PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk

Hej. köpte 1080 ti strix och fick på mail om en aktiverings kod och följer instruktionerna men hittar inte något spel att ladda ner eller på battel.net på bungie på mitt konto finns inte spelet. vad gör jag för fel? har aktiverat mailet som jag fick från er på webhallen och fick en kod som jag sen löste in i geforce experiance men sen händer inget mer?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Vet du när SteelSeries Apex M750 Gaming Keyboard kommer in i lager i Västerås? Kikade i måndags förra veckan och det verkar inte ha hänt så mycket.

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Webhallen

@ZeakQ:

Tjena,

Tangentbordet lageförs inte just nu inte i Västerås, men vi kan skicka ditt exemplar på 2-3 postdagar om en bokning görs till butiken

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Nice! Tack för svar

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk

Tjena!

när får ni in https://www.sandisk.com/home/memory-cards/microsd-cards/ultra... ?

enligt sandisk ska dessa redan vara lanserade.

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk

Svensk Layout

Hej!

Har ni koll på er variant av Cerberus Gaming Keyboard är med svensk layout? Hittar verkligen ingen information om det ens är möjligt att få.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Utbildadninja:

Hej!

Har ni koll på er variant av Cerberus Gaming Keyboard är med svensk layout? Hittar verkligen ingen information om det ens är möjligt att få.

Hejsan,

Det är Nordisk layout på det tangentbordet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in denna, i så fall när?

Microsoft Precision Surface Mouse

Permalänk
Avstängd

RGB moderkort

Tja! vet nån här om det finns ett moderkort med RGB led?
gärna runt/under tusenlappen.

en annan sak, kan man synka RGB tangentbord, mus, chassifläktar etc.?
Så de byter färg samtidigt o så?

Mvh Fredde

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej Webhallen.

Om jag beställer en webhallen config burk, går det att få den levererad med något annat bolag än postmord?
Har ingen lust att beställa något för 25k när man vet hur dom behandlar sina paket.

Hemleverans kostade en aningen mycket när man redan spenderar

Permalänk
Medlem

Hej, kommer ni sälja Asus Zenbook ux430un i svart?

Permalänk
Medlem

Defekt Webhallen custom config

Ber om ursäkt för långt inlägg, men dagens kontakt med er kundservice var droppen och jag måste ventilera någonstans.
Jag klagar oftast inte i onödan men jag vet inte vad jag ska ta mig till när det gäller detta. Har gjort allt för att hjälpa Webhallen att hjälpa mig...

Jag beställde en Webhallen custom config 2017-10-23. Jag har nu, nästan två månader senare fortfarande inte en fungerande dator.
Den var defekt redan när jag fick den, men jag märkte det först efter två dagars användning, efter det blev det bara sämre och sämre tills den inte ens bootade. Jag skickade in den på service och efter en dryg vecka fick jag hem datorn igen, då hade Webhallen inte lyckats reproducera felet. Därmed var inget fixat. Ingen som helst kommunikation från Webhallen under tiden, jag kunde inte ens få veta vad som gjorts med datorn innan jag fick hem den och kunde läsa felsökningsprotokollet.

Jag tänkte att jag kanske hade drömt det hela och började använda datorn igen, men efter två dagar började felen visa sig igen. Jag ringde och personen jag pratade med höll med om att det lät som fel på komponent och tyckte jag skulle skicka in den igen. Jag skickade in den igen. Jag bad Webhallen testa den under en längre period för att lättare kunna reproducera felet. Datorn kom tillbaka till mig drygt två veckor senare. Felet var reproducerat och CPU utbytt. Fantastiskt tänkte jag och började "panga". Två dagar senare är problemen tillbaka och datorn är obrukbar.

Idag kontaktade jag Webhallen för att häva mitt köp. Då visar det sig att jag måste skicka in datorn igen, vänta på att att Webhallen (kanske) reproducerar felet. Efter det så kan jag kanske häva köpet om dom inte kan fixa det.

Jag är inte så hemskt sugen på att ligga ute med pengarna två-tre veckor till utan dator för att kanske få häva köpet. Jag vill inte ha en dator som inte fungerar och har åkt fram och tillbaka med posten fyra gånger. Jag tycker dessutom att Webhallen har bevisat att dom inte kan leverera en duglig produkt inom rimlig tid.

Men det värsta av allt var när personen jag pratade med idag rekommenderade mig att sälja den på Blocket om jag ville ha det löst snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eurodance:

Kommer ni ta in denna, i så fall när?

Microsoft Precision Surface Mouse

Webhallen, har ni någon information om denna?

