Permalänk
Medlem

Mikrofon Stativ

Har funderat på att köpa en ny mikrofon och även en mikrofon arm till den. Har sett att Rode har en mikrofon arm men dem är riktigt dyra så funderar på om det finns någon lite billigare. Om ni vet om en bra mikrofon arm för ett rimligt pris! Tack//Oscar

Permalänk
Medlem

Finns massor på Wish.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

köpte en lampa och demoterade och fäste min mic på den. funkar fint och kosate knappt 80 spänn på Ikea

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

@OscarB03: Kan rekommendera Neewer, kör med det själv. Fungerar svinbra (Y)

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Avstängd

Ja är intresserad om det finns stativ på arm som passar rödemickarna (stavmick) men helst inte ser ut som en del från en skrivbordslampa... (iden med lampan var annars riktigt vettig)...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

jag har till salu 2 st stativ och en mic som passar dom om du är intresserad

CO3U usb "http://www.samsontech.com/samson/products/microphones/usb-mic..."

Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem

Har haft flera olika stativ från ebay/ali till min Blue Yeti.
Ingen av dom har klarat att hålla uppe den.

Rode PSA1 är den enda som klarar av att hålla den stabilt till ett vettigt pris.
Passa på att köpa när den finns på reor.

Så köp inget billigt ebay/wish skit om du ska en mic större än en 3cm mic

Permalänk
Visa signatur

Asus maximus V Gene / i7 2600k 3.4 (4.4)( H70 ) 16GB Ram ,Nvidia GeForce GTX 680 4GB Arctic cooling accelero hybrid liquid kylare! , Cooler Master 690 II Advanced NVIDIA Edition , SSD intel 320 120 GB (OS) , samsung 820 250gb(Games) XPEonology 2x10.8TB storage

Permalänk
Medlem

Blue Yeti Stativ

Har också funderat på detta men jag behöver ett bra för en Blue Yeti mic. Har sett några men jag tänkte ställa frågan här innan jag bestämde mig. Det är bra om den kan göra "skarpa svängar" eller vad man nu ska kalla det.

Permalänk
Avstängd

Bara en spontan undran, men varför måste i princip ALLA mickstativ se ut som en jädra deformerad skrivbordslampa? Rent Förbaskat fula är de rent ut sagt tycker jag att ha på skrivbordet...

Då bygger jag hellre om en gammal trasig skrivbordslampa...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number