Animation - nästa sekvens vid klick

Permalänk
Medlem

Animation - nästa sekvens vid klick

Hej!

Testar att fråga här då jag inte kan hitta något bra sätt att göra detta på.

Jag har skapat en 3D animation som är uppdelad i flera små delar, där jag skulle vilja att varje enkild del "loopade" tills man trycker på "nästa" (vanligt musklick bara). Jag behöver inte ens loopa mina sekvenser utan skulle kunna ha dem överdrivet långa bara. Just nu har jag varje del i separata video filer.

Jag tänker ju att det borde finnas någon form av video-player som har sådan funktion? Men hittar inget.

Det hela är för en presentation. Hela presentationen skulle kunna vara att jag slår på en video fil (eller sekvens av video-filer), behöver egentligen inget annat. Bara kunna välja själv när jag vill gå till nästa sekvens (möjliggör för diskussion/frågor mitt i presentation då animationen inte går från start->finish direkt).

Spontant låter som det måste gå att göra jätte enkelt, men verkar svårt?

Mvh
Joe

Permalänk
Medlem

Gör en vanlig powerpoint I guess?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Osäker på om powerpoint har stöd för annat än infogade youtubelänkar.

Men ett alternativ annars är ju ta valfri videospelare, göra en playlist, ställa in så den loopar varje klipp. Och sen trycka på knappen för "nästa i playlist" när du behöver byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

Gör en vanlig powerpoint I guess?

Skrivet av elBenko:

Osäker på om powerpoint har stöd för annat än infogade youtubelänkar.

Precis, min första take var att få in det i en ppt på något sätt men infogade länkar var det enda jag lyckades med.

Skrivet av elBenko:

Men ett alternativ annars är ju ta valfri videospelare, göra en playlist, ställa in så den loopar varje klipp. Och sen trycka på knappen för "nästa i playlist" när du behöver byta

ja detta kanske är den bästa lösningen helt enkelt? Ibland lär lösningen närmare en man tror jag ska testa och göra så, tack

Tillägg: Funkar perfekt, sätter in det i playlist och kör snabbtangent för att hoppa till nästa sekvens. Känns nästan dumt hur simpelt det var

Permalänk
Medlem

@joehow: Yep, lätt man missar de enklaste lösningarna. Beroende på spelare kan du nog även slänga in vanliga bilder i samma playlist, om du behöver ha in lite text mellan klippen.