Permalänk
Avstängd

Rift Core 2.0 och Dash finns nu i beta kanalen. Finns lite småbuggar och inte så mycket att göra ännu men den bästa funktionen är ju att man kan klistra fast desktop fönster och de stannar kvar i VR.

Äntligen kan man svara på mejl utan att ta av headsetet. Eller sitta på en bergstopp i Google Earth och titta på film.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av knge:

Rift Core 2.0 och Dash finns nu i beta kanalen. Finns lite småbuggar och inte så mycket att göra ännu men den bästa funktionen är ju att man kan klistra fast desktop fönster och de stannar kvar i VR.

Äntligen kan man svara på mejl utan att ta av headsetet. Eller sitta på en bergstopp i Google Earth och titta på film.

Ett steg närmare att aldrig behöva ta av den. Möjliggör att montera kameror så man ser vart man är i verkligheten samt gör Riften trådlös så lär den bli på långa långa sträckor.

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att jag gillade nya Oculus-betan skarpt. Att få in desktop direkt i VR-miljön är värt mycket, att sedan kunna använda den som skärm utan annan mjukvara är riktigt bra med. Önskar och hoppas att möjlighten kommer att kunna styra musen lite lättare. Samt att kunna inaktivera att gyrot styr pekaren.

Sedan upplevde jag att screendoor-problematiken minskat, såg överlag skarpare ut än annars. Kanske bara jag och min syn som upplevde det så.

Permalänk

@MrKudden:
Om du vill ge mig ditt användarnamn så kan vi köra online, väntar bara på mina kontroller, jag sitter med en kexbox kontroll nu..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Måste säga att jag gillade nya Oculus-betan skarpt. Att få in desktop direkt i VR-miljön är värt mycket, att sedan kunna använda den som skärm utan annan mjukvara är riktigt bra med. Önskar och hoppas att möjlighten kommer att kunna styra musen lite lättare. Samt att kunna inaktivera att gyrot styr pekaren.

Sedan upplevde jag att screendoor-problematiken minskat, såg överlag skarpare ut än annars. Kanske bara jag och min syn som upplevde det så.

Interaktionen med fönstren behöver helt klart förbättras. Meningen är väl också att varje app ska kompilera in stöd för rift core, som det är nu så får man ju en vit miljö i många appar. Förmodligen förbättras väl en del bara om de gör det.

Jag tror de lagt in stöd för det som gear vr haft ganska länge, "cylindrical layers" som ger betydligt bättre läsbarhet i text så det stämmer nog att det ser bättre ut än det gjorde tidigare. Sen har de säkert optimerat överallt annars också.

Man kan helt klart börja skönja vart VR är på väg. Med bättre upplösning och trådlöst så är det här helt klart framtidens plattform. Finns så otroligt många fler möjligheter än bara sitta framför en platt monitor.

Permalänk
Medlem

Gick med i betan nu ska bli kul att se hur de fungerar. Även fått hem en ny sensor hade problem med min gamla som tappa kontakten emellanåt. Ev har jag mer problem möjligen hdmi kabeln så blir felsöka nu med bara nya inkopplade. Någon som vet vad Oculus tar för ny hdmi kabel? Går väl på garantin men vet inte om jag orkar tjafsa om all felsökning etc kan lika gärna köpa en om de inte rånar en så har man en backup.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för er få hem nya betan? Jag får a update har just started downloading men även efter omstart av oculus mer än en timme senare får jag "an update has just started downloading

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Hur lång tid tog det för er få hem nya betan? Jag får a update har just started downloading men även efter omstart av oculus mer än en timme senare får jag "an update has just started downloading

Det gick fort för mig att ladda ned. Kanske är något tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Gick in till slut. Gratishelg för Archangel och Superhot VR. Lite sent men archangel var faktiskt riktigt kul. Vet inte hur långt jag kommit har fått lite stealthutrustning. I snurrstol känns kontrollerna verkligen 1:1.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Någon som vet vad Oculus tar för ny hdmi kabel? Går väl på garantin men vet inte om jag orkar tjafsa om all felsökning etc kan lika gärna köpa en om de inte rånar en så har man en backup.

En "Oculus 4-Meter Headset Cable" kostar 59EUR inkl frakt (med UPS) till Sverige:

https://www.oculus.com/accessories/

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewed:

En "Oculus 4-Meter Headset Cable" kostar 59EUR inkl frakt (med UPS) till Sverige:

https://www.oculus.com/accessories/

Tackar Hmm ja den är väl längre än stock då? Känns ju lite dyrt hoppas på någon juldeal.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av crackerhead:

@MrKudden:
Om du vill ge mig ditt användarnamn så kan vi köra online, väntar bara på mina kontroller, jag sitter med en kexbox kontroll nu..

