Rykte: Toshiba kan sälja sin datorverksamhet till Asus

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Toshiba kan sälja sin datorverksamhet till Asus

Nya uppgifter talar nu för att Toshiba är på väg att sälja av sin datorverksamhet, där en av de intresserade köparna uppges vara Asus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Synd om Tecra modellerna skulle försvinna. Absolut favorit för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Synd om Tecra modellerna skulle försvinna. Absolut favorit för mig.

Håller med dig, får hoppas att de behåller sin datorverksamhet.
Och skall de prompt sälja så hoppas jag på Lenovo. Tror chansen att det får fortsätta i samma spår då är större.
Och jag vill inte att det sjunker till Asus "nivå".

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd

Ledsen fans men har aldrig tryck om detta märke tycker bättre om Asus och hoppas att dom får köpa det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

De har tagit bort nästan allt relaterat till datorer från sina webbsidor och manualer/drivrutiner är borttagna från deras support sida. så jag skulle gissa att detta är sant.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Ugh. Jeg tror nok at Asus bare er interessert i penger. Toshiba er et merkenavn som jeg har assosiert med kvalitet, uten at jeg kan si at jeg er noen ekspert på alle typer Toshiba produkt.

Permalänk
Medlem

Har haft några Toshiba laptops. En 486 laptop och en pentium 2. Lite plastiga men absolut toppkvalitet rent mekaniskt. Lite synd men så kan det gå.

Min asus laptop är rent skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Toshiba är riktigt bra datorer, tyvärr har deras konsumentmaskiner försvunnit från Sverige. Men Tecra och Portege är extremt hållbara, var på mässa i Göteborg där "karln" släpper ner datorn en halvmeter rakt ner i betongen, ställer sig på datorn och den håller...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Shamefur Dispray!

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Bra prestanda för litet peng, men man fick vad man betala.
Plast..
Väldigt nöjd med min Toshiba tills jag lyfte den från knät när den var igång, grafikkortet glappa och datorn kraschade direkt..

Sann historia, den fungerade perfekt som kupévärmare.
Hade ispropp i värmepaketet på bilen och frost på insidan av rutan, drog igång CPU bench och tejpa fast i instrumentbrädan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

De bästa bärbara gjordes av Sony. Deras Vaio serie är grym. Har en som inköptes år 2010 och den fungerar lika bra nu som då. Enda ingreppet som är gjort är bytt ut hårddisken mot en SSD och den startar upp på drygt 20 sekunder. Funkar ypperligt för film och surf. Toshiba vet jag att många gillat.
Det är för mycket skräp därute på marknaden och Lenovo är en av dem. Inte heller Asus är något vidare. Går Toshiba i graven också så blir det bara skräp kvar.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Skrivet av hakan78:

De bästa bärbara gjordes av Sony. Deras Vaio serie är grym. Har en som inköptes år 2010 och den fungerar lika bra nu som då. Enda ingreppet som är gjort är bytt ut hårddisken mot en SSD och den startar upp på drygt 20 sekunder. Funkar ypperligt för film och surf. Toshiba vet jag att många gillat.
Det är för mycket skräp därute på marknaden och Lenovo är en av dem. Inte heller Asus är något vidare. Går Toshiba i graven också så blir det bara skräp kvar.

Beror helt på vad man kikar på, de lyxigare Lenovo's är inte skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

Beror helt på vad man kikar på, de lyxigare Lenovo's är inte skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Det fanns en anledning till varför Sony Vaio la ned sin bärbara datoravdelning. Folk köper hellre skräp billigt än betalar för en dator med en bra skärm och komponenter. När jag köpte min bärbara Sony Vaio kostade den 12000 kr. Du kunde få en Acer med samma mängd ramminne, processor och skärmstorlek för 6500 kr. Folk såg inte att det var en full hd va skärm i Sony, de såg inte heller att man fick med både blueray och minneskortläsare. Inte heller att man fick med en ac-nätverksstandard på det inbyggda grafikkortet med full hastighet eller att det faktiskt satt ett grafikkort som funkade till lite spel. De såg bara priset. Man fick faktiskt riktigt schyssta saker med Vaio och byggkvaliten är bra. Toshiba har kört på bra och nej Lenovo ligger inte i närheten. Folk ser till priset och då ryker de bra. Legionella Y720 har bra prestanda men de har satsat så hårt på dyra komponenter så skärmen är helt värdelös att sitta och göra arbeten på. Funkar bra till spel men inget du vill skriva en uppsats på. Snabb wifi men ljudkortet klarar inte av trögdrivna lurar över 32 ohm.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.