Disneys strömningstjänst blir billigare än Netflix

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Yikes, 100 000 kr/mån i hushållsutgifter, du måste bo fint du

Nu antingen läser eller räknar du dåligt, liksom de som gillar ditt inlägg. Jag skrev promillen, dvs mer än "ett promille".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

En promille är en tusendel. 99*1000 = 9900 kr.

Du har helt rätt fram till punkten. 99*1000 SEK = 99 000 SEK

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

En promille är en tusendel. 99*1000 = 9900 kr.

Jag har en fantastisk deal till dig! Du ger mig 1000 kr 99 gånger, och sedan ger jag dig hela 10000 kr tillbaka! Du får anta erbjudandet hur många gånger du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Jag har en fantastisk deal till dig! Du ger mig 1000 kr 99 gånger, och sedan ger jag dig hela 10000 kr tillbaka! Du får anta erbjudandet hur många gånger du vill.

Oj hur tänkte jag där...
Hjtärnsläpp

Permalänk
Medlem

Även om det blir 500 olika strömningtjänster i framtiden, så ser jag lite fram emot vad Disney's strömningstjänst har att erbjuda och va de kan tänkas erbjuda i framtiden, hade varit kul att se gamla klassiker som man såg när man var yngre t.ex långbens galna gäng, quack pack och andra sköna serier.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Att filmbolagen aldrig lär sig.
Det är så enkelt skapa EN tjänst som alla filmbolag kan vara delägare i, sen är det bara för dem att publicera sitt innehåll i samma gemensamma tjänst.

Men det som blir problemet med det är ju att all konkurrens försvinner, då tredje-parts tjänster som Netflix blir helt utslagna eftersom de lär de sluta publicera innehåll på andra än sin egna tjänst.

Permalänk
Skrivet av Ringman:

Att filmbolagen aldrig lär sig.
Det är så enkelt skapa EN tjänst som alla filmbolag kan vara delägare i, sen är det bara för dem att publicera sitt innehåll i samma gemensamma tjänst.

Men det som blir problemet med det är ju att all konkurrens försvinner, då tredje-parts tjänster som Netflix blir helt utslagna eftersom de lär de sluta publicera innehåll på andra än sin egna tjänst.

Skulle vilja se dom förhandlingarna om vem som ska ha vilka pengar och hur, beroende på antal filmer i tjänsten, vilket bolag, vilka som har filmer som lockar användare till tjänsten osv.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Äger inte Disney allt Star Warsrelaterat också?

Korrekt.

Skrivet av VadSaDu:

Gånga 99:- med 10 sen addera lite mobilabonnemang på detta till alla barn, siffran kan enkelt sniffa på 5000:-/månaden.

Många bäckar små.

Spotify, Netflix, canaldigital, internet, matkassen Ps plus, Xbox live? medmera medmera..

"Många bäckar små.." sa personen som överdrev bara för att få sin poäng att gå ihop.

Skrivet av Ringman:

Att filmbolagen aldrig lär sig.
Det är så enkelt skapa EN tjänst som alla filmbolag kan vara delägare i, sen är det bara för dem att publicera sitt innehåll i samma gemensamma tjänst.

Men det som blir problemet med det är ju att all konkurrens försvinner, då tredje-parts tjänster som Netflix blir helt utslagna eftersom de lär de sluta publicera innehåll på andra än sin egna tjänst.

Netflix kör dock sina egna serier.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringman:

Att filmbolagen aldrig lär sig.
Det är så enkelt skapa EN tjänst som alla filmbolag kan vara delägare i, sen är det bara för dem att publicera sitt innehåll i samma gemensamma tjänst.

Men det som blir problemet med det är ju att all konkurrens försvinner, då tredje-parts tjänster som Netflix blir helt utslagna eftersom de lär de sluta publicera innehåll på andra än sin egna tjänst.

