Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Har en polare som har 150-200 BTC och lika många Bitcoin Cash. Själv har man blitt rik som ett troll för att man startade 2012 med 1-2 Grafikkort och sparat alla coins. Den som spar han har.

Du har sålt dina coins då antar jag? Innan du realiserar vinsten så finns den bara på papper

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Har en polare som har 150-200 BTC och lika många Bitcoin Cash. Själv har man blitt rik som ett troll för att man startade 2012 med 1-2 Grafikkort och sparat alla coins. Den som spar han har.

Tips är att inte skryta om sin kryptoförmögenhet, finns folk som är beredda att gå långt för pengar här i livet :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Det är lugnt. Förmodligen var det bara jag som inte förstod vad du menade med dina inlägg.

Ja. Eftersom bara du driver framåt en... Ett inlägg .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

RiP bitcoin D;

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

RiP bitcoin D;

Min pappa har tjatat om att köpa bitcoins i två månader..
Tur han ej lyckats än

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SAnDis:

Min pappa har tjatat om att köpa bitcoins i två månader..
Tur han ej lyckats än

Lär väl passa på idag!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Kommer den vända upp igen tro, eller kommer den sjunk mer?
Bitcoin har ju en tendens att svänga ordentligt.
Vad tippar vi på? Nådde bitcoin sin topp i värde tro...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Lär väl passa på idag!

Ja hehe, värdet har dykt rätt bra idag.

Permalänk
Avstängd

Haha kolla nu alla förlorare som säljer nu. Folk säljer för att ta ut pengar till julklappar.

Köp nu, speciellt Neo som släpper news i Januari, gratis 40% har ni på bara standarduppgång.

Varsågoda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vetintevad:

Men jag ska ge er ett råd, lyssna och ta till det eller såhoppa över mitt inlägg. Vill bara ert bästa, det är inte jag som kommer förlora pengar eller bli rik utan det är ert val.

Kryptovaluta kommer aldrig slå igenom. Det finns för många dollarmiljardärer, tänk utanför banorna. Skulle Bankerna i USA låta sig bli utkonkande eller konkureras av krypto? Det räcker bara med att en rik typen av Soros börjar spekulera i krypto så har halva värdet försvunnit i dimman.

Skulle kunna skriva en uppsats i 10 A4 men orkar inte. Som jag sagt, cash is king och kommer vara det så länge människan existerar. Bara för att vi i Sverige nästan idag inte använder längre kontanter betyder det inte att resten av världen har också samma syn på dt.

Men ni som tror på krypti kan ta med er kryptovaluta till thailand eller Kina om tio år

Justdet, Kina som sitter bara på typ 700 miljarder dollar kommer ju ta dina kryptos.

Ha-ha-ha, Vad tror du bankerna gör? Wall street dominerar hela Kryptomarknaden, tillsammans med Kina och övriga snor-rika personer i världen.

Bankerna har inte ett skit att säga till om egentligen.

Skrivet av orig_rejser:

Kommer den vända upp igen tro, eller kommer den sjunk mer?
Bitcoin har ju en tendens att svänga ordentligt.
Vad tippar vi på? Nådde bitcoin sin topp i värde tro...

Så har folk sagt i 8 år nu. Nej absolut inte, bitcoin kommer stiga ungefär 500-1000% även nästa år.
Ungefär 25% av hela kryptomarknaden kommer ligga i Bitcoin.

ALT coinens år, 2018

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Ha-ha-ha, Vad tror du bankerna gör? Wall street dominerar hela Kryptomarknaden, tillsammans med Kina och övriga snor-rika personer i världen.

Bankerna har inte ett skit att säga till om egentligen.

Så har folk sagt i 8 år nu. Nej absolut inte, bitcoin kommer stiga ungefär 500-1000% även nästa år.
Ungefär 25% av hela kryptomarknaden kommer ligga i Bitcoin.

ALT coinens år, 2018

Frågan är om många hoppar till t.ex. ethereum istället i rädsla

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd

Jag gjorde det enda vettiga och köpte lite fler certifikat. Som att köpa triss fast det roliga håller på under en lång tid xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

Frågan är om många hoppar till t.ex. ethereum istället i rädsla

Folk hoppar till ethereum för att det är enklare att Skicka, fortare, billigare.

Folk hoppar även till Ethereum i form av vetskap. Bitcoin för dom som vet är helt döende och det finns idag INGET positivt med den.
(Förutom att tjäna pengar, då priset trissas upp och siste svensken säljer vid nedgångar).

IDAG är dagen då svenskar förlorar pengar på bitcoin, och folk med vetskap köper upp och tjänar pengar. Sedan får Bitcoin ryktet om att krasha hit och dit.

Jag väntar på NAV till Coinbase, ju fler som skickar, ju snabbare går det, ingen transaktionsavgift och anonymt.

