Permalänk
Medlem

Skicka MSInfo.nfo

Vad finns det för information i en MSInfo.nfo fil? Har lite problem med tangentbord och macro, därav tänkte jag skicka en MSInfo fil till en annan användare. Är det smart att göra det eller ska jag stå över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Vad finns det för information i en MSInfo.nfo fil? Har lite problem med tangentbord och macro, därav tänkte jag skicka en MSInfo fil till en annan användare. Är det smart att göra det eller ska jag stå över?

Man kan öppna en .nfo-fil med en text editor, då det i princip är en text fil bara.
Dock kan text bli lite rörig p.g.a att text formatering kan vara annorlunda.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

https://damn-nfo-viewer.en.softonic.com/?ex=BB-39.3

.nfo brukar hänga med i torrentfiler där "skaparen" gjort lite "konst" med tecken mm. Ser horribelt ut om du öppnar i något vanligt typ wordpad.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Man kan öppna en .nfo-fil med en text editor, då det i princip är en text fil bara.
Dock kan text bli lite rörig p.g.a att text formatering kan vara annorlunda.

Skrivet av hakd:

https://damn-nfo-viewer.en.softonic.com/?ex=BB-39.3

.nfo brukar hänga med i torrentfiler där "skaparen" gjort lite "konst" med tecken mm. Ser horribelt ut om du öppnar i något vanligt typ wordpad.

Ja precis allt för rörigt om man väljer att exportera till en .txt fil. Men det jag frågar efter är hur känslig är informationen i Msinfo filen som man kan generera själv i "Systeminformation" är, vare sig man exporterar till .nfo eller .txt?

Permalänk
Medlem

Bara som information det program som hakd länkade, behöver köras som administratör om man har Win 10, första gången man kör det, annars kan det inte sätta sig som hanterare av .nfo-filer.

Skrivet av Viradise:

Ja precis allt för rörigt om man väljer att exportera till en .txt fil. Men det jag frågar efter är hur känslig är informationen i Msinfo filen som man kan generera själv i "Systeminformation" är, vare sig man exporterar till .nfo eller .txt?

Det är inget annat än information om datorn (hårdvara och vilka program man har installerade etc.), sen hur känslig information det är, beror på hur paranoid man är.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Tack för informationen men, detta är inte vad jag frågar efter. Här kan du se vad för slags MSInfo.nfo jag pratar om. Ännu en gång så är jag intresserad av hur känslig information i en sådan fil är och om det är lungt att skicka till en annan användare så denne kan kolla igenom och hjälpa mig med tekniskt fel.