Exakt, plötsligt skulle de ha en attraktiv, laglig och konkurrerande lösning värdig namnet att möta pirattjänsterna med.

Det är antingen på det spåret, eller att allt material måste erbjudas via alla streamingtjänster så att det är smidiga, välfungerande lösningar och kapacitet som blir säljargumentet. -Snarare än exklusivt utbud per tjänst för att tvinga på folk fler prenumerationer om de vill ta del av innehållet.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Det är fan nästan på gränsen till att det börjar bli mer värt att börja köpa skivor igen, då kan man i alla fall sälja dem vidare sen om man inte samlar på allt...jäkla bakåtsträvande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Även om det blir 500 olika strömningtjänster i framtiden, så ser jag lite fram emot vad Disney's strömningstjänst har att erbjuda och va de kan tänkas erbjuda i framtiden, hade varit kul att se gamla klassiker som man såg när man var yngre t.ex långbens galna gäng, quack pack och andra sköna serier.

Precis så jag tänker, lägg upp alla gamla barndomsserier som dom du listade.
Men också tale spin/luftens hjältar, ducktales, darkwing duck mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

För att sedan smyghöja precis som Netflix? För många streamingtjänstet snart.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Jaha ja, Disney känner att det behövs ännu en streaming tjänst som konsumenten måste prenumerera på. Det är varken speciellt eller unikt i dagsläget. Vi har Viaplay, Netflix, HBO, m.fl. och nu ska disney in i leken. Det får bli mindre Disney i hushållet helt enkelt då jag vägrar lägga ut mer pengar för ytterligare en streaming tjänst.

Det är självaste f-n att filmbolagen är så inbakat tröga att dom inte förstår bättre än att dela upp allt och hållas med förlegade regionala licenser. Ge konsumenterna tillgång till allt innehåll, med en tjänst. Det är vad vi vill ha.

Det kommer inte hända på bra länge, de som äger rättigheterna bestämmer.

Permalänk
Medlem

Bättre med alla på samma streamingtjänst så klart, MEN jag varvar mellan alla ändå så betalar bara för en åt gången iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krippa75:

Det kommer inte hända på bra länge, de som äger rättigheterna bestämmer.

Det är det som är nedslående för betalande konsumenter men också frodar fildelning. Tänkt dig en tjänst som netflix med hela utbudet hos dom filmbolag dom har ett avtal med. Fildelning skulle sjunka som en sten, och framför allt skulle kunderna vara betydligt mer nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Även om det blir 500 olika strömningtjänster i framtiden, så ser jag lite fram emot vad Disney's strömningstjänst har att erbjuda och va de kan tänkas erbjuda i framtiden, hade varit kul att se gamla klassiker som man såg när man var yngre t.ex långbens galna gäng, quack pack och andra sköna serier.

Hoppas med både svenska och engelska för barnens skull

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Och när man segmenterar upp all film- och musiktjänst på det här viset, behöver man inte undra varför piratkopiering- och illegala strömningstjänster fortfarande är ett mer attraktivt alternativ för väldigt många.

EN plattform, tack. Det innehåll som ägs av respektive bolag får sin del av intäkterna.

Problemet? Girighet. Istället skapas det prejudikat i länder världen över som ger dessa film- och musikbolag en gräddfil för att kamma hem intäkter som inte ens går att fantisera om.

Alla dessa bolag kan i en handvändning slå sig ihop för att sätta åt en liten 15-åring och blåsa liv i ett dödfött rättssystem, men de har inte kunnat under alla dessa år kunnat komma överens om EN plattform och en resonabel ersättningsnivå för vardera bolags film- och musikunderhållning.

