Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

Ett av mina senaste inköp.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Visserligen inte den du frågade men jag äger också en G2 (som hälften av alla andra svenskar känns det som).
Jag har bara haft IKEA-knivar och dyl innan, jämfört med dessa är det en väldigt bra kniv. Skön att hålla i och vass. Men... De där svarta "groparna" på skaftet blir väldigt omysigt att hålla i om man har fuktiga händer. Jag kan inte riktigt beskriva varför men det känns inte alls bra. Sen ska man förstås inte hantera en kniv med fuktiga händer men men...

Sen ska man inte heller glömma att även den bästa kniven inte är bättre än sin knivslip. Jag är lat och har köpt en sån här knivslip. Enkelt och bekvämt!

Min mamma har även hon en G2 och exakt samma knivslip. Däremot slipar hon nästan aldrig kniven, det märks...

Tack för feedbacken! Lutar mot en G2 som det ser ut i dagsläget. Den är till mina föräldrar som i dagsläget kör halvslöa ikeaknivar men som gillar att laga mat. Känns som ett bra alternativ i prisklassen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Äntligen! Lanseringsdatumet har skjutits upp säkert ett dussin gånger sedan september då den skulle släppts egentligen.
https://imgur.com/m82hAJv.jpg

E: Anledning att jag är lite exalterad är att jag aldrig köpte boken när jag var liten eftersom en av mina vänner hade den, så jag kunde läsa den där. De senaste åren har jag försökt att köpa den via Tradera men den har alltid slutat på uppemot 3000 kronor.

fick en orderbekräftelse förra veckan. och nu idag fick jag höra att den inte kommer skickas. blir så förbannad på adlibris hemsida att de inte kan synka mot lager...

edit: du vet inte var jag kan få tag på ett ex. för jag antar att du inte vill sälja din kopia? =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Shysst med två propellrar, men de drar där efter också

Permalänk

DAC/AMP. Kraftfull liten manick

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Har ett gravt hemautomationsberoende som jag inte lyckats tygla ännu. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Har ett gravt hemautomationsberoende som jag inte lyckats tygla ännu. 😁 http://i.imgur.com/mgtzfhB.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Häftigt! Vad kan man ha allting till?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

fick en orderbekräftelse förra veckan. och nu idag fick jag höra att den inte kommer skickas. blir så förbannad på adlibris hemsida att de inte kan synka mot lager...

edit: du vet inte var jag kan få tag på ett ex. för jag antar att du inte vill sälja din kopia? =/

Tråkigt! Lider med dig, jag hade en bevakning på den och köpte så fort mailet kom ut att den var släppt. Verkar vara slut på alla sidor (Ginza, CDON, Adlibris, Bokus, SF bokhandeln), hör med förlaget samt ring till Akademibokhandeln för att se om det finns några kvar. Hoppas det inte blir samma situation som med den förra upplagan att den vara limiterad och så blir den svindyr senare. Vill tyvärr inte sälja min. Salt i såren kanske, men jag känner mig rätt lyckligt lottad att jag lyckades få hem både min version och den jag tänker ge till min pappa i julklapp.

E: Kollade Tradera nu, och nysläppet verkar haft en inverkan på utbudet. Det ligger 3 stycken av förra upplagan ute nu så om du har flyt kanske du kan knipa en någorlunda billigt.

E2: Står på plusbok att de förväntas att få den i lager 2017-11-30, så lägg en bevakning på alla sidor!

Permalänk
Medlem

Apple TV 4K.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

edit:
Äsch, jag tänkte fel.

Permalänk
Medlem

Salig blandning i denna höstdump.
Varmilo VA69M V2

Kershaw Leek

Dashcam - Viofo a119s v2

Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC

Vinterkängor

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Sage Barista Express!

Har redan innan en helautomatisk espressomaskin vilket fungerar bra. Men har innan den även kört helt manuellt vilket jag älskade. Sambon var inte lika förtjust dock. Men jag kunde inte motstå denna skönhet! Får den helautomatiska att smaka som jord i jämförelse

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Salig blandning i denna höstdump.
Varmilo VA69M V2
https://i.imgur.com/Hi2qktU.jpg
Kershaw Leek
https://i.imgur.com/mMekb2b.jpg
Dashcam - Viofo a119s v2
https://i.imgur.com/flPL8Ah.jpg
Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC
https://i.imgur.com/HYSjchH.jpg
Vinterkängor
https://i.imgur.com/iSF3OnW.jpg

Vilket märke är det på skorna ? och är det bra mönster på sulorna ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Breath of the wild var ju hyfsat, tänk då hur bra detta måste vara eftersom allt var bättre förr!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Vilket märke är det på skorna ? och är det bra mönster på sulorna ?

