ingår.

Jag skulle behållit beställningen på Webbis

Typiskt när man räknat ut dom hehe. Tomt i webblagret men någon butik har något exemplar inne i skrivande stund. Min cdon-beställning har rört sig lite sen tidigare idag men inte ens skickat. Ingen större brådska men vill ha tag i dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Fick min Coov SH350 (via Wish) häromdagen. När jag kopplade in fick jag ganska snabbt ett felmeddelande (error 25xx-0001, 26xx-0001 eller liknande) och fick göra en "hård" omstart (hard reset - dvs. hålla in strömbrytaren tills konsolen stänger av).

När konsolen nu startar upp fastnar den på skärmen med Switch-loggan, någon som har några tips?

Har försökt starta utan spel eller minneskort i men det har inte gjort någon skillnad. Läste om någon som fått det att försvinna av att låta konsolen ligga orörd någon dag så det provar jag nu. Vill helst slippa att lämna in men det lutar åt det alternativet.

Det har varit problem ibland med att konsolen inte läst kortet direkt när jag bytt spel (vilket kan indikera fel på spelet eller konsolen, enligt det felmeddelandet) så kan inte utesluta att det finns någon annan orsak.

Jag har också köpt en kinadocka (en Dealonow ) och har haft lite problem med den med, men som tur inte att den permanent har fastnat i boot, så kan nog tyvärr inte ge några mer tips än att lämna in på garanti eller något liknande...

Min docka har problemet att jag inte får sätta switchen i sovläge medans den är i kinadockan, då kommer den att låsa sig med svart skärm. Jag kan få fram sidomenyn med hemknappen men den svarar inte på order som omstart och liknande, enda lösningen är hård omstart.
Om jag tar ut switchen ur dockan innan jag lägger den i sovläge så fungerar allt fint.

Men jag är lite halvt som halvt skeptisk till dessa dockor nu, de fungerar men inte utan en viss oro av att använda dem.

Edit: Cdon har registrerat sändningen av mina amiibos till postnord nu och de lär väl gå iväg ikväll eller något.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Typiskt när man räknat ut dom hehe. Tomt i webblagret men någon butik har något exemplar inne i skrivande stund. Min cdon-beställning har rört sig lite sen tidigare idag men inte ens skickat. Ingen större brådska men vill ha tag i dessa.

De som finns i butik skickas till webblagret om de finns i olika butiker. Det tar lite extra tid men då kan man få den i alla fall.
Skickade ett mejl till CDON och sen står det att de har skickat dem så de är på väg för mig.

Såg även att Skyrim låg på 448:- på spelbutiken så jag avbeställde CDON:s.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

@CrazyBlueberry
Segt att de ska vara så otydliga med priserna. Då blir det ju samma pris som här ändå.

Jo, idag släpps de. Men expansionen (dlc har så negativ klang numera..) verkar inte komma förrän i december.

Hm, just ja... var det inte tänkt att de skulle lanseras samtidigt? Kan vara jag som minns fel med.
CDON fick tillslut iväg min, så förhoppningsvis är den framme nu på måndag.

Skrivet av Tiamat:

De som finns i butik skickas till webblagret om de finns i olika butiker. Det tar lite extra tid men då kan man få den i alla fall.
Skickade ett mejl till CDON och sen står det att de har skickat dem så de är på väg för mig.

Såg även att Skyrim låg på 448:- på spelbutiken så jag avbeställde CDON:s.

Bra det!
Min skickades iväg under eftermiddagen från CDON så verkar som att allt är lugnt. Om de skickar till rätt address, förra gången jag försökte handla från dom så skickades försändelsen till fel ställe. Fick SMS och mail i två veckor om att den gick att hämta ut men varken CDON eller ens Postnord kunde göra något åt det då försändelsen inte skickats som paket.

Sneglade lite på Skyrim där igår. Lockande... men jag gillar inte deras storefront. Chansar på att någon annan butik följer efter med prissättningen eller något black friday-erbjudande i slutet av månaden.