Har köpt Elder Scrolls Online, behöver hjälp med att komma igång

Permalänk

Har köpt Elder Scrolls Online, behöver hjälp med att komma igång

Hej där!

Skaffade ESO idag för att jag var sugen på att prova ny MMO; har mestadels spelat WOW eller guildwars 2..

Nu är problemet att jag är ganska så vilse här, Skapade gubbe, Eftersom jag har expansion, fick någon ny starting place... Hörde att de går o gå tillbaka till faction zone o köra där, vilket e bättre. Råkade attackera någon så nu dödar mig alla Guards där...
Kan någon hjälpa mig komma igång som fortfarande kör detta spel!??!?!

Permalänk


Questen / zoonerna kommer leda dig till nya delar. Kör där du började. ( Vvardenfell antar jag? ) Du kan zoona till ditt mainfaction dock förstår jag inte varför det skulle vara bättre. Förutom att farma blommor och dylikt. Smaksak antar jag. Zoonerna skall ändå utforskas och göras. Och du rankas till zoonens nivå på mobsen.

Ta det lugnt och metodiskt. Ladda ner addon för både skyshard och lorebook och ta dessa medans du lvlar. Var också noga att du kör din mainstory quest. Den börjar vid lvl 3. Men vänta gärna några lvlar innan du börjar köra igång.
http://www.ign.com/wikis/elder-scrolls-online/Main_Quests

Om du attackerar en NPC eller någon i städerna så kommer du få en flagga. Skall vara en mätare på skärmen på hur lång cooldown du har. Annars får du betala böter till vakterna så släpps denna bounty på dig. Väljer du att fly så behöver du vara snabb.
Detta är för att du kan stjäla saker från städerna och skulle du bli tagen så förlorar du alla items + får en böter att betala. Finns vissa som älskar denna del och gör builds just runt detta. Och det är ett bra sätt att farma pengar.

Börja även crafta! Läs på lite och kolla på youtube. Börja crafta armour/vapen det du tror du skall köra. De sista tar lång tid att låsa upp. Och enkelt att börja med.

Gå med ett guild. Finns många bra och vänliga. Som kan hjälpa dig med gear och dylikt och även folk att lvla med.

Stressar du igenom detta spelet kommer du ångra dig och sluta. PVE'n är helt underbar i detta spel. PVP'n är riktigt rolig när man lär sig. Vilket tar oerhört lång tid och bli bra på. Såvida man inte springer med och zergar bara.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Blackbeardie sammanfattade det hela bra. Håller verkligen med honom om att absolut inte stressa igenom spelet. Det är mycket att komma in i.

Permalänk

Jag behöver minst 10 inlägg för att få lägga in säljesannonser så.... Tar upp en äldre tråd

Jag har spenderat en hel del tid i ESO och gillar verkligen att spela low-level, allting skalar till en lågnivås fördel så det går att vara riktigt effektiv om man vet vad man gör.

Det finns inga som helst nackdelar med att börja med crafting tidigt, det mesta kommer man ha nytta av senare, tvärtom kan det vara fasligt avslappnande att plocka blommor och titta på omgivningarna

Lore! Finns hur mycket lore som helst, massor med böcker att läsa, ofta om gudars och halvgudars liv och leverne. Intriger och erotik! Fast på amerikanskt vis då.

Orsinium är den mest prisvärda DLC:n. Fantastisk story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirtyfozzie:

Hej där!

Skaffade ESO idag för att jag var sugen på att prova ny MMO; har mestadels spelat WOW eller guildwars 2..

Nu är problemet att jag är ganska så vilse här, Skapade gubbe, Eftersom jag har expansion, fick någon ny starting place... Hörde att de går o gå tillbaka till faction zone o köra där, vilket e bättre. Råkade attackera någon så nu dödar mig alla Guards där...
Kan någon hjälpa mig komma igång som fortfarande kör detta spel!??!?!

Gå inn i "settings" <escape>. Der skal du kunne finne en innstilling for å aktivere "do not kill innocents”. Da vil du ikke kunne slå ihjel husdyr som tilhører noen NPC når du bruker AoE eller lignende gjennom et uheld. Vaktene (guards) i sentrum og de som vandrer kan ta alt du har stjålet og krever en bot eller du kan prøve å fly. Disse vakter har så mye HP, så det er nesten en dødsdom. Du kan være heldig å fly dersom du har tilstrekkelig med invisibility potions (alchemy) eller NB cloak skill.

Gå med i et sosialt Guild med andre spillere eller trading guild. Gjennom å bruke roaster (medlem listen) for guild, group eller friends så kan du teleportere deg til nærmeste wayshrine gratis. Se til du er i aktive wayshrine moderne (når du flytter pekere over ws så skal du ikke se noen pris i form Gold, i annet fall gå tilbake til interact med ws igjen). Tips: lade ned MINIONs og søk på "Goto". Denne add on samler alle disse i en tab når du åpner kortet for Tamriel.

Du kan også finne add on som hjelper med å stjele ting eller legge til et trinn så du må bekrefte (gå stealth/crouch) innen du kan aktivere lås (trespassing) eller ta ting som tilhører noen.

Gå med i Mage Guild for å samle alle bøker der gir deg XP i MG skill line. Gå også med i Thieves Guild (du må enten ha kjøpt DLC eller ha ESO + sub). Når du vil få en fence, så kan du betale dette til NPC fence for å bli upstanding member. Du samler også XP fra å åpne kister med lock pick. Over tid vil du også få mer XP i TG Passover og kan redusere fence.

Du kan finne respektive quest NPC i hver start zone eller åpne crown store <,> og finne en seksjon der du starter hver quest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ta det lugnt och I din egen fart! Njut av natur och quest så du lär dig allt i lugn och ro