Hjälp med HyperX Cloud 2 / Windows volym

Permalänk
Medlem

Hjälp med HyperX Cloud 2 / Windows volym

Tjena, skulle behöva lite hjälp av er lite mer kunniga

Det är så att när man ändrar volymen till headsettet på den lilla dosan som är på kabeln så ändras Windows volymen och inte själva ljudet till lurarna. Finns det något sätt att få det så att windows volymen är oberörd när jag ändrar volymen?

Har haft problem med att live-streama då ljudet på streamen tas från windows inställningarna, så om jag har låg volym på headsettet så är ljudet på min stream lågt också. Om jag har högre volym på windows så blir det för högt för mig att lyssna på.
Finns det kanske något program som man kan ändra detta med?

All hjälp är uppskattad!

(edit; glömde tillägga att jag använder Windows 10)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexiee:

Tjena, skulle behöva lite hjälp av er lite mer kunniga

Det är så att när man ändrar volymen till headsettet på den lilla dosan som är på kabeln så ändras Windows volymen och inte själva ljudet till lurarna. Finns det något sätt att få det så att windows volymen är oberörd när jag ändrar volymen?

Har haft problem med att live-streama då ljudet på streamen tas från windows inställningarna, så om jag har låg volym på headsettet så är ljudet på min stream lågt också. Om jag har högre volym på windows så blir det för högt för mig att lyssna på.
Finns det kanske något program som man kan ändra detta med?

All hjälp är uppskattad!

Jag gick in på kontrollpanelen i Win 7 och gick vidare till ljudenheter. Där lade jag till mina HyperX som standardenhet. Jag använder de som enda ljudkälla ändå. Nu när jag höjer volymen på lurarna påverkas inte volymen i Windows.

Permalänk
Medlem

@Joners: Hej tack för svaret. Glömde tillägga att jag använder Windows 10. Har även satt lurarna som standardenhet och det är också min enda ljudkälla men det ändrar ändå windows volymen för mig.

Permalänk
Medlem

Problemet är inte löst så ifall någon annan har ett bra förslag skriv gärna!