Permalänk

Största problemet för mig är att jag vill undvika verifiera mitt konto genom att skicka en kopia av ID. Det är fullständigt kaos med alla id kapningar och det känns idiotiskt att förlita på företag i USA eller i andra delar av världen.

Finns det något annat sätt att identifiera sig på som är mindre riskfyllt? Var på väg att börja köpa lite bitcoin men den här processen som inte känns direkt enkel har gjort att jag har bromsat ned vilket i för sig var bra med tanke på att Bitcoin har rasat så mycket senaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Inte sett speciellt bra ut idag på certifikaten på Avanza

Men perfa tillfälle att köpa på sig nya billiga Ethereum, låg nere på 48 där ett tag. Riktigt nice

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

@SunQ: Dom är påväg tillbaka nu!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

@SunQ: Dom är påväg tillbaka nu!

Precis, därför det var nice att plocka på sig ett gäng till

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

RiP bitcoin D;

Ja, vart en jävla nedgång vid 9... Trevligare för dom som inte investerat än.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Den som investerade en månad tillbaks så har man fortfarande en vinst på ~70%. Den lär nog stabilisera sig snart och återhämta sig.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Avstängd

När gemene man ska ge sig in i kryptovaluta så vet man att festen snart är över

Permalänk
Medlem

Som jag sa, det kommer sjunka lite till. Nu har det gjort det, snart är det tillbaka med ny ath. Bara att köpa sig lite mer nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

När gemene man ska ge sig in i kryptovaluta så vet man att festen snart är över

Det är ett mönster som känns igen. Samma sak med aktier. När bekanta som aldrig pratat om det tidigare börjar prata om det, då vet man att slutet är nära

Med rätt kunskap och rätt timing går det dock att tjäna väldigt bra på kryptovalutor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dredd:

När gemene man ska ge sig in i kryptovaluta så vet man att festen snart är över

Dessvärre stämmer detta inte. Ju fler som vill köpa på sig, ju mer stiger värdet. Mikrodel av alla har köpt. När fler folk köper på sig så standardiseras sedan kurserna och vi kan sedan köpa i respektive valuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Haha kolla nu alla förlorare som säljer nu. Folk säljer för att ta ut pengar till julklappar.

Köp nu, speciellt Neo som släpper news i Januari, gratis 40% har ni på bara standarduppgång.

Varsågoda.

Eller så är det början på raset ner till noll. Du kan inte veta vad som kommer att hända, precis som att ingen annan kan veta vad som kommer att hända.

Skrivet av oouhdawg:

Ha-ha-ha, Vad tror du bankerna gör? Wall street dominerar hela Kryptomarknaden, tillsammans med Kina och övriga snor-rika personer i världen.

Bankerna har inte ett skit att säga till om egentligen.

Så har folk sagt i 8 år nu. Nej absolut inte, bitcoin kommer stiga ungefär 500-1000% även nästa år.
Ungefär 25% av hela kryptomarknaden kommer ligga i Bitcoin.

ALT coinens år, 2018

Om diverse länder förbjuder handel med kryptovalutor så kommer ingen att kunna använda dessa till något. Ingen vettig butik kommer att tillåtas använda detta som betalmedel och plötsligt så är det ingen som kan växla in till normala pengar eller handla för dom. Vad tror du händer med värdet då?

Och bankerna investerar inte i bitcoin, det vore snudd på tjänstefel. Möjligen finns det vissa hedgefonder som spekulerar i bitcoin, men det lär inte vara några större volymer. Bitcoins är per definition alldeles för instabilt för att någon seriös investerare ska satsa på det. Man investerar inte i bitcoin, man spekulerar.

Skrivet av oouhdawg:

Folk hoppar till ethereum för att det är enklare att Skicka, fortare, billigare.

Folk hoppar även till Ethereum i form av vetskap. Bitcoin för dom som vet är helt döende och det finns idag INGET positivt med den.
(Förutom att tjäna pengar, då priset trissas upp och siste svensken säljer vid nedgångar).

IDAG är dagen då svenskar förlorar pengar på bitcoin, och folk med vetskap köper upp och tjänar pengar. Sedan får Bitcoin ryktet om att krasha hit och dit.

Jag väntar på NAV till Coinbase, ju fler som skickar, ju snabbare går det, ingen transaktionsavgift och anonymt.

Eller så är det idag som racet till botten börjar. Ingen som vet...

Skrivet av DozeN:

Som jag sa, det kommer sjunka lite till. Nu har det gjort det, snart är det tillbaka med ny ath. Bara att köpa sig lite mer nu

Och det är så här bubblor skapas, personer övertygar sig själva och sin omgivning att det inte finns någon övre gräns och att det alltid kommer att fortsätta uppåt! Förr eller senare tar det stopp och planar ut, de som är snabba börjar sälja för att realisera sina vinster och kursen dyker lite mer än vanligt...tar ett litet skutt upp när de som tycker att det nu är rabatt köper, för att sedan fortsätta nedåt. Som sagt, mönstret inträffar om och om igen i saker när folk vill tjäna snabba pengar på saker som gått upp mycket på kort tid.

Skrivet av oouhdawg:

Dessvärre stämmer detta inte. Ju fler som vill köpa på sig, ju mer stiger värdet. Mikrodel av alla har köpt. När fler folk köper på sig så standardiseras sedan kurserna och vi kan sedan köpa i respektive valuta.

Eller så är det en bubbla som många tror och om förr eller senare kommer att spricka. Skulle säga att bubbla är betydligt mer troligt än det scenario som du målar upp. Enda problemet skulle möjligen vara ifall så pass många satsat så pass mycket pengar i detta att det skulle bli systemhotande ifall bitcoins blir värdelösa.

Tekniken i sig kommer garanterat leva kvar, men det finns inget bakomliggande värde i tekniken i sig. Vem som helst med tillräcklig kunskap kan skapa block chains. Att ensidigt höja bitcoins til skyarna och blunda för alla varningar är naivt på gränsen till farligt. Det är möjligt att värdet på något sätt stabiliseras, men till dess så investerar man inte i bitcoins, man spekulerar. Och man bör vara väldigt medveten om att de är fullt möjligt att de kan bli totalt värdelösa på mycket kort tid, vilket ÄR ett klart tänkbart scenario och man bör vara klart skeptisk mot de som helt okritiskt sväljer allt som tyder på att värdet kommer att öka och blundar för allt som talar för det motsatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Och det är så här bubblor skapas, personer övertygar sig själva och sin omgivning att det inte finns någon övre gräns och att det alltid kommer att fortsätta uppåt! Förr eller senare tar det stopp och planar ut, de som är snabba börjar sälja för att realisera sina vinster och kursen dyker lite mer än vanligt...tar ett litet skutt upp när de som tycker att det nu är rabatt köper, för att sedan fortsätta nedåt. Som sagt, mönstret inträffar om och om igen i saker när folk vill tjäna snabba pengar på saker som gått upp mycket på kort tid.

Saken är att detta har hänt BTC så många gånger, ALLTID har den kommit tillbaka starkare än någonsin. Varför skulle just denna gång vara undergången?

Visst, det är en ostabil marknad, allt är långtifrån säkert, men detta är vad jag tror

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Saken är att detta har hänt BTC så många gånger, ALLTID har den kommit tillbaka starkare än någonsin. Varför skulle just denna gång vara undergången?

Visst, det är en ostabil marknad, allt är långtifrån säkert, men detta är vad jag tror

Skälet till att den kommer tillbaka är väl att en låg kurs återigen gör att mängder av folk tror sig kunna göra cäsh och så får det moment igen?

Just kryptovalutor måste vara väldigt speciellt, jag vet om mängder av folk som inte har en aning om vad en aktie eller börsen öht är, men dom sitter och investerar i krypto till höger och vänster.

Offtopic: Jag läste nånstans om att det eventuellt var nån ändring i hela BTC-systemet på G? Minns inte vad det kallades så kan därför inte googla. Det var nått om att "mining" ska ändras till att bli mer "verifiering" av trasanktioner?
Kanske finns andra valutor som redan fungerar så?

Jag tycker att hela spekulationsmomentet som finns i BTC tyvärr bara förstör. Vill man ha en alternativ valuta att faktiskt NYTTJA så är ju upp/nedgångarna helt bananas.

Permalänk
Medlem

Tulipanlökarna kunde man iallafall _försöka_ äta, och man kan defintivt plantera dem och få ut iallafall något av dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Saken är att detta har hänt BTC så många gånger, ALLTID har den kommit tillbaka starkare än någonsin. Varför skulle just denna gång vara undergången?

Visst, det är en ostabil marknad, allt är långtifrån säkert, men detta är vad jag tror

Därför att det förr eller senare är slut på folk som är villiga att lägga in pengar i något så pass osäkert, alternativ inser att de är för sena på bollen vilket innebär att eventuella förtjänster inte överväger risken för förluster om man går in nu. Kombinera det med att de som redan investerat inte längre kan investera mer och/eller att de som inte är helt fartblinda väljer att realisera sina vinster så kommer kursen att dyka okontrollerat. Sedan är det såklart inte säker att det öht kommer att inträffa och inträffar så är det inte säker att denna nedgången är starten, men möjligheten är påtaglig att det kommer någon gång.

Permalänk
Medlem

6 transaktioner per sekund endast och transaktionsavgifter på upp mot 20 dollar på grund av detta.

Att det skulle vara smidigt och billigt har ju fallerat totalt nu.

Detta kommer att rasa.
Grattis till de som sålt

Permalänk
Medlem

@AppendixSE: Enkel lösning, hoppa över till Bitcoin Cash? Sen är kryptovaluta så mycket mer än en valuta!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |