Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Medlem

@Xaph: jag är nöjd nu kör jag +50% strömbudget och minnet i 1045 temp ligger vid 60-65c. Fläkten som följde med är inte jättebra men den duger till jag orkat byta den, och det visste jag innan. Ska vara samma som på 295x2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Inquisitive: köpte den från ebay ES120 gick på 800kr inklusive frakt ca 120kr

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Gigabyte Aorus Master 6800xt - Gigabyte B550 Aorus Pro-P - 64Gb@3600Mhz - 980 PRO, 970 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

nyutgåva

Permalänk
Medlem

Hade du förhandsbokat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: hade den under bevakning och beställde så fort den kom in

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Breath of the wild var ju hyfsat, tänk då hur bra detta måste vara eftersom allt var bättre förr!

https://i.imgur.com/KWxpH4c.jpg

Satan va fränt!!

Trodde jag var den enda i historien som hade haft en philips Cd-i consol :D.
Det där spelet var rätt grymt om jag minns rätt också :), Iallafall vid den tiden

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

Köpte en bok!

Blev även en XZ Premium från Netonnet i helgen, 5490kr gick den för!

Permalänk
Medlem

Intel Ethernet Server Adapter I210-T1 , beställde i måndags och fick den idag ( 2017-11-29 ) eftermiddag. Tumstocken la jag till bara för att visa en polare hur pass litet nätverkskortet är, jag trodde den skulle vara betydligt större.

Liten omformulering
Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

@Otori:

lite Colt och 1911 ?

1911 skall vara .45ACP vet du va

Rolig kaliber men kanske inte billigaste o volym-panga med

Här är det bara S&W för hela slanten

En gammal mod 29 i 4" utförande vore roligt att komplettera min 17-2 och 14-2 med Tycker den är så grymt läcker på nått vis.. blånerad givetvis.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Blev en OLED i fredags och jag är störtnöjd. Sen hade jag också en nästan 10år Samsung som va the shit på den tiden FullHD kom ut.

Permalänk
Digital fyndjägare

Ny "persisk matta" till nya skrivbordet...

https://new.webhallen.com/se/product/256014-ASUS-ROG-Sheath

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

@Otori:

lite Colt och 1911 ?

1911 skall vara .45ACP vet du va

Rolig kaliber men kanske inte billigaste o volym-panga med

Här är det bara S&W för hela slanten

En gammal mod 29 i 4" utförande vore roligt att komplettera min 17-2 och 14-2 med Tycker den är så grymt läcker på nått vis.. blånerad givetvis.

Har haft både en 1911 Gold Cup med inpassa longslide samt Peter Stahlen i 9mm (med nerfräst Aristocrat).

Revolvrar har helt klart en tjusning, men jag föredrar pistoler, troligen för att jag skjuter som en kratta med revolver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eftersom storleken har betydelse så köpte vi en Sony 65". Nu ska jag bara vänta in dem nya möblerna så vi kan snygga till vid tvn.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

Dessa är goa, köpte 10 sådana lådor förra veckan

Ja, det är en favorit sedan många år Har tidigare haft lite problem att hitta dem i Göteborg (har såklart inte letat överallt) men lyckligtvis finns det en tipsgrupp på Facebook

Till den som inte provat kan sägas att smaken påminner lite om öl och är något mindre söt än den andra läskeblasken som butikerna kallar julmust.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

Ja, det är en favorit sedan många år Har tidigare haft lite problem att hitta dem i Göteborg (har såklart inte letat överallt) men lyckligtvis finns det en tipsgrupp på Facebook

Till den som inte provat kan sägas att smaken påminner lite om öl och är något mindre söt än den andra läskeblasken som butikerna kallar julmust.

Ica Focus Liseberg och Ica Nära Stensturegatan (bredvid lisebershotellet)

Permalänk
Medlem

Lite Black Friday-fynd.
WD red 4TB för 1099 istället för ca 1400. Alltid trevligt med lite godis inkluderat också, förstår inte varför de skriver "do not eat", tillverkaren vill väl inte bli stämd för att uppmana till överviktighet.

Kan ju inte heller tacka nej till ett Corsair strafe rgb för 99 spänn. Tack till @marangen72 för tipset och Proshop för årets klipp Nu lär halva Sweclockers sitta med likadana tangentbord

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Breath of the wild var ju hyfsat, tänk då hur bra detta måste vara eftersom allt var bättre förr!

https://i.imgur.com/KWxpH4c.jpg

Ha, ha! När jag och två polare drev en spelbutik i Göteborg i mitten av nittiotalet och sålde i princip alla spelkonsoller (även importerade) och spel så dök bla. ditt spel upp på våra hyllor.

Då vi alla hade en bakgrund från Bergsala med en om man så säger gedigen bakgrund när det gäller Nintendospel höll vi ärligt talat på att kräkas när vi testade Philips så kallade Zeldaspel.

Så jäkla uselt. Jag känner till bakgrunden till hela debaclet men det gör ju knappast spelen bättre

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Blev ett Corsair Strafe för min del också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Lite Black Friday-fynd.
WD red 4TB för 1099 istället för ca 1400. Alltid trevligt med lite godis inkluderat också, förstår inte varför de skriver "do not eat", tillverkaren vill väl inte bli stämd för att uppmana till överviktighet.
https://i.imgur.com/xVmmBVa.jpg

Kan ju inte heller tacka nej till ett Corsair strafe rgb för 99 spänn. Tack till @marangen72 för tipset och Proshop för årets klipp Nu lär halva Sweclockers sitta med likadana tangentbord
https://i.imgur.com/vcywKal.jpg

Hur var det möjligt för 99kr?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur var det möjligt för 99kr?

Proshop sålde enligt uppgift 160st till det priset. Festligt nog verkar ungefär 155st ha gått till SWEC-folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Proshop sålde enligt uppgift 160st till det priset. Festligt nog verkar ungefär 155st ha gått till SWEC-folk

Oj. Men det måste väl ändå ha varit något fel?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Ny dator, tyvärr finns inte chassit utan fönster men det kan jag stå ut med.

Permalänk

Passade på när komplett hade riktigt fint pris på dessa pjäser
Fick även med mig en chromecast och ett stycke SSD 500gb.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad jag skall ha den till, har aldrig spelat bas innan (eller gitarr heller för den delen). Blir ett lite projekt att lära sig

Permalänk
Medlem

@Kryll: Bas är alltid kul Har spelat sedan 6 år tillbaka, tyvärr inte väldigt ingående utan mest för skojs skull!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem

Audioquest Dragonfly Black, Lightning to USB Camera Adapter, ROG Gladius, Steelseries QcK, Samsung 960 EVO 250GB

RHA T20i

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Tyckte det var dags för lite vuxenlego så här när mörkret faller på.

Passar bra att bygga en kompis till min nyköpta riktiga Mini också. :' )

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

@Kryll: Det är bara att nöta på så kanske du blir lika skicklig som Les Claypool

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

https://i.imgur.com/8aHGLjd.jpg?1

Tyckte det var dags för lite vuxenlego så här när mörkret faller på.

Passar bra att bygga en kompis till min nyköpta riktiga Mini också. :' )

Hoppas den är rolig att bygga!
Sugen på ett till paket men tror mina två jag köpte i början av månaden får räcka ett tag. Rätt sugen på att plocka isär Porschen så jag kan bygga ihop den igen med.

Permalänk
Medlem

En personlig favorit som var rätt svår att hitta till PC:

Var ett inplastat exemplar (ingen aning om det var originalplombering) utifall det öppnade exemplaret jag köpt tidigare inte skulle fungera, var dock inga problem.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro