Inear-lurar (Bluetooth) eller liknande som inte blir så täta (springa/gå utan att det dunsar så i huvudet)

Permalänk
Medlem

Inear-lurar (Bluetooth) eller liknande som inte blir så täta (springa/gå utan att det dunsar så i huvudet)

Ursäktar den konstiga rubriken men här kommer förklaringen. När jag har inear-lurar och går eller springer så dunsar det så obekvämt i huvudet. Dessutom blir det väldigt konstigt att prata med dessa i öronen, det blir instängt och jag hör min röst på ett så konstigt sätt.

Så vad ska jag titta efter? Vill ha Bluetooth-lurar som har en sladd bakom nacken. Mikrofon är ett måste. Finns det sådana, misstänker att själva luren ska vara lite åt den modell som Apple har i sina hörlurar?

Någon som förstår vad jag menar och upplever samma sak?

Permalänk
Medlem

Jag upplever inte samma sak men mina lurar klarar av dina specs.
Jaybird Freedom 2.

Det följer med ett gäng vingar och 6 par pluppar för custom-fit. I ditt fall skulle du typ kunna ha dom minsta (så dom inte sitter fast så bra i sig), ett par riktigt bra vingar som håller dom jättestadigt på plats när du tränar. Du får bästa av två världar på det viset.
Sladd "ska" vara bakom nacken, gärna med tight fit men är inte ett krav.
Det följer med en väldigt speciell adapter som även funkar som powerbank (ej nödvändigt vid användande om man inte vill typ 3-dubbla batteritiden), batteritiden är annars jättebra.

Jag tror "dunset" är att du helt plötsligt kan höra dina egna ben och brosk etc komprimeras vid gång/löpning när du har ett par lurar som stänger ute ljudet. Det finns nog där hela tiden men hjärnan sorterar bort det automatiskt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Bose soundsports är lite i den dyrare kategorin men de är bekväma med helt okej ljud för earbuds i min mening. Batteritiden är rätt standard för ett par BT in-ears.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

AfterShokz Trekz Air kanske är något att kolla in lite. "AfterShokz Trekz Air använder benledningsteknik."

Permalänk
Medlem

Anvander mig av dessa nar jag ar ute och går, løptranar eller gymmar. De ar inte in-ear men ar sjukt bekvama och har ett fylligt och bra ljud. Blåtand och mikrofon så man kan prata telefon osv...

Miiego - klickaklickaklicka

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

http://www.meeaudio.com/X7Plus - Dessa äger jag (och säljer i min tråd här på sweclockers), riktigt nöjd med dom men har uppgraderat till lite dyrare IEM's, så valt att göra mig av med dessa. Aldrig upplevt att det dunsar eller så heller, men vet inte om du anser att dessa är för täta?

Även hört bra om SOL REPUBLIC Shadow (finns på både webhallen och Inet), dock aldrig lyckats testa några. Värt att spana in dom skulle jag säga, även snyggare imo, om det spelar någon roll för dig.