Corsair lanserar headsetet HS50 Stereo

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar headsetet HS50 Stereo

Corsair lanserar nu sitt senaste gamingheadset HS50 Stereo, vars fokus ligger på gedigen byggkvalitet och komfort för användande under långa spelsessioner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gissar att de använt Takstar som OEM och någon av deras produkter som referens för bygget? Dock gissar jag att öronkuddarna faktiskt kan vara sköna och är ett litet lyft över HyperX-lurarna som finns ute.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Gissar att de använt Takstar som OEM och någon av deras produkter som referens för bygget? Dock gissar jag att öronkuddarna faktiskt kan vara sköna och är ett litet lyft över HyperX-lurarna som finns ute.

Hoppas att det är som QPads QH-85/90 fast med bättre byggkvalitet om det nu är baserat på Takstar (QPad>HyperX IMO)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

På pappret / egenskaperna ser dessa lurar ut att hamna i det övre medelklassegmentet. Till det facila priset av 600 pistoler kan jag tycka upplägget och produkten verkar rätt så bra. Träffar nog rätt hos många då lurarna saknar massa lull-lull och ser stilrena ut i allmänhet.

Men - efter att ha kört trådlösa lurar (enbart till gaming) i flera år skulle jag dock personligen aldrig gå tillbaka till kabel igen (3,5 mm eller USB har jag ingen aning om vilket som skulle vara bättre eller sämre). Finns inget som helst lagg i mina nuvarande lurar som jag haft i 4 år, varken i micen eller själva hörlurarna. Då finns det ändå *ännu bättre* trådlösa varianter idag. Lägg ett par kronor extra och köp ett par sådana istället säger jag, du kommer inte ångra dig

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk
Medlem

@Peking: Xtrfy verkar redan ha den uppdaterade version av takstars gaming (med tjockare pads bla.) headset ute, men deras har volymstyrning osv. på en in-line-dosa istället för på ena kåpan.

Edit: Verkar som Xtrfys lurar inte är till salu ännu, samt att de kostar 169€ (vart dom hittar argument för denna prisskillnad hade varit intressant att få veta)

Permalänk
Medlem

Bra prislapp och avsaknad av onödiga saker som virtuell surround samt RGB. Kan blir nästa lur till kontoret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Väldigt stilrena, kanske blir ett köp om den får bra review i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Väldigt stilrena, kanske blir ett köp om den får bra review i övrigt.

Håller med

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Wow, "Stereo"

Ok, ser ju faktiskt vettiga ut, låter bra på pappret, men,, 3,5 plug? ska man verkligen behöva tjafsa med att hitta rätt stereo-ut & mic plug, och sedan lida av brus för att pluggen inte gick riktigt ända in, etc. Och sen är det en sån där sladdrig mic som blir mjuk efter lite användande och aldrig riktigt håller en bra position.
Det ska till att vara jävligt bekväma lurar med bra ljudkvalitet om det ska vara värt 600 spänn.

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte valt ett sämre namn? Typ Corsair CD-ROM eller något i den stilen? Stereo imponerar verkligen.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Kunde dom inte valt ett sämre namn? Typ Corsair CD-ROM eller något i den stilen? Stereo imponerar verkligen.

Testa att googla stereo headphones, du kommer bli förvånad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

På pappret / egenskaperna ser dessa lurar ut att hamna i det övre medelklassegmentet. Till det facila priset av 600 pistoler kan jag tycka upplägget och produkten verkar rätt så bra. Träffar nog rätt hos många då lurarna saknar massa lull-lull och ser stilrena ut i allmänhet.

Men - efter att ha kört trådlösa lurar (enbart till gaming) i flera år skulle jag dock personligen aldrig gå tillbaka till kabel igen (3,5 mm eller USB har jag ingen aning om vilket som skulle vara bättre eller sämre). Finns inget som helst lagg i mina nuvarande lurar som jag haft i 4 år, varken i micen eller själva hörlurarna. Då finns det ändå *ännu bättre* trådlösa varianter idag. Lägg ett par kronor extra och köp ett par sådana istället säger jag, du kommer inte ångra dig

@glad_katt vore trevligt att veta vilka hörlurarna är som du är så nöjd med 😊
Sekunden efter jag postade detta så ser jag vilka du har 😁😁
Min son hade problem med trådade hörlurar på sin laptop, problemen försvann med trådlösa steelserie hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

@glad_katt vore trevligt att veta vilka hörlurarna är som du är så nöjd med 😊
Sekunden efter jag postade detta så ser jag vilka du har 😁😁
Min son hade problem med trådade hörlurar på sin laptop, problemen försvann med trådlösa steelserie hörlurar.

Precis, Steelseries Otroligt supernöjd, aldrig strulat, fungerade direkt och alltid gjort sedan dess. Hela kärnsystemet av lurarna med hot-swap-batterier och annat najsigt fungerar bara så jäkla perfekt. Då har jag ändå H-modellen från 2013. Har en polare som har Steelseries 840-modellen (årsmodell 2016), OTROLIGT nöjd är han med dem också. Har prövat dem själv och de känns bara som en allmänt grym uppdatering till mina egna. Vill-ha-faktorn är superhög, men jag kan bara inte byta ut mina nuvarande då de fungerar 110% klanderfritt efter 4 års relativt intensiv användning

Visa signatur

Alla andra har visst sin gear här. Då får jag väl joina e-penisleken för att inte känna mig utanför: https://classic.prisjakt.nu/list.php?l=2488576&view=m

Permalänk

Låter helt okej. Vill bara ha 7.1