Permalänk
Hedersmedlem

Hej,

Vid köp av skärm hos er som ges som julklapp visar denna sig vara DOA. Skickar in omgående enligt instruktion från er kundtjänst.
Får nu besked att ersättningen kommer att vara en utbytesskärm efter att tillverkares serviceverkstad konstaterat fel på den av oss köpta skärmen. Den nya skärmen som aldrig varit brukbar kommer alltså att ersättas med en utbytesskärm och inte en helt ny skärm. Vid kritik mot detta hävdar kundtjänst att detta är normal rutin hos er.

Med tanke på att skärmen är en julklapp, köptes ny, var DOA och nu sitter det en kille utan skärm och vet att han inte får en "helt ny" skärm vid bytet känns det som att det här kunde hanterats på ett för kunden roligare sätt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tjo, beställde datorkomponenter + montering igår som alla verkade vara i lager på webblagret, men i beställningen är tre av dessa gulmarkerade (men still på webblager). Kommer det här leda till något större drösjmål generellt eller är det bara jag som hispar loss lite?

Permalänk
Medlem

Är det någon som har större erfarenhet av laptoos i fyndvara Klass 2? Såg en som fick det att brinna till lite i ha-begäret, men för 23k blir jag lite försiktigt. Ser en repa i manesiumet och ledsna miner framför mig =/

Permalänk
Medlem

Några planer på att utöka ASRock's AMD moderkort med deras B450/X470 släpp?

ASUS och andras 450 kort ser verkligen inte imponerande ut. Det är tex inte förräns Hero serien som ASUS verkar förstå hur kylflänsar funkar.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Finns de någon chans att ni kommer ta in några MSI Force GC30 i ert sortiment?
den har fått bra betyg och verkar väldigt intressant, så tänkte importera en..
så vida inte ni har planer på att köpa in några.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Ponera att man lämnat in en felaktig laddare som ingick i dator köpt via Webhallenkontot, och när ersättningsladdaren dykt upp får man meddelandet "ta med inlämningskvittens" och har slarvat bort det senare. Är det ett problem om man har leg. och köpet är knutet till ens konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madz9007:

Ponera att man lämnat in en felaktig laddare som ingick i dator köpt via Webhallenkontot, och när ersättningsladdaren dykt upp får man meddelandet "ta med inlämningskvittens" och har slarvat bort det senare. Är det ett problem om man har leg. och köpet är knutet till ens konto?

Det brukar gå bra med leg också men sen GDPR dök upp så vet jag inte. Vet att det fungerade utan problem tidigare med bara leg

Permalänk

@madz9007: Hej, lite sent svar kanske. Men jag kan besvara denna.
Det är inga konstigheter, ta med dig legitimation samt uppge ärendenummer eller telefonnummer så kan personalen i butiken du lämnat in produkten kunna hitta ditt ärende så kan dom lösa resten på plats.

Permalänk
Inaktiv

Webhallen config

Vet inte var jag ska lägga denna tråd.

Jag köpte precis en custom config på webhallen, som jag hämtade ut, fruktansvärt ful installation, dåliga kabel dragning. Själv föredrar jag att dra GPU kabeln under grafikkortet då det blir snyggare. Här sitter den diagonalt rätt upp, riktigt fult. Sen köpte jag ett ASUS ROG Thor 1200w nätagg med en display där man ser strömförbrukning, den har dom monterat upp och ner så displayen är bakåt i chassit. Antingen så frågar man ju om jag vill ha det så eller om jag vill välja ett annat nätagg, men ingen som helst kommunikation, och deras kundservice är katastrofalt dålig. Jag köper ju inte ett sånt nätagg för att ha displayen in i baksidan av chassit där den inte syns! Vad skulle ni gjort i en sån här situation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249324:

Vet inte var jag ska lägga denna tråd.

Jag köpte precis en custom config på webhallen, som jag hämtade ut, fruktansvärt ful installation, dåliga kabel dragning. Själv föredrar jag att dra GPU kabeln under grafikkortet då det blir snyggare. Här sitter den diagonalt rätt upp, riktigt fult. Sen köpte jag ett ASUS ROG Thor 1200w nätagg med en display där man ser strömförbrukning, den har dom monterat upp och ner så displayen är bakåt i chassit. Antingen så frågar man ju om jag vill ha det så eller om jag vill välja ett annat nätagg, men ingen som helst kommunikation, och deras kundservice är katastrofalt dålig. Jag köper ju inte ett sånt nätagg för att ha displayen in i baksidan av chassit där den inte syns! Vad skulle ni gjort i en sån här situation?

Kontakta webhallen kanske...?

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Inaktiv

@Holmgren3n: Dem är inte så hjälpsamma, har kontaktat dem flera ggr nu. Det dumma med nätagget är ju såklart att fläkten hamnar uppåt om den monteras med displayen åt rätt håll, väldigt dumt, hade jag vetat det så hade jag inte valt det nätagget, det blir liksom bu eller bä, men dem frågade ingenting om hur jag ville ha det. Ska man jämföra t.ex Inet och Webhallen så är det ju som natt och dag i kundservice, webhallen är ju ett skämt i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Vi kan väl pröva att åtminstonde tagga webhallen så dom blir medvetna om den här tråden?

@webhallen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av anon249324:

@holmgren93: Dem är inte så hjälpsamma, har kontaktat dem flera ggr nu. Det dumma med nätagget är ju såklart att fläkten hamnar uppåt om den monteras med displayen åt rätt håll, väldigt dumt, hade jag vetat det så hade jag inte valt det nätagget, det blir liksom bu eller bä, men dem frågade ingenting om hur jag ville ha det. Ska man jämföra t.ex Inet och Webhallen så är det ju som natt och dag i kundservice, webhallen är ju ett skämt i jämförelse.

Lägg upp bild på datorn, vill se hur det ser ut.
Kollade upp nätagget och den är ju en jäkla designmiss alltså. Fläkten ska vara neråt o få kall insugsluft eftersom 99% av alla chassin har hål i botten så tycker inte webhallen monterat den fel. Det övriga i bygget låter ju mindre bra dock. Jag hade bett o skicka tillbaka agget mot ett annat. Undrar varför du köpte 1200w föresten, vad är speccs på burken?

Hade försökt fixa bygget snyggt med en kompis eller kolla bygghjälpstråden o se om nån finns i närheten där du bor och kan hjälpa dig först.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperFlugan:

Lägg upp bild på datorn, vill se hur det ser ut.
Kollade upp nätagget och den är ju en jäkla designmiss alltså. Fläkten ska vara neråt o få kall insugsluft eftersom 99% av alla chassin har hål i botten så tycker inte webhallen monterat den fel. Det övriga i bygget låter ju mindre bra dock. Jag hade bett o skicka tillbaka agget mot ett annat. Undrar varför du köpte 1200w föresten, vad är speccs på burken?

Hade försökt fixa bygget snyggt med en kompis eller kolla bygghjälpstråden o se om nån finns i närheten där du bor och kan hjälpa dig först.

Ja riktigt dumt att sätta den på det sättet, men när man haft med Inet att göra, så har dem frågat om man vill ha det så, eller byta till något annat, kommunikation! Men webhallen har bara kört på, hade jag vetat att det skulle bli så, så hade jag givetvis valt ett annat.

Reparerade länkar till bilderna /Mod
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperFlugan:

Lägg upp bild på datorn, vill se hur det ser ut.
Kollade upp nätagget och den är ju en jäkla designmiss alltså. Fläkten ska vara neråt o få kall insugsluft eftersom 99% av alla chassin har hål i botten så tycker inte webhallen monterat den fel. Det övriga i bygget låter ju mindre bra dock. Jag hade bett o skicka tillbaka agget mot ett annat. Undrar varför du köpte 1200w föresten, vad är speccs på burken?

Hade försökt fixa bygget snyggt med en kompis eller kolla bygghjälpstråden o se om nån finns i närheten där du bor och kan hjälpa dig först.

specen.

MOBO: Asus Maximus Formula XI
CPU: I9 9900k
GPU: Asus RTX 2080 Ti OC
Kylning: Asus RYUJIN 360
Minne: G.Skill 3600MHz 32gb
Systemdisk: Samsung 970 EVO Plus 1tb
Speldisk: Samsung 970 EVO Plus 1tb
Chassi: Cooler Master C700M
osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon249324:

Ja riktigt dumt att sätta den på det sättet, men när man haft med Inet att göra, så har dem frågat om man vill ha det så, eller byta till något annat, kommunikation! Men webhallen har bara kört på, hade jag vetat att det skulle bli så, så hade jag givetvis valt ett annat.

http://forumbilder.se/I4PRA/img-20190319-092612-resized-20190319-023114309
http://forumbilder.se/I4PRA/img-20190318-161655-resized-20190319-023144689
http://forumbilder.se/I4PRA/img-20190318-153207-resized-20190319-023209645

Använd inte forumbilder utan tex. imgur istället.
Forumbilder är djävulens påfynd

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Vi kan väl pröva att åtminstonde tagga webhallen så dom blir medvetna om den här tråden?

@webhallen

Webhallen är inte aktiva längre på Sweclockers.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233