Sneaky Steve, tillverkade i Portugal, företaget är dock baserat i Göteborg som jag förstått det.

https://stayhard.se/13157089/sneaky-steve/paragon-brown

Tycker dom fungerar bra, bor uppe i norr och har inte frusit ännu även fast man traskat runt i -17c

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

@KniFF: Du valde en riktig bra dashcam
Använder du inte helljusassistent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Häftigt! Vad kan man ha allting till?

Du styr saker i hemmet. Där allt sker automatiskt utan att du behöver göra något. Därav namnet automation.
Exempelvis om en dörr öppnas, så kanske de känns logiskt att lampan tänds om det är mörkt i hallen?
Vad som ska ske är ju lite upp till sitt egna behov och fantasi.
Jag ska ha detta till att larma huset när jag sover. Jag har redan ett gammalt larm med väktarkoppling och allt men gillar inte skalskyddet i det larmet. Det är baserat på IR. Jag kan inte gå ner till köket och hämta dricka utan att utlösa larmet. Det löser alla dessa magnetkontakter som gör att larmet går då endast om en dörr öppnas.

Hoppas de svarade på dina fråga.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

@KniFF: Du valde en riktig bra dashcam
Använder du inte helljusassistent?

Hehe Jo jag är extremt nöjd faktiskt. Det var en uppoffring helt enkelt pga placeringen, jag kör extremt lite motorväg framförallt sällan i mörker

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

@KniFF: Har en E61 och placerade a119s till höger om själva helljusassistent (hade aldrig klarat mig utan helljusassistenten xD). Kan rekommendera dig att köpa CPL filter till den, kostar typ 120kr på aliexpress, så minimerar du reflektionerna

Permalänk
Medlem

Ett impulsköp när jag såg den framför mig på disken.. köpte tidigare ett till lilla bössan och tänkte först flytta till större men det får bli två istället.

Grymt skönt och snyggt grepp i trä. Sitter som limmat i näven.

Houge gummigrepp ? Nej tack..

Till svart stål skall det vara trä

En ny kolv:

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@Karaff: Annars är detta en jäkligt läcker kolv, har en tendens att bita ifrån lite beroende på laddning

Finns andra läckra kolvar också, med inslag av gummi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salleee:

@KniFF: Har en E61 och placerade a119s till höger om själva helljusassistent (hade aldrig klarat mig utan helljusassistenten xD). Kan rekommendera dig att köpa CPL filter till den, kostar typ 120kr på aliexpress, så minimerar du reflektionerna

Ah. Ska kolla in filtret, tack för tipsen!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Köpte en ny kondensator mikrofon igår.

Mikrofonen är en SE X1 A

Visa signatur

Dator
CPU: Ryzen 5 5600 | GPU: ASUS RX 6700 XT | RAM: 32GB 2133MHz DDR4 | Mobo: ASUS B550-Plus | Lagring: 2x1TB SSD + 5 TB HDD | Chassi: Fractal Meshify 2 | PSU: EVGA Supernova G6 1000W |

TrueNAS SCALE
CPU: Ryzen 5 5600 | RAM: 64GB 3200MHz DDR4 | Mobo: ASRock B550M Steel Legend | Lagring: 35 TB HDD | GPU: GTX 960 4GB | Chassi: Fractal Node 804 | PSU: Corsair RM850x 850W v3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

https://imgur.com/awMeI00.jpg

Och ett Seasonic FOCUS Plus 750W Gold men det har inte kommit ännu.

Varför köpa ett Vega för 7k när du kan köpa ett 1080 ti för nästan samma peng? Eller ett 1080 som är bättre och billigare

Permalänk
Medlem

Fick hem denna igår, En mini elektrisk skruvdragare som ska bli välanvänd när jag ska bygga mina Thread Ripper Servrar (någon gång under 2018).

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

De kanske bästa högtalarna du kan hitta i kategorin "trådlöst till pris så man inte svimmar i liten storleksklass". Ett par Dynaudio Xeo 4. Jag är helt blown away av vad dessa småttingar levererar. (Och ja, dessa köptes på kompromiss med bättre hälft. Annars hade golvare varit givet. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Förutom att det är Black Friday är det idag en månad kvar till julafton

http://forumbilder.com/images/2017/11/24/IMG_20171124_09092265a33d7c6f089e02.jpg

Dessa är goa, köpte 10 sådana lådor förra veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Varför köpa ett Vega för 7k när du kan köpa ett 1080 ti för nästan samma peng? Eller ett 1080 som är bättre och billigare

För att jag ville det inte mer avancerat än så. Jag är väl medveten om att 1080ti ger mer fps/kr.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

För att jag ville det inte mer avancerat än så. Jag är väl medveten om att 1080ti ger mer fps/kr.

Dock är freesync-skärmar mycket billigare, så på den punkten förstår jag dig!
Hur funkar kortet i övrigt då? Ljudmässigt och temp?

Permalänk

@Zatrec: Vart köpte du den ?