Nej, det är bättre att segmentera det till fan vet hur många tjänster som existerar idag (dessutom med regionslåst innehåll). Förlorade intäkter hämtar vi från de som piratat Åse-Nisse och Zootropolis. 🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Hoppas med både svenska och engelska för barnens skull

Skickades från m.sweclockers.com

Det är det viktigaste. Hoppas också på att det släpps någon app till konsoller, som för stunden används som renodlad mediacenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknown:

Det är det som är nedslående för betalande konsumenter men också frodar fildelning. Tänkt dig en tjänst som netflix med hela utbudet hos dom filmbolag dom har ett avtal med. Fildelning skulle sjunka som en sten, och framför allt skulle kunderna vara betydligt mer nöjda.

Visst, i den bästa av världar så skulle det finnas en sådan tjänst. I praktiken är det så mycket juridiskt tjafs som måste på plats att det kommer dröja många många år, om någonsin.

Permalänk
Medlem

För min del skulle 500ish/mån vara acceptabelt om ALLT fanns på samma ställe lägg till 1-200 om dom klarar av att lägga in vanliga "live" / "påtvingat" kanalerna.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Som många andra så varvar jag abonnemangen med 2-3 månaders mellanrum. På det sättet blir kostnaden minimal samt jag kan ta del av allas utbud. Som bonus hinner sidorna dessutom förnya materialet under tiden jag inte har dem.

Förutspår en tjänst som förnyar abonnemang åt en med jämna intervall för en lagom kostnad (gratis affärsidé till någon här kanske?)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag tänker mig inte att alla ska köra alla tjänster samtidigt, utan mer att folk kommer byta. Disney 1 månad, sen Netflix, sen Disney, osv.

Så tror jag det kommer bli. "Game of thrones, extrapris HBO" ena månadens binge avklarad och nästa månad "Daredevil säsong 89" En månad rabatterad Netflix nästa osv...
Däremellan tror jag sjuttonimig att det börjar bli dags att plocka fram gamla hederliga tärningsspel mellan hela hysterin.

Permalänk
Medlem

Det räcker med de tjänster som redan finns, de är redan för många. Barnen får sluta tiitta på Disney då helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker det ska bli toppen med Disney
Netflix går allt mer sällan här hemma tycker jag, och då har vi ändå inte betalat på länge nu, kör på kompisens.

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Det är fan nästan på gränsen till att det börjar bli mer värt att börja köpa skivor igen, då kan man i alla fall sälja dem vidare sen om man inte samlar på allt...jäkla bakåtsträvande.

Faktiskt får börja handla på Ginza igen orkar inte med alla dessa abonnemang man ska ha.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en tjänst med ett stort utbud för ett vettigt pris
Jag vill INTE ha 5+ tjänster och flippa mellan 5+ olika appar för att hitta det jag vill titta på.

utvecklingen går åt fel håll.

jag betalar gärna 400kr för ett bra strömmingtjänst med 5+ samtidiga uppkopplade
men jag vill inte betala 4x 100kr för 4 olika appar ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnkelBob:

Tycker det ska bli toppen med Disney
Netflix går allt mer sällan här hemma tycker jag, och då har vi ändå inte betalat på länge nu, kör på kompisens.

Säger en stolt parasit? Antar att det är kompisen som får betala Disney också.

Permalänk
Inaktiv

Blir dyrare som jag ser det. Man behöver fortfarande minst Netflix, HBO den korta period Game of Thrones får nya avsnitt. Behövs inte fler tjänster utan en universal lösning.

Streaming som alternativ till fysisk media är helt okej men inte när man behöver flera tjänster för att knappt ens täcka grundkraven.

Disney borde inte fått göra alla de köp de gjort i mitt tycke, för stora och farliga som de är redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det behövs fler tjänster som t.ex. VRV ( finns dock inte i Europa än ) som bakar ihop en hel del olika streaming tjänster till ett hyfsat billigt paket om det ska fortsätta så här.

Annars kommer det bara sluta i en enda soppa och inga av dessa tjänster kommer vinna på det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

För många tjänster kommer göra att folk tröttnar och återgår till piraterna, men som föreslagits redan bundla ihop några stycken till måttligt pris så kanske.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300