Linux alternativ till MobaXterm?

Permalänk
Medlem

Linux alternativ till MobaXterm?

Hejsan!

Jag vill bara börja med att säga att jag har sökt i forumet och försökt hitta en tråd där man kan requesta windows alternativ till linux, men det enda jag hittar är tråden där man samlar en lista på mjukvaror, vilket jag tolkar som att det inte är en tråd som man kan requesta i. Jag ber på förhand om ursäkt om detta är fel.

Jag håller på att försöka göra bytet från Windows till Linux, men det finns egentligen endast en sak som jag saknar i linux; MobaXterm. Det jag gillar med MobaXterm är att jag kan skapa ett stort register på alla windows/linux maskiner som jag RDPar/SSHar till på jobbet. Jag vill helst inte behöva söka upp deras namn/ipadresser i andra verktyg för att kunna fjärrstyra dem. Har ni några tips på alternativ? Hur gör ni för att skapa ett register på flertalet maskiner?

Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jo, där har jag tittat, men jag ser inte att någon av de alternativen ersätter den funktionen på mobaxterm som jag letar efter. Det är ju mestadels windows programvaror eller alternativa terminaler.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad, så har jag tittat på remmina, vilket verkar vara ett bra alternativ för mig.