Absolut! MrKudden är mitt användarnamn även på Oculus Jag är dock sällan online på Oculus såvida jag inte skall spela. Så de kan ju vara bra å kunna skriva någonstans där man oftast är inne när man vill spela online

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Winter sale pågår i Oculus store!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewed:

Winter sale pågår i Oculus store!

Riktigt tråkig man har ju lyckats samla på sig de mesta redan. Jag köpte Archangel dock som jag testa under gratisweekend. Testade på min sekundära burk tråkigt att oculus inte har cloud saves. Frågan är hur lätt det är att föra över? Mina äventyr med att flytta spelkataloger gör mig tveksam till om de ens är möjligt men blir att undersöka

Jag testa en sväng att köra som den kvinnliga karaktären men det är riktigt billigt gjort det är morsan istället för farsan och de kör samma dialog. Manliga röstskådespelaren har lite bättre timing och känns lite mer trovärdig dock så skulle rekommendera den. Så hoppas man på mer omspelbarhet med olika karaktärer så verkar de inte finnas något dylikt.

Har äntligen tagit mig tid till att få igång rockband vr. Var lite mek med att få min fender jaguar krävde en firmware update men den verkar fungera okay. Dock så laddar spelet emellanåt i tutorials och första showen och man får vänta någon halv minut innan man kan fortsätta med noterna? Bara jag som får detta? I Archangel fick jag inga cuts i alla fall de lilla jag körde.

För de här spelen ser jag då ingen skillnad med GTX 1080 ti och GTX 1070.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Testat lite Star Trek Bridge crew, killing floor excursion och gorn. Finns absolut ingen mening med ett x 1080 för de här liren heller än mindre ti :). Star Trek är otroligt fult hade hoppats på lite mer där ändå. Har inte mer än kört tutorials men verkar otroligt trist utan polare och vete gudarna hur kul det är ens i coop.

Killing floor: Excursion. Känns mer eller mindre som en kopia av Arizona Sunshine med möjligen marginellt bättre grafik. Zombierna teleporteras in i bild riktigt fult ibland så försvinner de i tomma intet när man tror de anfaller en? Tveksam fysik men de kanske växer på en. Tyvärr inte helt kompatibelt med gun stocks på pump shotgun i alla fall måste jag dra pumpreglaget för att ladda om. Inge fel med de naturligtvis men de är helt fel sikta med två separata axlar istället för bara en blir aldrig rätt. Ger inget vidare första intryck.

Gorn. Splattersimulator. One trick pony svårt se att detta kan hålla någon längre tid. Tur de är billigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Haft min Oculus sedan sommaren och köpte nyligen I Expect You To Die vilket jag starkt kan rekommendera. Skön humor och lagom svåra pussel att lösa.

Hur har Dash 2.0 funkat för er som kör betan? För mig rullar den på helt okay, småbuggar här och där men annars rätt bra. Lite surt att den verkar dra ner framsen på vissa spel dock.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Haft min Oculus sedan sommaren och köpte nyligen I Expect You To Die vilket jag starkt kan rekommendera. Skön humor och lagom svåra pussel att lösa.

https://www.youtube.com/watch?v=vedFA8yXr2Y

Hur har Dash 2.0 funkat för er som kör betan? För mig rullar den på helt okay, småbuggar här och där men annars rätt bra. Lite surt att den verkar dra ner framsen på vissa spel dock.

Håller med om I expect you to die! Väldigt roligt. Speciellt med en kompis vid datorn.
Dash 2.0 funkar bra men en sak jag stör mig enormt på är att man inte kan ha ljud i både datorhögtalare och i rift samtidigt. Man måste starta nåt Classic läge och stänga av guardian systemet. Men jag hoppas och tror dom fixar det snart.

Permalänk
Medlem

Har bara kört tre pussel på I espect you to die hade lite problem med småbuggar men ja riktigt skoj och kul problemlösning

plånboken blöder åkte dit på starseed ep 1 och 2 daily deal senast. Invisible hour archangel och titanic vr tidigare deals man åkt dit på. Titanic kommer jag inte röra förrän de är klart dock fortfarande arly access

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor angående kabel/adapter
1) mitt grafikkort har bara en hdmi-utgång. Finns det något välbeprövat sätt att fixa det nu? Jag vill ha ljud via Tvn och helst ljud via headsetet. I andrahand endast ljud via TVn. Är så jobbigt att kravla bakom datorn och byta.
2) finns det någon USB hub som man kan koppla in headsetet, mus, ratt och pedaler i utan att få en sämre upplevelse? Jag antar att när allting används samtidigt så kan det bli svettigt för en hub?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har två frågor angående kabel/adapter
1) mitt grafikkort har bara en hdmi-utgång. Finns det något välbeprövat sätt att fixa det nu? Jag vill ha ljud via Tvn och helst ljud via headsetet. I andrahand endast ljud via TVn. Är så jobbigt att kravla bakom datorn och byta.
2) finns det någon USB hub som man kan koppla in headsetet, mus, ratt och pedaler i utan att få en sämre upplevelse? Jag antar att när allting används samtidigt så kan det bli svettigt för en hub?

Skickades från m.sweclockers.com

Tv:n via adapter verkar vara enda sättet. Lärde mig den hårda vägen, riftens hdmi-port var för trång och förstörde grafikkortets enda hdmi-port. Adapters och rift verkar i många fall inte fungera. Så det blev nytt grafikkort för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Tv:n via adapter verkar vara enda sättet. Lärde mig den hårda vägen, riftens hdmi-port var för trång och förstörde grafikkortets enda hdmi-port. Adapters och rift verkar i många fall inte fungera. Så det blev nytt grafikkort för min del.

Det där låter inte alls bra. Får leta upp någon adapter som fungerar till tvn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Dvi till hdmi adapter är en billig lösning på extra hdmi port. En adapter paja bra gort men de är ju bra för att skydda grafikkortet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Testat lite Star Trek Bridge crew, killing floor excursion och gorn. Finns absolut ingen mening med ett x 1080 för de här liren heller än mindre ti :). Star Trek är otroligt fult hade hoppats på lite mer där ändå. Har inte mer än kört tutorials men verkar otroligt trist utan polare och vete gudarna hur kul det är ens i coop.

Killing floor: Excursion. Känns mer eller mindre som en kopia av Arizona Sunshine med möjligen marginellt bättre grafik. Zombierna teleporteras in i bild riktigt fult ibland så försvinner de i tomma intet när man tror de anfaller en? Tveksam fysik men de kanske växer på en. Tyvärr inte helt kompatibelt med gun stocks på pump shotgun i alla fall måste jag dra pumpreglaget för att ladda om. Inge fel med de naturligtvis men de är helt fel sikta med två separata axlar istället för bara en blir aldrig rätt. Ger inget vidare första intryck.

Gorn. Splattersimulator. One trick pony svårt se att detta kan hålla någon längre tid. Tur de är billigt.

Bridge Crew är det bästa VR-spelet hitills enligt mig. Inte bara för jag är Trekkie utan för att spelar man med polarna är det ett spel man stannar i. När vi har tid över på jobbet drar vi alltid igång det och sitter och skriker orders till varann. Sjukt kul och ball upplevelse. Längtar tills fler social VR spel kommer.

Permalänk
Medlem

Ja känns som man måste ha polare för att få ut något av det? Presentationen är under all kritik eller blir de bättre efter tutorialen?

Har bytt roomscale och jag märker nu att rift har sina begränsningar. Har försökt mappa roomscale som är 3,5 meter djup och de var ett rent h-vete att kalibrera. Antingen var jag för långt från främre sensorerna eller bakre. Fick kompromissa lite och krympa det något. I ren praktiken så gjorde de ingen större skillnad. Man är ändå rädd man ska drämma in kontrollerna främst i plasma tvn som är i riskzonen nu så egentligen räckte de rätt bra med gamla 2x1.5 meter. Ev funderar jag på att vrida det så jag har mer bredd än djup fast tror de blir svårare för kamerorna att täcka bra.

mixed reality där man bär med sig trackingen är måhända bättre för större roomscale. men de fungerar för 3,5 men mer är nog svårt få ut om man ska gå för vad sensor setupen säger.

Fortfarande har jag inte hittat ett lir där jag har någon utväxling av mitt x 1080ti mot mitt 1070. Testade gallery senast och de flöt också på klockrent med rätt bra grafik för att va VR ändå.
Sugen på testa lite simulatorer härnäst där borde de va skillnad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Testat lite gun club vr känns som de är den solidaste interaktiva shooting range vapen simulatorn jag testat hittills. Ta detta med en enorm nypa salt då jag inte har mer reell erfarenhet än ak4 men min desert eagle låter och känns rätt. Har lite rätt ringande känsla i öronen tom så man får va lite försiktig med volymen.

Fungerar riktigt bra med gun stock. Blir något meckigare komma åt med att ladda om med min men inga större bekymmer. Det ska va lite utmaning få perfekt reload men efter att ha monterat på suppressor och gunstock så har man grymt sikte med holopoint som alignar precis som man vill när man håller pistolen i rätt läge.

Vet inte riktigt varför men jag får alltid lite krampkänning med gun stock. Lägger för stort tryck mot axeln eller något vete gudarna vad för ergonomiskt fel den har

Suppressor fungerar som de ska. Mer stabilitet. De bör göra lite mer skada då projektilhastigheten ökar något med längre lopp men de vet jag inte om de är modellerat. Skada spelar ingen roll i de spellägen jag låst upp hittills. Gäller bara träffa så här långt. Men det finns ju en flik för damage så antar de kommer låsas upp spellägen framöver där bovar har tactical vests och grejer

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Ja, då va man ägare till denna tingest spanat läääänge på detta, sen tidiga DK1 men aldrig tagit steget förrän nu!

Iaf. tycker "store" är lite feldesignad och svår att överblicka således missar jag säker massa guldkorn!

Önskar att ni kanske kunde lista de 5 bästa jag ska ladda hem i varje kategori om ni orkar

Spel (gratis)
Spel (som kostar riksdalers)
Program
Upplevelser
filmer etc.

Spel med flygplan/jet fighters/helis hade varit skojj

Sen undrar jag hur jag kan använda det helt 100% utan vanlig skärm inkopplad samtidigt? vill ha "desktopmiljö" i vr setet om det är möjligt, (för styrning med mus & t-bord)

För övrigt, ja, det är lite suddigt och pixligt men WOW i gatan va häftigt det är!

Tack för hjälpen, sorry om jag inte hängt med, brukar vara AA men inte denna gången!

Permalänk
Medlem

Börja med att testa gratisspelen du fick med Rift.
Finns många bra spel som kostar så de är svårt får kolla tidigare i tråden och läsa recensioner etc.
Just nu är de winter sale om du vill bunkra upp lite. Själv börja jag med windlands de är riktigt skoj och bra för att träna upp vr benen. När du fixar att hoppa runt i windlands utan att tappa balansen fixar du de mesta

Se till så du är med i senaste betan för oculus de har desktop miljö där. Använder bigscreen beta en del fungerar bra för de jag använder den till. Virtual desktop har jag köpt men använder aldrig men går nog ställa in lite mer dära. Nu har jag absolut ingen lust att köra desktop i VR använder bigscreen beta för film och vissa spel som gör sig bra i cinema läge.

Spel med flygplan, jet fighters, helis låter som DCS. Kan bli hyr dyrt som helst beroende på vad du flyger och de är inge vidare spel du måste nog gilla själva känslan av att simulera äkta flygning. Bara gammalt flyg finns diverse IL 2 lir, rise of flight. Wings of thunder om du vill ha mer arkad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@Michelangelo: Pixlet/suddet är delvis bara se till att du har de rätt inställt etc, tänk på att man även kan vinkla headsetet, gjorde enorm skillnad för mig. Sedan är det lite vana, efter ett tag ser du inte så mycket sudd för hjärnan filtrerar bort all onödig info.

Om du fick med Robot Recall är det en väldigt bra titel att börja med, det är en lätt AAA titel, lite kort men bra och mycket replay samt att du kan vänja dig rätt bra i det, vill du träna magen lite så är Echo Arena bra, den är jobbig för nybörjare ofta iom fri 3D movement när du står still ^^

EDIT:
Sedan testa demo versionen av Pavlov VR på steam, det ger en försmak för hur FPS sidan ser ut, helt annan sak än vanligt ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michelangelo:

Ja, då va man ägare till denna tingest spanat läääänge på detta, sen tidiga DK1 men aldrig tagit steget förrän nu!

Iaf. tycker "store" är lite feldesignad och svår att överblicka således missar jag säker massa guldkorn!

Önskar att ni kanske kunde lista de 5 bästa jag ska ladda hem i varje kategori om ni orkar

Spel (gratis)
Spel (som kostar riksdalers)
Program
Upplevelser
filmer etc.

Spel med flygplan/jet fighters/helis hade varit skojj

Sen undrar jag hur jag kan använda det helt 100% utan vanlig skärm inkopplad samtidigt? vill ha "desktopmiljö" i vr setet om det är möjligt, (för styrning med mus & t-bord)

För övrigt, ja, det är lite suddigt och pixligt men WOW i gatan va häftigt det är!

Tack för hjälpen, sorry om jag inte hängt med, brukar vara AA men inte denna gången!

Glöm inte att de flesta vr spel på steam funkar också.

75% rabatt på Elite Dangerous tex är väl ett givet köp, med det är basversionen utan landning på planeter.
http://store.steampowered.com/app/359320/Elite_Dangerous/

Permalänk
Medlem

Arktika.1 på winter sale? Rekommenderas?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x