Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oneplus pausar kortbetalningar efter uppgifter om intrång

Permalänk
Melding Plague

Oneplus pausar kortbetalningar efter uppgifter om intrång

Efter rapporter om kortbedrägeri meddelar nu Oneplus att de påbörjat en undersökning, och att de under tiden tar bort möjligheten att betala med kort på sin webbplats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

"5000kr+ budgettelefon" som kapar dina kontouppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

"5000kr+ budgettelefon" som kapar dina kontouppgifter.

Nu är det inte telefonen i sig som kapar något utan ett företag som har en dålig betalnings tjänst.

Sen vet jag inte heller ifall man ska kalla det en budget telefon. Skulle säga att det är något mitt i mellan créme ala créme och budget, alltså mellan segmentet.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Nu är det inte telefonen i sig som kapar något utan ett företag som har en dålig betalnings tjänst.

Sen vet jag inte heller ifall man ska kalla det en budget telefon. Skulle säga att det är något mitt i mellan créme ala créme och budget, alltså mellan segmentet.

Är la nya budgetsegmentet nu när telefonerna ligger uppe i 10k+

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

"5000kr+ budgettelefon" som kapar dina kontouppgifter.

Vad kostar likadana specifikationer på en Apple-produkt?
Vad kostar likadana specifikationer på en annan Android?

Hur kapar telefonen dina kontouppgifter menar du?

Väldigt konstigt inlägg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hihi, den bak-kameran snodde de ändå från Samsung S6.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Är la nya budgetsegmentet nu när telefonerna ligger uppe i 10k+

Haha ja det är väl iof sant. Men tycker ändå inte att det passar in att kalla op5 för en budget telefon. Men det är kanske bara jag som tycker så.

Skrivet av Lifooz:

Hihi, den bak-kameran snodde de ändå från Samsung S6.

/Lifooz

Nu vet jag inte ifall det stämmer (källa? #intresserad). Men är det så dåligt att man lånar vad andra utvecklar? Tycker inte om Samsung i övrigt men de har i alla fall haft bra kameror i sina mobiler ett bra tag nu.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske därför farsans kort blev kapat om det nu stämmer!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Haha ja det är väl iof sant. Men tycker ändå inte att det passar in att kalla op5 för en budget telefon. Men det är kanske bara jag som tycker så.

Nä var bara lite sarkastisk. Min Honor 7 köpte jag för 3k för nästan 2 år sedan och jag förstår inte hur folk lägger så galet mycket på telefoner när dom flesta inte nyttjar i närheten av deras kapabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Haha ja det är väl iof sant. Men tycker ändå inte att det passar in att kalla op5 för en budget telefon. Men det är kanske bara jag som tycker så.

Nu vet jag inte ifall det stämmer (källa? #intresserad). Men är det så dåligt att man lånar vad andra utvecklar? Tycker inte om Samsung i övrigt men de har i alla fall haft bra kameror i sina mobiler ett bra tag nu.

Utséendemässigt är den en ren copy and paste. Med undantag för att Samsung kostat på med IR och lite lullull bredvid linsen.

När det kommer till Samsung så är jag helfast i dem. Jag hade tidigare samma åsikt som dig, men då jag kom över en S6a gratis så blev jag helt såld. Vill INTE över till något annat nu.

/lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Orkar inte starta en ny tråd. Men är det någon mer som har fått bekymmer med sin OP5 efter Oreo-uppdateringen som kom förra veckan(för mig iallafall)?
Appar som kraschar och fryser, titt som tätt.
T.ex. FB Messenger, så kan allting frysa när man försöker skriva me någon, helt random.
Och andra appar som Instagram osv. crashar bara så där.

Jag förväntade mig förbättringar/optimeringar i Oreo-uppdateringen.
Börjar bli lite smått trött på Android nu. Alltid något med alla android-lurar man haft.
Blir nog ifåne nästa gång..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Orkar inte starta en ny tråd. Men är det någon mer som har fått bekymmer med sin OP5 efter Oreo-uppdateringen som kom förra veckan(för mig iallafall)?
Appar som kraschar och fryser, titt som tätt.
T.ex. FB Messenger, så kan allting frysa när man försöker skriva me någon, helt random.
Och andra appar som Instagram osv. crashar bara så där.

Jag förväntade mig förbättringar/optimeringar i Oreo-uppdateringen.
Börjar bli lite smått trött på Android nu. Alltid något med alla android-lurar man haft.
Blir nog ifåne nästa gång..

Har du testat en återställning?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Orkar inte starta en ny tråd. Men är det någon mer som har fått bekymmer med sin OP5 efter Oreo-uppdateringen som kom förra veckan(för mig iallafall)?
Appar som kraschar och fryser, titt som tätt.
T.ex. FB Messenger, så kan allting frysa när man försöker skriva me någon, helt random.
Och andra appar som Instagram osv. crashar bara så där.

Jag förväntade mig förbättringar/optimeringar i Oreo-uppdateringen.
Börjar bli lite smått trött på Android nu. Alltid något med alla android-lurar man haft.
Blir nog ifåne nästa gång..

testa wipe cache

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Utséendemässigt är den en ren copy and paste. Med undantag för att Samsung kostat på med IR och lite lullull bredvid linsen.

När det kommer till Samsung så är jag helfast i dem. Jag hade tidigare samma åsikt som dig, men då jag kom över en S6a gratis så blev jag helt såld. Vill INTE över till något annat nu.

/lifooz

Har haft iphone, Samsung och andra android lurar. Men när min gamla Samsung började dö så köpte jag mig en Nexus 5 och där efter har jag aldrig tittat tillbaka. Just detta att inte ha så mycket standard appar och annat känns bäst för mig. Men jag tycker Samsung gör väldigt fina telefoner och det skulle nog vara andrahands valet om jag inte skulle gå för en OnePlus eller pixel telefon.

Skrivet av davvarn:

Orkar inte starta en ny tråd. Men är det någon mer som har fått bekymmer med sin OP5 efter Oreo-uppdateringen som kom förra veckan(för mig iallafall)?
Appar som kraschar och fryser, titt som tätt.
T.ex. FB Messenger, så kan allting frysa när man försöker skriva me någon, helt random.
Och andra appar som Instagram osv. crashar bara så där.

Jag förväntade mig förbättringar/optimeringar i Oreo-uppdateringen.
Börjar bli lite smått trött på Android nu. Alltid något med alla android-lurar man haft.
Blir nog ifåne nästa gång..

Har haft det installerat i några dagar nu. Inga problem än så länge! Däremot hade jag problem med att jag inte fick ladda ner själva uppdateringen, funderade först på att göra det manuellt men dagen efter gick det igenom.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Blev uppringd av visa för några dagar sedan. Köpte telefon för ca 10 dar sedan med tjejens mammas visa efter att försökt med vårt visa som vi hade nåt taket på. Både blev kapade. Orsakade oss inga direkt problem dock. Visa frågade oss vad vi köpt och inte. Någon hade försökt handla för 1300€ men visa blockade då kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En god vän till mig fick sitt kort kapat en kort tid efter inköp av en Oneplus mobil i slutet av förra året så det är väl antagligen från den sidan de fick tag i kortuppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har du testat en återställning?

Känns lite meh att behöva återställa mobilen. Anledningen till att jag skaffa en Oneplus var för närheten till stockandroid.
Och då förväntade man sig minimalt/inga problem alls, men de kan man ju glömma.
Hur som, provade att wipa cache i Recovery mode. Blev bättre(än så länge).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Känns lite meh att behöva återställa mobilen. Anledningen till att jag skaffa en Oneplus var för närheten till stockandroid.
Och då förväntade man sig minimalt/inga problem alls, men de kan man ju glömma.
Hur som, provade att wipa cache i Recovery mode. Blev bättre(än så länge).

På större uppdateringar kan man behöva göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

– "De har också undvikit att nämna att namn och adresser också blivit stulna,"
Källa