Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Inaktiv

Xenoblade Chronicles 2 äntligen lanserad, galet bra år för Switch och en bra avslutning på spelåret också.

Permalänk
Medlem

Resultatet av årets Black Friday, är man student så får man vara lite försiktig med plånboken

Fick i alla fall det jag ville ha!

Permalänk

Fylletomten kom tidigt i år, jag måste ha varit snäll

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Lite kameraprylar, en Huawei Envizion 360 till mobilen och en Sennheiser MKE2 Elements till GoPron.

Inte hunnit testa någon av dom ännu men jag tror att jag blir nöjd 🙂

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Infinity Cascade högtalare? Vad tycker du om dem?

Permalänk
Medlem

Har blivit några inköp på sistone

CDON sålde ut Hori kontrollen för 199 kr och med en 50 kr rabattkod liggandes från födelsedagen nyligen så kunde det inte bli så mycket bättre! För pengarna är kontrollen väldigt bra, lite tråkigt med sladd men det kan jag leva med. Kommer att köpa en pro controller i framtiden, men hittills är prislappen allt för skrämmande.

Blev också ett Switch fodral från Aliexpress, för 70 kr finns det inte så mycket mer att säga än att den gör det den ska.

Black Friday i år var väl sisådär på teknikfronten, men då jag nyligen hade varvat fyra gamla spel så kändes det rätt att köpa dessa när dom reades ut. South Park är grymt bra, fantastiskt att grafiken ser precis ut som TV-serien!

Och så det sista inköpet gjordes från Clas Ohlsson på Cyber Monday, 15 % rabatt tillsammans med en värdecheck införskaffade mig ett av världens bästa spel för ynka 359 kr med fri frakt! Hade spelet redan till Wii U men för det priset var det inte så mycket att orda om, lyckades också sälja min Wii U version för i princip lika mycket som jag köpte det för

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Du får med 6st spel som är aktiverade när du har ett konto. Var mest intresserad av att spela Lucky's Tale (har Super Lucky's Tale).
Riften har bättre bild (mindre distraherad av alla enskilda pixlar man ser och inte ser) jämfört med min Galaxy S8 med Gear VR, får även en känsla av att bilden är skarpare på Riften.

Jag har spelat Pingis väldigt mycket i mina yngre år, sedan en lång ofrivillig paus på det. Detta spelet...Så Jävla Bra! Lättare att spela i verkligheten, men, kommer du över gränsen av att det är VR och vant dig vid det...känslan alltså.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Idag kom den äntligen... min Oneplus 5T!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Köpte en ny skärm på black friday, AOC G2460PF. Fick inte till någon bra bild, men det får duga.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

@Bascule666: Infinity Cascade högtalare? Vad tycker du om dem?

De är mycket, mycket bra! De har som ägaren av Ljudkällrarn i Gbg sa för många år sedan en ljudbild som är imponerande men är ej värda priset...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

http://forumbilder.se/GAERK/img-20171201-164603.jpg?width=150 Fylletomten kom tidigt i år, jag måste ha varit snäll

Eller väldigt full!

Bra köp i alla fall

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Xenoblade Chronicles 2 äntligen lanserad, galet bra år för Switch och en bra avslutning på spelåret också.

https://i.imgur.com/IvbrpjW.jpg

Lite småsugen, hur bra är spelet?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas den är rolig att bygga!
Sugen på ett till paket men tror mina två jag köpte i början av månaden får räcka ett tag. Rätt sugen på att plocka isär Porschen så jag kan bygga ihop den igen med.

Den var faktiskt kanonrolig att bygga ihop, det var två mysiga kvällar med podcast i bakgrunden.

Här är en bild på den ihopbyggd; https://i.imgur.com/mrr63zP.jpg

Dock är det som du säger, det är själva byggandet som är roligt, haha. Det är en fin modell, men det kliar redan i köpfingrarna ska jag säga. Nästa modell blir dock deras Apollo Saturn V men den är lyckligtvis inte i lager just nu, haha.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Lite av inköpen från Black friday.
Ett flak Coca-Cola Vanilla

XTZ EarPhone-12.

Och sist, och även minst, ett 128GB MicroSD kort till min Nintendo Switch.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Lite småsugen, hur bra är spelet?

Jag har bara hunnit spela litegranna men gillar det. Tyckte även om föregångarna (Xenoblade Chronicles 1 och X men även Xeno-serien i sin helhet (där Xenogears och Xenosaga 1-3 även räknas in). Fått rätt bra betyg hitills så är nog ett ganska säkert köp om du gillar genren och tidigare delar i serien.
http://www.metacritic.com/game/switch/xenoblade-chronicles-2

Blir att spela mer under dagen dock, och framöver. Blev att byta från Skyrim till detta redan nu på morgonen, kunde inte hålla mig längre hehe.

