Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Konsolen som blir home är den som delar sitt innehåll(guld inkl.) med andra konton, så antalet konton på one kvittar borde fungera i vilket fall! Ditt S har ju ditt konto som ska användas aktivt,så då har du tillgång till allt innehåll utan att sätta ditt S som home.

Enda begränsningen är att bara ett konto kan starta ett spel, men ett annat konto kan inte starta samma spel då det endast finns en licens, utan måste ägas i 2 exemplar.

Hoppas jag klargjort tillräckligt vad som gäller! Men som sagt One ska vara Home-konsolen och S ska du bara logga in på, då får du efterfrågat resultat!

Förstår hur du menar, men blir ändå lite konfunderad.
Home delar guld etc. Men borde inte S, som ju blir lite av en huvudstation, vara Home då?

Alternativt tar jag bara bort spel han inte ska spela på One och tar bort mitt konto/lägger till hans nya på den.

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joaquin:

Förstår hur du menar, men blir ändå lite konfunderad.
Home delar guld etc. Men borde inte S, som ju blir lite av en huvudstation, vara Home då?

Alternativt tar jag bara bort spel han inte ska spela på One och tar bort mitt konto/lägger till hans nya på den.

Home är en slags inställning, du väljer vilken du vill ha som home-konsol. Men Home sätter du konsolen ditt konto kommer vara mest inaktivt på, dvs i detta fall vanliga One. Då kan du få del av dina spel och gold på ditt S, samtidigt som dina barn får access till gold och spel på det vanliga One.
https://support.xbox.com/sv-SE/games/game-setup/my-home-xbox

Jag har faktiskt ingen aning angående att begränsa spel eller barnkonton, har aldrig haft behov av att göra detta.

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Tack för all info broschi.

Men jag loggar ut mig från One då, och skapar konto åt barnen? Ändå får de Guld, för det ligger i boxen så att säga?

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem

XBoxen barnen spelar på är min home-konsol, när jag spelar i vardagsrummet är jag ju ändå inloggad.
Man kan dessutom logga in i bakgrunden utan att vara den som spelar spelet om det skulle behövas.

Enda kruxet är att vi inte var så strikta med profiler innan så barnen har ett par spel där de kommit långt i mitt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

XBoxen barnen spelar på är min home-konsol, när jag spelar i vardagsrummet är jag ju ändå inloggad.
Man kan dessutom logga in i bakgrunden utan att vara den som spelar spelet om det skulle behövas.

Enda kruxet är att vi inte var så strikta med profiler innan så barnen har ett par spel där de kommit långt i mitt namn.

Ok. Så de har inget konto?
Tänkte när man nu ändå är igång som kunde iaf den store få ett och då undrar man om guld ändå fungerar. Låter på sitt sätt osannolikt.

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Joaquin:

Ok. Så de har inget konto?
Tänkte när man nu ändå är igång som kunde iaf den store få ett och då undrar man om guld ändå fungerar. Låter på sitt sätt osannolikt.

Jag har lagt till min brorsa som familjemedlem och på guld men han måste använda en kod som jag har lagt dit. Via xbox settings kan jag sen ställa in behörigheter för barn eller vuxen.

Permalänk
Medlem

Fungerar kanske till sist då.
Verkar bli lite pillande men det ska väl gå.
Alternativet skulle även vara att de får den nya så behåller jag One. Men något kan man väl få för att man köper fina julklappar

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem

1. Min ena lillebror bor inte hos mig. Kan jag "dela" mitt guldmedlemskap till honom?
2. Jag tänkte köpa Terraria digitalt. Kan jag på något sätt, spel-dela det till hans konto? Han har ett "barn"-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

1. Min ena lillebror bor inte hos mig. Kan jag "dela" mitt guldmedlemskap till honom?
2. Jag tänkte köpa Terraria digitalt. Kan jag på något sätt, spel-dela det till hans konto? Han har ett "barn"-konto.

Ditt konto ska ha hans konsol som home för att uppnå efterfrågat resultat.
https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/xbox-live/xbox-live-g...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Lägg in ditt konto på hans xbox och ange det xboxet som hemma-xbox. Därefter kommer han kunna spela dina digitala spel samt ta del av ditt xbox live gold.
Nackdelen är att du kommer vara tvungen att vara online för att kunna spela dina digitala spel på ditt xbox med din profil när det inte är hemma-xbox. Men hur ofta spelar man offline?

Permalänk

Hej Funderar på att köpa Forza 7 eller Battlefront II till min XB1 vilken av de skulle ni rekommendera?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej Funderar på att köpa Forza 7 eller Battlefront II till min XB1 vilken av de skulle ni rekommendera?

Forza 7 - grymt bra!

Men det är ju personligt då det är väldigt olika typer av spel (bägge är bra).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk

Gillar Xbox One X skarpt, har använt den flitigt sedan jag plockade hem den.
Men idag stötte jag på ett problem: efter att ha spelat cirka 40 min så slutade ljudet fungera, så jag stängde ner spelet och då möttes jag av en stark grön nyans på mitt dashboard. Allt som skulle vara vitt (har valt vitt som mitt tema) var nu grönt. Provade starta om hela konsolen och då var det borta.
Någon som vet vad detta kan bero på?

Permalänk

xtern HDD X1X

Ska införskaffa en extern disk till konsolen och undrar om det går använda valfri 2.5/3.5" USB 3 ?

Ser att tex de dedikerade xboxdiskarna från tex Seagate snurrar i 5500rpm, så en 7200 är väl att föredra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Ska införskaffa en extern disk till konsolen och undrar om det går använda valfri 2.5/3.5" USB 3 ?

Ser att tex de dedikerade xboxdiskarna från tex Seagate snurrar i 5500rpm, så en 7200 är väl att föredra.

Valfritt bör fungera efter formatering.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Ditt konto ska ha hans konsol som home för att uppnå efterfrågat resultat.
https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/xbox-live/xbox-live-g...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack broschi!

Det räcker nog med att han kan spela "mina spel" när jag är hos honom (det är co-op spel, tänkte köpa Terrari att spela tillsammans).
Jag antar att det är som på PS4 att OM jag gör hans konsol till min profils hemkonsol, så kommer jag förlora flera fördelar (eftersom bara en konsol kan vara hem-konsol i taget?).

Tack för tipset!

Permalänk

Använda standalone mikrofon till X1X

Är detta någonting som fungerar?, ser bara att det säljs headset men vill kunna använda mitt hembiosystem när jag
spelar och samtidigt ha chatfunktion

Permalänk
Medlem

Helgdeal på XB1X hos CDON för 4990: http://cdon.se/spel/xbox_one_x_1tb-41251491

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Helgdeal på XB1X hos CDON för 4990: http://cdon.se/spel/xbox_one_x_1tb-41251491

Skulle aldrig handla på CDON, hur bra dealen än var. Har ni sett tråden här på Sweclockers om CDON? Rena katastrofen när det gäller folk som har problem med obefintlig kundtjänst med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Skulle aldrig handla på CDON, hur bra dealen än var. Har ni sett tråden här på Sweclockers om CDON? Rena katastrofen när det gäller folk som har problem med obefintlig kundtjänst med mera.

Jag har inte läst något alls om det, men har du något konkret exempel?

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu i helgen samma deal för sina medlemmar (logga i för rätt pris): https://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/274545-xbox_one...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag har inte läst något alls om det, men har du något konkret exempel?

Kolla Sweclockers tråd om CDON:com.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Någon annan som har lite problem med AC: Origins på One X?
Hänt två gånger nu att spelet fryser till i någon sekund med ett högt tjutande ljud, för att sedan återgå till normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Någon annan som har lite problem med AC: Origins på One X?
Hänt två gånger nu att spelet fryser till i någon sekund med ett högt tjutande ljud, för att sedan återgå till normalt.

Har spelat igenom spelet och det hände ett par gånger.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Någon som har testat detta med in-home game streaming ordentligt via erat xbox till eran WIN 10 PC?

https://support.xbox.com/en-US/games/game-setup/how-to-use-ga...

Funderar på att slänga upp en lite mindre klient i sovrummet för att kunna spela vissa spel där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Någon som har testat detta med in-home game streaming ordentligt via erat xbox till eran WIN 10 PC?

https://support.xbox.com/en-US/games/game-setup/how-to-use-ga...

Funderar på att slänga upp en lite mindre klient i sovrummet för att kunna spela vissa spel där.

Jag har prövat det där några gånger med en sådan här windowsplatta. Det funkar bra trådlöst för det mesta över 5 ghz Wifi, men inte över 2,4 ghz. Men då med inte grafiktunga spel. Den plattan jag har är ju inte något prestandamonster. Men när det funkar är det rätt bra och det går att stänga av och på konsolen från sängen i sovrummet om jag ligger där. Har du ingen dator med W10 du kan testa med innan du köper en helt ny?

Permalänk
Medlem

Jag har prövat det där några gånger med en sådan här windowsplatta. Det funkar bra trådlöst för det mesta över 5 ghz Wifi, men inte över 2,4 ghz. Men då med inte grafiktunga spel. Den plattan jag har är ju inte något prestandamonster. Men när det funkar är det rätt bra och det går att stänga av och på konsolen från sängen i sovrummet om jag ligger där. Har du ingen dator med W10 du kan testa med innan du köper en helt ny?

Har redan en NUC som jag tänkte jacka upp till TV:n i sovrummet kommer köra trådat på både den och xboxet, så hoppas att det ska fungera helt okej att lira lite Assassins creed på i sängen Så blir inget inköp för den sakens skull, ville mest ha lite input då jag ändå måste ta mig tid att koppla om nätverket lite för att det ska latja.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite så där lätt irriterad. Microsoft kräver Live Gold för att kunna spela online. Fine - jag förstår. Så efter lite huvudvärk så har jag köpt prenumerationen och får betala 10 kronor första gången. Kontot via http://account.microsoft.com säger att prenumerationen är aktiv osv. Jag kan fortfarande inte spela Fortnite eftersom den klagar och skickar mig till att betala för Live Gold först. Är det någon "processtid" för Xbox eller? Så att det tar några timmar eller upp mot ett dygn att aktiveras..? Detta är oerhört frustrerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thekai:

Jag blir lite så där lätt irriterad. Microsoft kräver Live Gold för att kunna spela online. Fine - jag förstår. Så efter lite huvudvärk så har jag köpt prenumerationen och får betala 10 kronor första gången. Kontot via http://account.microsoft.com säger att prenumerationen är aktiv osv. Jag kan fortfarande inte spela Fortnite eftersom den klagar och skickar mig till att betala för Live Gold först. Är det någon "processtid" för Xbox eller? Så att det tar några timmar eller upp mot ett dygn att aktiveras..? Detta är oerhört frustrerande.

Det är "instant" normalt sett.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller