Permalänk
Medlem

No signal via displayport

Hej!

Startade datorn idag och märkte att jag inte får någon signal via displayport till min ena skärm. Har två skärmar, en med HDMI och en med DP. Den som är kopplad via HDMI fungerar men den andra får jag ingen signal på. Allt fungerade igår utan några problem. Någon som har en bra ide om vad som kan vara fel?

Komponenter:
CPU: AMD FX-8320
MOBO: Gigabyte 990FXA-UD3
RAM: G.Skill 8GB 1600Mhz
GPU: Asus GTX 670 DCII
Mvh

Permalänk
Medlem

Vilka skärmar? Kan du pröva med någon annan kabel?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vilka skärmar? Kan du pröva med någon annan kabel?

Den som är kopplad med HDMI är en LG Flatron IPS235, den som är kopplad med DP är en AOC G2460PF. Har inte tillgång till någon annan DP kabel just nu men kan testa med HDMI istället. Återkommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vilka skärmar? Kan du pröva med någon annan kabel?

Haha, nu känner jag mig lite dum. Testade att koppla ur båda skärmarna och kopplade in allt igen och nu funkar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plushed:

Haha, nu känner jag mig lite dum. Testade att koppla ur båda skärmarna och kopplade in allt igen och nu funkar det!

En mycket vanligare lösning på många problem än man kan tro. Bra att det löste sig. Kanske en av kablarna satt lite dåligt eller liknande.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5