Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Tips desktop högtalare

Tjena!

Är på jakt efter ett par shyssta högtalare till min dator, jag har kikat lite på Audioengine A2+ som jag tycker är extremt snygga!
Jag söker något liknande i den stilrena looken men vill samtidigt ha bra ljud!
Någon som kan tipsa om ett par snygga och bra högtalare som inte är allt för stora? (2.0 eller 2.1)

Budget: max 3.000kr, helst under!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@victor360: Jag var på jakt efter samma sak som du och landade till slut i just ett par Audioengine A2+ just för att storleken är perfekt. Får mer eller mindre plats under ena skärmen (vilket behövs när man har två skärmar). Mycket trevligt ljud, kan sakna en baslåda ibland, men när man bor i lägenhet och är vaken nattid så passar det bättre utan en baslåda ändå för min del. Men kan starkt rekommendera dom hur som helst!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av victor360:

Tjena!

Är på jakt efter ett par shyssta högtalare till min dator, jag har kikat lite på Audioengine A2+ som jag tycker är extremt snygga!
Jag söker något liknande i den stilrena looken men vill samtidigt ha bra ljud!
Någon som kan tipsa om ett par snygga och bra högtalare som inte är allt för stora? (2.0 eller 2.1)

Budget: max 3.000kr, helst under!
Tack på förhand!

2.1 med fint ljud!

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

@arvidh: Mitt tips går tiull M-Audio istället. Har testat ett par olika AudioEngine och nearfield monitors, men fått brus och hummande då de små drar en hel del ström genom sig. Jag själv fastnade för M-AUDIO AV-32. Tysta när inget spelas i dem och helt OK för spel, musik och även film med ett klart rent ljud. Bra närvaro hela vägen och lite åt det gladare hållet, men då jag inte reidgerar ljud via dem så bryr jag mig inte.

Permalänk

@SYRE: Ja, det är ju det som lockat mig, snygga och väldigt små och ska tydligen ha bra ljud för sin storlek, tack för att du bekräftar det!

@arvidh Tack för tipset! dom ser shyssta ut!

@Foolwolf Upplever du ljudet bättre i dom än audioengine? dom var rätt så billiga

Permalänk
Avstängd

För 3000kr så kan man leta upp bra stativare och kombinera ihop med en t-amp baserat på ta2020 chipet genom ebay.

Hade själv Alesis 6 Studio Passive för 2000kr och de fungerade rejält bra men tyvärr går det inte att få tag på genom thomann.de

Har haft budget edifier också för typ tusingen, men den hade tyvärr brusande förstärkare i sig så jag byggde om dem till passiva och använda t-amp till dem.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

https://www.thomann.de/se/jbl_control_2_ps.htm
Dessa kör jag. Riktigt bra på rent ljud, men så kommer vi till det här med bas.... Ja. Inte så mycket!

Permalänk

Jag har sneglat lite på Mackie, finns några att välja på men för min del lutar det åt CR4 pga av storleken.
Under din budget kanske... Har inte varit iväg och provlyssnat så kan inte uttala mig om ljudet men har läst lite kommentarer och de flesta verkar positiva.

Någon som hört hur dant de låter och har en åsikt?

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v986&t=2508

Permalänk

@900-Mange: Ingenting är "under min budget" har bara en max gräns, högre pris betyder inte alltid bättre snygga bortsett från det gröna imo.

Permalänk

@victor360:
Hehe så klart, tänkte att du kanske var ute efter lite högre klass på grejerna, finns ju S5 o MR5 också (utan grönt ) men något större.

Permalänk
Medlem

Finns ett par Kef Q100 på blocket.
Överlägset för nearfield för priset.