Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Kraken X62 och CAM mjukvaran

Kommer kraken X62 ihåg settings utan att CAM startar med datorn?

Inte intresserad av belysning utan bara av att den kommer ihåg fläkt och pump kurvan.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Implor:

Kommer kraken X62 ihåg settings utan att CAM startar med datorn?

Inte intresserad av belysning utan bara av att den kommer ihåg fläkt och pump kurvan.

Har precis skaffat en sådan själv och nej. Det verkar inte som att den kommer ihåg dina inställningar. Inte gör den det på min iallafall. Håller på att få krupp på skiten... cam vägrar starta och fläktarna snurrar knappt. Är den värsta programvaran jag har haft sedan länge.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

min cam startar inte med windows,men alla inställninga funkar fin fint,pumpen snurrar som den ska samt fläktar

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Kör med samma kylare och har inga som helst problem med CAM.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@Sadjester: kör min enbart i standard silent mode. Låter inget och får 61c med 100% load.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Implor:

@Sadjester: kör min enbart i standard silent mode. Låter inget och får 61c med 100% load.

mina fläktar snurrar i ca 400 rpm i " original " och när jag stressar cpun så går de knappt upp något. Trots att jag har på cpu temp. Men när jag väl kan logga in och kommer in i programmet så blir det annat. Just det jag inte gillar med programmet, för just inlogg sidan på programmet fastnar vid boot och jag måste starta om det flera gånger innan det hoppar igång.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Vill tillägga till alla att det är skönt att höra att det finns de som inte har problem. Dock är det ett problem som syns väl på deras forum. Undrar vad det kan bero på.

Jag har dock ingen SSD just nu så startupen på cam är bedrövlig. Ca 10+ min ibland, men då räknar jag in alla problem med att komma in i programmet manuellt.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.