Skrivet av Krabbtumme:

Den var faktiskt kanonrolig att bygga ihop, det var två mysiga kvällar med podcast i bakgrunden.

Här är en bild på den ihopbyggd; https://i.imgur.com/mrr63zP.jpg

Dock är det som du säger, det är själva byggandet som är roligt, haha. Det är en fin modell, men det kliar redan i köpfingrarna ska jag säga. Nästa modell blir dock deras Apollo Saturn V men den är lyckligtvis inte i lager just nu, haha.

Haha, jag förstår dig. Blev att jag började titta på lite priser igen. Jag har varit rätt sugen på skovelhjulsgrävmaskinen ett tag nu så sitter och funderar på om jag ska invänta bättre pris från någon trevligare ÅF eller slå till. Sneglar även på några andra. Får se, kanske dyker upp något till veckan.

Såg, när jag tittade runt lite, att Apollo Saturn V är köpbar iallfall hos Webhallen: https://new.webhallen.com/se/product/269991-LEGO-Ideas-NASA-A...
Men priset borde kunna sjunka lite till samtidigt. 50+ i lager är det ju ingen större brådska med heller.

Ganska farligt att titta runt på dessa grejer. Hade det inte varit för Porschen ihop med saknaden av gamla Technic Super Car från tidigt 90-tal så hade jag nog inte köpt något. Men nog är många av de riktigt tilltalande ändå. Sedan jobbar jag som mekanisk konstruktör så finns rätt mycket som lockar med just Technic-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

De är mycket, mycket bra! De har som ägaren av Ljudkällrarn i Gbg sa för många år sedan en ljudbild som är imponerande men är ej värda priset...

Härligt! De äldre Infinity-högtalarna är magiska. Därav frågan! Roligt att du är nöjd! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, jag förstår dig. Blev att jag började titta på lite priser igen. Jag har varit rätt sugen på skovelhjulsgrävmaskinen ett tag nu så sitter och funderar på om jag ska invänta bättre pris från någon trevligare ÅF eller slå till. Sneglar även på några andra. Får se, kanske dyker upp något till veckan.

Såg, när jag tittade runt lite, att Apollo Saturn V är köpbar iallfall hos Webhallen: https://new.webhallen.com/se/product/269991-LEGO-Ideas-NASA-A...
Men priset borde kunna sjunka lite till samtidigt. 50+ i lager är det ju ingen större brådska med heller.

Ganska farligt att titta runt på dessa grejer. Hade det inte varit för Porschen ihop med saknaden av gamla Technic Super Car från tidigt 90-tal så hade jag nog inte köpt något. Men nog är många av de riktigt tilltalande ändå. Sedan jobbar jag som mekanisk konstruktör så finns rätt mycket som lockar med just Technic-serien.

Oj, där ser man, borde kanske kolla på fler sidor än bara LEGOs officiella, haha. Ska suga på karamellen en stund dock, som du säger är det ingen brådska.

Grävmaskinen var också fantastisk, tror dock den är lite väl stor för att ha stå framme i min lägenhet. Livet på 57 kvadrat och så vidare.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Införskaffade en sänksåg i anslutning till black-friday hysterin. En Bosch + 1600 mm skena för 3500 var ett bra erbjudande helt enkelt.

Permalänk
Jubileumsmästare

Huawei Mate 10 Pro.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Blev lite allmän shopping under Singles Day/Black Friday/Cyber Monday.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Resultatet av årets Black Friday, är man student så får man vara lite försiktig med plånboken

https://i.imgur.com/KeiwWxM.jpg

Fick i alla fall det jag ville ha!

Du har bra smak min vän!

Permalänk
Medlem

Apple TV 4k för min nya OLED. Nu kan jag titta på mina discovery kanaler utan ett dyrt TV-paket med massa trams.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Du har bra smak min vän!

Hehe tack, Maiden och LotR är livet det

Permalänk
Medlem

Sigma 18-35mm f/1.8

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Vart less på mina M50x och slog till på nya grejer.

  • Beyerdynamic DT-770 Pro 250 Ohm

  • Magni 2 Uber då den vanliga tyvärr var slut i lager

  • Slutligen en Modi 2 som jag köpte av en sweclockare! Skickades hela vägen från Skåne till Norrland

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Inaktiv

@hakd:

Skojar du?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285887:

Sorry med vad syftar du på, vilket inlägg

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället