Beställt bredband får Bahnhof, men ingen internetuppkoppling
Hej,
Fick fiber indraget till lägenheten några månader sen, och beställde då den 27/12-17 bredband via fiber hos Bahnhof. Gamla bredbandet hos Com Hem skulle sägas upp den 31/12-17, så då var tanken att efter det så skulle Bahnhof ta över bredbandet.
Idag den 3/1 så är jag helt utan internet, och har ännu inte fått bredbandet från Bahnhof uppkopplat än.
Detta är vad jag gjort än så länge:
*Ringt Bahnhof och meddelat detta, fick som svar att de ska göra en felanmälan till mitt stadsnät.
*Ringt mitt stadsnät, de säger att de har full uppkoppling till min "fiberbox" och allt ser grönt ut, och påstår även att jag utan konstigheter bör ha fungerande bredband från Bahnhof. De ser även att, i deras system, så har Bahnhof inte alls gjort en felanmälan.
*Ringer Bahnhof igen och talar om att enligt mitt stadsnät, så ligger varken felet hos dom eller i min uppkoppling. Får svar att de har tekniker som kikar på grejen.
Har gått flera dagar utan bredband nu, börjar bli ganska frustrerad. Sitter och delar surf från mobilen vid skrivande stund. Ska man inte kunna direktansluta en kabel från "fiberboxen" till en dator, och kunna komma åt en portal där man kan välja leverantör m.m? Denna portal kommer jag inte åt alls, trots att stadsnätet hävdar att uppkopplingen till dom är det inget fel på.
Hur går jag tillväga nu? Bara vänta och hålla ut tills problemet är löst? Hur vet jag om problemet är löst imorgon, eller om en månad? Vad händer om jag ringer och säger upp bredbandet hos Bahnhof, gäller fortfarande uppsägningstid då, trots att jag ännu inte fått ett fungerande bredband levererat?
Tack på förhand!