PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@frong: har du reshader på? hade samma igår och stängde bara av klocka och fps visare på reshade programmet o det fixade det

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extraq99:

@frong: har du reshader på? hade samma igår och stängde bara av klocka och fps visare på reshade programmet o det fixade det

Prövar det, tack

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: funkar det inte så får du nog ominstallera reshader

Visa signatur

I5 8600K l Asus Z370 TUF l Corsair Vengeance 16 Gb (4x4)
Asus gtx 1080 Strixl l Corsair 850W Psu l Kingston Hyperx 120 gb Ssd/500 gb Hdd l Corsair Meshify C Dark TG l Acer Predator XG270HU l Strafe RGB MX Blue l Scimitar RGB Gul

Permalänk
Medlem

Jag tyckte nog att de har fått till det riktigt bra. Rubberbandandet i början är dock grymt irriterande ibland. Jag föll ner från ett höghus och förlorade 95% av min HP pga av det. Och att man inte kan välja karta suger fett. Men bilar, klättrande och övrigt funkar väldigt bra. Nätkoden suger dock fortfarande pung. Det är riktigt surt att bli skjuten bakom väggar och träd, bara för att man egentligen inte är där.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Är det bara paste en extra rad eller vadå?

Kan du vara mer specifik?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, lägg bara till

[/Script/TslGame.TslEngine]
FrameRateCap=0

Längst ner i filen, ångrar du dig så är det bara att ta bort den igen.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Precis, lägg bara till

[/Script/TslGame.TslEngine]
FrameRateCap=0

Längst ner i filen, ångrar du dig så är det bara att ta bort den igen.

provade precis dock så var servern nere...

men den sparas inte heller även att jag har tryck på spara alltså efter jag stänger ner å starta spelet å sen klicka på filen igen. finns den inte kvar

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

provade precis dock så var servern nere...

men den sparas inte heller även att jag har tryck på spara alltså efter jag stänger ner å starta spelet å sen klicka på filen igen. finns den inte kvar

Ska testa senare igen, dom kanske tog bort att man kunde göra det i sista patchen.
Eller så glömde du göra filen till "skrivskyddad".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Ska testa senare igen, dom kanske tog bort att man kunde göra det i sista patchen.
Eller så glömde du göra filen till "skrivskyddad".

vet inte om den är skrivskyddad såg inte noga.. men hade den inte sagt ifrån om den var skrivskyddad?

ja du får gärna testa å komma tillbaka med svar...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

vet inte om den är skrivskyddad såg inte noga.. men hade den inte sagt ifrån om den var skrivskyddad?

ja du får gärna testa å komma tillbaka med svar...

Jodå det funkar fortfarande, dock kör jag med den av nu när Vsync fast fungerar igen.
Fint flyt utan någon extrem tearing.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Verkade inte hjälpa att köra borderless för att slippa att fpsen åker upp i 5000 så att datorn tjuter när jag startar spelet, finns det någon annan lösning än att använda ett extra program som rivatuner eller kan jag förvänta mig en meny/uppstart fps cap fix i en framtida patch? För att låsa fpsen i spelet genom ini filen verkar inte fungera eftersom detta sker innan spelet laddats in.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Verkade inte hjälpa att köra borderless för att slippa att fpsen åker upp i 5000 så att datorn tjuter när jag startar spelet, finns det någon annan lösning än att använda ett extra program som rivatuner eller kan jag förvänta mig en meny/uppstart fps cap fix i en framtida patch? För att låsa fpsen i spelet genom ini filen verkar inte fungera eftersom detta sker innan spelet laddats in.

Du kan sätta en maxfps i msi afterburner.

youtube.com/watch?v=raEg3GiT57I

Permalänk
Skrivet av frong:

Har fått denna konstiga bug med den nya uppdateringen:
https://imgur.com/a/gg3Qx

Någon som vet vad som är problemet? Allt är ljust/ljusgrönt.

Reshade!

Fick avinstallera mitt sen blev det bra.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Reshade!

Fick avinstallera mitt sen blev det bra.

eller som nämnt ovan testa stänga av clock/fps overlayen i reshade. Det fixade mitt problem med ReShade.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem

Funkar inte settings i engine.ini nu i 1.0? Hittar inte ens den. Hade ställt in en config där... kanske är förbjudet nu?
Sen återställs grafikinställningarna hela tiden när jag startar spelet, AA är på low, vill ha very low, texture bli alltid på high, vill ha medel... :/

Edit: eller är det där det står engine nu?

Permalänk

@PointMan:

Addade dig nyss med! Hoppas kunna lira Pubg en hel del då jag har jullov

Permalänk
Medlem

Det är ju ett sjuk rubberbanding dom första minuterna i spelet just nu.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Asså så sjukt ruttet.. Sedan release:

-Spelet kraschar typ var fjärde game
-När man vinner får man inge BP
-Rubberbanding

<3 Butthole

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbz84:

Det är ju ett sjuk rubberbanding dom första minuterna i spelet just nu.

Gissar att trycket är extremt hårt och att client time-frames inte hinner processas i början ordentligt, troligen för att de dragit ner på resursallokeringen på servrarna för att kunna skapa tillräckligt med virtuella servrar. Det är sjukt störande ja men bör släppa senare, som alla spel så låtsas devs typ inte om det och sedan när trycket lättat kommer ett twitt "Vi har identifierat problemet och det är nu löst" när allt de gjort är att dra upp resursallokeringen ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fasen... settings (grafik) ändras ju tillbaks hela tiden vid omstart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fasen... settings (grafik) ändras ju tillbaks hela tiden vid omstart...

Du har inte editerat ini filen och satt den som read only tidigare?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du har inte editerat ini filen och satt den som read only tidigare?

Vet faktiskt inte... nu har jag inte skrivskydd ikryssat iaf på engine... fast är engine samma som engine.ini ? Hittar inte engine.ini längre.
Testade ta bort engine så steam laddade ner den igen vid start av spelet... men det nollas ändå.

Permalänk
Medlem

God jul alla PUBG-spelare! Blir det någon kyckling på julafton eller blir det hela tjocka släkten?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte kolla lite vad folk får ut i fps och så iom 1,0 release. Har idag ett GTX 770 4gb och tänkte uppgradera om det blir nåt bra erbjudande i mellandagarna.

Hade kanske försökt hålla mig på max 4000 kronors budget och då lutar det väl troligtvis åt ett GTX1070. Skulle det kortet samt min övriga hårdvara kunna trycka +100 fps i 1080p i ultra/high settings tro ? Se signaturen för mina speccs.

Edit: Lägger till speccs då signaturen tydligen inte syns i mobilvy. i5 6600k@ 4.8 ghz, 16 gb ddr4 ram @3000 mhz

Uppdaterad med speccs
Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vet faktiskt inte... nu har jag inte skrivskydd ikryssat iaf på engine... fast är engine samma som engine.ini ? Hittar inte engine.ini längre.
Testade ta bort engine så steam laddade ner den igen vid start av spelet... men det nollas ändå.

Kolla C:\Users\["ditt användarnamn"]\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

och filen GameUserSettings.ini

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Kolla C:\Users\["ditt användarnamn"]\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

och filen GameUserSettings.ini

Tack! Där verkar det va ja!

Permalänk
Skrivet av Bläjd:

Jag tänkte kolla lite vad folk får ut i fps och så iom 1,0 release. Har idag ett GTX 770 4gb och tänkte uppgradera om det blir nåt bra erbjudande i mellandagarna.

Hade kanske försökt hålla mig på max 4000 kronors budget och då lutar det väl troligtvis åt ett GTX1070. Skulle det kortet samt min övriga hårdvara kunna trycka +100 fps i 1080p i ultra/high settings tro ? Se signaturen för mina speccs.

Edit: Lägger till speccs då signaturen tydligen inte syns i mobilvy. i5 6600k@ 4.8 ghz, 16 gb ddr4 ram @3000 mhz

Märkligt det här med FPS. Innan har jag alltid sett FPS i övre hörnet då jag lagt till det i inställningar i Steam men nu får jag inte upp något FPS överhuvudtaget, även fast det är påslaget i Steam. Vet inte vad jag gör för fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Märkligt det här med FPS. Innan har jag alltid sett FPS i övre hörnet då jag lagt till det i inställningar i Steam men nu får jag inte upp något FPS överhuvudtaget, även fast det är påslaget i Steam. Vet inte vad jag gör för fel...

Steams fps-visare har inte funkat de senaste veckorna för mig i PUBG heller...

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ny karta, nya äventyr och jag är lika dominant som tidigare https://www.youtube.com/watch?v=KmMMjkWyiiU

hahaha sista klippet. guld

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Helt jävla värdelöst spel just nu.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Skrivet av PointMan:

Helt jävla värdelöst spel just nu.
https://i.redd.it/myyb1uhazm501.jpg

Vad menar du med det?

Jag tycker att det laggar lite de första 1-2 minuterna efter att man har landat men sedan är det helt ok tycker jag...